Фінансова експертка пояснила, які ризики існують при оформленні кредитів

Семаковська Тетяна 10:25, 23 Серпня 2023

Повномасштабна війна в країні збільшила кількість людей, які відчувають фінансові труднощі. Кредит або мікрозайм може здаватися виходом зі скрутної ситуації. Проте, беручи кредит, важливо бути дуже уважним і обережним, оскільки це може мати вплив на вашу фінансову ситуацію у майбутньому.

Юлія Бабенко, фінансова консультантка, авторка навчальних програм та тренерка БФ “Право на захист”, розповіла нашій редакції про те, як правильно оформити кредит, якщо уникнути цього немає можливості та про те, як убезпечити себе від можливих неприємностей.

Якщо ваша ситуація в житті спонукає вас думати, чи взяти вам кредит, чи мікрозайм, то важливо розуміти краще, як відбувається цей процес та як мінімізувати негативні наслідки для вашого майбутнього. Беручи кредит треба бути обережним, оскільки недбале відношення до цього може призвести до серйозних фінансових та особистих проблем. Коли ви берете гроші в установах, вам потрібно буде повернути не лише позичену суму, а й відсотки.

Ці відсотки можуть робити кредит значно дорожчим від першої позики. Перед взяттям таких позик важливо об’єктивно оцінити свою здатність повернути їх. Враховуйте свої поточні та майбутні доходи, а також інші фінансові зобов’язання. Не переоцінюйте свої можливості, оскільки нездатність сплатити кредит може призвести до штрафів, погіршення кредитної історії та інших негативних наслідків.

Юлія Бабенко. Фото: надане героїнею

Читайте також: Як заощаджувати гроші з мінімальним доходом або навіщо потрібна фінансова грамотність

Що обрати: кредит чи мікрозайм

Потрібно розуміти різницю між кредитом та мікрозаймом. Фото: з відкритих джерел

Перед тим, як вирішити, оформити міркозайм чи кредит, варто розуміти різницю цих методів отримання позик. 

Юлія Бабенко пояснює, що кредит – це кошти, що позичає фінансова установа (кредитодавець) фізичній особі (позичальнику) на певний час на її особисті потреби. По суті це поняття тотожне з поняттям “мікропозика”. 

Проте, експертка рекомендує зрозуміти основні відмінності:

  • Кредити видають банки, мікропозики – мікрофінансові організації (МФО). Оформлюючи мікропозику, людина отримає значно менше грошей, ніж при оформленні банківського кредиту. Переважна більшість мікропозик видається на суму до однієї мінімальної зарплати.
  • Мікропозику оформити легше, ніж кредит у банку. Це швидше, не вимагає збору документів. Однак, потрібно звертати увагу на умови погашення мікропозики та відсоткову ставку. Дуже часто відсоткові ставки, комісії за оформлення мікропозик виходять навіть дорожче, ніж кредити у банках.

Які ризики при оформленні кредиту та мікрозайму?

Зважте всі переваги та недоліки займу чи кредиту. Фото: з відкритих джерел

Як і при будь-яких фінансових угодах, при отриманні кредитів чи мікрозаймів існує низка ризиків, які треба врахувати. Ігнорування потенційних негативних наслідків може призвести до фінансових проблем, передачі вашої кредитної справи до колекторів, зіпсованої кредитної історії тощо. Юлія Бабенко розповіла про основні ризики, які на вас можуть чекати під час оформлення таких позик:

  • Якщо Ви не зможете у конкретний день погасити свій кредит або мікропозику, відсотки стануть надзвичайно високими, і Вам потрібно буде повернути в рази більше грошей, ніж Ви очікували. 
  • Несвоєчасність погашення заборгованості призводить до нарахування штрафу і пені.
  • Банки та МФО часто не розповідають у своїх пропозиціях про додаткові страховки або реальні відсоткові ставки.
  • Кредитні договори на термін до одного місяця і / або в сумі до однієї мінімальної заробітної плати (мікропозики), не піддаються спеціальному регулюванню законодавством про споживче кредитування. 
  • Є можливість потрапити на шахраїв, які можуть маскуватися під фінансову організацію. 

