Як оформити скаргу у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Семаковська Тетяна 14:54, 16 Серпня 2019

Кожна особа, власник чи орендар може захистити свій бізнес, майно, відновити своє порушене право вже сьогодні, не чекаючи змін до законодавства, інших кроків з боку держави. Вірний вибір способу захисту, швидкість реагування, оперативність та правильне обґрунтування вимог, дозволить швидко повернути все на свої місця.

Як максимально ефективно скористатися вже існуючими інструментами, зокрема правильно оформити скаргу щодо державної реєстрації нерухомості та бізнесу, інформує головний спеціаліст відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Ольга Какауліна.

При органах юстиції утворені та діють постійно діючі комісії для забезпечення розгляду скарг щодо державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації, нотаріуса та суб’єктів державної реєстрації – виконавчих органів місцевих рад, державних адміністрацій, територіальних органів юстиції (у разі реєстрації громадських формувань).

Порядок звернення до комісії регулюється Законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, наказом Міністерства юстиції «Про діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації та Комісії з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації» від 12.01.2016 № 37/5.

Скарги на рішення про державну реєстрацію прав чи на проведені реєстраційні дії, на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів юстиції розглядає комісія Міністерства юстиції. Комісії територіальних органів Міністерства юстиції розглядають скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (нотаріуса), а також на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Комісія розглядає скарги за умови звернення скаржника не пізніше 60 днів з дня прийняття оскаржуваного рішення або ж 60 днів з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав реєстраційною дією чи бездіяльністю.

Предметом розгляду комісії є виключно процедурні порушення, вчинені державним реєстратором (нотаріусом) під час здійснення реєстраційних дій, а не оцінка суті угод, на підставі яких відбуваються такі реєстраційні дії. Комісія не встановлює недійсність договорів, дотримання у таких договорах балансу прав та обов’язків сторін тощо. Також комісія не задовольняє скарги, єдиними підставами яких є здійснення реєстраційних дій на підставі підроблених документів, фальсифікованих судових рішень, документів з підробленими підписами.

Скарга подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається ним;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується, а саме номер, дата та суб’єкт внесення;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, порушені на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складення скарги.

До скарги обов’язково додається документ, що підтверджує повноваження представника скаржника (якщо скарга подається представником). Також подаються належним чином засвідчені документальні докази порушення прав скаржника (за наявності). Для юридичних осіб порядок засвідчення копій документів встановлений наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003 N 55 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів      ДСТУ 4163-2003». Для фізичних осіб законодавство не передбачає чітких вимог до засвідчення копій, але вони повинні хоча б бути засвідчені підписом.

Важлива наявність і підтвердження факту порушення прав скаржника у результаті прийняття оскаржуваного рішення (стосовно нерухомого майна). Наприклад, якщо скарга стосується відновлення права особи на земельну ділянку, набутого до 2013 року, скаржник повинен підтвердити наявність у нього такого зареєстрованого права за допомогою отриманого відповідного витягу з Державного земельного кадастру.

У разі встановлення порушення строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, комісія відмовляє у задоволенні скарги без розгляду її по суті, про що орган юстиції видає відповідний наказ.

Комісією при Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області за весь час роботи розглянуто близько 100 скарг і лише 6 із них задоволено частково (скасовано рішення про відмову та проведено державну реєстрацію прав). Майже в половині випадків комісією відмовлено без розгляду по суті у зв’язку з       не належним оформленням скарги, доданих до неї документів та не дотриманням строків подання скарги. Значна частина скарг подана не до належного органу розгляду скарг, у т.ч. поза межами визначених законом повноважень.

Отже, урахування передбачених законодавством аспектів при оскарженні рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора чи суб’єкта державної реєстрації дозволить уникнути подібних неприємних наслідків та дасть можливість швидко та результативно відновити своє порушене право.

Довідково інформуємо, що для отримання роз’яснень з питань державної реєстрації нерухомості та бізнесу, оскарження дій державних реєстраторів до Донецької юстиції можна надіслати звернення на поштову адресу: вул. Ярослава Мудрого, 39/3, м. Краматорськ, спрямувати листа електронною поштою: [email protected], або ж звернутися за телефоном (06264) 42481.

