Чому бахмутяни незадоволені програмою підтримки переселенців

Микола Ситник 15:37, 14 Грудня 2023
підтримка ВПО
Олексій Рева представляє програми підтримки ВПО / фото Бахмутська міськрада

Напередодні начальник Бахмутської міської військової адміністрації Олексій Рева представив проєкт програми підтримки ВПО Бахмутської громади. Основне завдання документу — розширення мережі осередків підтримки бахмутян в Україні. Загалом у таких Центрах зареєструвалося більше 27 тисяч переселенців. Однак багато бахмутян незадоволені тим, що й досі не отримали ніякої допомоги від місцевої влади.

Про це повідомляє Бахмутська міська рада.

Центри підтримки бахмутян

Наразі для переселенців із Бахмутської міської територіальної громади, які через активні бойові дії вимушено покинули свої домівки, працюють 8 осередків підтримки. Так, центри діють: у Києві, Дніпрі, Кривому Розі, Жовтих Водах, Харкові, Полтаві, Одесі, Чернігові та Костянтинівці Донецької області. Також триває організація роботи осередку підтримки бахмутян у Львові.

Центри підтримки надають:

  • соціальну;
  • медичну;
  • гуманітарну;
  • правову допомогу;
  • консультації у сфері соціального захисту і захисту прав дітей.

За інформацією влади, осередки постійно моніторять потреби мешканців громади під час реєстрації, спілкування, проведення круглих столів та заходів.

Програма підтримки бахмутян

Начальник Бахмутської МВА Олексій Рева заявив, що основне завдання програми — це подальше розширення мережі осередків у інших регіонах України. За його словами, у 8 осередках бахмутян зареєструвалося понад 27 тисяч осіб (близько 35% від кількості мешканців, що евакуювалися з території громади).

Наразі на обліку в Центрах підтримки перебувають: 

  • 133 багатодітні родини, які виховують 433 дитини; 
  • 33 дитини з числа дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського
  • піклування;
  • 147 дітей з інвалідністю;
  • понад 3 тисячі осіб з інвалідністю;
  • більше 4 тисяч людей похилого віку.

Основне, на що звертаємо увагу у рамках формування програми підтримки та інтеграції мешканців Бахмутської громади на 2024-2025 роки — це подальше розширення мережі наших осередків у інших регіонах країни та продовження роботи вже наявних,

повідомив // Олексій Рева

ВПО
Представлення проєкту програми підтримки ВПО / скриншот Донецька ОДА

Представники влади додають, що в новому році програма підтримки бахмутян передбачає комплекс заходів, спрямованих на: 

  • вирішення питань організаційно-інформаційного, матеріального та соціально-побутового забезпечення ВПО (передбачені заходи, спрямовані на стимуляцію зайнятості ВПО);
  • організацію медичного обслуговування;
  • забезпечення доступу до адміністративних, соціальних, культурних та інших послуг;
  • створення умов для розвитку потенціалу та посилення спроможності переселенців.

Реакція бахмутян на програму підтримки ВПО

У коментарях під дописом на сторінці Бахмутської міськради мешканці зауважили, що переселенці, які мешкають у Запоріжжі, Луцьку, Житомирі, Черкаській, Тернопільській, Сумській областях та інших куточках України, не отримують ніякої допомоги. Водночас люди не розуміють, чому в деяких містах є регулярна підтримка ВПО.

реакція
реакція
Коментарі бахмутян у Facebook / скриншот

Як допомогти бахмутянам?

Краєзнавець, громадський діяч та активіст Володимир Березін у коментарі редакції розповів, що 2-й  рік пропонує місцевій владі призначити в кожному регіоні по координатору. Людині, яка б розповсюджувала інформацію серед бахмутянах, збирала б від них питання та потреби. На думку громадського діяча, тоді переселенці не відчували б себе покинутими.