Які правила оформлення кредиту чи мікрозайму

Потрібно знати особливості оформлення позики, щоб уникнути фінансових неприємностей. Фото: з відкритих джерел

Якщо вам не уникнути оформлення позики, то треба розуміти, як саме можна оформити вигідний кредит, вибрати компанію для мікрозайму та уникнути шахрайських маніпуляцій з вашими фінансами. 

Юлія Бабенко радить зробити наступні кроки:

  • Для того, щоб оформити кредит чи мікропозику, в першу чергу потрібно обрати фінансову організацію. Обрати не тільки виходячи з того, яке відділення найближче до Вас, але й порівняти відсоткові ставки по кредитах та мікропозиках. 
  • Почитайте відгуки клієнтів, подивіться останні новини щодо цих компаній. 
  • Ознайомтесь з рейтингами на сайті Мінфіну. Це важливо. Адже обравши невигідний кредит чи мікропозику, ви можете не розрахуватися вчасно та опинитися у борговій ямі. 
  • Також обов’язково просіть у менеджерів організацій повний паспорт кредитного продукту. Це дасть вам можливість ознайомитись з додатковими комісіями, які часто не висвітлюються у рекламних проспектах. Зараз багато інформації доступно онлайн, тому у Вас не піде багато часу, щоб вивчити пропозиції від фінансових організацій.

Взагалі, потрібно зрозуміти одну важливу річ: люди беруть кредити, тому що у них в цей момент немає власних накопичень. Ви можете взяти у борг 15 тисяч, а повернути вже треба буде 25 тисяч. Борг буде зростати за рахунок відсотків і прострочень. Так, позичати гроші спочатку легко, а от повертати – набагато складніше. Кредити не дарують спасіння, а заганяють у безвихідну ситуацію. Рано чи пізно ви маєте сказати цьому “стоп” і домовитись з собою, що це буде ваш останній кредит.

Юлія Бабенко // фінансова консультантка, авторка навчальних програм та тренерка БФ “Право на захист”

Узагальнюючи, обережне планування та вивчення умов кредитування допоможуть зробити розумний інвестиційний крок і уникнути можливих фінансових проблем у майбутньому.

Якщо ви є внутрішньо переміщеною особою, то спочатку варто звернутися за допомогою, до організацій, які надають безплатні консультації та підтримку у різних напрямках. Однією з таких є БФ «Право на захист»

БФ «Право на захист» допомагає ВПО розв’язувати юридичні проблеми та має програми фінансової підтримки

Фото: з відкритих джерел

Благодійний фонд «Право на захист» – це провідна правозахисна організація, що комплексно захищає людей в ситуаціях конфліктів, катастроф, вимушених переміщень та уможливлює системні зміни, які попереджають такі ситуації. Основні напрямки роботи: юридична, психологічна, соціальна, матеріальна грошова та негрошова  допомога, моніторинг на пунктах перетину та в колективних центрах, адвокаційні заходи на державному та міжнародному рівнях.

Юридична допомога:

безоплатна лінія юридичної допомоги ((099) / (068) / (093) 507-50-90), (8:00 до 21:00 у будні).

телеграм-канал юридичної допомоги @pravonazahyst. Актуальні розʼяснення з юридичних питань доступні цілодобово та безоплатно у чат-боті «Юридичний порадник для ВПО» (Viber, Telegram, Facebook |Messenger).

Психологічна допомога:

телеграм-канал “Психолог на зв’язку” @psyintouch 

Запис на консультації психолога (для дорослих і дітей 10+): https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeG7xJkULoXh2PtoxoPv8hkYoPxrWb3VdA33Bh7i95vaaco5w/viewform  та за номером телефону 093 700 22 20 (9:00-18:00 у будні).

Групи підтримки онлайн: https://forms.gle/Y43hbMwtoq92zMdq6   

Грошова допомога:

Актуальні програми грошової допомоги для ВПО та постраждалих від воєнних дій можна на сайті: https://bit.ly/3L4eAEQ    

Для питань щодо грошової допомоги: https://t.me/IDPhelp 

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

Семаковська Тетяна 14:15, 12 Грудня 2025

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів.

Які послуги за пакетами медичної допомоги можна отримати у Бахмутській лікарні в Броварах, які лікарі тут працюють зараз та як записатися — читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.

