В Києві розпочала роботу амбулаторія для бахмутян: адреса та графік

Семаковська Тетяна 13:30, 6 Квітня 2023

339098265 914489909597114 5096745035142562246 n 4ad7f15 березня стало відомо, що в Києві та Кривому Розі планують відкрити філії «Центру первинної медичної допомоги м.Бахмута». Станом на 6 квітня в столиці вже працює медзаклад. Який графік роботи, адреса та номер лікарні для бахмутян?

Як дістатися до амбулаторії

Для зв’язку з амбулаторією “Центру первинної медичної допомоги м.Бахмута”, яка розташована за адресою: м. Києв, Дарницький район, вулиця Здолбунівська 3Б,  можна звертатися за номером телефону: +380506379420.

Амбулаторія працює щоденно з понеділка по неділю включно, з 8:00 по 20:00.

Дістатися до закладу можна:

  • від ст. метро «Поздняки» маршрутним таксі № 475 зупинка «Завод Буревісник»
  • від ст. метро «Лівобережна» маршрутним таксі № 178 зупинка «Завод Буревісник».

Орієнтир магазин «Сільпо» напроти зупинки.

Для вирішення загальних медичних питань телефонуйте до Call-центру за номером: 095 409 32 41.

Як планували відкриття амбулаторії?

337872017 934190961038091 8160299028821445625 n 0f6ab

Ліки та уколи на столі. Фото: Фейсбук

За словами пані Світлани (ред. коментар був наданий редакції задовго до початку роботи філії в Києві) відкриття центру у столиці, за успішного результату письмових переговорів, планують вже наприкінці поточного місяця. Заклад буде розташований в Дарницькому районі міста Києва, вулиця Здолбунівська.

“Після підписання угоди ми маємо внести зміни в свій наказ по мережі, його повинно затвердити Управління охорони здоров’я, далі ми вносимо зміни в ліцензію і в договір Національної служби здоров’я України й почнемо приймати наших бахмутян”, — пояснює етапи відкриття філії головна лікарка  Світлана Шабаліна.

У центрі працюватимуть близько семи лікарів, зокрема сімейний лікар, лікар-терапевт та педіатри. Крім цих фахівців, планують взяти на роботу додаткового сімейного лікаря, який раніше проходив інтернатуру на базі Бахмутської лікарні. 

Попередньо, амбулаторія буде працювати без вихідних, тобто 7 днів на тиждень, з понеділка по неділю. Графік роботи з 8:00 по 20:00, вести прийом планують змінами. Також буде електронна черга для зручності пацієнтів.

“Електронну чергу робимо, щоб наші бахмутяни, які знаходяться, наприклад, в іншому районі, мали змогу прийти й записатися на прийом, отримати весь пакет первинної медичної допомоги”, — каже пані Світлана.

Послуги для бахмутян

У центрі буде можливість зробити вакцинацію, кардіограму та лабораторні послуги. Медзаклад уклав договір з лабораторією “Сінево”, пацієнти за направленням сімейного лікаря отримують код й можуть в залежності від місцеперебування, отримати лабораторне обстеження.

“Все, що ми мали з послуг в Бахмуті плануємо робити й в Києві. Також плануємо розширити діагностику туберкульозу. Хочемо продіагностувати наш мобільний флюорограф, оскільки там було осколкове ураження кабіни. Зараз ми маємо з’ясувати чи не несе вона небезпеку. Сам апарат не пошкоджений, але щоб не був порушений запис, ми проводимо спеціалізованій організації аудит. Таким чином спробуємо усунути те, що у нас було пошкоджено, щоб розгорнути тут флюорографію”, — пояснює головна лікарка КНП «Центр первинної медичної допомоги м.Бахмута».

the doctor cardiologist looks at the printout of the cardiogram 7b8abКардіограма. Фото: ілюстративне, Фейсбук

Крім цього, каже Світлана Шабаліна, планують розгорнути мобільно-паліативну допомогу:

“Річ у тому, що багато наших бахмутян мають вікові захворювання, які не дозволяють їм нормально лікуватися, або інші фізичні захворювання, які обмежують життєдіяльність наших бахмутян”.

Філія в Кривому Розі

Крім Києва, філію Бахмутської лікарні планують відкрити й в Кривому Розі, раніше ми писали, що тут також буде осередок для бахмутян. Наразі йдуть перемовини з міською радою. 

“Ми сподіваємося, що філії відкриються. Ми вже скучили й за роботою, й за нашими клієнтами. Отримали безцінний досвід, як побудоване надання первинної допомоги  в різних куточках країни, але зараз розуміємо, що й в нашому Бахмуті все було непогано організовано. Будемо повертатися й все відновлювати”, — каже пані Світлана.

