Днями у Мінцифри повідомили, що в Україні незабаром планують запровадити Єдиний реєстр домашніх тварин. Згодом кожна тварина буде мати свій електронний ветеринарний паспорт.
Редакція запитала у зоозахисниці з Бахмута Ольги Литовченко про те, як саме подібне нововведення може повпливати на тварин в Україні.
Реєстр тварин: деталі
Уряд ухвалив постанову про запровадження Єдиного реєстру домашніх тварин. Відомо, що спочатку в реєстр вноситимуть інформацію про котів і собак, але згодом планують додавати цю послугу й на інших тварин. Реєстр має допомогти зібрати інформацію про домашніх улюбленців і використовувати її для пошуку загублених тварин, контролю вакцинації та стерилізації.
Крім того, це важливий крок до створення ветпаспорта в Дії. Власники тварин зможуть добровільно й безоплатно вносити інформацію про свого улюбленця в реєстр у державного або приватного ветеринара.
Система буде налаштована таким чином, що ви зможете повідомити про знайденого улюбленця або сповістити про втрату свого. У Мінцифри запевняють, що це значно зменшить кількість безпритульних тварин у країні.
Думки зоозахисниці з Бахмута
Ольга Литовченко, яка опікується тваринами у притулку Бахмутського товариства захисту тварин “Лада” наголошує, що запровадження Єдиного реєстру тварин — це довгоочікувана новина для всіх зоозахисників.
Ми розуміємо, що це необхідний крок у ставленні до тварин у нашій країні. Якщо власник її зареєструє, вона буде мати статус домашньої, то звичайно відповідальність господаря за улюбленця буде більшою. Якщо це було б зроблено раніше, можливо кількість тих тварин, які стали безпритульними під час війни, була б значно меншою.
Оля Литовченко // волонтерка
Єдиний реєстр тварин також допоможе спростити пошук тварин за чіпами, каже пані Ольга. Також, у зоозахисників буде більше інформації про власників, які вирішать викинути тварину на вулицю.
Людина має розуміти, що тварина — це не іграшка, якою можна взяти й просто погратися та викинути, а це велика відповідальність. Гадаю, що реєстр має зменшити кількість безпритульних тварин.
каже зоозахисниця // коментуючи запровадження Єдиного реєстру тварин
Як допомогти Бахмутському товариству захисту тварин «Лада»?
10 гривень або навіть менші суми для волонтерів дуже важливі. Притулок приймає донати:
В Україні продовжуються виплати грошової допомоги деяким категоріям переселенців. Водночас подекуди виникають ситуації, коли ВПО отримують виплати, але згодом змушені повернути їх державі у повному розмірі.
Редакція Бахмут IN.UA розкриває проблему на прикладі досвіду власного журналіста та пояснює, чи дійсно держава може вимагати повернення допомоги та кого це може стосуватися.
Виплати ВПО: чи зобов’язані переселенці повертати гроші державі
В Україні продовжує реалізовуватися програма допомоги ВПО, в межах якої переселенці отримують грошові виплати з державного бюджету. Претендувати на грошову допомогу від держави можуть ті українці, які переїхали з територій, де були або тривають бойові дії, з тимчасово окупованих громад та громад під блокадою.
Після завершення строку надання грошової допомоги, переселенці можуть продовжити отримувати виплати. Їх можна поділити на три основні категорії:
Перша — особи, яким виплати продовжуються автоматично, без необхідності додаткових звернень:
непрацездатні особи, які отримують пенсію до 9 444 гривні;
особи з інвалідністю I чи II групи;
діти з інвалідністю віком до 18 років;
діти, яким не встановлено інвалідність, проте які мають тяжкі захворювання з цього Переліку;
діти-сироти;
діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
Друга — українці, яким можуть продовжити виплати яким виплати за заявою, поданою “на себе”:
дитина до 18 років, яка прибула без супроводу законного представника;
патронатний вихователь;
вагітна жінка після 30-го тижня вагітності;
особа з інвалідністю ІІІ групи;
особа, яка втратили працездатність, але не має права на пенсійну виплату та/або отримує державну соціальну допомогу відповідно до законодавства, та інші.
Третя — переселенці, яким виплати продовжуються на сімʼю за заявою одного з членів сімʼї:
з дітьми до 18 років (студентами денної або дуальної форми навчання до 23 років), за умови, що дорослі у таких сімʼях є зайнятими: працюють, провадять підприємницьку діяльність, зареєстровані як безробітні або як особи, що шукають роботу;
у складі якої є тільки непрацездатні особи;
у складі якої є особа, яка здійснює догляд за дитиною до 3 років;
особа віком від 55 років, яка є зайнятою, та інші.
При цьому, відповідно Порядку надання допомоги на проживання ВПО, отримувач грошової допомоги зобов’язаний протягом 14 календарних днів після виникнення змін, які впливають на визначення права на отримання допомоги, поінформувати про це орган соціального захисту населення, уповноважену особу виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центр надання адміністративних послуг.
