Чи займатиметься Бахмутська міськрада розселенням бахмутян в евакуації?

Семаковська Тетяна 16:29, 23 Серпня 2023

Редакція «Бахмут. IN.UA» організувала зустріч із народною депутаткою Оленою Шуляк, на заході обговорили питання житла, зараз це одна із найактуальніших потреб бахмутян. Житловий фонд у самому Бахмуті зруйнований, більшість людей винаймає житло в оренду у різних областях України, та витрачає на це левову частку бюджету.

Бахмутяни цікавилися, чи може міський уряд займатися розселенням мешканців в евакуації — журналісти редакції отримали відповідь у запиті.

Що кажуть у міськраді?

Зараз Бахмут практично повністю зруйнований, житловий фонд зазнав нищівних руйнувань. Фото: з відкритих джерел

Бахмутська міськрада повідомила, що Кабмін затвердив постанову (ред. постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 495) про порядок формування фондів житла для тимчасового проживання ВПО, якими і є бахмутяни, та визначив умови формування таких фондів. 

Згідно із постановою внутрішньо переміщена особою, яка має потребу в тимчасовому житлі має подати заяву, щоб її взяли на облік. Заяву, щоб вас взяли на облік (ред. форма заяви за посиланням) потрібно подавати із підписами всіх повнолітніх членів сім’ї до уповноваженого органу, на території якого ви перебуваєте на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО. Тобто, фактично у місцевому управлінні повідомили, що розселення бахмутян – компетенція тих громад, у яких вони перебувають.

Нижче, ми склали детальну інструкцію, як можна подати заяву на отримання тимчасового житла в громаді, де ви зараз перебуваєте.

Які документи потрібно подати до заяви про взяття на облік для отримання тимчасового житла?

Через втрату житла переселенці змушені витрачати власні кошти на найм квартир. Фото: з відкритих джерел

Крім заяви ви повинні надати:

  • Копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.У разі подання заяви уповноваженим представником ВПО пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності.
  • Копія довідки ВПО про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності).
  • Копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо).
  • Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від його прийняття, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України).
  • Копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні ВПО житлових приміщень із фонду. 

Після того, як ви подали заяву вам повинні надати інформацію про:

  • дату подання та реєстрації заяви; 
  • реєстраційний номер заяви; 
  • перелік документів, доданих до заяви. 
  • Опис видається за підписом посадової особи, яка прийняла відповідні документи.

Зверніть увагу, що рішення про взяття ВПО на Облік або відмову у взятті на Облік надають протягом одного робочого дня після подачі заяви.

Якщо особу оберуть для отримання тимчасового житла вона отримає спеціальний ордер на вселення.

Хто може отримати житло?

Вагітні жінки мають пріоритет при отриманні тимчасового житла. Фото: з відкритих джерел

Журналісти редакції дізналися на сайті Верховної Ради, що першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду мають:

  • багатодітні сім’ї; 
  • сім’ї з дітьми; 
  • вагітні жінки; 
  • особи, які втратили працездатність; 
  • особи пенсійного віку з числа тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Житло надається строком на 1 рік, а його площа – не менш як 6 кв. метрів на одну особу.

Бали для надання житла?

Пріоритет мають також багатодітні родини. Фото: з відкритих джерел

Пріоритетність надання житла для ВПО визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім’я, за такою системою нарахування:

1) пріоритетні критерії (нараховуються на сім’ю за найвищим показником):

  • сім’ї з трьома і більше дітьми – 27 балів;
  • сім’ї з двома дітьми – 26 балів;
  • сім’ї з однією дитиною – 25 балів;
  • сім’ї, у складі яких є вагітні жінки, – 24 бали;
  • сім’ї, у складі яких є особи, які втратили працездатність, – 23 бали;
  • сім’ї, у складі яких є особи пенсійного віку, – 22 бали;

Крім пріоритетних є загальна система нарахування балів:

2)  загальні критерії, які нараховуються за наявності відповідних підстав. 

