Для того, щоб бізнес приносив прибуток і розвивався — кожен ресурс має бути використаний максимально ефективно, адже кожна гривня має значення. А тому відбувається постійний пошук шляхів оптимізації. Коли мова йде про персонал, здається, що тут варіантів для маневрів майже немає, бо працівники необхідні, а зменшення їх кількості призведе до погіршення результатів. Але вихід є — і це лізинг персоналу. Чому це ефективно та як допомагає економити — розповімо далі.
Витрати на штатний персонал: не лише зарплата
Інколи може здаватись, що витрати на персонал, який знаходиться в штаті — це тільки зарплата. Однак факт у тому, що утримання штату тягне за собою ряд додаткових витрат, наприклад:
Податки та відрахування. Сплачується ЄСВ, ПДФО та військовий збір. Це велика частина фонду оплату праці.
Відпустки, лікарняні, премії та бонуси. Компанія повинна відпускати працівників в оплачувані відпустки, фінансово покривати лікарняні листи, а чимало фірм мотивує співробітників преміями й іншими грошовими бонусами.
Організація робочого місця. Від оренди приміщення до повного облаштування робочого простору — це включає придбання меблів, оргтехніки, необхідних комунікацій і витрат на підтримку комфортних умов праці.
Адміністративні витрати. Зокрема на ведення кадрового діловодства, бухгалтерського обліку, юридичного супроводу тощо.
Навчання або підтримка відповідного рівня праці. Чимало компаній вкладаються в навчання та розвиток своїх працівників. Це дає змогу мати більше кваліфікованих кадрів, адаптованих до вимог компанії.
Скорочення витрат завдяки лізингу персоналу
Кадрове агентство аутсорсингу, що надає персонал в лізинг, пропонує прозору та прогнозовану модель витрат. Такий підхід дозволяє уникнути багатьох додаткових фінансових зобов’язань.
Компанія отримує від аутсорсера всього один рахунок замість купи різних пунктів. Це суттєво спрощує бюджетування та фінансовий контроль. Важлива перевага — відсутність податкового навантаження. Всі відрахування сплачує кадрове агентство, оскільки саме воно є офіційним роботодавцем. Компанія-замовник цих витрат не несе.
Також варто згадати про економію на офісних площах та обладнанні. Тимчасовому працівнику (або навіть кільком працівникам) не потрібно організовувати постійне робоче місце, адже чимало завдань можуть виконуватись із використанням ресурсів самого аутсорсера. Завдяки цьому суттєво знижуються адміністративні витрати. Компанії-замовнику не доводиться залучати додаткових кадрових фахівців або бухгалтерів для ведення документації лізингового персоналу — усі ці процеси бере на себе кадрове агентство.
Необхідно сказати також і про прогнозування бюджету. Вартість послуг аутсорсера за лізинг є фіксованою, тому жодних непередбачуваних витрат не виникатиме. Це знижує фінансові ризики замовника та забезпечує гнучке управління витратами, а у разі зменшення обсягів робіт чи завершення проєкту — компанія-замовник може швидко зменшити кількість залученого персоналу.
Створення мотиваційного листа / ілюстрація Бахмут.IN.UA
Написання мотиваційного листа при подачі своєї кандидатури на роботу або на навчання є дуже важливим процесом. Він демонструє представникам компаній або навчальних закладів вашу мотивацію, описує кваліфікацію та рівень зацікавленості.
Редакція Бахмут IN.UA поспілкувалася з СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультанткою в Robert Walters Japan Даною Окоманюк, яка розповіла нам про основні правила написання мотиваційного листа.
Як написати мотиваційний лист
Мотиваційний лист — це важливий інструмент для створення позитивного враження про вас у роботодавців або приймальних комісій університетів, який часто використовують по всьому світу. Йому потрібно приділити достатньо уваги та часу, адже лист повинен бути якісним і виразним. Ігнорувати цю частину подачі документів не варто, адже так ви знижуєте свої шанси на проходження на наступні етапи конкурсу на посаду або до університету.
Чим важливий мотиваційний лист
Мотиваційний лист при вступі до університету або подачі документів на роботу є одним з ключових елементів вашого пакета документів. Його правильне оформлення підвищить вашу конкурентоспроможність серед інших кандидатів та абітурієнтів.
