Чи займатиметься Бахмутська міськрада розселенням бахмутян в евакуації?

Семаковська Тетяна 16:29, 23 Серпня 2023

Редакція «Бахмут. IN.UA» організувала зустріч із народною депутаткою Оленою Шуляк, на заході обговорили питання житла, зараз це одна із найактуальніших потреб бахмутян. Житловий фонд у самому Бахмуті зруйнований, більшість людей винаймає житло в оренду у різних областях України, та витрачає на це левову частку бюджету.

Бахмутяни цікавилися, чи може міський уряд займатися розселенням мешканців в евакуації — журналісти редакції отримали відповідь у запиті.

Що кажуть у міськраді?

Зараз Бахмут практично повністю зруйнований, житловий фонд зазнав нищівних руйнувань. Фото: з відкритих джерел

Бахмутська міськрада повідомила, що Кабмін затвердив постанову (ред. постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 495) про порядок формування фондів житла для тимчасового проживання ВПО, якими і є бахмутяни, та визначив умови формування таких фондів. 

Згідно із постановою внутрішньо переміщена особою, яка має потребу в тимчасовому житлі має подати заяву, щоб її взяли на облік. Заяву, щоб вас взяли на облік (ред. форма заяви за посиланням) потрібно подавати із підписами всіх повнолітніх членів сім’ї до уповноваженого органу, на території якого ви перебуваєте на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО. Тобто, фактично у місцевому управлінні повідомили, що розселення бахмутян – компетенція тих громад, у яких вони перебувають.

Нижче, ми склали детальну інструкцію, як можна подати заяву на отримання тимчасового житла в громаді, де ви зараз перебуваєте.

Які документи потрібно подати до заяви про взяття на облік для отримання тимчасового житла?

Через втрату житла переселенці змушені витрачати власні кошти на найм квартир. Фото: з відкритих джерел

Крім заяви ви повинні надати:

  • Копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.У разі подання заяви уповноваженим представником ВПО пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності.
  • Копія довідки ВПО про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності).
  • Копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо).
  • Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від його прийняття, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України).
  • Копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні ВПО житлових приміщень із фонду. 

Після того, як ви подали заяву вам повинні надати інформацію про:

  • дату подання та реєстрації заяви; 
  • реєстраційний номер заяви; 
  • перелік документів, доданих до заяви. 
  • Опис видається за підписом посадової особи, яка прийняла відповідні документи.

Зверніть увагу, що рішення про взяття ВПО на Облік або відмову у взятті на Облік надають протягом одного робочого дня після подачі заяви.

Якщо особу оберуть для отримання тимчасового житла вона отримає спеціальний ордер на вселення.

Хто може отримати житло?

Вагітні жінки мають пріоритет при отриманні тимчасового житла. Фото: з відкритих джерел

Журналісти редакції дізналися на сайті Верховної Ради, що першочергове право на забезпечення житловим приміщенням з фонду мають:

  • багатодітні сім’ї; 
  • сім’ї з дітьми; 
  • вагітні жінки; 
  • особи, які втратили працездатність; 
  • особи пенсійного віку з числа тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Житло надається строком на 1 рік, а його площа – не менш як 6 кв. метрів на одну особу.

Бали для надання житла?

Пріоритет мають також багатодітні родини. Фото: з відкритих джерел

Пріоритетність надання житла для ВПО визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім’я, за такою системою нарахування:

1) пріоритетні критерії (нараховуються на сім’ю за найвищим показником):

  • сім’ї з трьома і більше дітьми – 27 балів;
  • сім’ї з двома дітьми – 26 балів;
  • сім’ї з однією дитиною – 25 балів;
  • сім’ї, у складі яких є вагітні жінки, – 24 бали;
  • сім’ї, у складі яких є особи, які втратили працездатність, – 23 бали;
  • сім’ї, у складі яких є особи пенсійного віку, – 22 бали;

Крім пріоритетних є загальна система нарахування балів:

2)  загальні критерії, які нараховуються за наявності відповідних підстав. 

До загальних критеріїв належать такі: 

  • сім’ї з дітьми, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час збройної агресії Російської Федерації, – 3 бали на сім’ю;
  • сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни та сім’ї загиблих (померлих) захисників і захисниць України, у складі яких є ВПО, – 2 бали на сім’ю;
  • ВПО з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, та члени їх сімей – 1 бал на особу;
  • наявність у складі сім’ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, – 2 бали на кожну дитину;
  • сім’ї з дітьми з інвалідністю – 3 бали на кожну дитину;
  • багатодітні сім’ї – 2 бали на сім’ю;
  • неповні сім’ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно, – 2 бали на сім’ю;
  • сім’ї, у складі яких є непрацездатні особи, – 2 бали на сім’ю;
  • особи з інвалідністю I і II групи з числа ВПО – 2 бали на особу;
  • особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в АТО, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації, – 1 бал за одну нагороду;
  • сім’ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні житлом для тимчасового проживання від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров’я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа ВПО, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, – 2 бали на сім’ю.
  • Ці та інші загальні критерії наведено у пункті 20 Порядку. При цьому рішенням уповноваженого органу може бути затверджений перелік додаткових загальних критеріїв, загальна кількість балів за якими може становити не більше 20 балів на сім’ю! 