Бахмутська лікарня в Броварах: послуги

Відповідно до укладених договорів із Національною службою здоров’я України, у центрі діятиме низка пакетів медичної допомоги. Пацієнти зможуть безплатно отримати:

  • хірургічні операції для дорослих та дітей у стаціонарі;
  • стаціонарне лікування без операцій;
  • профілактику, діагностику, спостереження та лікування в амбулаторних умовах;
  • мамографію;
  • гістероскопію;
  • езофагогастродуоденоскопію;
  • колоноскопію;
  • цистоскопію;
  • хіміотерапевтичне лікування дорослих і дітей з онкологічними захворюваннями
    в амбулаторних і стаціонарних умовах;
  • медичну реабілітацію немовлят, народжених передчасно або з патологіями,
    протягом перших трьох років життя;
  • стоматологічну допомогу дорослим і дітям;
  • ведення вагітності в амбулаторних умовах;
  • хірургічні операції в умовах стаціонару одного дня;
  • амбулаторну реабілітацію дорослих та дітей;
  • стоматологічну допомогу окремим категоріям військових та ветеранів
    (група послуг №2);
  • первинну медичну допомогу;
  • розширені послуги первинної допомоги окремим категоріям громадян,
    які захищали незалежність і територіальну цілісність України.

Усі ці послуги держава оплачує через НСЗУ. Щоб отримати їх безплатно, пацієнту потрібно мати електронне направлення від сімейного лікаря, терапевта, педіатра або лікаря-спеціаліста.
Без направлення можна звернутися лише до гінеколога, психіатра, стоматолога (в разі ургентної допомоги), а також до лікаря, який веде пацієнта з хронічним захворюванням.

Чи є платні послуги?

Центр також пояснив, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №781 від 5 липня 2024 року, частина послуг може надаватися на платній основі. Це стосується двох груп випадків.

1. Повна оплата медичних послуг

Юридичні та фізичні особи оплачують повну вартість у разі, якщо:

  • пацієнт звертається без направлення лікаря (за винятком ситуацій, коли направлення не потрібне за законом);
  • послуги надаються за договорами з юридичними особами;
  • послуги не входять до програми медичних гарантій.

2. Оплата додаткових послуг

Додаткову оплату здійснюють у випадках, коли:

  • пацієнт хоче отримати медичну допомогу за місцем проживання або перебування за власним бажанням, якщо для цього немає медичних показань;
  • пацієнт самостійно обирає лікуючого лікаря під час спеціалізованого планового лікування у стаціонарі.

Які лікарі працюють в лікарні?

Станом на 1 грудня 2025 року в лікувально-діагностичному центрі працює 68 лікарів, серед яких:

  • лікар-онколог;
  • лікар-хірург-онколог;
  • лікар з ультразвукової діагностики;
  • лікар-хірург-проктолог;
  • лікар з функціональної діагностики;
  • лікар-терапевт;
  • лікар-педіатр;
  • лікар-невролог дитячий;
  • лікар-хірург дитячий;
  • лікар-ендоскопіст;
  • лікар-хірург;
  • лікар-анестезіолог;
  • лікар-акушер-гінеколог;
  • лікар-стоматолог-терапевт;
  • лікар-стоматолог-ортодонт;
  • лікар-стоматолог-ортопед;
  • лікар-дерматовенеролог;
  • лікар-невропатолог;
  • лікар-рентгенолог;
  • лікар-психіатр;
  • лікар-психіатр дитячий;
  • лікар-уролог;
  • лікар-кардіолог;
  • лікар-гастроентеролог;
  • лікар-нейрохірург;
  • лікар з лікувальної фізкультури;
  • лікар фізичної та реабілітаційної медицини;
  • лікар-алерголог;
  • лікар-ендокринолог;
  • лікар-ортопед-травматолог;
  • лікар-отоларинголог;
  • лікар-отоларинголог дитячий;
  • лікар-анестезіолог дитячий;
  • лікар-офтальмолог;
  • лікар-ревматолог;
  • лікар-інтерн.

Бахмутська лікарня, реєтратура: як записатися на прийом?

Амбулаторні відділення працюють щодня з 8:00 до 20:00, у дві зміни, за гнучким графіком. Стаціонарні відділення працюють цілодобово, без вихідних, за змінним графіком. Сам заклад, КНП “БЛІЛ м. Бахмут, працює цілодобово, без вихідних. Для запису, звертайтесь за телефоном:

  • +380 (67) 117 0181;
  • +380 (67) 114 1088;
  • +380 (50) 060 3990.