Фото: Фейсбук

Читайте також: Як лікують рак в Німеччині: досвід бахмутянки

Додавайтесь в наш Телеграм Бахмут живе тут, отримуйте інформацію про події в Бахмуті та бахмутян в евакуації.

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:45, 6 Листопада 2025
Розрахунок субсидії / фото Finance News

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, але суми залежать від доходів сім’ї, соціальних нормативів і вартості послуг.

Детальніше про те, як розрахувати житлову субсидію у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026

Житлова субсидія — це безповоротна адресна державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам, які проживають у житлових приміщеннях і не мають змоги самостійно оплачувати комунальні послуги, витрати на управління будинком чи придбання палива. Програму субсидій запроваджено ще у 1995 році, і вже понад 30 років вона залишається ключовим інструментом соціального захисту населення в умовах зростання тарифів.

Що впливає на розмір субсидії

Розмір субсидії визначається як різниця між повною вартістю житлово-комунальних послуг у межах соціальних норм і нормативів та обов’язковим платежем, який залежить від доходів родини.

Соціальні норми та нормативи закріплено у постанові Кабміну №409 від 6 серпня 2014 року, а порядок розрахунку обов’язкового платежу — у постанові №1156 від 27 липня 1998 року.

Приклад розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2025–2026 років

Приклад розрахунку опублікували на сайті Пенсійного фонду України (ПФУ). Для розгляду взята умовна сім’я з чотирьох осіб:

  • чоловік (щомісячний дохід — 8 900 гривні);
  • дружина (щомісячний дохід — 8 200 гривні);
  • 2 неповнолітні дитини.

Зазначається, що під час розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний сезон 2025-2026 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2025 року.

Перший крок — визначення середнього доходу сім’ї. Для цього середньомісячний сукупний дохід домогосподарства визначається шляхом ділення сукупного доходу всіх членів домогосподарства за 2 квартали на кількість місяців, за які враховуються доходи:

Усього дохід сім’ї за пів року заробляє 102 600 гривні. Вказану суму отримується за наступною формулою: (8 900 * 6) + (8 200 * 6).

Далі отримані результати діляться на 6, тобто кількість місяців. Виходить, що середньомісячний дохід сім’ї становить 17 100 гривень.

Другий крок — визначення середнього доходу на одну особу в сім’ї. Для отримання суми потрібно розділити середньомісячний дохід сім’ї на кількість її членів. У прикладі цей показник становить 4 275 гривень (17 100 / 4 = 4 275).

Третій крок — розрахунок обов’язкового відсотка платежу за формулою: Ро = Кд / Кг * Рг, де:

  • Ро — частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;
  • Кд — коефіцієнт доходу відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;
  • Кг — базовий коефіцієнт — два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць;
  • Рг — базова норма плати — 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства.

Отже: 17 100 гривні (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) / 4 (кількість членів домогосподарства) / 2 920 (прожитковий мінімум на 1 січня 2025 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) * 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,95%.

У такому разі, сума обов’язкового платежу становить 1 872,45 гривні (17 100 * 10,95% = 1 872,45)

Останній крок — це розрахування розміру самої субсидії. Вона обчислюється за формулою: розмір плати за житлово-комунальні послуги (ЖКП) у межах соціальних норм і нормативів (3 422,35 гривні) – сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП. У прикладі розрахунок виглядатиме наступним чином: 3422,35 – 1 872,45 = 1549,90 гривні — розмір субсидії на сім’ю

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 5 Листопада 2025
Виплати аліментів / фото НБУ

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.

Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей

В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:

  • для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).

Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:

  • до 6 років — 25 630 гривень;
  • від 6 до 18 років — 31 960 гривень.

Що таке рекомендований розмір аліментів

Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.

Як визначається розмір аліментів

Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.

Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.

Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:

  • на одну дитину — ¼ частини доходу;
  • на двох дітей — ⅓ частини доходу;
  • на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.

Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові

З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні

Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:

  • основна заробітна плата;
  • доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
  • винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
  • відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
  • виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
  • авторський гонорар працівникам;
  • допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.

Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.

Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:

  • вихідна допомога при звільненні;
  • неоподатковувана матеріальна допомога;
  • компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
  • допомога на лікування;
  • виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
  • польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
  • компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
  • допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
  • вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
  • дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.

Строки та порядок сплати утриманих аліментів

Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:

  • рахунок органу державної виконавчої служби, або
  • рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.

Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.

Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, […]

16:45, 06.11.2025 Скопіч Дмитро

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]

16:00, 05.11.2025 Скопіч Дмитро

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]

17:35, 28.10.2025 Скопіч Дмитро