Бахмутяни скаржаться на роботу БТІ: як розв’язати проблему із довідками

Семаковська Тетяна 16:21, 10 Листопада 2023
Ілюстрація Бахмут IN. UA

На початку липня 2023 року комунальне підприємство “Бахмутське бюро технічної інвентаризації” після довготривалої перерви відновило роботу в столиці. Серед основних послуг, які надають фахівці, — довідки про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 01.01.2013 року. Саме вони потрібні для того, аби бахмутяни могли зареєструвати заяву про пошкоджене житло.

Однак все частіше бахмутяни почали скаржитися на роботу БТІ, тож редакція вирішила розібратися, чому комунальне підприємство має негативні відгуки від громади.

У чому справа?

Бахмутське БТІ з липня 2023 року відкрило філію в столиці. За майже місяць роботи до КП надійшло 1642 запити, 296 тоді вдалося обробити. У кінці липня 2023 року редакції повідомляли, що тут працює троє осіб. Ще в той період бахмутяни на зустрічі в Києві, а також у коментарях Facebook-сторінки Бахмут IN.UA повідомляли, що ресурсів працівників не вистачає на всіх охочих. Через це доводиться довго чекати, доки запити будуть розглянуті та оброблені. 

Однак чітких термінів очікування немає. Відтак співрозмовниця Бахмут IN.UA бахмутянка Ольга зазначала, що вона звернулася за довідкою про право власності на майно через ЦНАП за місцем проживання, який направив запит до БТІ, але протягом 55 робочих днів установа не отримала жодної відповіді. Тож Ользі повідомили, що не можуть задовольняти її прохання через відсутність відповіді.

Зазначимо, щоб без цього документу люди не можуть оформити заяву про пошкоджене житло, адже у застосунку “Дія” потрібно надати підтверджувальні правоустановчі документи на майно.

У квітні 2023 року редакція надіслала запит до БТІ, щоб дізнатися, чи вивезли документацію з Бахмута. Тоді нам повідомили, що архіви БТІ частково зберігаються електронно. Втім, це не стосується тих документів, які були в паперовому вигляді.

Поодинокі чи часті випадки?

Опитування редакції / скриншот

Редакція провела опитування 24 жовтня 2023 року, де опитала бахмутян, чи задоволені вони послугами БТІ, щоб переконатися, чи не був випадок з бахмутянкою Ольгою винятком із правил. Ми отримали близько 30 коментарів із негативним підтекстом.

Ось кілька коментарів бахмутян, які, ймовірно, свідчать про незадоволення місцевих жителів роботою БТІ.

Коментарі бахмутян / скриншот

Додамо, що всі коментатори повідомляють про схожі проблеми: довге очікування, відсутність чітких термінів відповіді. Також пишуть про факти непрофесійного спілкування, зокрема грубість у розмові з бахмутянами, скидання телефонного дзвінка тощо.

Результати опитування / скриншот

Люди у коментарях, а також в особистих повідомленнях негативно налаштовані, адже їм не видають довідку, яка потрібна населенню, від БТІ для встановлення самого факту власності на майно.

Бахмутяни про роботу БТІ / скриншот

Бахмутяни закликали, аби на неналежне виконання обов’язків БТІ звернула увагу міська влада та налагодила отримання послуг у комунальному підприємстві. Редакція звернулася до Бахмутської міськради із проханням надати відповідь щодо роботи працівників БТІ, яка виконується, на думку громади, некомпетентно.

Нагадаємо, що звернутися до БТІ можна за номером телефону: +38 (095) 678 00 14.

Публікуємо відповідь міськради нижче:

Відповідь міськради на запит / скриншот

У міськраді нам повідомили, що з липня 2023 року КП “Бахмутське БТІ” надає послугу щодо отримання довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 01.01.2013 року.

Звернутись за отриманням довідки про правову належність нерухомого майна має можливість:

  • особисто власник;
  • співвласник;
  • уповноважена ним особа.