До теми:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Семаковська Тетяна 11:20, 12 Грудня 2025

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників.

Про це на запит редакції Бахмут IN.UA повідомили в Часовоярській МВА.

Часів Яр: виплати військовим

Для мешканців Часовоярської громади, які долучилися до війська під час мобілізації або підписали контракт на строк не менше трьох років, передбачена низка програм грошової допомоги. Зокрема, розпорядження начальника міської військової адміністрації №227рр від 9 грудня 2024 року дозволяє вказаним категоріям отримати одноразову виплату в розмірі 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, або 30 280 гривень.

Окремо в МВА розробили програму соціального захисту та підтримки військовослужбовців ЗСУ, ветеранів війни, їхніх сімей, родин загиблих та осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Згідно з її положеннями, чинним військовим, учасникам бойових дій та ветеранам, зареєстрованим у громаді, передбачена щорічна одноразова матеріальна допомога в розмірі 20 000 гривень.

Програмою також передбачена підтримка родин загиблих захисників, осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та військовослужбовців, звільнених з полону:

  • виплата одноразової матеріальної допомоги на поховання Захисників і Захисниць України;
  • виплата щорічної одноразової матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни та членів їхніх сімей, а також членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • надання одноразової матеріальної допомоги сім’ям осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, з-поміж військовослужбовців;
  • надання одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з полону.

Які документи потрібні для оформлення допомоги

Для отримання допомоги потрібно надати завірені копії таких документів:

  • паспорта;
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого номера;
  • документа, який підтверджує статус військовослужбовця ЗСУ або ветерана війни згідно із законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про військовий обов’язок і військову службу”;
  • документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання на території Часовоярської міської територіальної громади — наприклад, витягу з реєстру територіальної громади, у тому числі сформованого через портал “Дія”;
  • банківських реквізитів у форматі IBAN;
  • заяви та згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

Куди звертатися за допомогою

Звертатися для отримання допомоги потрібно до відповідальних осіб:

  • військовозобов’язаним під час мобілізації та контрактникам — Перепелятник Артем Сергійович (+380 (95) 362 8926, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00);
  • чинним військовослужбовцям ЗСУ, ветеранам та їхнім родинам — Хроменко Олеся Олександрівна (+380 (50) 598 4522, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00).

Чому можуть відмовити в наданні допомоги

У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено у разі:

  • якщо наданий неповний пакет документів;
  • якщо надані документи не підтверджують статуси військовослужбовців ЗСУ, учасників бойових дій, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або військовослужбовців, звільнених з полону;
  • якщо виявлено факт надання недостовірних даних чи документів;
  • у разі повторного звернення протягом поточного календарного року в межах бюджетного періоду;
  • в інших випадках.

Як зазначено у відповіді на запит редакції Бахмут IN.UA, громадяни, яким відмовили у допомозі, можуть оскаржити рішення в адміністративному або судовому порядку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Кредит та навчання: на які пільги може розраховувати родина ветерана

Внаслідок повномасштабної війни в Україні збільшується кількість ветеранів, за законом вони мають право на ряд безоплатних послуг чи послуг зі значною знижкою.

Screenshot 232 52fba

Що таке єОселя і як військовослужбовці можуть отримати доступне житло?

єОселя — це державна програма доступного житла, яка реалізується Мінекономікою спільно з Мінцифрою та “Укрфінжитло”. Якщо говорити простими словами, то це доступний кредит на власне […]

Як оформити скаргу у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Кожна особа, власник чи орендар може захистити свій бізнес, майно, відновити своє порушене право вже сьогодні, не чекаючи змін до законодавства, інших кроків з боку […]

1 9bbad

Як правильно витрачати гроші?: курс для мешканців Донеччини

Програма «Фінансова обізнаність для впевненого майбутнього», що реалізується Фондом з 2017 року, сприяє підвищенню фінансової грамотності вразливих категорій населення та забезпечує їх такими навичками, аби […]

Новобудова 9bc56

Хто з українців може отримати кредит на доступне житло

В Україні працює програма іпотечного кредитування єОселя, яка дозволяє громадянам отримати житло. Скористатися послугою мають право ветерани війни, учасники бойових дій та люди, які не […]