До загальних критеріїв належать такі: 

  • сім’ї з дітьми, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час збройної агресії Російської Федерації, – 3 бали на сім’ю;
  • сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни та сім’ї загиблих (померлих) захисників і захисниць України, у складі яких є ВПО, – 2 бали на сім’ю;
  • ВПО з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, та члени їх сімей – 1 бал на особу;
  • наявність у складі сім’ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, – 2 бали на кожну дитину;
  • сім’ї з дітьми з інвалідністю – 3 бали на кожну дитину;
  • багатодітні сім’ї – 2 бали на сім’ю;
  • неповні сім’ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно, – 2 бали на сім’ю;
  • сім’ї, у складі яких є непрацездатні особи, – 2 бали на сім’ю;
  • особи з інвалідністю I і II групи з числа ВПО – 2 бали на особу;
  • особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в АТО, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації, – 1 бал за одну нагороду;
  • сім’ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні житлом для тимчасового проживання від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров’я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа ВПО, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, – 2 бали на сім’ю.
  • Ці та інші загальні критерії наведено у пункті 20 Порядку. При цьому рішенням уповноваженого органу може бути затверджений перелік додаткових загальних критеріїв, загальна кількість балів за якими може становити не більше 20 балів на сім’ю! 

Якщо, наприклад, ви та інша родина набрали рівну кількість балів, то пріоритет на оселю буде мати та людина, заява якої була зареєстрована раніше за часом.

Що буде після року життя у тимчасовому житлі?
Тимчасове житло – це не тільки модульні будинки, наприклад, у Краматорську школу переобладнали під гуртожиток для переселенців. Фото: з відкритих джерел

Також у відповіді Бахмутська міськрада вказала, що Пунктом 25 Порядку 495 визначено, що житлові приміщення з фонду безоплатно надаються ВПО на строк до одного року з можливістю продовження на наступний строк. Але продовжити проживання у фонді ВПО зможуть тільки у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання.

Якщо ж людина змінила статус чи отримала інше місце для життя, вона зобов’язана звільнити надане житло.

Фото: Leo States

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Яку дату та час руйнації житла вказувати, якщо ваше майно на ТОТ: пояснення

Семаковська Тетяна 12:05, 22 Березня 2025
Зруйновані квартири бахмутян / фото з росджерел

Мешканці та мешканки, майно яких розташовано та тимчасово окупованих територій, при заповненні заявки стикають з пунктом про дату та час руйнації. Втім такі дані можуть не знати, оскільки оселя могла бути зруйнована, коли її власник перебував вже в евакуації.

Як повідомити про зруйноване житло в окупації та дату його руйнації, пояснює Юридичний порадник для ВПО.

Зруйноване майно на окупованих територіях

Жителі, чиє майно розташоване на тимчасово окупованих територіях, зокрема це Донецька, Луганська, Херсонська, Запорізька, Харківська області, можуть подавати заяви про пошкодження житла через Дії у Міжнародний Реєстр збитків. Серед пунктів заповнення є графа про дату та час руйнації житла.

Юристи пояснюють, що першочергово, у заявці потрібно вказувати:

  • прізвище, власне ім’я, по батькові;
  • РНОКПП, якщо подаєте через Дію;
  • серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу контролю і мають відмітку в паспорті) (у разі подання через Портал Дія);
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
  • номер телефону, адреса електронної пошти;
  • відомості про нерухоме майно (тип, опис, загальна площа, площа забудови, кількість поверхів).

Щодо дати, то її варто вказувати конкретну, але час настання події, коли сталося пошкодження або руйнація орієнтовний.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутяни можуть отримати допомогу з подачею заяви до міжнародного Реєстру збитків: куди звертатися

Валентина Твердохліб 13:35, 20 Березня 2025
Бахмутський ЦНАП
ЦНАП для бахмутян / фото Бахмутська міськрада

Фахівці бахмутського ЦНАПу надають підтримку людям, які бажають подати заяву до міжнародного Реєстру збитків. Ця послуга доступна для людей, які не можуть самостійно заповнити заяву, мають труднощі з цим чи потребують підтримки.

