Написання мотиваційного листа при подачі своєї кандидатури на роботу або на навчання є дуже важливим процесом. Він демонструє представникам компаній або навчальних закладів вашу мотивацію, описує кваліфікацію та рівень зацікавленості.
Редакція Бахмут IN.UA поспілкувалася з СЕО освітньо-карʼєрної платформи goodjob та консультанткою в Robert Walters Japan Даною Окоманюк, яка розповіла нам про основні правила написання мотиваційного листа.
Як написати мотиваційний лист
Мотиваційний лист — це важливий інструмент для створення позитивного враження про вас у роботодавців або приймальних комісій університетів, який часто використовують по всьому світу. Йому потрібно приділити достатньо уваги та часу, адже лист повинен бути якісним і виразним. Ігнорувати цю частину подачі документів не варто, адже так ви знижуєте свої шанси на проходження на наступні етапи конкурсу на посаду або до університету.
Чим важливий мотиваційний лист
Мотиваційний лист при вступі до університету або подачі документів на роботу є одним з ключових елементів вашого пакета документів. Його правильне оформлення підвищить вашу конкурентоспроможність серед інших кандидатів та абітурієнтів.
На відміну від компаній, мотиваційні листи для вступу до університету чи інших навчальних програм завжди читають, пояснює Дана Окоманюк. Таким чином вибіркова комісія визначає, брати вас на навчання чи ні.
Якими бувають мотиваційні листи
Перед тим, як оформити мотиваційний лист, треба розуміти, чим відрізняються ці документи залежно від місця подачі.
Дана пояснює, що університет, представники факультету, освітніх програм тощо будуть зацікавлені в тому, щоб зрозуміти, який у вас напрямок дій, для чого вам це навчання та чому воно вас цікавить.
Водночас компанії будуть більше зацікавлені в тому, щоб побачити, який у вас досвід роботи в певних сферах або чи є ви хорошим кандидатом зі своїм кар’єрним баченням обов’язків.
Оформлення та структура мотиваційного листа
Перед тим, як почати мотиваційний лист, варто ознайомитися з основними правилами щодо його структури та оформлення.
Приклади написання мотиваційного листа зазвичай містять буквально 3-4 абзаци, це вважається золотим правилом. Якщо при пошуку роботи варто зосередитися на структурі та кар’єрі, то мотиваційний лист для університету та інших навчальних можливостей може мати інші правила оформлення.
Експертка додає, що при пошуку роботи цей лист має бути більш структурованим. Обсяг мотиваційного листа в середньому має бути не більше 1 сторінки, де:
- перший абзац — це висловлювання зацікавленості в певній ролі;
- другий абзац — це місце, де ви говорите про свій релевантний досвід, який вписується в цю роль;
- третій абзац — це розповідь про компанію або навчальний заклад та чим вони вас зацікавили;
- четвертий абзац — це загальний абзац, де ви говорите про те, що ви хочете працювати з цією компанією або навчатися в навчальному закладі. Обов’язково сюди треба додавати речення про те, що ви чекаєте на їх відповідь.
Найпоширеніші помилки у мотиваційних листах
Дана Окоманюк пояснює, що найбільш поширена помилка при створенні мотиваційного листа — це неуважність.
Якщо мова йде про кар’єрний мотиваційний лист, то частою помилка є те, що люди забувають міняти ім’я компаній, якщо надсилають ці листи в кілька одночасно. Тому варто переконатися в тому, що коли ви відправляєте мотиваційний лист компаніям, ви завжди змінюєте інформацію: те, кому адресований цей лист, назву компанії, назву вакансії тощо.
Читайте також:
- Стартувала реєстрація на НМТ-2024: як подати документи
- Міносвіти затвердило дати проведення та обов’язкові предмети НМТ-2024
- “Запуск Мрії буде проривом”: в Україні з’явиться інноваційний освітній застосунок
Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!