Причина цієї важливості дуже класно відображена в самій назві. Адже він відображає вашу мотивацію. Людина, яка буде приймати рішення щодо того, чи взяти вас на якусь навчальну програму чи роботу, зможе зрозуміти хто ви та яка у вас мотивація. Цей лист — це непоганий індикатор того, що вами керує. Я можу сказати, як рекрутерка, що багато компаній їх, на жаль, не читає. Однак, я б радила їх все одно писати. Це показує хоча б те, що ви виділили час і знайшли можливість сісти, написати й пояснити, чому у вас цікавиться певна вакансія чи певна компанія,
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Дана Окоманюк, СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan/ фото надане героїнею
На відміну від компаній, мотиваційні листи для вступу до університету чи інших навчальних програм завжди читають, пояснює Дана Окоманюк. Таким чином вибіркова комісія визначає, брати вас на навчання чи ні.
Якими бувають мотиваційні листи
Перед тим, як оформити мотиваційний лист, треба розуміти, чим відрізняються ці документи залежно від місця подачі.
Мотиваційний лист для пошуку роботи та мотиваційний лист для навчання, суттєво відрізняються. Один фокусується на навчанні, а другий фокусується на кар’єрі. Мотиваційний лист для навчання, він більш загальний. Читаючи його, люди будуть більше зацікавлені в тому, щоб почитати про ваші глобальні плани, цілі, ваші інтереси, чому вас цікавить ця навчальна можливість, як вона вписується у ваші подальші плани на життя, як вона вписується в те, що ви робили до того,
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Дана пояснює, що університет, представники факультету, освітніх програм тощо будуть зацікавлені в тому, щоб зрозуміти, який у вас напрямок дій, для чого вам це навчання та чому воно вас цікавить.
Водночас компанії будуть більше зацікавлені в тому, щоб побачити, який у вас досвід роботи в певних сферах або чи є ви хорошим кандидатом зі своїм кар’єрним баченням обов’язків.
На відміну від резюме, мотиваційний лист дає більше простору для творчості / фото ілюстративне
Оформлення та структура мотиваційного листа
Перед тим, як почати мотиваційний лист, варто ознайомитися з основними правилами щодо його структури та оформлення.
Коли ми говоримо про ідеальний мотиваційний лист, то, швидше за все, апелюємо не до його структури та обсягу, а до його змісту. Це важливий момент, який відокремлює мотиваційний лист від резюме. Якщо в резюме важлива структура і важливо мати в ньому конкретні блоки, то мотиваційний лист, хоч і має стандартний шаблон, але він має більше можливостей для креативної реалізації,
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Приклади написання мотиваційного листа зазвичай містять буквально 3-4 абзаци, це вважається золотим правилом. Якщо при пошуку роботи варто зосередитися на структурі та кар’єрі, то мотиваційний лист для університету та інших навчальних можливостей може мати інші правила оформлення.
Якщо ми говоримо про мотиваційні листи для університетів чи для інших навчальних закладів, тут кандидати, чиї мотиваційні листи вважаються найкращими, це ті кандидати, які вийшли за рамки того, що було прийнятним. Наприклад, писати про своє дитинство, про те, як ви любите певну професію, чи про те, як ви мріяли потрапити в той чи інший навчальний заклад дуже стандартно. Ті мотиваційні листи, які виходять за рамки цього, вважаються найкращими, унікальними та оригінальними. Тому тут не настільки важлива структура,
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Мотиваційний лист допомагає роботодавцям зрозуміти, що ви за людина та чи підходите ви для роботи в їхній компанії / фото ілюстративне
Експертка додає, що при пошуку роботи цей лист має бути більш структурованим. Обсяг мотиваційного листа в середньому має бути не більше 1 сторінки, де:
перший абзац — це висловлювання зацікавленості в певній ролі;
другий абзац — це місце, де ви говорите про свій релевантний досвід, який вписується в цю роль;
третій абзац — це розповідь про компанію або навчальний заклад та чим вони вас зацікавили;
четвертий абзац — це загальний абзац, де ви говорите про те, що ви хочете працювати з цією компанією або навчатися в навчальному закладі. Обов’язково сюди треба додавати речення про те, що ви чекаєте на їх відповідь.
Найпоширеніші помилки у мотиваційних листах
Дана Окоманюк пояснює, що найбільш поширена помилка при створенні мотиваційного листа — це неуважність.
Це коли ви не перечитали текст кілька раз або коли ви допустили орфографічні помилки, пунктуаційні помилки, помилки при оформленні цього листа. Наприклад, можливо у вас відрізняється колір шрифту, можливо у вас текст різного розміру. Тобто ви не додивилися, ви не перевірили, ви не витратили час на те, щоб переконатися в тому, що у вас все добре. Це, на жаль, дуже сильно впадає в око людині, яка читає ваш лист і говорить про те, що ви вирішили просто зекономити час. Тому, моя найголовніша порада — це перечитувати та передивлятися мотиваційний лист декілька разів перед тим, як його надіслати та переконатися в тому, що у вас ніде немає помилок,
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Якісний мотиваційний лист збільшить ваші шанси отримати запрошення на співбесіду / фото ілюстративне
Якщо мова йде про кар’єрний мотиваційний лист, то частою помилка є те, що люди забувають міняти ім’я компаній, якщо надсилають ці листи в кілька одночасно. Тому варто переконатися в тому, що коли ви відправляєте мотиваційний лист компаніям, ви завжди змінюєте інформацію: те, кому адресований цей лист, назву компанії, назву вакансії тощо.