Якщо, наприклад, ви та інша родина набрали рівну кількість балів, то пріоритет на оселю буде мати та людина, заява якої була зареєстрована раніше за часом.

Що буде після року життя у тимчасовому житлі?
Тимчасове житло – це не тільки модульні будинки, наприклад, у Краматорську школу переобладнали під гуртожиток для переселенців. Фото: з відкритих джерел

Також у відповіді Бахмутська міськрада вказала, що Пунктом 25 Порядку 495 визначено, що житлові приміщення з фонду безоплатно надаються ВПО на строк до одного року з можливістю продовження на наступний строк. Але продовжити проживання у фонді ВПО зможуть тільки у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання.

Якщо ж людина змінила статус чи отримала інше місце для життя, вона зобов’язана звільнити надане житло.

Фото: Leo States

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Реєстр збитків прийматиме заяви від українців, які виїхали за кордон через війну

Валентина Твердохліб 17:40, 23 Грудня 2025
Люди вимушено покинули свої домівки / фото Міністерство національної єдності України

Міжнародний Реєстр збитків продовжує збирати заяви на компенсації від українців. Наразі основну кількість заяв отримують від людей, які через війну перемістилися зі свого місця проживання. Для них передбачені дві категорії, за якими можна подати заяви — переміщення в межах України та переміщення за кордон. Заяви щодо переміщення Україною вже приймаються, а незабаром з’явиться можливість подати заяву щодо переміщення за кордон.

Про це під час спеціального вебінару заявив Ігор Караман — юридичний радник Київського офісу Реєстру збитків для України.

Міжнародний Реєстр збитків: заяви про переміщення

На сьогодні однією з найбільш популярних категорій, за якою подають заяви до міжнародного Реєстру збитків є А1.1 “Вимушене переміщення”. Наразі вже працює механізм подачі заяви щодо вимушеного внутрішнього переміщення, тобто в межах України. Незабаром має розпочатися прийом заяв і щодо переміщення за кордон.

При цьому одна людина може подати одразу дві заяви. Це можливо, якщо вона переміщалась і Україною, і перебувала чи продовжує перебувати за кордоном.

“Особливість заяви категорії А1.1 — це те, що може бути так, що особа перемістилася в межах України, а потім виїхала за кордон. Або ж навпаки, спочатку перемістилася за межі України, а потім повернулась в Україну, і в Україні продовжує перебувати у вимушеному вже внутрішньому переміщенні та не має змоги повернутися до своєї первісної домівки. Це дві різні ситуації, не є взаємовиключними, не є такими, що накладаються одна на одну. Заявник може подати дві різні заяви у двох різних категоріях”, — зазначив Ігор Караман.

Подати заяву до міжнародного Реєстру збитків можна через вебпортал “Дія”. Головним документом при поданні заяви за категорією А1.1 є довідка ВПО.

Детальніше про те, як ВПО подати дані Реєстр збитків за категорією “Вимушене переміщення”, читайте в нашому матеріалі.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як ВПО подати дані в Міжнародний реєстр збитків за категорією “Вимушене переміщення”

Семаковська Тетяна 12:50, 23 Грудня 2025
Подати заяву до реєстру збитків можна лише через вебпортал “Дія” / фото “Дія”

Міжнародний реєстр збитків, завданих агресією російської федерації проти України — це міжнародний орган, який збирає заяви про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих з 24 лютого 2022 року. У ньому передбачена окрема категорія А1 для тих, хто був змушений покинути власні домівки та стати ВПО або біженцем за межами країни.

Про це йдеться на офіційному сайті реєстру.

Міжнародний реєстр збитків: що таке категорія А1

А1 — це одна з найбільш популярних категорій, за якими подаються дані до Міжнародного реєстру збитків. Вона поділена на дві підкатегорії:

  • А1.1 “Вимушене внутрішнє переміщення”;
  • А1.2 “Вимушене переміщення за межі України”.

Наразі подати заявки можна лише за першою підкатегорією. Проте, як вказали представники Київського офісу Реєстру збитків для України на спеціальному вебінарі 23 грудня 2025 року, можливість подання заяв для біженців, які наразі перебувають за межами України, буде відкрита найближчим часом.

Вказані категорії дозволять у майбутньому отримати грошове “відшкодування душевного болю і страждань” з майбутніх репарацій. При цьому не потрібно додатково надавати власну або експертну оцінку психологічного стану.