Надання цієї послуги здійснюється протягом 30 календарних днів, але на сьогодні при дуже великій потребі громадян термін скорочено до 10 днів, кажуть у міськраді.

Відомості про зареєстроване до 01.01.2013 право власності на нерухомість надаються КП «Бахмутське БТІ» на підставі записів в реєстраційних книгах, де здійснювалась реєстрація права власності до створення електронних реєстрів.

Також зауважують, що в обліковій документації підприємства зберігання довідок про правову належність майна не передбачено. Крім того, у відповіді міськрада зазначила, що вона не отримувала від громадян Бахмута чи громади повідомлення про порушення термінів в отриманні довідок.

Щодо випадків непрофесійного спілкування з громадянами, то тут зауважують, що керівництво БТІ регулярно проводить співбесіди з працівниками, аби ті дотримувалися робочої етики.

Стандартних ситуацій не існує, усі випадки різні та потребують індивідуального розгляду та консультування. Просимо усіх набратись терпіння, намагаємось надати якісну послугу всім.

Резюмують у Бахмутській міськраді // у відповідь на запит щодо БТІ

Що робити бахмутянам, яким потрібні довідки?

Портал Дія / Фейсбук

Поки робота в БТІ не задовольняє громаду, можна піти іншим шляхом. Про це ми розпитали у фахівчині “Право на захист” Яни Пушкалової.

За словами експертки, (ред. коментар надано 31 жовтня 2023 року) коли українці подають заяви на отримання компенсації за пошкоджене або знищене житло, однією із досить поширених проблем стало отримання відмови, оскільки мобільний застосунок Дія не відображає їхнє житло на порталі.

Додаток бере цю інформацію з реєстру нерухомості, і це говорить про те, що у цьому реєстрі немає цього житла, будинку чи квартири. Наявність цього запису про право власності в Державному реєстрі речових прав (ДРРП) є обов’язковою умовою для подання заяви на отримання допомоги в рамках програми єВідновлення.

Яна Пушкалова // юристка

Бахмутяни також повідомляли про те, що не могли зареєструвати заявку в Дії через відсутність запису щодо права власності на майно, оскільки в електронній системі його немає. Саме тому й люди зверталися до місцевого БТІ. Зазначимо, що підприємство має в активі чималу кількість виданих довідок, але це не анулює факт того, що багато бахмутян не можуть її отримати.

Фахівчиня пояснює, що після того, як людина звернулась до державного реєстратора щодо внесення відомостей про майно, обов’язком останнього є самостійно запитувати відомості в органів, що здійснювали реєстрацію прав власності на нерухоме майно до 2013 року, у разі відсутності даних у реєстрах.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації, а у нашому випадку БТІ зобов’язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі, пояснює Яна Пушкалова.

Втім, граничний строк надання адміністративної послуги визначається ЗУ “Про адміністративні послуги”. Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.

Якщо БТІ не відповідає, то державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає  рішення про офіційну письмову відмову у проведенні реєстраційних дій.

Отримавши це письмове рішення у державного реєстратора про відмову у проведенні реєстраційних дій, особа може звернутися до суду для захисту свого порушеного права обравши належний спосіб захисту. В цьому випадку рекомендовано звернутись до юриста.

Бахмутяни можуть звертатися до юриста за безплатною допомогою

За словами юристки, часто виникають ситуації, коли державні реєстратори нехтують обов’язком, надсилати запити по особі до БТІ та просять людину звернутися  самостійно до  місцевого бюро технічної інвентаризації із запитом про надання інформаційної довідки.

Якщо ви самостійно звертаєтеся до БТІ, то таке звернення, має бути розглянуто  і вирішено у термін не більше одного місяця від дня їхнього надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їхнього отримання.

Фахівчиня додає, що є випадки, коли БТІ не встигли виїхати на безпечну територію та були знищені разом зі всією документацією і фактично перестали існувати.

У випадку, якщо бюро технічної інвентаризації відмовляє або ігнорує  в наданні зазначеної інформації без законних підстав, можна зобов’язати БТІ надати таку інформацію, звернувшись до відповідного окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії.

