Можна показувати себе з кращого боку, але не брехати: експертка розповіла, як правильно скласти резюме

Семаковська Тетяна 05:15, 30 Вересня 2023
Бахмут.IN.UA

Правильне оформлення резюме є ключовим елементом успішного пошуку роботи. Адже, воно створює перше враження про вас як про кандидата. Вам потрібно вміти підсвітити свої сильні сторони, описати всі компетенції та привернути увагу рекрутерів тільки через текст. Дана Окоманюк, СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan, поділилася з редакцією Бахмут.IN.UA порадами щодо того, як правильно скласти резюме. 

Створити гарне резюме це не складна задача. Головне – розуміти базові правила його оформлення та знати моменти, на які рекрутери найчастіше звертають увагу. Від враження, яке справляє ваше CV залежить те, чи зацікавляться вашою кандидатурою та, чи отримаєте ви запрошення на співбесіду. Наша редакція зібрала правила та рекомендації від експертки, які допоможуть вам створити резюме, яке привертає увагу.

Правила оформлення резюме

Правильне оформлення резюме є важливою складовою підготовки документів для подачі на вакансію. Тому, потрібно уважно підходити до цієї задачі, щоб збільшити свої шанси проходження на наступний етап відбору. 

Оформлення вашого резюме – це найважливіший момент у вашому резюме. Найважливіший після його наповнення. Навіть якщо ви ідеально підходите до певної ролі, але у вас це не зазначено відповідним чином у резюме, є дуже велика ймовірність того, що вас, як кандидата, розглядати не будуть. У своїй професійній діяльності я дуже часто бачила, як кандидати не вміли заповнювати резюме, не вміли писати про свій досвід, не вміли дотримуватися формату та певного оформлення.

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Дана Окоманюк, СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan / надане героїнею

Дана Окоманюк розповідає, що негативно впливають на враження від вашого резюме навіть дрібні речі. Наприклад, якщо люди використовують селфі замість професійних фотографій для резюме, якщо вони зазначають свої приватні соціальні мережі або вказують занадто мало чи занадто багато інформації.

Моя порада – це обов’язково перед тим, як ви будете надсилати резюме до цієї чи іншої компанії, переконатися в тому, що воно відповідає усім стандартам, як має виглядати резюме.

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Читайте також: Гранола, салат з макаронами й тости: що приготувати дитині до школи

Що писати у резюме

Правила оформлення CV та його наповнення є достатньо стандартними, незалежно від того, куди та на яку вакансію ви плануєте подавати свою кандидатуру. 

Вам обов’язково вказати, по-перше, свої контактні дані, вказати свої персональні дані, своє ім’я, прізвище, як з вами зв’язатися, ваш номер телефону, ваш e-mail і зазначити адресу, де ви проживаєте. Не обов’язково писати конкретно ваш будинок і конкретно вашу вулицю. Ви можете зазначити місто та країну.

 

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Відображайте у вашому резюме тільки релевантний досвід роботи для конкретної вакансії/ Pexels

Дана Окоманюк дала кілька порад про те, як вірно скласти резюме:

  • Бажано створити профіль у LinkedIn, це актуально у сучасних умовах. Надайте свій нікнейм у резюме.
  • Не зазначайте у резюме гіперпосилання. Багато людей продовжують резюме друкувати. А у паперовому форматі всі посилання не будуть працювати.
  • Типовий формат резюме містить в собі кар’єрний блок, освітній блок, блок із навичками й блок, наприклад, з хобі.

Якщо мова йде про кар’єрний блок, то потрібно точно розуміти, який досвід вказувати в резюме. Він має чітко відповідати вакансії та вимогам роботодавця. Крім того, щоб скласти резюме, що виділяється з-поміж інших, треба в окремому блоці описати свою освіту. 

