Бахмут та Сіверськодонецьк: як працюють комунальні підприємства в евакуації та у скільки обходяться міським бюджетам 

Марія Носуля Носуля Марина 19:00, 21 Жовтня 2024
Ілюстрація Бахмут IN.UA

Попри евакуацію комунальні підприємства деяких зруйнованих міст продовжують працювати, купують техніку, керівникам та працівникам нараховують зарплати. Бахмут та Сіверськодонецьк — не виняток. 

Редакція Бахмут IN.UA у співпраці з медіа  Фарватер Схід  проаналізували комунальні підприємства Бахмута й Сіверськодонецька. Наші колеги аналізували свої КП, які, як і Бахмутські, залишилися працювати в евакуації.  

Як працюють комунальні підприємства окупованих міст

У Бахмуті з населенням близько 73 тисячі людей до початку повномасштабної війни та окупації міста працювало 8 комунальних підприємств. У Сіверськодонецьку з населенням у понад 115 тисяч налічували 22 комунальних підприємства до окупації міста росіянами. 

Більшість КП і Бахмута, і Сіверськодонецька функціонують і зараз, їх керівництво отримує заробітні плати, періодично КП проводять закупівлі, міські бюджети підтримують їх безперебійну роботу. 

Що роблять працівники й керівництво цих КП, як звітують за пророблену роботу та скільки витрачають коштів з бюджету на утримання комунальних підприємств міст в окупації. Детальніше в матеріалах Бахмут IN.UA та Фарватер Схід. 

Бахмут. Комунальні підприємства

Ми аналізували роботу таких Бахмутських КП за півтора року — 2023 та перше півріччя 2024: 

  • “Бахмутське бюро технічної інвентаризації”,
  • “Бахмут-вода”, 
  • “Опитненьське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС”, 
  • “Бахмутська житлова управляюча компанія,
  • “Бахмутське бюро технічної інвентаризації”. 

А також роботу “Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради”.

Витрати комунальних підприємств. У скільки обходиться міському бюджету їх утримання

Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва у відповідь на запит редакції  подає такі витрати станом на 1 липня 2024 року:  

  • заробітна плата працівників, а це понад 2,6 мільйона гривень;
  • витрати на електронні журнали, програмне забезпечення та канцелярське приладдя, що разом складає ще 17,6 тисячі гривень за період. 

Серед працівників нараховують 20,5 штатних одиниць, з яких 10 виконують свої обов’язки.

Що ж до зарплати керівництва, то заступниця начальника Управління — Надія Трофимова отримала у 2023 році — 541,5 тисячі гривень заробітної плати, а з січня по червень 2024 року — 324,8 тисячі гривень. Місячна зарплата Надії Трофимової коливається від 37 тисяч до 80 тисяч гривень. Загалом, зарплатний фонд Управління за 2023 рік складає 45,7 мільйона гривень, а за пів року 2024 — понад 22 мільйони гривень. 

КП “Бахмут-вода”.

Витрати на комунальне підприємство включають:

  • фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати — понад 2,5 мільйонів гривень;
  • оренду приміщень і оплату комунальних послуг — 90,8 тисячі гривень; 
  • програмне забезпечення — 49,8 тисячі гривень; 
  • придбання та реєстрація спеціалізованої техніки — 41 тисяча гривень; 
  • запчастини для автомобільного транспорту — 67,4 тисячі гривень;
  • паливо для перевезення гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади — 94,8 тисячі гривень. 

У відповіді на запит, нам повідомили, що КП не виконує свою діяльність у повному обсязі, а тому планів роботи немає, як і  у КП “Опитненьське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС” та  КП “Бахмутська житлова управляюча компанія”. 

Ще додали, що фінансова підтримка цим підприємствам надається рахунком міського бюджету.

Штатну кількість працівників “Бахмут-води” складає 101 працівник, з них 4 виконують посадові обов’язки, з іншими дія трудового договору призупинена. 

Заробітна плата керівника підприємства, Романа Спічкіна сягає від 34 тисяч до 137 тисяч гривень, залежно від місяця. Загалом Роман Спічкін заробив понад 903 тисячі гривень за 2023 рік і 292 тисячі гривень за пів року 2024. 