База всіх ВПО з телефонами легко отримується соцслужбами. Координатор обдзвонював би цю базу. Старші люди не мають інтернету, айфонів. Яка Дія, який сайт Міськради? При такому бюджеті — дати координаторам по мінімалці — які проблеми? Ясна річ, що до кожного не дійдеш — але вони цього і не пробують, не хочуть робити,

переконаний // Володимир Березін

До слова, раніше громадська організація “Бахмутська Фортеця” офіційно зверталася до міськради з проханням долучити експертів до консультування громадян через Telegram-канал “Бахмут хоче жити”. Адже ВПО з Бахмута мають потребу в отриманні оперативних пояснень питань, що їх цікавлять.

У відповіді на запит голови ГО “Бахмутська Фортеця” — головної редакторки Бахмут IN.UA Ганни Бокової міська рада зазначила, що її спеціалісти не можуть консультувати громадян у Telegram-спільноті, оскільки це не входить до їхніх обов’язків.

“Питання, які порушуються мешканцями Бахмутської міської територіальної громади у телеграм-каналі “Бахмут хоче жити”, відносяться й до компетенції та повноважень інших органів державної (виконавчої) влади”, — пояснили тоді у міськраді.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм

“Зимова підтримка”: як отримати 1 000 грн у Дії або Укрпошті

Семаковська Тетяна 11:00, 14 Листопада 2025
“Зимова підтримка” прив’язана до “Національного кешбеку” / фото Дія

Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада.

Детальніше про те, як отримати 1000 гривень на власний рахунок у межах програми “Зимова підтримка” — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як подати заявку “Зимова підтримка”

Кабінет Міністрів України схвалив механізм реалізації нової державної програми «Зимова підтримка», ключовим елементом якої є одноразова виплата 1 000 гривень кожному громадянину, який наразі перебуває на території України.

Подати заявку можна буде з 15 листопада до 24 грудня 2025 року у застосунку «Дія» або у відділенні Укрпошти. Оформити допомогу дозволено як для себе, так і для дітей.

Як отримати 1 000 гривень через “Дія”

Якщо ви подаєте заявку онлайн у Дії, виплата надійде на картку “Національний кешбек”. Кошти можна витратити на оплату комунальних послуг, придбання ліків та продуктів українського виробництва чи донати Силам оборони.

Ті громадяни, які вже мають картку, яка підтримує цю ініціативу, додатково не потрібно буде робити ніяких кроків.

Тим, хто лише планує доєднатися, потрібно зробити наступні кроки:

  • відкрити спеціальний рахунок у своєму банку;
  • отримати віртуальну чи фізичну картку;
  • надати банку дозвіл на передачу інформації про перекази з обраних карток;
  • зайти в застосунок “Дія” та обрати послугу “Національний кешбек”;
  • ввести дані готової картки у застосунок.

Якщо подати заявку через Укрпошту

У разі оформлення допомоги у відділенні Укрпошти кошти будуть зараховані на спеціальний рахунок, відкритий для отримувача.

Використати їх можна безпосередньо у відділеннях Укрпошти — на покупку українських товарів або оплату комунальних платежів і благодійні внески.

До якого часу можна скористатися

Витратити отримані кошти за програмою “Зимова підтримка” можна до 30 червня 2026 року, у будь-який зручний момент.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Статус УБД: які документи потрібні, щоб підтвердити участь у бойових діях у 2025-2026

Семаковська Тетяна 18:00, 13 Листопада 2025
Військові / фото Генштаб

Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до відповідної комісії довідку та інші документи, що засвідчують виконання бойових або службових завдань.

Детальніше про те, які документи потрібні для підтвердження участі у бойових діях — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Які документи потрібні, щоб підтвердити УБД

Для надання статусу учасника бойових дій (УБД) військовослужбовцю, який брав безпосередню участь у бойових діях, командир військової частини або органу військового управління протягом 30 календарних днів зобов’язаний подати на розгляд комісії довідку про участь військового у виконанні бойових чи службових завдань.

Отримати посвідчення УБД в Україні наразі можуть наступні категорії громадян:

  • військові Збройних Сил України;
  • військові Територіальної оборони України;
  • військові Нацгвардії України;
  • представники СБУ;
  • представники Служби зовнішньої розвідки;
  • представники Держприкордонслужби;
  • представники Державної спеціальної служби транспорту;
  • військовослужбовці з військових прокуратур;
  • поліцейські;
  • особи рядового, начальницького складу ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби;
  • особи, які з 24 лютого по 25 березня 2022 відповідно до Закону України Про забезпечення участі цивільних осіб в захисті України у складі добровольчих формувань у взаємодії із ЗСУ, ДПСУ, Нацполіцією, НГУ, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України формуваннями брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України;
  • співробітники Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в супротиві ворогу.