Правильне оформлення резюме є ключовим елементом успішного пошуку роботи. Адже, воно створює перше враження про вас як про кандидата. Вам потрібно вміти підсвітити свої сильні сторони, описати всі компетенції та привернути увагу рекрутерів тільки через текст. Дана Окоманюк, СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan, поділилася з редакцією Бахмут.IN.UA порадами щодо того, як правильно скласти резюме.
Створити гарне резюме це не складна задача. Головне – розуміти базові правила його оформлення та знати моменти, на які рекрутери найчастіше звертають увагу. Від враження, яке справляє ваше CV залежить те, чи зацікавляться вашою кандидатурою та, чи отримаєте ви запрошення на співбесіду. Наша редакція зібрала правила та рекомендації від експертки, які допоможуть вам створити резюме, яке привертає увагу.
Правила оформлення резюме
Правильне оформлення резюме є важливою складовою підготовки документів для подачі на вакансію. Тому, потрібно уважно підходити до цієї задачі, щоб збільшити свої шанси проходження на наступний етап відбору.
Оформлення вашого резюме – це найважливіший момент у вашому резюме. Найважливіший після його наповнення. Навіть якщо ви ідеально підходите до певної ролі, але у вас це не зазначено відповідним чином у резюме, є дуже велика ймовірність того, що вас, як кандидата, розглядати не будуть. У своїй професійній діяльності я дуже часто бачила, як кандидати не вміли заповнювати резюме, не вміли писати про свій досвід, не вміли дотримуватися формату та певного оформлення.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Дана Окоманюк, СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan / надане героїнею
Дана Окоманюк розповідає, що негативно впливають на враження від вашого резюме навіть дрібні речі. Наприклад, якщо люди використовують селфі замість професійних фотографій для резюме, якщо вони зазначають свої приватні соціальні мережі або вказують занадто мало чи занадто багато інформації.
Моя порада – це обов’язково перед тим, як ви будете надсилати резюме до цієї чи іншої компанії, переконатися в тому, що воно відповідає усім стандартам, як має виглядати резюме.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Правила оформлення CV та його наповнення є достатньо стандартними, незалежно від того, куди та на яку вакансію ви плануєте подавати свою кандидатуру.
Вам обов’язково вказати, по-перше, свої контактні дані, вказати свої персональні дані, своє ім’я, прізвище, як з вами зв’язатися, ваш номер телефону, ваш e-mail і зазначити адресу, де ви проживаєте. Не обов’язково писати конкретно ваш будинок і конкретно вашу вулицю. Ви можете зазначити місто та країну.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Відображайте у вашому резюме тільки релевантний досвід роботи для конкретної вакансії/ Pexels
Дана Окоманюк дала кілька порад про те, як вірно скласти резюме:
Бажано створити профіль у LinkedIn, це актуально у сучасних умовах. Надайте свій нікнейм у резюме.
Не зазначайте у резюме гіперпосилання. Багато людей продовжують резюме друкувати. А у паперовому форматі всі посилання не будуть працювати.
Типовий формат резюме містить в собі кар’єрний блок, освітній блок, блок із навичками й блок, наприклад, з хобі.
Якщо мова йде про кар’єрний блок, то потрібно точно розуміти, який досвід вказувати в резюме. Він має чітко відповідати вакансії та вимогам роботодавця. Крім того, щоб скласти резюме, що виділяється з-поміж інших, треба в окремому блоці описати свою освіту.
Кар’єрний блок має відображати ваш релевантний до вакансії досвід. Тобто, ми не зазначаємо весь свій досвід. Якщо ви працювали в якомусь закладі декілька місяців, коли ви були студентом, і це не має жодного значення до вашої поточної роботи, ви це не зазначаєте. Ми зазначаємо лише релевантний досвід. Після цього ми зазначаємо свою освіту. Важливо, що ми зазначаємо в цьому блоці акредитовану освіту. Тобто ступінь бакалавра, магістра або, можливо, доктора наук. Якщо ви проходили якісь програми, які вам дали акредитацію, ви їх можете зазначити у блоці освіти. Наприклад, диплом з графічного дизайну від акредитованого університету. Курси ми тут не вказуємо.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Експертка говорить, що за бажанням можна додати розділи до вашого CV. Наприклад, якщо ви проходили курси, на які ви витратили понад шість місяців свого часу або хоча б три місяці, ви їх можете зазначити в окремому блоці, який ви можете назвати «Сертифікат». Також не забувайте описати свої навички. Розділ про скіли варто розділяти на два, зазвичай на софт скіли й хард скіли.