Загальний фонд заробітної плати “Бахмут-води” складає більш як 5,6 мільйона гривень у 2023 році й 2,3 мільйона гривень за перше півріччя 2024.  

 КП “Опитненьське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС” 

Серед витрат на підприємство: 

  • фінансова підтримка для безперебійної роботи та виплати заробітної плати складають 3,1 мільйона гривень; 
  • придбання та реєстрація техніки й обладнання для потреб КП — 2,9 тисячі гривень; 
  • придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади ще 11,2 тисячі гривень.

Штатна чисельність працівників “Прогресу” складає 37,5, з них 2 виконують обов’язки.

Роман Гапєєв, керівник підприємства,  за 2023 рік отримав заробітну плату більш як 273 тисячі гривень, а з січня по червень 2024 — понад 136 тисяч гривень. Його щомісячна зарплата, на відміну від інших керівників та керівниць КП Бахмута незмінна і складає 22,7 тисячі гривень. Плани роботи КП не надають, бо наразі у повному обсязі підприємство не виконує свою роботу.

“Бахмутська житлова управляюча компанія

Витрати КП включають: 

  • фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати — 6.8 мільйона гривень;
  •  придбання та реєстрація техніки й обладнання для потреб КП — 30,9 тисячі гривень; 
  • придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади 14,9 тисячі гривень.

КП наразі не виконує роботу в повному обсязі.  На липень 2024 у штаті КП 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, один працівник проходить військову службу за контрактом, робоче місце за ним зберігається. Заробітна плата керівника Олександра Бондарєва за 2023 рік склала 845 тисяч гривень, за перше півріччя 2023 — понад 286 тисяч гривень. Місячна зарплата коливається від мінімальної у 15 тисяч гривень до 153,8 тисячі торік, а тепер сягає до від 34 до 86 тисяч максимальної оплати праці. Загальний фонд заробітної плати КП сягає понад 3,2 мільйона за 2023 рік і більш як 568 тисяч за перше півріччя 2024 року. 

“Бахмутське бюро технічної інвентаризації”

Витрати склали більш як 1,1 мільйона гривень, серед них: 

Витрати КП “Бюро технічної інвентаризації” / скриншот відповіді на запит

У штаті КП — 7 працівників, 5 з них виконують свої обов’язки та отримують заробітну плату. 

“Бюро технічної інвентаризації” відновило роботу у липні 2023 року, втім планів роботи у КП не надають, аргументуючи тим, що діяльність підприємства залежить від попиту осіб, що звертаються за послугами, відтак планувати діяльність недоцільно. 

 У КП надали звіт про роботу, а саме: консультації, платні послуги, довідки тощо: 

Виконані БТІ роботи за період / скриншот відповіді на запит

Керівник КП Андрій Атаманченко за друге півріччя 2023 отримав понад 212 тисяч гривень, а за перше півріччя року 2024 — більш як 319 тисяч гривень. Минулого року зарплата Атаманченка була у середньому 23 тисячі гривень, за виключенням жовтня, тоді він отримав понад 70. Цього ж року зарплата керівника БТІ стартує від 40 і сягає 96 тисяч у березні.

Зростання зарплат деяких керівників КП у 2024 році фіксують і колеги з Сіверськодонецька. Зокрема, якщо минулого року середньомісячна заробітна платня директора КП «Сєвєродонецьккомунсервіс» з середніх 42 тисяч у квітні-жовтня 2023 року збільшилася майже на третину і складає у середньому 65 тисяч у 2024 році.

Загальний фонд заробітної плати Бахмутського БТІ за період червень-грудень 2023 сягає понад 532 тисячі гривень, а за січень-червень 2024 — 795,8 тисячі гривень. 

Серед усіх вказаних КП лише БТІ відновило роботу в евакуації, відтак звітує про пророблену роботу. У листопаді 2023 року редакція писала про скарги жителів Бахмутської громади на роботу БТІ. Тоді бахмутяни повідомляли про такі проблеми: довге очікування довідок, відсутність чітких термінів відповіді, непрофесійне спілкування, зокрема грубість у розмовах, скидання телефонного дзвінка тощо.