Кар’єрний блок має відображати ваш релевантний до вакансії досвід. Тобто, ми не зазначаємо весь свій досвід. Якщо ви працювали в якомусь закладі декілька місяців, коли ви були студентом, і це не має жодного значення до вашої поточної роботи, ви це не зазначаєте. Ми зазначаємо лише релевантний досвід. Після цього ми зазначаємо свою освіту. Важливо, що ми зазначаємо в цьому блоці акредитовану освіту. Тобто ступінь бакалавра, магістра або, можливо, доктора наук. Якщо ви проходили якісь програми, які вам дали акредитацію, ви їх можете зазначити у блоці освіти. Наприклад, диплом з графічного дизайну від акредитованого університету. Курси ми тут не вказуємо.

 

 

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Експертка говорить, що за бажанням можна додати розділи до вашого CV. Наприклад, якщо ви проходили курси, на які ви витратили понад шість місяців свого часу або хоча б три місяці, ви їх можете зазначити в окремому блоці, який ви можете назвати «Сертифікат». Також не забувайте описати свої навички. Розділ про скіли варто розділяти на два, зазвичай на софт скіли й хард скіли. 

  • Софт скіли – це те, що ви можете про себе сказати, про свої якісь якості, наприклад, про лідерство чи про комунікації. Це те, що не вимірюється. Це те, що ви про себе знаєте і що відображає ваш характер.
  • Хард скіли – це конкретні скіли, які ми можемо виміряти вашими конкретними сертифікаціями. Це також можуть бути ваші практичні скіли, як програмування чи знання програм з графічного дизайну тощо. 
Не вказуйте у розділі “Освіта” курси та семінари, які не дають мають акредитації, створіть для них окремий розділ/ Pexels

Додатково, у кінці можна додати розділ «Хобі». Він є необов’язковим, але говорить про вас, як про  людину. Його можна описати буквально у декількох словах. 

Читайте також: Як користуватися газовою горілкою: Станіслав Балдін з ДСНС розповів основні правила безпеки

Про що і як писати в резюме

Після того, як ви дізналися, як скласти CV, варто ще зрозуміти, про що конкретно у ньому варто писати. Дана радить, що треба намагатися в резюме себе якомога краще наблизити до вимог певної вакансії.

В ідеальному світі, коли ми подаємося на певну вакансію, ми під цю вакансію адаптуємо повністю наше резюме. Тому що навіть якщо вакансії звучать однаково, посада однакова, все одно це різні компанії та колективи, а отже вимоги будуть відрізнятися. Тому, нам важливо враховувати все. І, напевно, найважливіше – це те, щоб наш попередній досвід якомога краще відповідав тому досвіду, який вимагає та чи інша вакансія.

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Дана каже, що перед подачею документів на вакансію, треба аналізувати свою кар’єру та те, що ви робили. Намагайтеся за допомогою ключових слів, які є у вакансії, адаптувати свій досвід під неї.

Наприклад, якщо ви бачите, що у вакансії є великий фокус на продажах і ви знаєте, що у вас такий досвід був, ви намагаєтеся ці слова якомога частіше використовувати у резюме. Наразі дуже багато компаній використовують штучний інтелект для того, щоб робити скринінг (ред. – перевірку) ваших резюме. Що це означає? Вони будуть автоматично перевіряти ваше резюме на ключові слова. Тому, дуже важливо писати про свій досвід в контексті певної вакансії. Також додам, що типовий рекрутер витрачає буквально декілька секунд на те, щоб перевірити резюме. Його чи її очі будуть йти й дивитися, знову ж таки, по ключовим словам, тому ми фокусуємося на цьому.

 

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Резюме, яке оформлене за усіма правилами, збільшує ваші шанси на проходження на наступні етапи відбору на посаду/ Pexels

Варто уникати написання нерелевантного досвіду, який не підходить до конкретної вакансії. Експертка наполегливо радить не брехати у резюме та не вигадувати собі заслуги. Адже ви це легко можете забути, тим самим нашкодити власній репутації та поставити під ризик вашу кар’єру. 

