Як бахмутянам отримати допомогу у Вінниці?

Семаковська Тетяна 13:34, 22 Червня 2023

Центр 139dd

У Вінниці розпочав роботу Консультативно-координаційний центр підтримки населення «Бахмутський район єднає». Тут мешканці Бахмута та Бахмутського району можуть отримати різноманітні послуги та допомогу.

Спеціалісти Центру підтримки розповіли редакції «Бахмут IN.UA», як працює хаб.

Скільки бахмутян евакуювалися до Вінниці?

Під час урочистого відкриття перший заступник голови Бахмутської районої державної адміністрації, районної військової адміністрації Роман Большаков зазначив, що потреба у відкритті такого Центру назріла вже давно. За його словами, тільки у Вінниці зареєстровано більше 1500 внутрішньо переміщених осіб із Бахмутського району, які вони потребують всебічної підтримки.

«До початку повномасштабної агресії на території Бахмутського району проживало понад 220 тисяч населення. Станом на тепер, згідно з останніми списками, залишилося приблизно 18 тисяч. Тобто 80% населення виїхало у більш безпечні регіони. Тому було прийнято рішення про створення таких центрів у місцях, куди найбільш згуртовано переїхали жителі нашого району. Наразі такі діють у Дніпрі, Києві, Хмельницькому. Тепер маємо новий хаб у Вінниці», — розповів Роман Большаков.

Хаб 80c37Працівники хабу. Фото: Вінницька міська рада

Заступниця Вінницького міського голови Галина Якубович розповіла, що у Вінниці проживає 46 тисяч переселенців із різних куточків України. Вона додала, що влада робить усе необхідне для створення сприятливих умов для їх адаптації у новому середовищі та гідного проживання.

«Ми вважаємо усіх переселенців вінничанами і намагаємося створити такі умови, щоб люди дійсно могли поспілкуватись, проконсультуватись, зустрітись. Ми завжди раді співпраці з громадськими нашими організаціями і міжнародними фондами. За більш як рік вони стали для нас справжніми партнерами. Вони допомагають в усіх тих питаннях, що є нагальними для людей, які перемістилися і знайшли прихисток у Вінниці.

 

Бахмутяни будуть залучені до різних проєктів міста. Це, зокрема, допомога із літнім оздоровленням дітей, туристичні ексекурсії, всебічна психологічна підтримка та гуманітарний і соціальний супровід», — зазначила Галина Якубович.

За її словами, Центр «Бахмутський район єднає» отримав приміщення зручне не лише територіально, оскільки знаходиться у центрі міста, а й через сусідство із Прозорим офісом. Тобто усі питання можна вирішити на місці: звернутися та отримати необхідні консультації та послуги.

Меморандум a8744Для надання допомоги ВПО Бахмутська районна державна адміністрація Донецької області, районна військова адміністрація (Роман Большаков) та Вінницька міська рада (Галина Якубович) підписали Меморандум про співпрацю. Фото: Вінницька міська рада

Яку допомогу можна отримати в хабі?

Осередок підтримки надаватиме:

  • консультативні та медичні послуги, 
  • юридичну та психологічну допомогу, 
  • гуманітарну допомогу, 
  • інформування щодо працевлаштування та соціалізації внутрішньо переміщених осіб (ВПО). 

Керівниця Консультативно-координаційного центру підтримки населення «Бахмутський район єднає» Лариса Герасимова переконана, що хаб стане затишним простором для дорослих та дітей.

«Найголовніше, що мешканці Бахмутського району отримали ще одне затишне місце, де вони зможуть отримати інформаційну, консультаційну, соціальну, гуманітарну, правову допомогу, медичні послуги та сприяння у вирішенні питань працевлаштування. А ще — зустрітися зі своїми земляками, поспілкуватися, поділитися проблемами, отримати поради та обмінятися контактами», — наголосила Лариса Герасимова.

Герасимова dd89bКерівниця Консультативно-координаційного центру підтримки населення «Бахмутський район єднає» Лариса Герасимова. Фото: Вінницька міська рада

Де знаходиться Центр?

Хаб розташований за адресою: вулиця Космонавтів, 30, у приміщенні Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс», 4 поверх, офіс 412.

Як отримати консультацію?

Працівники Центру підтримки повідомили редакції «Бахмут IN.UA», що приймають громадян із понеділка по п’ятницю, з 10:00 до 15:00 години.

