У Дії відповіли, як незрячим людям створити “Дія. Підпис” та навіщо він потрібен

Семаковська Тетяна 17:52, 28 Серпня 2023

Дія. Підпис — це електронний підпис, який особа можете використовувати для підписання документів онлайн, оформлення послуг у застосунку та на порталі Дія, зокрема він може знадобитися вам й для послуги компенсації чи єОселя. Однак, оформлення Дія. Підпису може стати складністю для людей з різними видами інвалідності, зокрема з вадами зору.

В пресслужбі додатка відповіли користувачам, як незрячій особі можна оформити Дія. Підпис.

Як оформити Дія. Підпис незрячій людині?

Українець звернувся у коментарях за допомогою до розробників Дія. Фото: скріншот

Для того, щоб отримати Дія. Підпис необхідно зробити наступні кроки: 

  • Авторизуйтесь у застосунку Дія.
  • Перейдіть до Меню — Дія.Підпис.
  • Натисніть Активувати Дія.Підпис.
  • Підтвердьте особу через перевірку за фото.
  • Вигадайте 5-значний код для Дія.Підпису.
  • Після цього ви можете підписувати документи в Дії та онлайн.

Зверніть увагу, що для оформлення Дія. Підпис вам потрібно мати один із перелічених документів:

  • ID-картка;
  • біометричний закордонний паспорт;
  • закордонний паспорт виданий після 2015 року;
  • або посвідка на тимчасове чи постійне місце проживання.

Втім на етапі перевірки за допомогою фото можуть виникати складнощі, якщо незряча людина виконує всі дії самостійно, адже потрібно бачити вказані дії на екрані. Користувач Сергій Смірнов, який є ВПО зазначив, що через пункт фотопідтвердження його дружина не змогла отримати Дія. Підпис.

Відповідь Дії. Фото: скріншот

В підтримці Дії відповіли, що цифровий образ обличчя, який генерується створення підпису, порівнюється з фото з ID-картки, біометричного закордонного паспорта, закордонного паспорта 2015 року та посвідки на проживання. Вони мають бути однаковими, щоб людина могла пройти перевірку. 

Тому, пропустити цей етап неможливо, важливо, щоб незрячій людині могли допомогти. Під час надання вказівок на екрані телефону — близька людина може перебувати поруч та надавати підказки, які висвітлюватиметься на екрані смартфона під час Дія. Підпису. 

Послуга з оформлення Дія. Підпису безоплатна.

Фото: з відкритих джерел

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Уряд спростив процедуру дистанційного обстеження зруйнованого житла

Семаковська Тетяна 16:30, 27 Жовтня 2025
Розширення механізму дистанційного обстеження житла / фото Мінрозвитку

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, якою спрощується процедура дистанційного обстеження зруйнованого житла на територіях, де тривають або можливі бойові дії. Вона дозволить використовувати супутникові знімки та фото з більшою похибкою геолокації, що спросить процедуру отримання компенсацій.

Про це повідомили представники Міністерства розвитку громад та територій України.

Уряд спростив дистанційне обстеження зруйнованого житла

Постанова Кабінету Міністрів України передбачає вдосконалення механізму дистанційного обстеження знищеного житла в межах програми “єВідновлення”.

Основна мета — зробити процес збору доказів більш гнучким та доступним для громадян, чиї домівки постраждали від війни.

Ми розширюємо можливості для дистанційного обстеження в межах програми єВідновлення. Маємо забезпечити можливість для всіх, чиї домівки були знищені через російські обстріли, отримати компенсації. Комісії, які проводять такі обстеження, отримають більше інструментів навіть у найскладніших умовах, коли доступ до зруйнованих будинків фізично неможливий“, — зазначив Віцепрем’єр-міністр з відновлення України, Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Що змінилося

Раніше для підтвердження знищення житла громадяни мали надсилати три фото з різних ракурсів, зроблені строго зверху під кутом не більше ніж 20°, із точністю геолокації до 4 метрів. Проте такі вимоги часто були нереальними в умовах активних бойових дій, коли дістатися до зруйнованих будинків просто неможливо.

Тепер правила стали значно гнучкішими. Достатньо одного загального фото, яке чітко демонструє ступінь руйнувань. Знімки дозволено робити з будь-якого ракурсу, якщо на них видно пошкодження.

Також допустима похибка геолокації збільшена до 10 метрів, що враховує складні умови фіксації даних у зонах бойових дій.

Якщо ж наявні фото чи відео не відповідають усім технічним вимогам, але разом дають змогу встановити факт знищення майна — вони теж будуть прийняті для ухвалення рішення про компенсацію.

Окрім цього, супутникові знімки Державного космічного агентства України офіційно визнаються доказом пошкодження житла. А у випадках, коли цивільні комісії не можуть працювати в небезпечних районах, допомогу у зборі даних надаватимуть підрозділи Збройних Сил України.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

120 мільйонів євро на житло для переселенців з ТОТ. Коли почнуться виплати: роз’яснення Мінрозвитку

Семаковська Тетяна 10:50, 27 Жовтня 2025

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України надало роз’яснення на запит Бахмут IN.UA щодо впровадження Постанови № 1176 (програми компенсації за зруйноване майно на тимчасово окупованих територіях). Вона дозволить внутрішньо переміщеним особам, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, отримати державну компенсацію на придбання житла.

Редакція Бахмут IN.UA озвучила питання бахмутян щодо Постанови № 1176. Відповіді публікуємо нижче.