Зазначимо, що статус УБД можуть отримати як чинні службовці, так і звільнені зі служби.

Довідка оформлюється на підставі щонайменше одного з таких документів:

  • бойове донесення;
  • журнал бойових дій (оперативних завдань);
  • вахтовий журнал;
  • польотний лист;
  • книга служби;
  • наказ про залучення до бойових або службових заходів;
  • відомості про виконання розвідувальних завдань;
  • довідка про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва).

У документі обов’язково має бути вказано розділ “Перебування в районах ведення бойових дій”, де зазначаються конкретні області, райони та населені пункти, у яких військовослужбовець виконував завдання.

Ці дані потрібні для перевірки відповідності територій районам воєнних (бойових) дій, визначених наказами Головнокомандувача Збройних сил України.

Як оформити статус УБД офлайн

Для того, щоб військовослужбовець, демобілізований або їх представники, могли оформити статус УБД потрібно звернутися зі спеціальною заявкою до Комісії того органу військового управління, якому підпорядкована військова частина, де військовослужбовець проходить або проходив військову службу.

При цьому потрібно надати наступні документи:

  • заява у паперовій формі;
  • згода на збір та обробку персональних даних;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри на матовому папері, зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки (для осіб, звільнених з військової служби, які отримуватимуть посвідчення УБД у ТЦК, не додаються);
  • документи, які містять докази та підтверджуючі факти виконання військовим або особою, звільненою з військової служби, особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань для захисту України.

У випадку, якщо заявник не знає, якому органу військового управління підпорядкований його підрозділ, то заявку необхідно надіслати на адресу виду (роду) військ, якому він підпорядкований, або напряму до МОУ.

Як оформити УБД в Дії

Оформлення УБД в Дії значно спростило процес формування лише заяви на отримання відповідного статусу, яку потім особа має передати своєму командиру, під керівництво якого вона воювала, або напряму до Комісії. 

Якщо мова йде звільненого з військової служби або їх представника, то потрібно сформувати заявку, підписати її за допомогою Дія. Підпис, а потім відправити на адресу електронної пошти [email protected]. При цьому потрібно додати ще:

  • згоду на збір та обробку персональних даних в 1 примірнику;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри в електронному вигляді у форматі JPG чи JPEG. Зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки;
  • документи, які містять докази та підтверджують факт особою бойових (службових) завдань.

Строк надання послуги становить 30 днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

“Зимова підтримка”: як отримати 1 000 грн у Дії або Укрпошті

Уряд ухвалив механізм виплати одноразової допомоги у розмірі 1 000 гривень у рамках програми “Зимова підтримка”. Реалізація програми стартує вже 15 листопада. Детальніше про те, […]

Статус УБД: які документи потрібні, щоб підтвердити участь у бойових діях у 2025-2026

Щоб отримати статус учасника бойових дій (УБД) у 2025-2026, військовий або військова має підтвердити свою участь у захисті держави. Для цього командир частини подає до […]

Як зареєструвати народження дитини за кордоном: покрокова інструкція для українців

Українці, які стали батьками за межами країни, можуть зареєструвати народження дитини через дипломатичні представництва або консульські установи України. Для цього потрібно подати заяву та кілька […]

17:00, 12.11.2025 Скопіч Дмитро

В Україні підвищили виплати при народженні дитини до 50 тисяч гривень

В Україні суттєво збільшили соціальні виплати для молодих батьків. Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає 50 тисяч гривень при народженні дитини. Крім того, він вводить […]

Важливо

Як сім’ям з дітьми з СМА евакуюватися до Німеччини: пояснення засновника Be An Angel

Німецька благодійна організація Be An Angel продовжує евакуацію українських родин. Зокрема у 2025 році є можливість евакуюватися за кордон родинам з дітьми зі спінальною м’язовою […]