Внутрішньо переміщені особи, які проживають в місті Київ можуть отримати у користування безплатне житло.
Про те, як отримати дім пояснюють у Мінреінтеграції.
Як ВПО отримати квартиру чи дім в Києві. Покроково
Крок 1. Насамперед переселенець має впевнитися, що він стоїть на обліку ВПО та має підтверджуючі документи (довідка ВПО). Після цього людині слід звернутися до ЦНАПу із заявою та документами. Там ви маєте повідомити, що ви є на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО та плануєте стати на облік у число тих громадян, які потребують житлового приміщення з фондів житла для переселенців.
Зверніть увагу, що пріоритет на отримання житла матимуть:
багатодітні сім’ї;
сім’ї з дітьми;
вагітні жінки;
особи, які втратили працездатність;
особи з пенсійного віку з-поміж тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання.
Кожна особа ВПО проходить бальний рейтинг, за яким визначають її пріоритетність.
Крок 2. Після того, як ви станете на облік Районна державна адміністрація міста Києва буде стежити за тим, чи надходять пропозиції про придатне житло. Якщо приміщення буде на балансі, то протягом 3 робочих днів установа приймає рішення про його надання особі. Зверніть увагу, що право на першочергове отримання житла рахують за пріоритетністю.
Крок 3. Після того, як вам повідомили про отримання житла, вам видають ордер. ВПО повинна звернутися до КП з експлуатації і ремонту житлового фонду “Житлосервіс”, який розташований за адресою Дніпровська набережна, 26 Б. Переселенець укладає договір користування (найму). Після цього можна вселятися у нове житло. Сплата комунальних послуг відбувається за їх нарахуванням.
Нагадаємо, що ми розповідали історію бахмутянки Оксани Гапієнко, яка отримала житло на Львівщині за бальною системою.
Пенсійне посвідчення з інвалідності / фото ілюстративне, iStock
В Україні у 2025 та 2026 роках люди з інвалідністю можуть оформити паперове або електронне пенсійне посвідчення. Документ підтверджує статус, дає право на пільги та соціальні гарантії. Розповідаємо, куди звертатися та які документи знадобляться.
Детальніше про те, як отримати пенсійне посвідчення з інвалідності — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Як отримати пенсійне посвідчення з інвалідності
Пенсійне посвідчення з інвалідності — це офіційний документ, що підтверджує статус особи з інвалідністю та дає право на відповідні соціальні гарантії, пільги та допомогу. Його можуть оформити як дорослі, так і діти з інвалідністю, а також особи з інвалідністю з дитинства.
Пенсійне посвідчення з інвалідності може видаватися:
у паперовій формі — термін дії не обмежується, виняток — призначення пенсії на певний строк; у електронній формі — видається у вигляді платіжної картки, яка є одночасно пенсійним посвідченням, термін дії такого посвідчення визначається банком й не може перевищувати трьох років;
За бажанням, людина може оформити електронне пенсійне посвідчення у “Дія”, без паперового аналога. І користуватись ним лише у цифровому вигляді.
Які документи потрібні та куди звертатися
Щоб отримати пенсійне посвідчення особам з інвалідністю, необхідно звернутися до Пенсійного фонду України (ПФУ) із заявою та надати наступні документи:
серію та номер паспорта або реєстраційний номер облікової картки платника податків;
номер особового рахунку;
вид пенсії (з інвалідності);
групи, підгрупи, причини інвалідності із зазначенням у відповідних випадках нозологічних форм захворювань;
термін дії посвідчення;
фото 3 на 4 для особи з інвалідністю; фото 3 на 4 дитини та фото 3 на 4 одного з батьків, який отримує допомогу (для оформлення пенсійного посвідчення для дитини з інвалідністю).
Посвідчення можна замовити й онлайн в особистому кабінеті на порталі електронних послуг ПФУ. Для цього треба:
Подати онлайн-заяву на виготовлення посвідчення;
заповнити всі розділи форми;
завантажити копії паспорта та РНОКПП;
прикріпити фотографію 3 на 4;
підписати заяву КЕП.
Готове посвідчення видається безплатно особисто одержувачу соціальної допомоги у сервісному центрі ПФУ.
У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує отримання гуманітарки, направляє допомогу на пункти видачі, розглядає, а також стежить за тим, щоб допомогу правильно доставили, зберігали, розподіляли й використовували за призначенням.
Як відбувається розподіл допомоги, чому оновили склад комісії, про результати її роботи та скільки бахмутян вже отримали гуманітарну допомогу — читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.
Бахмутська Комісія з розподілу гуманітарної допомоги: як вона працює
Бахмутська Комісія з розподілу гуманітарної допомоги працює з 2022 року. Представники громадськості до роботи Комісії залучалися у період з 05.04.2023 по 30.08.2024 року. Цьогоріч її склад оновили через кадрові зміни в Бахмутській міській раді та її виконавчих органах.