Важливий момент, що ми можемо щось прикрашати. Ми можемо про це говорити. Ми можемо, наприклад, подавати себе з кращого боку. Але брехати, видумувати якісь навички, яких у нас немає, або видумувати роль, яку ми ніколи не займали, або вигадувати компанію, на яку ми ніколи не працювали. Я це категорично не раджу робити.

 

Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan

Читайте також: Ці напої зігріють навіть у найхолоднішу зиму: рецепти чаїв, які легко приготувати

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:35, 28 Жовтня 2025
Отримувачі пенсії / фото ілюстративне, iStock

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також окремі пенсіонери продовжать отримувати надбавки залежно від віку, а для матерів тяжко хворих дітей передбачено можливість дострокового виходу на пенсію.

Детальніше про те, що варто очікувати отримувачам пенсії з 1 листопада 2025 року — в матеріалі Бахмут IN.UA

Що зміниться з 1 листопада для пенсіонерів

У листопаді 2025 року змін у розмірах пенсійних виплат не передбачається. Водночас деяким категоріям громадян потрібно пройти фізичну ідентифікацію для продовження отримання державних виплат.

Проходження фізичної ідентифікації

Пенсійний фонд України нагадав, що термін проходження фізичної ідентифікації для одержувачів окремих видів державних допомог продовжено до 1 листопада 2025 року.

Це стосується громадян, які на початок повномасштабної війни перебували на обліку в органах соцзахисту на тимчасово окупованих територіях або у районах активних бойових дій і після 24 лютого 2022 року не зверталися із заявами про продовження виплат на інших територіях.

Ідентифікацію можна пройти онлайн — через відеозв’язок. Для цього потрібно заповнити заяву у розділі “Ідентифікація за допомогою відеоконференцзв’язку” на порталі електронних послуг ПФУ. Після цього заявник отримає повідомлення про дату та час відеосеансу з фахівцем Пенсійного фонду.

Надбавки до пенсії після 70 років

Пенсіонери, старші за 70 років, можуть отримати доплати, якщо їхня основна пенсія не перевищує 10 340,35 гривень.

Розмір надбавок:

  • 70–74 роки — 300 гривень;
  • 75–79 років — 456 гривень;
  • 80+ років — 570 гривень.

Надбавки нараховуються автоматично, без додаткових звернень.

Крім того, самотні пенсіонери старше 80 років, які потребують постійного догляду, мають право на додаткову допомогу. Для її оформлення потрібно надати до Пенсійного фонду медичну довідку про потребу у сторонньому догляді та документи, що підтверджують відсутність працездатних родичів.

Пенсії для матерів тяжко хворих дітей

Матері, які виховували тяжко хворих дітей до шестирічного віку, можуть отримати дострокову пенсію після досягнення 50 років і за наявності не менше 15 років страхового стажу.

До таких дітей належать ті, хто має:

  • тяжкі вроджені вади розвитку;
  • онкологічні чи орфанні захворювання;
  • ДЦП;
  • цукровий діабет I типу;
  • психічні розлади чи хвороби нирок IV ступеня;
  • потребу у трансплантації або паліативній допомозі.

Підтвердженням є відповідна довідка медичного закладу або посвідчення, яке засвідчує стан здоров’я дитини до шести років.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати статус безробітного і скільки становить виплата: роз’яснення Донецького центру зайнятості

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 27 Жовтня 2025
Отримати статус безробітного можна через “Дія” / фото “Дія”

У жовтні 2025 року українці, які втратили роботу, можуть отримати допомогу по безробіттю від 1 500 до 8 000 гривень. Розмір виплат залежить від страхового стажу, середнього заробітку та підстав звільнення. Держава також передбачила спрощену процедуру реєстрації для внутрішньо переміщених осіб.

Про це редакції Бахмут IN.UA повідомили в Донецькому обласному центрі зайнятості.

