Як переселенцям отримати безплатне житло в Києві. Інструкція

Семаковська Тетяна 10:00, 25 Грудня 2023
Житло / фото ілюстративне

Внутрішньо переміщені особи, які проживають в місті Київ можуть отримати у користування безплатне житло.

Про те, як отримати дім пояснюють у Мінреінтеграції.

Як ВПО отримати квартиру чи дім в Києві. Покроково

Крок 1. Насамперед переселенець має впевнитися, що він стоїть на обліку ВПО та має підтверджуючі документи (довідка ВПО). Після цього людині слід звернутися до ЦНАПу із заявою та документами. Там ви маєте повідомити, що ви є на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО та плануєте стати на облік у число тих громадян, які потребують житлового приміщення з фондів житла для переселенців.

Зверніть увагу, що пріоритет на отримання житла матимуть:

  • багатодітні сім’ї;
  • сім’ї з дітьми;
  • вагітні жінки;
  • особи, які втратили працездатність;
  • особи з пенсійного віку з-поміж тих, житло яких було зруйновано або стало непридатним для проживання.

Кожна особа ВПО проходить бальний рейтинг, за яким визначають її пріоритетність.

Крок 2. Після того, як ви станете на облік Районна державна адміністрація міста Києва буде стежити за тим, чи надходять пропозиції про придатне житло. Якщо приміщення буде на балансі, то протягом 3 робочих днів установа приймає рішення про його надання особі. Зверніть увагу, що право на першочергове отримання житла рахують за пріоритетністю.

Крок 3. Після того, як вам повідомили про отримання житла, вам видають ордер. ВПО повинна звернутися до КП з експлуатації і ремонту житлового фонду “Житлосервіс”, який розташований за адресою Дніпровська набережна, 26 Б. Переселенець укладає договір користування (найму). Після цього можна вселятися у нове житло. Сплата комунальних послуг відбувається за їх нарахуванням.

Нагадаємо, що ми розповідали історію бахмутянки Оксани Гапієнко, яка отримала житло на Львівщині за бальною системою.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Що робити, якщо право власності на житло є лише в БТІ: пояснення Мін’юсту

Семаковська Тетяна 12:30, 12 Грудня 2025
Будинок в Бахмуті / фото Іван Сидоров

Власники нерухомості, чиї права були оформлені до 2013 року в Бюро технічної інвентаризації (БТІ) та зберігаються лише на паперових носіях, можуть безоплатно зареєструвати їх у Державному реєстрі прав. Це особливо актуально в умовах воєнного стану через ризик втрати документів.

Детальніше про те, як подати заяву на реєстрацію прав на нерухоме майно розповіли в Міністерстві юстиції України.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно: як її пройти

У частини громадян право власності на нерухомість було зареєстроване до 1 січня 2013 року в БТІ. Відповідні дані відсутні в базах Державного реєстру права, хоча самі документи залишаються актуальними та продовжують визнаватися державою.

Право власності таких власників підтверджується паперовими документами, зокрема свідоцтвом про право власності чи договором купівлі-продаж. Реєстрація в Держреєстрі не є обов’язковою нормою для громадян, проте в умовах воєнного стану вона набуває особливої актуальності через ризики втрати документів чи недоступності архівів на тимчасово окупованих територіях.

Також реєстрація необхідна для подальшого отримання компенсацій за програмою “єВідновлення”. Для власників, чиї права оформлені до 2013 року, процедура є безоплатною.

Що потрібно для проходження реєстрації

Наразі подати заяву можна:

  • у паперовій формі через ЦНАП до державного реєстратора або нотаріуса за місцем розташування нерухомості. Якщо майно знаходиться в АР Крим, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській, Чернігівській областях або місті Севастополі — звернутися можна до будь-якого державного реєстратора чи нотаріуса в Україні;
  • в електронній формі через портал Дія (крім Донеччини, Луганщини та АР Крим).

Якщо право було набуте до 2013 року, державний реєстратор має самостійно запитати необхідну інформацію від БТІ, якщо заявник не надав відповідні документи.

У разі знищення архіву БТІ або його перебування на тимчасово окупованій території власник може звернутися до суду для підтвердження права власності.

Зазначається, що для власників, у кого права власності виникли та оформлені до 2013 року, ця послуга є безоплатною.