Як бахмутянам допомагають подавати заяви, редакції Бахмут IN.UA розповіла начальниця відділу надання адміністративних послуг Наталія Чистякова.

Порядок подачі заяви до міжнародного Реєстру збитків

Працівники бахмутського ЦНАПу, які працюють у Києві та Дніпрі, пропонують бахмутянам допомогу в заповненні та поданні заяв до міжнародного Реєстру збитків. Отримати її можуть люди, які не мають можливості зробити це самостійно або ж мають труднощі із заповненням заяви.

Примітно, що ця послуга не доступна у всіх ЦНАПах по Україні. Дана ініціатива була запроваджена в бахмутському ЦНАПі для допомоги переселенцям і переселенкам. Однак, вона доступна лише під час особистого прийому.

“Ми пропонуємо допомогу людям, які не мають можливості самостійно заповнити заяву або чогось лякаються чи їм потрібна підтримка. Ця заява подається безпосередньо самою людиною за використання її електронного цифрового підпису та доказів, які в неї є. Тобто це лише допомога, а не обов’язкова послуга, яка надається у ЦНАПах. Саму заяву має подавати заяву особисто людина, а не адміністратор ЦНАПу. Фахівець лише знаходиться поруч, щось підказує або ж може допомоги скористатися комп’ютером. Інформація щодо самого Реєстру збитків і форми подання заяв знаходяться на офіційному сайті реєстру. Ми такі ж користувачі, як і пересічні громадяни, тому ця допомога — це не обов’язкова функція ЦНАПу, а просто наше бажання допомогти мешканцям”, — зазначає Наталія Чистякова.

Для заповнення заяви людина має особисто прийти до працівників бахмутського ЦНАПу в Києві чи Дніпрі. Дистанційно ця допомога не надається. Щоб подати заяву, людина повинна мати електронний цифровий підпис чи Дія.Підпис, а також докази завданих війною збитків.

“Ця заява заповнюється через портал “Дія”. Однією з обов’язкових умов є наявність якнайбільшої кількості доказів, які людина хоче долучити. Далі заповнюється заява, подаються всі дані і завіряється електронним підписом”, — розповідає фахівчиня.

Нагадаємо, що наразі основна задача Реєстру збитків — це збір і фіксація даних про завдану шкоду. Механізм виплат компенсацій буде розроблено у майбутньому, а подані заяви передаватимуть відповідним органам для розгляду та ухвалення рішень.

Бахмутський ЦНАП: контакти

Прийом громадян у Києві проводиться за адресою: провулок Машинобудівний, 28, кабінет 204. Потрапити на прийом можна за попереднім записом за телефонами: +380 (98) 850 0561, +380 (99) 667 9206.

Прийом громадян у Дніпрі проходить у Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро” за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Попередній запис за телефонами: +38 (099) 667 9206, +38 (098) 850 0561.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

05 1 e1494862114941 7be9d

На Чернігівщині шукають 13 сімей ВПО, які отримають власні будинки

Український фонд Район#1 спільно з міжнародним фондом Help – Hilfe zur Selbsthilfe збудували 13 будинків в Чернігівській області. Цей проєкт розроблений для забезпечення сімей, які […]

На який догляд і житло можуть розраховувати одинокі пенсіонери-переселенці?

У Бахмуті зруйнований або знищений практично кожний будинок, тож люди вже намагаються дізнатися як працюватиме компенсація, та на яку суму вони зможуть розраховувати. Не всі […]

Калькулятор c79c2

Як дізнатися суму майбутньої компенсації за знищене житло

Волонтерська організація “Поверни своє” за підтримки “UST — Ukraine Support Team” запустила спеціальний компенсаційний онлайн-калькулятор для власників пошкодженого або знищеного під час війни житла. Він […]

12:00, 17.04.2024 Микола Ситник