Як один зі способів позасудового захисту своїх прав, це звернення до офісу Уповноваженого ВРУ з прав людини.

Як правило, вплив Уповноваженого ВРУ з прав людини, є результативним, та впливає на активність розпорядника інформації, зокрема через можливість складення останнім адміністративного протоколу на відповідальних осіб розпорядника за ненадання інформації, неоприлюднення інформації та інші порушення права на доступ відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Яна Пушкалова // юристка

Контакти Уповноваженого з прав людини + 38 (080) 050 17 20 та до Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини + 38 (044) 299 74 08.

Контакти безплатної допомоги від БФ “Право на захист”:

  • Vodafone +38 (099) 507 50 90;
  • Kyivstar +38 (068) 507 50 90;
  • Lifecell +38 (093) 507 50 90;
  • Telegram: https://t.me/pravonazahyst.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм

“Знятий” і “Виключений” з військового обліку: в чому різниця

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:10, 28 Січня 2025
Військовий облік / фото ілюстративне, Getty

Тема мобілізації в Україні стоїть досить гостро, через що громадяни знають про деталі цього процесу майже усе. Проте, деякі моменти викликають питання, зокрема, у чому різниця між “знятий” і “виключений” з військового обліку.

Детальніше про те, в чому полягає різниця між поняттями “знятий” і “виключений” з військового обліку, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

У чому різниця між “знятий” і “виключений” з військового обліку

Статус “виключений” з військового обліку — це синонім до словосполучення непридатний до несення військової служби. Такі громадяни підлягають мобілізації та повністю звільняються від військового обов’язку.

“Знятий” з військового обліку має більш широке значення, адже цей статус не скасовує військовий обов’язок для громадянина. Іншими словами, людина зі статусом “знятий” з військового обліку має регулярно проходити ВЛК (військово-лікарська комісія) та оновлювати власні облікові дані. 

Варто зазначити, що статус “знятий” з обліку — це тимчасова норма, яка передбачає повернення на облік через певний час та відповідно до обставин.

Кого можуть зняти з обліку

Відповідно до 37 статті Закону “Про військовий обов’язок і військову службу“, зняттю з обліку підлягають декілька категорій громадян України:

  • ті, хто вибули в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України й стали на військовий облік за новим місцем проживання;
  • ті, хто був призваний чи принятий на військову службу або навчання у закладах фахової передвищої військової освіти, вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
  • ті, хто був направлений для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
  • особи, зараховані до військового оперативного резерву;
  • в інших випадках — за рішенням Міноборони, СБУ, розвідувальних органів України.

Хто може бути виключеним з обліку

Виключенню з військового обліку підлягають громадяни України, які:

  • померли або були визнані безвісно відсутніми або оголошені померлими;
  • припинили громадянство України на користь іншого;
  • були визнаними ВЛК непридатними до несення військової служби;
  • досягли граничного віку перебування в запасі.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Які пільги можуть отримати пенсіонери у 2025 році: список

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:25, 28 Січня 2025
Пільги для пенсіонерів / фото ілюстративне, acmc.ua

Більшість пенсіонерів в Україні мають невелику пенсію, а тому в державі передбачений ряд спеціальних програм, котрі гарантують їм покращення умов життя навіть в економічно вразливому становищі. Ці пільги можуть отримати майже всі.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, що відомо про пільги пенсіонерам у 2025 році та які види існують.

Пільги пенсіонерам в Україні 2025

У 2025 році прожитковий мінімум становить 2 920 гривень. Згідно з Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, мінімальний розмір пенсії встановлено в розмірі прожиткового мінімуму.

Така сума пенсійних виплат є невисокою, через що пенсіонери та пенсіонерки часто потрапляють в економічно вразливе становище. Саме для підтримки таких громадян в Україні діє декілька спеціальних програм, котрі гарантують їм певні пільги.