БТІ для бахмутян: куди звертатися

Комунальне підприємство “Бахмутське БТІ” наразі працює у Києві щосереди за адресою: Солом’янський район, провулок Машинобудівний, 28 (поруч із метро “Шулявська”). Попередній запис обов’язковий — за телефоном +380 (95) 678 0014.

Підприємство надає такі послуги:

  • консультації з питань нерухомості у Бахмутській громаді;
  • отримання даних із архівів БТІ;
  • допомога в оформленні документів на об’єкти нерухомості.

Громадян консультують онлайн з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Семаковська Тетяна 11:20, 12 Грудня 2025

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників.

Про це на запит редакції Бахмут IN.UA повідомили в Часовоярській МВА.

Часів Яр: виплати військовим

Для мешканців Часовоярської громади, які долучилися до війська під час мобілізації або підписали контракт на строк не менше трьох років, передбачена низка програм грошової допомоги. Зокрема, розпорядження начальника міської військової адміністрації №227рр від 9 грудня 2024 року дозволяє вказаним категоріям отримати одноразову виплату в розмірі 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, або 30 280 гривень.

Окремо в МВА розробили програму соціального захисту та підтримки військовослужбовців ЗСУ, ветеранів війни, їхніх сімей, родин загиблих та осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Згідно з її положеннями, чинним військовим, учасникам бойових дій та ветеранам, зареєстрованим у громаді, передбачена щорічна одноразова матеріальна допомога в розмірі 20 000 гривень.

Програмою також передбачена підтримка родин загиблих захисників, осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та військовослужбовців, звільнених з полону:

  • виплата одноразової матеріальної допомоги на поховання Захисників і Захисниць України;
  • виплата щорічної одноразової матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни та членів їхніх сімей, а також членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • надання одноразової матеріальної допомоги сім’ям осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, з-поміж військовослужбовців;
  • надання одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з полону.

Які документи потрібні для оформлення допомоги

Для отримання допомоги потрібно надати завірені копії таких документів:

  • паспорта;
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого номера;
  • документа, який підтверджує статус військовослужбовця ЗСУ або ветерана війни згідно із законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про військовий обов’язок і військову службу”;
  • документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання на території Часовоярської міської територіальної громади — наприклад, витягу з реєстру територіальної громади, у тому числі сформованого через портал “Дія”;
  • банківських реквізитів у форматі IBAN;
  • заяви та згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

Куди звертатися за допомогою

Звертатися для отримання допомоги потрібно до відповідальних осіб:

  • військовозобов’язаним під час мобілізації та контрактникам — Перепелятник Артем Сергійович (+380 (95) 362 8926, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00);
  • чинним військовослужбовцям ЗСУ, ветеранам та їхнім родинам — Хроменко Олеся Олександрівна (+380 (50) 598 4522, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00).

Чому можуть відмовити в наданні допомоги

У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено у разі:

  • якщо наданий неповний пакет документів;
  • якщо надані документи не підтверджують статуси військовослужбовців ЗСУ, учасників бойових дій, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або військовослужбовців, звільнених з полону;
  • якщо виявлено факт надання недостовірних даних чи документів;
  • у разі повторного звернення протягом поточного календарного року в межах бюджетного періоду;
  • в інших випадках.

Як зазначено у відповіді на запит редакції Бахмут IN.UA, громадяни, яким відмовили у допомозі, можуть оскаржити рішення в адміністративному або судовому порядку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Компенсація

“За такі гроші й собачої будки не купиш”: бахмутян не влаштовує коефіцієнт компенсації за зруйноване житло

Бахмутська міська військова адміністрація повторно звернулась до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України стосовно обґрунтування застосування регіонального коефіцієнту 0,5 для розрахунку компенсації за знищені […]

17:45, 06.12.2023 Микола Ситник
адмінпослуги

“Подати заяву на компенсацію можна в будь-якому ЦНАПі”, — Кубраков

Українці зможуть подавати заяви на отримання грошової компенсації за програмою єВідновлення не лише через застосунок Дія, а й через будь-який ЦНАП на підконтрольній території України […]

14:56, 11.12.2023 Микола Ситник
житло переселенцям

12 тисяч на оренду житла для ВПО: яка область допомагатиме переселенцям

Внутрішньо переміщені особи, які зараз проживають у Вінниці чи Вінницькій області можуть отримати грошову. Переселенці, можуть розраховувати на 5 тисяч гривень на процес пошуку житла, […]