Примітка. Кабінет Міністрів ухвалив постанову № 1176, яка визначає порядок надання допомоги окремим категоріям внутрішньо переміщених осіб, що проживали на тимчасово окупованих територіях. Заяви на отримання допомоги можна буде подати через портал та застосунок “Дія”. Розмір компенсації становитиме 2 мільйони гривень на одну людину або родину у вигляді ваучера, ці гроші можна буде витратити на придбання нового житла, як перший внесок або для погашення іпотеки. Ваучер діє 5 років і не може бути переданий іншим особам.

Постанова набирає чинності через два місяці з дня її опублікування. Тобто вона набуде чинності 22 листопада 2025 року.

Хто саме зможе отримати житловий ваучер? Чи планується розширення програми?

Наразі житлова допомога надаватиметься внутрішньо переміщеним особам, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни. Розширення програми на інші категорії — наприклад, багатодітні сім’ї, пенсіонерів чи одиноких матерів, стане можливим тільки після залучення додаткових фінансових ресурсів. Мінрозвитку повідомило, що веде перемовини з потенційними донорами для забезпечення стабільного фінансування.

Який обсяг фінансування передбачено у 2025–2026 роках і скільки людей зможуть отримати ваучери?

Програма фінансуватиметься переважно коштом міжнародних партнерів.
Наразі підтверджено фінансування у розмірі 120 мільйонів євро (за сьогоднішнім курсом це понад 5 мільярдів гривень) від Банку розвитку Ради Європи (CEB). Також тривають переговори зі Світовим банком про залучення додаткових коштів. На першому етапі передбачається надати допомогу приблизно 3 тисячам родин.

Що таке “житловий ваучер” у технічному сенсі?

Житловий ваучер — це електронний платіжний документ, який може бути використаний для купівлі житла, інвестування у будівництво або сплати іпотеки. Ваучер формується і зберігається у Державному реєстрі пошкодженого та знищеного майна і містить дані про отримувача, його статус, суму допомоги та реєстраційний номер.

Чи можна буде об’єднати кілька ваучерів, наприклад, подружжя для купівлі одного житла?

Так, Постанова дозволяє об’єднувати ваучери. Власники можуть подати спільне звернення, у якому зазначають усі ваучери. У такому випадку суми об’єднуються, і можна придбати одне житло.
Головна умова: жоден із заявників (та члени їхніх родин) не повинен мати іншого житла на підконтрольній Україні території й не мав отримувати житлову допомогу від держави раніше.

Примітка. Розглядати заяви та надавати допомогу переселенцям будуть місцеві органи влади — сільські, селищні, міські ради, районні у містах ради (за наявності) та військові адміністрації.
Вони створюватимуть комісії, прийматимуть документи й ухвалюватимуть рішення.
До складу комісій увійдуть представники влади та громадськості, не менше третини. Кандидатів можуть висувати громадські чи міжнародні організації, а в громадах, навіть окремі мешканці.

Хто відповідатиме за створення місцевих комісій?

Комісії створюватимуться при органах місцевого самоврядування або військових адміністраціях.
Саме ці органи затверджують склад комісій, забезпечують їхню роботу та контролюють відповідність дій затвердженим правилам.

Як буде забезпечена участь громадськості у роботі комісій?

Постанова №1176 передбачає обов’язкове представництво громадськості — не менше третини складу комісії. Кандидатів можуть висувати міжнародні та громадські організації, а також фізичні особи (у селах і селищах). Якщо кандидатів не вистачає, уповноважений орган має оголосити додатковий набір і оприлюднити оголошення на сайті громади.

Чи буде навчання для членів комісій?

Так. Мінрозвитку спільно з командою Реєстру пошкодженого та знищеного майна готує типову інструкцію та методичні матеріали щодо перевірки заяв, користування Реєстром і оцінки документів. Також передбачені автоматичні перевірки через державні реєстри, що зменшує ризик помилок.

Коли очікується початок виплат за ваучерами?

Старт програми заплановано на кінець листопада 2025 року. З цього часу ВПО з тимчасово окупованих територій, які мають статус УБД або особи з інвалідністю внаслідок війни, зможуть подавати заявки через “Дію”. Після розгляду заяв планується розпочати фінансування у січні 2026 року.

Якщо у державному бюджеті тимчасово немає коштів, як довго заявники можуть чекати? Чи може держава гарантувати, що ваучер, виданий сьогодні, буде профінансований через кілька місяців, якщо коштів наразі немає?

Якщо на рахунку програми є кошти, заявник отримує повідомлення про можливість реалізації ваучера. Після підтвердження бронювання коштів він має 60 днів, щоб знайти житло і завершити угоду, у цей час держава гарантує наявність фінансування. Якщо заявник не встигає, звернення вважається відкликаним, але його можна подати повторно.
Термін дії ваучера — 5 років.

Хто контролюватиме цільове використання коштів і які передбачено санкції?

У разі нецільового використання отримувач зобов’язаний повернути кошти у повному обсязі — добровільно або за рішенням суду.

До теми:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

rehabilitation ge41868820 1920 61295

Новий законопроєкт для осіб з інвалідністю: які переваги та недоліки

Через повномасштабне російське вторгнення і цивільні й військові громадяни України, на жаль, отримують поранення. Деякі з них закінчуються ампутацією кінцівок, внаслідок чого людина набуває статусу […]

76 69e15

Що спільного у розвитку громад Донеччини та Львівщини?

12 жовтня на базі Краматорського АКМЦ відбувся онлайн відеоміст Львів-Краматорськ: «Адміністративна реформа в Україні та аналіз досвіду діяльності новостворених об’єднаних територіальних громад Львівщини та Донеччини», […]

Screenshot 336 4708f

Чи надходитимуть військовозобов’язаним повістки через “Дію”?

Нещодавно Кабмін затвердив новий порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Такі зміни передбачають більш суворий контроль за взяттям на облік, зокрема, планується цифровізація […]