Загалом, оновлення складу Комісії затверджується у наступних випадках:
кадрових змін в апараті Бахмутської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області;
змін у складі Бахмутської міської ради;
кадрових змін у підприємствах, установах та організаціях, представники яких входять до складу Комісії;
відкриття нових осередків підтримки мешканців Бахмутської міської територіальної громади “З Бахмутом у серці”.
На основі яких критеріїв відбувається розподіл гуманітарної допомоги для бахмутян?
Бахмутська МВА не купує товари для гуманітарної допомоги — вона залучає до співпраці представників міжнародних організацій в Україні, благодійні, громадські та релігійні організації, установи, підприємства тощо. А критерії тих, хто буде отримувати допомогу, визначає сам донор відповідно до їхніх внутрішніх критеріїв та процедур.
Скільки бахмутян отримали гуманітарну допомогу 2025 році?
Станом на 1 листопада 2025 року, 32 805 бахмутян отримали гуманітарну або благодійну допомогу для себе, своїх родин, дітей та інших категорій вразливості.
Йдеться про їжу, продуктові набори, засоби гігієни та гігієнічні набори, медичні вироби тощо.
Статистика за областями
Ми отримали у розпорядження звіти за 2024 та 2025 роки — за інші роки, як нам повідомили, звіти не вціліли. За 2024 рік нам надали 86 протоколів, тобто 86 разів члени Комісії ухвалили рішення надати гуманітарну допомогу. За 2025 було ухвалено 84 рішення про надання допомоги. Нижче ми наведемо статистику розподілу гуманітарної допомоги по областях, де її отримували бахмутяни.
2024 рік
Дніпропетровська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 58 разів (найбільше фігурували міста Кривий Ріг, Жовті Води, Дніпро);
Кіровоградська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 29 разів (найбільше фігурувало місто Кропивницький);
Київська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 23 рази;
Полтавська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 20 разів (найчастіше фігурувало місто Кременчук);
Одеська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 14 разів;
Чернігівська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 13 разів;
Харківська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 12 разів;
Львівська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 11 разів;
Вінницька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 7 разів;
Хмельницька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 6 разів;
Івано-Франківська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 2 рази;
Донецька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 2 раз;
Черкаська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 2 рази;
Рівненська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Сумська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Чернівецька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Житомирська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Черкаська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз.
Як бачимо, за 2024 рік найбільше гуманітарної допомоги, згідно з протоколами, отримували Дніпропетровська, Кіровоградська та Київська області. Найменше — Рівненська, Сумська, Чернівецька, Житомирська та Черкаська області, де зафіксовано лише по одному згадуванню.
2025 рік
Дніпропетровська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 49 разів;
Київська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 32 рази;
Кіровоградська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 20 разів;
Полтавська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 16 разів;
Львівська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 13 разів;
Харківська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 12 разів;
Одеська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 10 разів;
Чернігівська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 6 разів;
Хмельницька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 4 рази;
Вінницька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 3 рази;
Рівненська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 3 рази;
Чернівецька область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Івано-Франківська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Сумська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз;
Житомирська область — згадування про надання тут гуманітарної допомоги є 1 раз.
За 2025 рік у трійці лідерів за отриманням допомоги є Дніпропетровська, Київська та Кіровоградська області — тобто ті ж, що й в 2024. Найменше фігурують Чернівецька, Івано-Франківська, Сумська та Житомирська області, де можна побачити по одному згадуванню.
Примітка. Ми аналізували звіти за згадками про розподіл в ту чи іншу область гуманітарної допомоги. Ймовірність похибки допускається на 1-2%.
Крім видач, були ще поштові відправлення бахмутянам. Також зазначимо, що частину гуманітарної допомоги бахмутянам у різні міста та населені пункти доставляли комунальні підприємства — йдеться про “БАХМУТЕЛЕКТРОТРАНС”, “БАХМУТСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ”, “БАХМУТ-ВОДА”, Бахмутська житлова управляюча компанія.
Чи можуть бахмутяни подати звернення або скаргу на рішення комісії? Як саме це зробити?
Громадяни мають можливість подати звернення, заяву, скаргу або інший запит щодо рішення Комісії через один із наступних каналів:
офіційна електронна пошта Бахмутської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області: [email protected];
гаряча лінія: +380 (95) 498 7615;
осередки підтримки мешканців Бахмутської міської територіальної громади “З Бахмутом у серці”.
Як оцінюють роботу Комісії?
Роботу комісії оцінюють за тим, скільки звернень вона опрацювала, скільки допомоги видала і наскільки швидко реагує на потреби людей. Вона звітує перед керівництвом військової адміністрації. Якщо хтось скаржиться на її роботу — скарги розглядають.
Бахмутська міська військова адміністрація повторно звернулась до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України стосовно обґрунтування застосування регіонального коефіцієнту 0,5 для розрахунку компенсації за знищені […]
Українці зможуть подавати заяви на отримання грошової компенсації за програмою єВідновлення не лише через застосунок Дія, а й через будь-який ЦНАП на підконтрольній території України […]
Внутрішньо переміщені особи, які зараз проживають у Вінниці чи Вінницькій області можуть отримати грошову. Переселенці, можуть розраховувати на 5 тисяч гривень на процес пошуку житла, […]