Які виплати матимуть військові у 2024 році

Семаковська Тетяна 10:15, 3 Січня 2024
виплати військовим 2024
Військовийна на завданні / фото ілюстративне

У 2024 році мінімальна виплата для військових становитиме 13 тисяч гривень, її отримуватимуть звичайні солдати, а строковикам виплачуватимуть 20 тисяч гривень. Максимальна сума залишилася незмінною, це 100 тисяч гривень для військовослужбовця, який знаходиться в зоні активних бойових дій та виконує там завдання.

Які виплати військовим у 2024 році — читайте у матеріалі.

Виплати військовослужбовцям

Виплати військовим залежать від їхньої посади, військового звання, роду військ та місця служби. Наприклад, військові у найнебезпечніших бойових зонах, можуть отримувати 100 тисяч гривень.

Станом на 2 січня 2024 року, мінімальна виплата для:

  • солдата — 13 тисяч гривень;
  • строковика — 20 тисяч гривень.

100 тисяч гривень (з 29 вересня 2023 року) отримують військові, які служать у ракетних війська, артилерії та ППО, та здійснюють вогневе ураження противника, без умови перебування в районі ведення бойових дій.

Також, військові, які займаються розмінування не у зоні бойових дій можуть розраховувати на виплату у розмірі 100 тисяч гривень.

Додаткові виплати військовим у 2024 році

Додаткові надходження для військових починаються від 30 й до 100 тисяч гривень. Наприклад:

  • 30 тисяч гривень для осіб, що беруть участь у мобілізації;
  • 50 тисяч гривень для осіб, які виконують спецзавдання на лінії зіткнення;
  • 100 тисяч гривень для осіб, які перебувають у зоні активних бойових дій або проходять лікування чи реабілітацію внаслідок отриманої контузії, травми, протягом служби.

Також 100 тисяч гривень, можуть отримувати окремі категорії військових в тилу, за перебування в полоні та пропавші безвісти. У такому випадку, гроші надходять родичам.

Виплати військовим з інвалідністю

Крім того, якщо внаслідок проходження служби військовослужбовець отримав інвалідність, то він може претендувати на фінансову підтримку від держави. Сума виплати розраховується індивідуально.

Наразі, під час проходження служби військові з інвалідністю отримують одноразову допомогу у розмірі 70–120 прожиткових мінімумів, це близько 322 тисяч гривень.

Але якщо людина набула інвалідність у результаті виконання службового завдання, то виплата становить 250–400 прожиткових мінімумів, це близько 671 тисячу гривень.

За що військового можуть позбавити виплат

Якщо військовослужбовець не отримує додаткові виплати, то на це, можуть бути кілька причин:

  • військовий/військова самовільно залишив/ла частину;
  • відмовився/лася виконувати бойові накази (розпорядження);
  • добровільно здалася/вся у полон;
  • усунутий/та від виконання службових обов’язків, відсторонений від посад чи виконання службових повноважень;
  • вживав/ла алкогольні, наркотичні або психотропні речовини, а потім виконував/ла завдання в такому стані;
  • вчинив/ла кримінальні, військові адміністративні, адміністративні чи пов’язані з корупцією дії;
  • навмисно спричинив/ла ушкодження своєму здоров’ю або вчинив/ла самогубство, але тут є виняток, якщо людину довели до скоєння самогубства й це доведено судом.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 5 Листопада 2025
Виплати аліментів / фото НБУ

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.

Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей

В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:

  • для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).

Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:

  • до 6 років — 25 630 гривень;
  • від 6 до 18 років — 31 960 гривень.

Що таке рекомендований розмір аліментів

Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.

Як визначається розмір аліментів

Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.

Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.

Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:

  • на одну дитину — ¼ частини доходу;
  • на двох дітей — ⅓ частини доходу;
  • на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.

Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові

З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні

Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:

  • основна заробітна плата;
  • доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
  • винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
  • відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
  • виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
  • авторський гонорар працівникам;
  • допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.

Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.

Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:

  • вихідна допомога при звільненні;
  • неоподатковувана матеріальна допомога;
  • компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
  • допомога на лікування;
  • виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
  • польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
  • компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
  • допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
  • вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
  • дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.

Строки та порядок сплати утриманих аліментів

Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:

  • рахунок органу державної виконавчої служби, або
  • рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.

Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.

Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Семаковська Тетяна 14:00, 5 Листопада 2025
Зруйноване житло в Бахмуті / фото росджерела

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через повномасштабне вторгнення. Подати її вже можна через портал “Дія”, заповнивши спеціалізовану форму.

Детальніше про те, як працює компенсаційний механізм та про подання заявки — на Бахмут IN.UA.

Як подати заяву про втрату житла до Реєстру збитків

У Реєстрі збитків, завданих агресією росії проти України, відкрилася нова категорія заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Скористатися нею можуть українці та українки, які втратили своє житло або місце проживання 24 лютого 2022 року або після цієї дати.

Заявки можуть подавати українці, чиє житло зруйноване, окуповане або стало непридатним для проживання внаслідок протиправних дій окупантів.

У спеціальному поясненні вказується, що заяви можуть стосуватися не лише втрати житла, а й втрати особистих речей, витрат на нове помешкання чи переїзд. Якщо ж ідеться про пошкодження або знищення нерухомості, така заява подається за категорією А3.1, а щодо рідкісних або особливо цінних речей — за категорією А3.7.

Подати заяву можуть лише громадяни України. Заяви від громадян рф не приймаються, окрім випадків, коли заявник доведе наявність іншого громадянства.

Як подати заявку

Подати заяву можна через портал “Дія” — за покликанням. Реєстр приймає електронні заяви та супровідні докази — документи, фото, відео чи інші підтвердження втрати житла.

Сама форма включає:

  • ідентифікаційні дані заявника (ПІБ, дата народження, громадянство, документи);
  • інформацію про житло — тип, адреса, площа, кількість кімнат, власність;
  • опис події, що призвела до втрати житла;
  • докази — фото, документи, офіційні довідки або інші підтвердження;
  • нова адреса проживання, якщо він відрізняється від поточної адреси;
  • орієнтовна сума вимоги заяви у межах репарацій.

Рішення про внесення заяви до Реєстру приймає Рада Реєстру збитків. Це рішення не означає автоматичного призначення компенсації — виплати здійснюватимуться майбутнім компенсаційним механізмом, який буде створено окремо. Після подачі рішення Реєстру буде повідомлено через “Дію”.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

єОселя для ветеранів

єОселя для ветеранів: уряд вніс зміни в програму

Уряд вніс зміни у державну програму єОселя для ветеранів, людей, які отримали інвалідність внаслідок війни, членів їхніх сімей, а також родин загиблих. Відтепер перелічені категорії, […]

Кредит та навчання: на які пільги може розраховувати родина ветерана

Внаслідок повномасштабної війни в Україні збільшується кількість ветеранів, за законом вони мають право на ряд безоплатних послуг чи послуг зі значною знижкою.