Який розмір допомоги по безробіттю станом на жовтень 2025 року

Станом на жовтень 2025 року мінімальна допомога по безробіттю в Україні становить 1 500 гривень. Таку суму можуть отримати громадяни віком до 35 років, які не мають страхового стажу, або ті, кого звільнили з роботи через порушення трудової дисципліни — зокрема, прогули чи крадіжки на робочому місці.

Для осіб із мінімальним страховим стажем передбачено виплату 3 600 гривень.

Розмір допомоги для інших категорій безробітних розраховується індивідуально — залежно від середньої заробітної плати та тривалості страхового стажу:

  • до 3 років — 50%;
  • від 3 до 6 років — 55%;
  • від 6 до 12 років — 60%;
  • від 12 до 18 років — 65%;
  • від 18 до 24 років — 70%;
  • від 24 до 30 років — 75%;
  • понад 30 років — 80%.

При цьому максимальний розмір допомоги не може перевищувати мінімальну заробітну плату, яка з 1 січня 2025 року становить 8000 гривень.

Умови для отримання допомоги

Статус безробітного можуть отримати особи працездатного віку, які не мають роботи чи інших доходів і готові приступити до праці. Під час дії воєнного стану допомога призначається з першого дня після надання статусу безробітного.

Виплати проводяться в межах дворічного періоду, але під час війни тривалість допомоги обмежена 90 календарними днями. Для осіб передпенсійного віку цей термін збільшено до 360 днів.

Необхідні документи для реєстрації:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • податковий номер;
  • трудова книжка або договір;
  • документ про освіту;
  • військовий квиток (для військовозобов’язаних);
  • посвідчення УБД (за наявності);
  • довідка МСЕК (для осіб з інвалідністю);
  • реквізити банківського рахунку.

Внутрішньо переміщені особи (ВПО) можуть отримати статус безробітного навіть без повного пакета документів, якщо втрачені трудові записи чи довідки.

Як зареєструватися:

Подати заяву на отримання статусу безробітного можна кількома способами:

  • у центрі зайнятості особисто;
  • через мобільний застосунок “Державна служба зайнятості”;
  • на порталі “Дія”;
  • через електронний кабінет шукача роботи на сайті dcz.gov.ua.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

студенти як заробити грошей

Аквагрим, доставка їжі або власний блог: які цікаві способи заробітку є для студентів

Весною настає пора, коли одинадцятикласники готуються НМТ, після якого підуть в самостійне життя та вступлять до університету. Там їм доведеться розраховувати на власні сили, заробляючи […]

Полуниця, огірки та гриби: що можна заморозити на зиму розповідає бахмутянка

Літо недаремно називають порою вітамінів, адже сезонні фрукти та овочі — ключові елементи збалансованого та здорового харчування, але літо проходить швидко, а бажання їсти свіжі […]

Лимони, картопля та цибуля: які фрукти та овочі можна зберігати на зиму

Влітку ми насолоджуємося смаком та користю великої кількості сезонних овочів та фруктів. У цій статті ми розглянемо способи зберігання овочів та фруктів до зими, щоб […]

фото осінню

Парасоля та продуктовий ринок: цікаві ідеї для осінньої фотосесії

Фотосесія осінню завжди хороша ідея. У цю пору року сонце ще тішить нас теплом та сухою погодою, атмосфера відчувається по-особливому, а локацій для осінньої фотосесії […]

IMG 3348 a97bd

Як підготуватися до сімейної фотосесії: інструкція від фотографині з Бахмута

Підготуватись до фотосесії всій родині часто буває важко, але результати будуть тішити ще довгі роки. Фотографії зберігає пам’ять про наші різні етапи життя: дитинство, шкільні […]

Утеплення вікон

Плівка, парафін чи монтажна піна: як утеплити вікна на зиму

Підготування оселі до зимового періоду слід робити заздалегідь. Як й минулого року українців можуть очікувати тривалі відключення світла, а щоб убезпечити себе від переохолодження потрібно […]