Кошти на КП у 2023 році

У жовтні 2023 році для бахмутських комунальних підприємств виділили близько 17 мільйонів гривень.

Зокрема для підприємства “Бахмут-Вода” торік виділили майже 5,9 мільйона гривень. 

КП “Бахмутелектротранс” отримав близько 4 мільйонів гривень, а витратив понад 3 мільйони гривень. З них 60 тисяч гривень витратили на оренду приміщень та оплату комунальних послуг.

На Бахмутську житлову управляючу компанію виділили 4 мільйони гривень.

На Бахмутський комбінат комунальних підприємств виділили 2 мільйони гривень, а станом на 1 жовтня виділили понад 1 мільйон гривень.

На підприємство “Прогрес” тоді виділили 1 мільйон гривень

У відповідь на матеріал читачі Бахмут IN.UA висловили обурення виділенням коштів на КП зруйнованого міста в окупації. 

Олександр Марченко, заступник начальника Бахмутської МВА, у коментарі редакції пояснював, що “Відбувається робота, пов’язана з функціонуванням підприємств. На сьогодні підприємства не ліквідовувались. Виконується робота, пов’язана з документацією. Тому і гроші виділялись. У нас існують програми по підтримці комунальних підприємств, роботі комунальних підприємств. У 2022 році, а також у 2023 роках вносились зміни до цих програм. І кошти вже виділялись у 2023 році”. 

Що роблять КП в евакуації? 

Крім офіційних запитів редакція намагалася зв’язатися з Управлінням розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради аби запитати конкретні обов’язки робітників, які досі продовжують працювати у бахмутських КП в евакуації. А також прокоментувати премії працівників. А ще, чому не звітують про роботу, якщо отримують фінансування з бюджету? Чи отримують відсоток зарплати працівники, які перебувають у штаті, але не виконують обов’язків? Чи заброньовані ці працівники від служби в ЗСУ? І загалом, який стратегічний сенс має утримання КП міста в евакуації. Виконувачка обов’язків начальниці Управління  розвитку міського господарства та капітального будівництва відмовилася спілкуватися з журналістами й кинула слухавку. З директорами КП зв’язатися теж не вдалося.

Ми зверталися за коментарями в телефонах і месенджерах та відкладали матеріал, оскільки в пресслужбі попросили час на коментарі. Зрештою відмовились відповідати усно або оперативно письмово й повідомили, що дадуть відповіді лише на ще один запит, відтак відповіді на наші питання ми мусимо чекати ще. Ми оновимо матеріал щойно отримаємо відповіді.

До порівняння, фонд заробітної плати працівників “Сєвєродонецьктеплокомуненерго” за пів року становить майже 6 мільйонів гривень разом з ЄСВ. Ці витрати складаються із заробітної плати 11 діючих працівників та 50 робітників, які знаходяться у статусі “простою не з вини працівників” з оплатою у 2/3 посадового окладу. Фактично більшість працівників отримають платню не за виконану роботу, а за те, що вони є.

Загальний фонд бюджету Бахмута — 408 мільйонів гривень, частина бюджету йде в тому числі на підтримку комунальних підприємств в евакуації: безперебійну роботу, виплату заробітних плат, оренду приміщень тощо. 

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

Валентина Твердохліб 16:55, 10 Грудня 2025
торецьк, закупівлі
Будівля Торецької міської ради / фото Вікіпедія

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на суму понад 904 тисячі гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Торецька МВА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Торецька МВА провела 27 закупівель на загальну суму 835 137,65 гривень. 

Основну частину коштів — 550 000 гривень — МВА витратила на систему РЕБ RACCOON на 8 діапазонів.

За 208 980 гривень придбали три зарядні станції BLUETTI.

37 600 гривень витратили на чотири шини та диски для транспортних засобів великої і малої тоннажності.

13 500 гривень пішли на оплату курсу “Військовий облік на підприємствах, в установах, організаціях, державних органах та органах місцевого самоврядування”.

За 7 342 гривень Торецька МВА придбала механічні запчастини: передні гальмівні диски і гальмівні барабани.

Кабелі та супутня продукція коштували 3 826,50 гривень.