Якщо ВПО не зробить цього вчасно, то держава може почати вимагати повернення коштів, неправомірно отриманих після зміни статусу.
Після виявлення факту переплати орган соціального захисту населення встановлює суму надміру отриманих коштів і протягом 30 робочих днів зобов’язаний повідомити про це отримувача — надсилають листа поштою або через електронні засоби зв’язку.
Якщо внутрішньо переміщена особа не повертає помилково нараховані кошти у встановлений строк добровільно, орган соціального захисту має право звернутися до суду для їх примусового стягнення.
Досвід журналіста Бахмут IN.UA
Журналіст редакції Бахмут IN.UA також зіткнувся з проблемою повернення державної допомоги внутрішньо переміщеним особам (ВПО). Раніше він отримував цю виплату як студент денної або дуальної форми навчання. Загальна сума допомоги для його сім’ї становила 9 000 гривень на місяць.
Згодом представники органів соцзахисту повідомили, що він має повернути 18 000 гривень.
“Це стало несподіванкою, а у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) запевняли, що система виплат працює автоматично: коли людина втрачає статус студента, нарахування припиняються самостійно”, — каже працівник.
Однак цього не сталося, і допомога продовжувала надходити. Коли ж помилку виявили, соціальні служби вимагали повернути отримані кошти. Державні органи запропонували компроміс — поступове погашення боргу. Тепер із 7 000 гривень, які сім’я ВПО продовжує отримувати щомісяця, половину, 3 500 гривень — автоматично утримують, доки борг не буде повністю сплачено.
Щоб упевнитися, що отримані виплати не стануть боргом, варто перевіряти інформацію. Єдине надійне джерело підтвердження — це звернення до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації або фактичного проживання. Там можуть надати актуальні дані щодо нарахувань, можливих переплат чи змін у програмі допомоги для ВПО.
У Дії можна отримати дозвіл на зброю онлайн / фото ілюстративне, iStock
На початку 2025 року в застосунку “Дія” з’явилася можливість оформити дозвіл на зброю. Тепер же ця функція має попит серед українців.
Детальніше про те, як подавати заяву на отримання дозволу на зброю через “Дію” — в матеріалі Бахмут IN.UA.
Як отримати дозвіл на зброю через “Дія”
На початку 2025 року в “Дія” з’явилася нова функція, яка дозволяє охочим подати заявку, щоб отримати дозвіл на зберігання, носіння або купівлю зброї. Також вона передбачає можливість згенерувати витяг із Єдиного реєстру зброї. При цьому раніше документальний дозвіл на зброю можна було отримати лише в сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ.
Для того, щоб в “Дії” з’явився дозвіл на зброю, потрібно:
відкрити “Дію”, перейти у розділ “Документи”;
знайти “Додати документи” та обрати “Дозвіл на зброю”.
Для того, щоб отримати витяг про володіння зброєю з Єдиного реєстру зброї (ЄРЗ), потрібно:
натиснути на три крапки біля дозволу в “Дії”;
Або ж перейдіть у розділ “Сервіси” та знайти “Довідки та витяги”.
Хто може отримати дозвіл на зброю
Процедура отримання дозволу на зброю в Україні під час воєнного стану регулюється наказом № 170. При цьому вказана процедура напряму пов’язана з віком потенційного отримувача документа. Наразі в Україні можна отримати дозвіл:
з 18 років на придбання холодної чи пневматичної зброї, а також придбання та зберігання (носіння) газових пістолетів;
з 21 років на мисливську гладкоствольну зброю (рушниці чи дробовики);
з 21 років на травматичну зброю (стосується лише для певної категорій громадян залежно від займаної посади та виконання службових обов’язків);
з 25 років на мисливську зброю з нарізним дулом (гвинтівка AR-15 чи АК-47/АК-74).
Які документи потрібні
Для того, щоб отримати дозвіл на зброю, потрібно надати наступний перелік документів онлайн (через сайт МВС) або особисто (в поліції):
паспорт;
ідентифікаційний код;
медична довідка (форма 127/о, яку видають у поліклініці після огляду терапевта, психіатра та нарколога);
сертифікат із курсів поводження зі зброєю;
довідка про несудимість (її можна швидко отримати через додаток “Дія”).
Документ створюватиметься протягом 30 днів, під час яких правоохоронці перевірятимуть те, чи має громадянин або громадянка право на дозвіл.
Бахмутянка Оля Литовченко була однією з перших волонтерів Бахмутського товариства захисту тварин «Лада». У цю справу її привів син Сергій, юнак завжди прагнув допомагати тваринам, […]
Активісти з Центру допомоги тваринам Координаційного штабу волонтерів Дніпра продовжують евакуювати тварин із прифронтових населених пунктів Донецької області. Координатор центру Сергій Луденський розповів редакції «Бахмут […]
Коли розмова йде про волонтерство, то ми найчастіше уявляємо собі команду людей, які жваво привозять гуманітарну допомогу або везуть автівки на фронт. Але що робити, […]