За яких обставин переміщення вважається вимушеним

Переміщення вважається вимушеним, якщо:

  • пошкоджене чи знищене житло;
  • населений пункт знаходиться (знаходився) на території активних бойових дій або території можливих бойових дій;
  • населений пункт знаходиться (знаходився) на тимчасово окупованих територіях;
  • існує загроза настання активних бойових дій на території населеного пункту;
  • існує загроза окупації населеного пункту;
  • переміщення спричинене руйнуванням Каховської ГЕС;
  • відсутність належних умов для проживання, про які необхідно вказати додатково.

Як подати заяву та які документи потрібні

Подати заяву до Міжнародного реєстру збитків можна лише одним способом — через вебпортал “Дія”. Далі потрібно буде заповнити певні поля з особистою інформацією та додати документи, деякі з яких можуть підтягнутися з Єдиної інформаційної бази про внутрішньо переміщених осіб в Україні.

Як зазначають представники Київського офісу Реєстру збитків для України, головним документом при поданні даних за категорією А1.1 є довідка ВПО.

Важливо, подавати заяви до Міжнародного реєстру збитків можна стільки разів, скільки існує категорій, до яких належить громадянин. Вони не виключають одна одну. Тому, наприклад, заяви, пов’язані з матеріальними наслідками вимушеного внутрішнього переміщення, такими як втрата оплачуваної роботи, втрата житла або місця проживання чи інші економічні втрати, котрі належать до інших категорій, можна подавати одночасно із заявою по А1.1.

Які дані потрібно зазначити в заяві

У заяві необхідно обов’язково зазначити такі дані:

1. Ідентифікація заявника

  • повне ім’я;
  • стать;
  • дата народження;
  • громадянство;
  • документ, що посвідчує особу (серія та номер паспорта);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків України;
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі України;
  • зареєстроване місце проживання заявника;
  • поточна адреса фактичного проживання;
  • контактний номер або номери телефону;
  • адреса електронної пошти;
  • підгрупа заявника (наприклад: військовослужбовець, член добровольчих формувань територіальних громад, працівник правоохоронних органів, працівник аварійно-рятувальних служб, комунальних служб, об’єктів критичної інфраструктури, медичний працівник);
  • інформація про наявність або відсутність судимості за злочини, пов’язані з російською агресією проти України;
  • інформація про застосування до заявника санкцій чи інших еквівалентних обмежувальних заходів, запроваджених урядом або міжнародними організаціями;
  • у разі подання заяви через представника — еквівалентна інформація, що ідентифікує такого представника;
  • у разі подання заяви через Центр надання адміністративних послуг в Україні — інформація, передбачена статтею 7 Правил залучення представників.

2. Подія або події, пов’язані з вимушеною втечею чи від’їздом

  • дата або дати переміщення;
  • адреса реєстрації на момент переміщення;
  • адреса або адреси після переміщення (якщо вони відрізняються від поточної адреси заявника);
  • інформація про обставини, що спричинили вимушену втечу або від’їзд;
  • інформація про інших членів сім’ї, які були переміщені разом із заявником (заяви на таких осіб подаються окремо);
  • дата завершення вимушеного внутрішнього переміщення (за наявності).

3. Реєстрація як внутрішньо переміщеної особи

  • інформація про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО в Україні;
  • дата видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • реєстраційний номер або номери.

4. Додаткові докази

  • додаткові докази щодо особи заявника;
  • додаткові докази щодо обставин, які спричинили вимушену втечу або від’їзд;
  • додаткові докази щодо інших аспектів заяви;
  • додаткові коментарі заявника.

5. Перевірка та подання заяви

  • перевірка та підтвердження внесених даних;
  • перевірка особи перед поданням заяви;
  • згода на передачу персональних даних;
  • подання заяви.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

05 1 e1494862114941 7be9d

На Чернігівщині шукають 13 сімей ВПО, які отримають власні будинки

Український фонд Район#1 спільно з міжнародним фондом Help – Hilfe zur Selbsthilfe збудували 13 будинків в Чернігівській області. Цей проєкт розроблений для забезпечення сімей, які […]

На який догляд і житло можуть розраховувати одинокі пенсіонери-переселенці?

У Бахмуті зруйнований або знищений практично кожний будинок, тож люди вже намагаються дізнатися як працюватиме компенсація, та на яку суму вони зможуть розраховувати. Не всі […]

Калькулятор c79c2

Як дізнатися суму майбутньої компенсації за знищене житло

Волонтерська організація “Поверни своє” за підтримки “UST — Ukraine Support Team” запустила спеціальний компенсаційний онлайн-калькулятор для власників пошкодженого або знищеного під час війни житла. Він […]

12:00, 17.04.2024 Микола Ситник