Хаб «Бахмутський район єднає» також має «гарячу лінію» для консультацій. Вона доступна за номером: +380 99 137 51 75.

Інформування жителів відбувається через Telegram-спільноту — https://t.me/SG9LKQi759c5NWI6

Читайте також: Допомога для бахмутян: де та за яким графіком працюють Центри підтримки та осередки в Україні?

Раніше ми писали, як працюють Центри підтримки бахмутян у Дніпрі та в Києві.

Нагадаємо, нещодавно у Харкові запрацював гуманітарний центр для внутрішньо переміщених осіб із Часовоярської громади.

Фото: Вінницька міська рада

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Чи потрібно включати в заяву на допомогу ВПО всіх членів сім’ї: пояснення юристів

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:00, 23 Квітня 2025
Грошова допомога для ВПО / фото ілюстративне, iStock

Допомога для ВПО — це спеціалізована державна програма, на яку можуть розраховувати переселенці при виїзді у безпечні регіони України. Утім, нерідко вони ставлять питанням: “А чи потрібно включати в заяву на допомогу ВПО всіх членів сім’ї?”

Детальне пояснення того, чи потрібно включати в заяву на допомогу ВПО всіх членів сім’ї, надали представники Юридичного порадника ВПО.

Допомога ВПО: чи треба вказувати всіх членів сім’ї

Допомога на проживання ВПО призначається на 6 місяців і виплачується одному з членів сім’ї, визначеному як уповноважена особа. Проте чисельний склад сім’ї — це важливий пункт, який впливає не тільки на загальний розмір виплат, що нараховуються уповноваженій особі, а передусім — на те, чиї доходи враховуватимуться при розв’язанні питання про продовження виплат.

Як зазначають представники Юридичного порадника для ВПО, до складу сім’ї уповноваженої особи, зокрема, не включаються особи, які:

  • перебувають на повному державному утриманні;
  • не проживають разом з отримувачами та не пов’язані з ними спільним побутом, що підтверджено документально, або сплачують аліменти;
  • зникли безвісти;
  • перебувають у полоні;
  • перебувають за кордоном / депортовані за межі України;
  • перебувають на тимчасово окупованих територіях, зазначених у переліку за посиланням;
  • особи, призвані на військову службу під час мобілізації на особливий період, а також працівники правоохоронних органів, військовослужбовці та працівники Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, МВС, Національної поліції, особи рядового і начальницького складу ДСНС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, військових формувань, утворених відповідно до закону, які беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі й стримування збройної агресії РФ, крім осіб та членів їхніх сімей, які відповідно до законодавства отримують компенсацію за піднайом (найом, оренду) житлових приміщень як внутрішньо переміщені особи.

Чи потрібно включати таких осіб у заяву про призначення допомоги

У пункті 20-1 Порядку надання допомоги на проживання ВПО вказано, що в заяві на допомогу ВПО зазначаються відомості про осіб, які входять до складу сім’ї, у тому числі малолітніх / неповнолітніх дітей, які перемістилися (народилися після переміщення) разом з уповноваженою особою. Як вказують спеціалісти Юридичного порадника, якщо тлумачити буквально, то в заяві потрібно зазначати лише тих осіб, які перемістилися разом з уповноваженою особою і на яких, зокрема, уповноважена особа подає заяву на призначення допомоги.

Вони додають, що на практиці ситуація трохи інша. Вони зустрічають випадки, коли органи соціального захисту населення чи спеціалісти ЦНАП вказують на необхідність внесення таких членів сім’ї до заяви та зобов’язують додавати документи, які слугують доказами для не включення окремих осіб до членів сім’ї в розумінні Порядку і, відповідно, дозволяють не враховувати їхній дохід до сукупного доходу сім’ї.

Що рекомендовано робити

Юридичний порадник для ВПО рекомендує буквально слідувати Порядку надання допомоги на проживання ВПО і не зазначати таких людей у заяві. Проте обов’язково варто додавати документи, аби їх не включали до складу сім’ї (наприклад, документ, що підтверджує факт мобілізації).

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Статус УБД під час війни: які документи для цього потрібні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:00, 20 Квітня 2025
Українські військові / фото Генштаб

Учасник бойових дій — це особливий статус, який підтверджений документами. Він дозволяє військовослужбовцям, які брали участь в обороні країни отримати різні соціальні пільги.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає детальніше про цей статус, а також про те, які документи потрібні для його оформлення.

