Які пільги мають дружини учасників бойових дій у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 8 Лютого 2025
Оформлення пільги / фото ілюстративне, Pixabay

Учасники бойових дій мають право на отримання пільг. Аналогічна норма працює й стосовно членів їхніх сімей, зокрема, дружин.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, які пільги мають дружини учасників бойових дій у 2025 році.

Хто з сім’ї може отримувати пільги УБД 

Члени сімей чинних військовослужбовців мають право на отримання певних пільг. Відповідно до Сімейного кодексу України, такими вважаються люди, які проживають разом із військовим, пов’язані спільним побутом та мають взаємні права та обов’язки. Йдеться про:

  • непрацездатних батьків;
  • дружину (чоловіка);
  • спільних неповнолітніх дітей (до 18 років);
  • повнолітніх дітей, що визнані особами з інвалідністю з дитинства (I та II група) або особами з інвалідністю I групи;
  • осіб, які перебувають під опікою або піклуванням пільговиків, які проживають разом з УБД.

Які пільги має дружина УБД

Пільги для дружин та інших представників сім’ї учасників бойових дій визначає Закон України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. За ним, для дружин військовослужбовців передбачені знижки на комунальні послуги:

  • 75% знижка на оплату житла;
  • 75% знижка на газ, електроенергію та інші комунальні послуги, а для людей з інвалідністю — 100%. Для сімей з непрацездатними особами знижка на газ для опалення становить 75% від подвійного розміру нормативної площі (42 квадратних метри на особу та 21 квадратних метрів на сім’ю);
  • 75% знижка на паливо для оселі, що не під’єднано до централізованого опалення. Знижка розраховується на 21 квадратних метрів опалювальної площі на особу та додатково 10,5 квадратних метрів на сім’ю.

Крім того, дружини учасників бойових дій мають право на:

  • безплатне медичне обслуговування в державних установах;
  • забезпечення пільговими або безплатними медикаментами;
  • безплатні консультації у фахівців, включно з психологічною допомогою для подолання наслідків воєнних дій.

Як оформити

Пільги — це те, що треба оформляти додатково вже після отримання військовослужбовцем статусу УБД. Для цього особам із вже оформленим статусом УБД або їхнім представникам треба звернутися до органів Пенсійного фонду України. 

При собі потрібно мати заявку на внесення особи до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), а також окрему заяву про встановлення пільги.

Також в Україні передбачена можливість дистанційної відправки документів за допомогою:

  • пошти за адресою будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду по Україні;
  • онлайн, через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • онлайн за допомогою застосунку Дія.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

Семаковська Тетяна 16:16, 3 Червня 2025
Послуги в ЦНАП
Адміністративні послуги для населення / фото ombudsman.gov.ua

4 червня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі можуть записатись на консультацію.

Про це повідомляє осередок підтримки “З Бахмутом у серці. Дніпро”.

Бахмутський ЦНАП: послуги в Дніпрі

Мешканці громади мають можливість отримати наступні послуги:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАПу надаватиме допомогу щодо довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 1 січня 2013 року.

Як потрапити на прийом

Прийом громадян відбудеться 4 червня в Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро”. Осередок розташований за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Бахмутян чекатимуть з 09:00 до 15:00.

Консультації за зазначеними послугами можливо отримати дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за номерами:

  • +38 (099) 667 9206;
  • +38 (098) 850 0561;
  • +38 (068) 851 5089 (представник відділу реєстрації місця проживання).

Запис на отримання адміністративних послуг та довідок БТІ єдиний. Також можна звернутися на електронні скриньки:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Податки на паузі: як мобілізованим підприємцям уникнути боргу

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:40, 29 Травня 2025
Шеврон ЗСУ / фото Генштаб

Мобілізовані підприємці — як фізичні особи-підприємці (ФОП), так і самозайняті особи — мають право на пільги, які передбачають від сплати податків та подання звітності на період проходження військової служби. Це дозволяє уникнути боргів.

Детальніше про роботу цього механізму розповіли представники 72-ї окремої механізованої бригади ЗСУ.

Пільги для мобілізованих ФОП в Україні

Для мобілізованих підприємців, які сплачують єдиний податок за 1 або 2 групою, закон дозволяє призупинити обов’язки щодо:

  • сплати авансових внесків з єдиного податку;
  • сплати військового збору;
  • подання податкової звітності.

Строк призупинення — до 6 місяців після завершення воєнного стану або до дати демобілізації.

Пільги можна оформити на будь-якому етапі мобілізації, що дозволяє уникнути нарахування податкових зобов’язань та відповідальності за їх несплату.

Які пільги передбачено для самозайнятих осіб

Самозайняті особи, мобілізовані до лав Збройних сил України, також можуть скористатися податковими пільгами. Зокрема, вони звільняються від сплати:

  • податку на доходи фізичних осіб (ПДФО);
  • військового збору;
  • єдиного податку.

Термін подання заяви — протягом 10 днів після демобілізації або завершення лікування (якщо особа проходила лікування).

Перелік документів та процедура подання заяви

Для отримання пільг необхідно подати до податкової за місцем реєстрації або онлайн через Електронний кабінет платника такі документи:

  • заяву;
  • документи, що підтверджують проходження військової служби.

Що робити, якщо підприємець має найманих працівників

Для мобілізованих підприємців, які мають найманих працівників, передбачено додаткові механізми. Зокрема, підприємець може уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати. Уповноважена особа зобов’язана утримувати та нараховувати відповідні податки.

Сам підприємець має сплатити податкові зобов’язання протягом 180 днів після демобілізації. При цьому за цей період штрафні санкції не застосовуються.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

4 червня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Податки на паузі: як мобілізованим підприємцям уникнути боргу

Мобілізовані підприємці — як фізичні особи-підприємці (ФОП), так і самозайняті особи — мають право на пільги, які передбачають від сплати податків та подання звітності на […]

13:40, 29.05.2025 Скопіч Дмитро

Опалення та гаряча вода після війни: чому тарифи можуть зрости в Києві та Україні

Після війни тарифи на опалення та гарячу воду в Києві зростуть через скасування мораторію на їх підвищення. Аналогічне зростання може очікуватися й в інших регіонах […]

14:25, 26.05.2025 Скопіч Дмитро

Скільки коштує присвоєння кадастрового номера на землю в Україні у 2025: детальне пояснення

Кадастровий номер — це унікальний ідентифікатор земельної ділянки, без якого неможливо оформити право власності, продати, подарувати чи передати землю у спадок. У 2025 році присвоєння […]

12:00, 25.05.2025 Скопіч Дмитро

Що буде з пенсіями донеччан, які залишилися на ТОТ: пояснення

Пенсії людей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) Луганської і Донецької областей і понад рік не отримували виплати, зберігатимуться на спеціальних іменних рахунках у […]

12:00, 24.05.2025 Скопіч Дмитро