3 514,37 гривень витратили на відшкодування витрат за електроенергію.

2 520 гривень пішли на ремонт і технічне обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

968,76 гривень витратили на мережеве обладнання.

880,27 гривень пішли на послуги з прибирання.

799,20 гривень витратили на 15 пачок пакетів для сміття.

766,20 гривень витратили на засоби для чищення: 5 відбілювачів для прання, 4 засоби для унітазів, 4 гелі для унітазів, 3 порошка.

678,24 гривень пішли на медичний халат.

На фарби витратили 672,71 гривень.

549,60 гривень витратили на 10 банок крем-мила.

За 478,80 гривень придбали паперові рушники.

10 ганчірок для підлоги і 40 віскозних серветок обійшлись у 344,52 гривень.

318,60 гривень пішли на 10 пар господарських гумових рукавиць.

Автоматичний вимикач придбали за 303,56 гривень.

За 209,88 гривень придбали по два пластикових відра і совка.

За 182,82 гривень придбали дві ізоляційні стрічки.

За 163,99 гривень придбали дві самоклейкі малярні стрічки.

163,44 гривень витратили на офісне устаткування та приладдя: канцелярський ніж, 10 лез для ножа і 3 клейкі стрічки.

За 153,56 закупили кріпильні деталі.

81,99 гривень пішли на шпателі.

73,60 гривень витратили на акрилову шпаклівку.

За 65,04 гривень МВА відшкодувала комунальні послуги: вивезення, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів.

Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА провело одну закупівлю на 66 000 гривень. Їх витратили на зарядну станцію EcoFlow Delta Pro.

Служба у справах дітей Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Служба у справах дітей Торецької МВА провела одну закупівлю на 3 600 гривень. Ці кошти пішли поставку електронного дистрибутива комп’ютерної програми.

Загалом закупівлі Торецької громади за листопад 2025 року склали 904 737,65 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

Валентина Твердохліб 16:40, 9 Грудня 2025
бахмутська рда
Гроші / ілюстративне фото Pexels

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на суму понад 191 тисячу гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Бахмутська РДА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Бахмутська РДА провела вісім закупівель на загальну суму 87 085,55 гривень. 

Основну частину коштів — 35 000 гривень — РДА витратила на міні-ПК Неттоп GEEKOM Mini A8.

28 000 гривень пішли на портативну зарядну станцію EcoFlow.

За 7 732,36 гривень РДА придбала дев’ять запчастин для ремонту автомобільного транспорту. 6 570 гривень витратили на його технічне обслуговування та ремонт.

5 436,83 гривень витратили на мастильні матеріали.

4 100 гривень пішли на послуги шиномонтажу і розвал-сходження.

На бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм витратили 246,36 гривень.

Фінансове управління Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Фінансове управління Бахмутської РДА провело три закупівлі на 9 900 гривень.

5 100 гривень пішли на примірник та пакети оновлення комп’ютерної програми M.E.Doc.

3 630 гривень витратили на реєстрацію користувача в системі програмного продукту “АІС “Місцеві бюджети рівня міста,району “2006”.

1 170 гривень витрачено на послуги з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису.

Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА провело одну закупівлю на 64 801 гривень. Їх витратили на ремонт і технічне обслуговування автомобілів.

Відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА провів одну закупівлю на 29 300 гривень. Кошти витратили на організацію та проведення екскурсії з відвідування ферми-сироварні “Зелений гай” для ветеранів, членів їх сімей, сімей загиблих ветеранів та захисників. Послуга включала:

  • трансфер;
  • вхідні квитки;
  • екскурсійну програму;
  • дегустацію сирів;
  • харчування;
  • інтерактивні заходи.

Загалом закупівлі Бахмутського району за листопад 2025 року склали 191 086,55 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

торецьк
Важливо

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на […]

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на […]

гуманітарна допомога
Важливо

Де найбільше допомагають бахмутянам: аналіз розподілу гуманітарки за два роки

У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]

бахмута
Важливо

Витратили понад 2 мільйони: що купувала Бахмутська МВА та Управління у листопаді

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У листопаді 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 2,2 мільйонів гривень. Що саме купували […]