Як отримати статус УБД

У 2024 році процедура отримання УБД зазнала значних змін, ставши набагато простішою для військовослужбовців. Воно діє й у 2025 році. Зокрема, у червні почав діяти закон 3637-IX, який дозволив оформлення статусу УБД у застосунку Дія, а у вересні Кабмін ухвалив порядок отримання УБД під час воєнного стану в автоматичному порядку.

Хто може отримати статус УБД

Отримати посвідчення УБД в Україні наразі можуть наступні категорії громадян:

  • військові Збройних Сил України;
  • військові Територіальної оборони України;
  • військові Нацгвардії України;
  • представники СБУ;
  • представники Служби зовнішньої розвідки;
  • представники Держприкордонслужби;
  • представники Державної спеціальної служби транспорту;
  • військовослужбовці з військових прокуратур;
  • поліцейські;
  • особи рядового, начальницького складу ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби;
  • особи, які з 24 лютого по 25 березня 2022 відповідно до Закону України Про забезпечення участі цивільних осіб в захисті України у складі добровольчих формувань у взаємодії із ЗСУ, ДПСУ, Нацполіцією, НГУ, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України формуваннями брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України;
  • співробітники Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в супротиві ворогу.

Зазначимо, що статус УБД можуть отримати як чинні службовці, так і звільнені зі служби.

Як оформити статус УБД офлайн

Для того, щоб військовослужбовець, демобілізований або їх представники, могли оформити статус УБД потрібно звернутися зі спеціальною заявкою до  Комісії того органу військового управління, якому підпорядкована військова частина, де військовослужбовець проходить або проходив військову службу.

При цьому потрібно надати наступні документи:

  • заява у паперовій формі;
  • згода на збір та обробку персональних даних;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри на матовому папері, зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки (для осіб, звільнених з військової служби, які отримуватимуть посвідчення УБД у ТЦК, не додаються);
  • документи, які містять докази та підтверджуючі факти виконання військовим або особою, звільненою з військової служби, особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань для захисту України.

У випадку, якщо заявник не знає, якому органу військового управління підпорядкований його підрозділ, то заявку необхідно надіслати на адресу виду (роду) військ, якому він підпорядкований, або напряму до МОУ.

Як оформити УБД в Дії

Оформлення УБД в Дії значно спростило процес формування лише заяви на отримання відповідного статусу, яку потім особа має передати своєму командиру, під керівництво якого вона воювала, або напряму до Комісії. 

Якщо мова йде звільненого з військової служби або їх представника, то потрібно сформувати заявку, підписати її за допомогою Дія. Підпис, а потім відправити на адресу електронної пошти [email protected]. При цьому потрібно додати ще:

  • згоду на збір та обробку персональних даних в 1 примірнику;
  • дві кольорові фотокартки розміром 3×4 сантиметри в електронному вигляді у форматі JPG чи JPEG. Зображення обличчя має заповнювати 65−70% фотокартки;
  • документи, які містять докази та підтверджують факт особою бойових (службових) завдань.

Строк надання послуги становить 30 днів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Чи потрібно включати в заяву на допомогу ВПО всіх членів сім’ї: пояснення юристів

Допомога для ВПО — це спеціалізована державна програма, на яку можуть розраховувати переселенці при виїзді у безпечні регіони України. Утім, нерідко вони ставлять питанням: “А […]

15:00, 23.04.2025 Скопіч Дмитро

Статус УБД під час війни: які документи для цього потрібні

Учасник бойових дій — це особливий статус, який підтверджений документами. Він дозволяє військовослужбовцям, які брали участь в обороні країни отримати різні соціальні пільги. Редакція Бахмут […]

10:00, 20.04.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати грошовий переказ Western Union через Приват24: гід

Western Union — один із найпопулярніших сервісів грошових переказів, яким користуються мільйони людей по всьому світу. Українці також активно отримують кошти від рідних і друзів […]

18:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро

Відрядження за кордон 2025: які документи потрібні для виїзду

У 2025 році все більше українців і українок виїжджають у відрядження не лише в межах країни, а й за кордон. Такі поїздки часто пов’язані з […]

16:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро

Як зробити глазур на паску: 3 цікавих та простих рецепти

Глазур — завершальний штрих, який робить паску справжньою окрасою великоднього столу. У кожної господині вона своя: білкова, цукрова чи навіть з ніжним шоколадним присмаком. Редакція […]

15:00, 17.04.2025 Скопіч Дмитро