Софт скіли – це те, що ви можете про себе сказати, про свої якісь якості, наприклад, про лідерство чи про комунікації. Це те, що не вимірюється. Це те, що ви про себе знаєте і що відображає ваш характер.
Хард скіли – це конкретні скіли, які ми можемо виміряти вашими конкретними сертифікаціями. Це також можуть бути ваші практичні скіли, як програмування чи знання програм з графічного дизайну тощо.
Не вказуйте у розділі “Освіта” курси та семінари, які не дають мають акредитації, створіть для них окремий розділ/ Pexels
Додатково, у кінці можна додати розділ «Хобі». Він є необов’язковим, але говорить про вас, як про людину. Його можна описати буквально у декількох словах.
Після того, як ви дізналися, як скласти CV, варто ще зрозуміти, про що конкретно у ньому варто писати. Дана радить, що треба намагатися в резюме себе якомога краще наблизити до вимог певної вакансії.
В ідеальному світі, коли ми подаємося на певну вакансію, ми під цю вакансію адаптуємо повністю наше резюме. Тому що навіть якщо вакансії звучать однаково, посада однакова, все одно це різні компанії та колективи, а отже вимоги будуть відрізнятися. Тому, нам важливо враховувати все. І, напевно, найважливіше – це те, щоб наш попередній досвід якомога краще відповідав тому досвіду, який вимагає та чи інша вакансія.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Дана каже, що перед подачею документів на вакансію, треба аналізувати свою кар’єру та те, що ви робили. Намагайтеся за допомогою ключових слів, які є у вакансії, адаптувати свій досвід під неї.
Наприклад, якщо ви бачите, що у вакансії є великий фокус на продажах і ви знаєте, що у вас такий досвід був, ви намагаєтеся ці слова якомога частіше використовувати у резюме. Наразі дуже багато компаній використовують штучний інтелект для того, щоб робити скринінг (ред. – перевірку) ваших резюме. Що це означає? Вони будуть автоматично перевіряти ваше резюме на ключові слова. Тому, дуже важливо писати про свій досвід в контексті певної вакансії. Також додам, що типовий рекрутер витрачає буквально декілька секунд на те, щоб перевірити резюме. Його чи її очі будуть йти й дивитися, знову ж таки, по ключовим словам, тому ми фокусуємося на цьому.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
Резюме, яке оформлене за усіма правилами, збільшує ваші шанси на проходження на наступні етапи відбору на посаду/ Pexels
Варто уникати написання нерелевантного досвіду, який не підходить до конкретної вакансії. Експертка наполегливо радить не брехати у резюме та не вигадувати собі заслуги. Адже ви це легко можете забути, тим самим нашкодити власній репутації та поставити під ризик вашу кар’єру.
Важливий момент, що ми можемо щось прикрашати. Ми можемо про це говорити. Ми можемо, наприклад, подавати себе з кращого боку. Але брехати, видумувати якісь навички, яких у нас немає, або видумувати роль, яку ми ніколи не займали, або вигадувати компанію, на яку ми ніколи не працювали. Я це категорично не раджу робити.
Дана Окоманюк // СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультантка в Robert Walters Japan
У міру того як почала розвиватися криптоіндустрія, особливий попит отримав депозит криптовалют. Біржі та інші спеціалізовані платформи пропонують відсоткові ставки, що перевищують рівень інфляції. А разом […]
Для військових вкрай важливі технологічні рішення та гаджети, які забезпечують швидкий зв’язок, розвідку та захист. Саме тому краще вибрати надійний мілітарі магазин, де є все […]
Сучасна сантехніка є невіддільною частиною будь-якого житла, забезпечуючи комфорт і зручність у повсякденному житті. Особливу увагу приділяють виробам, які задовольняють потреби різних категорій населення. Наприклад, унітаз […]
У сучасних українських реаліях малий бізнес, ФОПи, а також великі компанії часто стикаються зі браком часу на рутину: це ведення бухгалтерії, підготовка звітності, адміністрування зарплат […]
Чоловічі срібні браслети з гравіюванням — це не просто прикраса, а спосіб підкреслити індивідуальність і стиль. Такий аксесуар також несе в собі особливий сенс, адже […]