Право на безплатний проїзд у громадському наземному транспорті

Пенсіонери та пенсіонерки в Україні мають право на безоплатний проїзд у громадському наземному транспорті та в приміських поїздах за наявності відповідного посвідчення чи довідки ПФУ.

Зазначимо, що така пільга не застосовується у маршрутках.

Право на субсидію в оплаті ЖКП

Пенсіонери та пенсіонерки, які опинилися в скрутному економічному становищі, мають право на субсидії для оплати житлово-комунальних послуг. Їх розмір залежить від доходу домогосподарства та вартості послуг. Отримати її можна у місцевих відділеннях соціальних служб, де треба надати заяву й декларацію про доходи. Якщо витрати на оплату рахунків за послуги ЖКП перевищують 15% від щомісячного доходу, тоді можна оформити субсидію.

В Україні також діє певна програма, яка дозволяє пенсіонерам з досвідом роботи у певних професіях отримати знижку в 100% на оплату комунальних послуг. Єдина умова — проживання у сільській місцевості.

Право на таку пільгу мають:

  • педагогічні працівники;
  • працівники державних та комунальних культурних закладів та установ освіти;
  • працівники музеїв та бібліотек;
  • медичні працівники та фармацевти;
  • спеціалісти з захисту рослин.

Зазначимо, що така пільга також стосується придбання твердого та рідкого палива для печей і скрапленого газу.

Безплатна юридична допомога

Пенсіонери та пенсіонерки в Україні можуть отримати безоплатну первинну й вторинну (наприклад, супровід під час звернення до суду) юридичну допомогу. Єдина умова — це дохід. Правом на таку пільгу можна скористатися, якщо пенсія становить менше ніж 4 722 гривні або менше ніж 6 056 гривень в осіб з інвалідністю.

Для отримання такої пільги необхідно звернутися до найближчого бюро правової допомоги або зателефонуйте за номером 0 800 213 103.

Безплатна парковка

Також в Україні ухвалили Постанову КМУ №585 (Пункт 4). Вона дозволяє людям старшого віку, які мають невелику пенсію, безплатно паркувати власні автомобілі навіть на платних парковках.

Вікові надбавки

Грошова доплата / фото ілюстративне, 24 канал

Деякі пільги для пенсіонерів залежать від певного віку. Доплати — це один із найяскравіших прикладів. Таку можливість мають особи похилого віку, які досягли 70, 75 або 80-річчя. Головною умовою нарахування доплати є те, що пенсія отримувача не має перевищувати 10 340 гривень. Так, наразі в Україні діють вікові доплати у наступних розмірах:

  • для осіб, яким виповнилося 70 років та до 75 років — 300 гривень;
  • для осіб, яким виповнилося 75 років та до 80 років — 456 гривень;
  • для осіб, яким виповнилося 80 років — 570 гривень.

При цьому деякі особи, яким більше ніж 80 років, можуть претендувати на ще одну доплату. Це спеціальна надбавка, яка виплачується:

  • пенсіонерам, вік яких понад 80 років;
  • особи, що отримують пенсію за віком;
  • пенсіонери, які проживають самі або потребують постійного стороннього догляду.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

єВідновлення

Донеччанам відмовляють у компенсації за житло у єВідновленні. У чому причина

Від початку повномасштабного вторгнення росіяни зруйнували в Україні тисячі жилих будинків. Своєю чергою, щоб допомогти людям матеріально уряд запровадив програму компенсації коштів за зруйноване чи […]

Євідновлення, компенсація сума

єВідновлення: як українцям видаватимуть компенсацію за житло

З січня 2024 року українці зможуть отримати компенсації за зроблений власним коштом ремонт житла, яке було пошкоджено внаслідок війни рф проти України. Відповідний закон (№ […]

БТІ номер

Бахмутське БТІ змінює номер телефону

Бахмутське бюро технічної інвентаризації змінює контактний номер телефону. Про це повідомляють Центри Підтримки бахмутян БТІ новий номер Бахмутське бюро технічної інвентаризації, яке з липня поточного […]