“Знятий” і “Виключений” з військового обліку: в чому різниця

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:10, 28 Січня 2025
Військовий облік / фото ілюстративне, Getty

Тема мобілізації в Україні стоїть досить гостро, через що громадяни знають про деталі цього процесу майже усе. Проте, деякі моменти викликають питання, зокрема, у чому різниця між “знятий” і “виключений” з військового обліку.

Детальніше про те, в чому полягає різниця між поняттями “знятий” і “виключений” з військового обліку, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

У чому різниця між “знятий” і “виключений” з військового обліку

Статус “виключений” з військового обліку — це синонім до словосполучення непридатний до несення військової служби. Такі громадяни не підлягають мобілізації та повністю звільняються від військового обов’язку.

“Знятий” з військового обліку має більш широке значення, адже цей статус не скасовує військовий обов’язок для громадянина. Іншими словами, людина зі статусом “знятий” з військового обліку має регулярно проходити ВЛК (військово-лікарська комісія) та оновлювати власні облікові дані. 

Варто зазначити, що статус “знятий” з обліку — це тимчасова норма, яка передбачає повернення на облік через певний час та відповідно до обставин.

Кого можуть зняти з обліку

Відповідно до 37 статті Закону “Про військовий обов’язок і військову службу“, зняттю з обліку підлягають декілька категорій громадян України:

  • ті, хто вибули в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України й стали на військовий облік за новим місцем проживання;
  • ті, хто був призваний чи принятий на військову службу або навчання у закладах фахової передвищої військової освіти, вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
  • ті, хто був направлений для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
  • особи, зараховані до військового оперативного резерву;
  • в інших випадках — за рішенням Міноборони, СБУ, розвідувальних органів України.

Хто може бути виключеним з обліку

Виключенню з військового обліку підлягають громадяни України, які:

  • померли або були визнані безвісно відсутніми або оголошені померлими;
  • припинили громадянство України на користь іншого;
  • були визнаними ВЛК непридатними до несення військової служби;
  • досягли граничного віку перебування в запасі.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Коли нараховують “дитячі” гроші в Україні: що варто знати батькам у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:00, 10 Липня 2025
“Дитячі” виплати / фото НБУ

Щомісячна виплата допомоги на дитину — важлива фінансова підтримка для багатьох українських родин. Проте часто батьки не знають, коли саме вона надходить.

Детальніше про те, коли у 2025 році приходять дитячі гроші — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Коли нараховують “дитячі” гроші в Україні у 2025

Державна допомога при народженні дитини залишається фіксованою і становить 41 280 гривень для дітей, які з’явилися на світ після 30 квітня 2014 року. Виплата здійснюється частинами: спочатку родина отримує одноразову суму 10 320 грн, а решта — по 860 грн щомісяця протягом трьох років.

Багатьох батьків цікавить, коли саме ці кошти надходять на банківську картку у 2025 році. Відповідно до чинного порядку, чіткої дати виплати не існує, оскільки вона залежить від перерахування коштів Державною казначейською службою. Цей процес відбувається на початку кожного місяця.

Після надходження грошей до банківської установи їх зарахування на картки отримувачів може тривати до трьох днів. У середньому родини отримують допомогу з 5 до 15 числа кожного місяця, хоча фактичне зарахування може розпочатися вже з 4 числа. Таким чином, затримки на кілька днів — не виняток, а звична практика.

Ця щомісячна допомога є гарантованою державою, однак її надходження залежить від графіка роботи казначейства та обраного банку.

Куди звертатися, якщо дитячі гроші не надійшли

Інколи трапляється, що батьки отримують виплати із запізненням. Це пов’язано з тим, що органи Державної казначейської служби здійснюють платежі з урахуванням ресурсного забезпечення єдиного казначейського рахунку та пріоритетності видатків.

Під час повномасштабної війни кошти насамперед спрямовуються на національну безпеку та оборону, тож можливі затримки з соціальними виплатами.

Якщо допомога не надходить упродовж звичного періоду, слід звернутися до спеціалістів органів соціального захисту населення за місцем фактичного або тимчасового перебування, або зателефонувати на урядову гарячу лінію за номером 15-45.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

Семаковська Тетяна 14:20, 8 Липня 2025
Бахмутський ЦНАП
ЦНАП для бахмутян / фото Бахмутська міськрада

9 липня 2025 року фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на консультацію можна за номером телефону.

Про це повідомляє Центр підтримки бахмутян у місті Київ.

Бахмутський ЦНАП в Києві

Прийом громадян запланований у середу, 9 липня 2025 року, за адресою: місто Київ, провулок Машинобудівний, 28, кабінет 204 (Солом’янський район, станція метро “Шулявська”) з 10:00 до 14:00. Потрапити на прийом можна за попереднім записом за телефонами:

  • +380 (98) 850 0561;
  • +380 (99) 667 9206;
  • +380 (68) 851 5089 (представник відділу реєстрації).

В установі мешканці Бахмутської громади можуть:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого / зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАП здійснюватиме допомогу у заповненні та поданні заяв до Міжнародного реєстру збитків тим бахмутянам, які не мають можливості зробити це самостійно через портал “Дію” або потребують допомоги.

Зазначається, що для подання такої заяви необхідно мати електронний цифровий підпис або Дія. Підпис.

Як отримати консультацію

Консультації за зазначеними послугами можна отримати й дистанційно з понеділка по п’ятницю, з 10:00 до 16:00, за номерами: +38 (098) 850 0561, +38 (099) 667 9206 або +380 (68) 851 5089.

Також можна звернутися на електронні скриньки: 

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Коли нараховують “дитячі” гроші в Україні: що варто знати батькам у 2025 році

Щомісячна виплата допомоги на дитину — важлива фінансова підтримка для багатьох українських родин. Проте часто батьки не знають, коли саме вона надходить. Детальніше про те, […]

17:00, 10.07.2025 Скопіч Дмитро
Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

9 липня 2025 року фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. […]

“Пакунок школяра”: уряд ініціював грошову допомогу в 5 тисяч гривень для першокласників

В Україні запроваджують нову ініціативу соціальної підтримки родин — “Пакунок школяра”. Це одноразова виплата у розмірі 5 000 гривень, яку надаватимуть батькам першокласників для підготовки […]

14:45, 07.07.2025 Скопіч Дмитро
Кафе в Дніпрі

Круасани та піца: де смачно й дешево поїсти у Дніпрі

У Дніпрі проживає чимало переселенців з різних областей України. Люди знайшли тут тимчасовий дім та роботу. Немало у Дніпрі й бахмутян, які вже адаптувалися до […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

2 липня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]