100 000 гривень на власний бізнес: Мінцифра запускає грантову програму для військових

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 23 Травня 2024
Анонс проєкту / фото Мінцифри

Міністерство цифрової політики України запускає нову програму “Траєкторія” для військових та ветеранів, яка спрямована на допомогу в розвитку власного бізнесу.

Про це повідомили в Мінцифрі.

Державна програма для військових та ветеранів

Мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес та мережа мультимаркетів “Аврора” ініціювали освітньо-грантову програму для українських військових та ветеранів, яка допоможе їм у розвитку власного бізнесу. На учасників протягом 6 місяців навчання чекатимуть:

  • освітній вебінар зі створення бізнес-плану;
  • групові заняття з психологом;
  • онлайн-лекції від ветеранів-підприємців;
  • індивідуальні консультації.

Наприкінці навчання учасники матимуть змогу презентувати свої бізнес-проєкти. 50 підприємцям-початківцям із найкращими результатами виділять гранти на 100 000 гривень кожному, які можна буде використати для створення або розвитку власної справи.

Хто може взяти участь

Взяти участь в новій державній програмі можуть:

  • чинні військові;
  • ветерани, які мають статус УБД;
  • чоловік захисниці або дружина захисника України.

Для того, щоб подати заявку, потрібно до 16 червня заповнити спеціальну форму за посиланням.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як бахмутянам оформити допомогу, якщо в їх місцях проживання немає центру підтримки

Валентина Славінська Славінська Валентина 17:00, 23 Травня 2024
Допомога
Допомога постраждалим / фото Мінсоцполітики

Багато бахмутян-переселенців скаржаться на брак гуманітарної допомоги у своїх містах. Процедура отримання допомоги залишається незрозумілою для багатьох. Детальна інструкція про те, як жителям Бахмута отримати гуманітарну допомогу, якщо в їхньому місті немає центру підтримки. 

Редакція Бахмут IN.UA дізналась деталі в Ганни Петрієнко-Полухіної, секретарки Бахмутської міської ради.

Процедура отримання допомоги 

За словами секретарки Бахмутської міської ради, люди можуть звертатися за допомогою, і їм будуть надсилати посилки. 

“По-перше, у нас є адресна допомога, і ми завжди Новою Поштою безкоштовно відсилаємо цю допомогу пільговим категоріям. Друге, це те, що зараз ми підписуємо ряд меморандумів в тих містах, де ми не маємо змоги відкрити Центр підтримки. Через те, що там немає наших колег і фахівців” , – зауважила Ганна Петрієнко-Полухіна.

Для термінових запитів жителі можуть звертатися на гарячі лінії центрів допомоги або надсилати запити електронною поштою. Щотижня проводяться прямі лінії для надання підтримки.

“Якщо потрібна термінова допомога, то в нас є гарячі лінії та пошта.Кожного тижня проводяться прямі лінії і ми завжди допомагаємо”,- розповіла секретарка Бахмутської міської ради.

Співпраця з іншими містами 

Центри допомоги підписують меморандуми про співпрацю з іншими містами та областями, де вони не можуть відкрити свої відділення. Наприклад, нещодавно було підписано угоду з Сєвєродонецьком.

“Зараз підписуємо ряд меморандумів з іншими містами та областями.Наприклад на цьому тижні підписали з Сєвєродонецьком. І будемо працювати над цим, бо розуміємо важливість цього для наших людей. Але якщо потрібна термінова допомога, то в нас є гарячі лінії та пошта.Кожного тижня проводяться прямі лінії і ми завжди допомагаємо”,- зауважила секретарка міської ради.

Згідно з наданою інформацією, наразі центр допомоги має 10 власних центрів та співпрацює з 7 містами, покриваючи їх потреби завдяки підписаним меморандумам. Зараз вони працюють над налагодженням співпраці з Хмельницькою, Івано-Франківською та Тернопільською областями, а також з містом Ужгород.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

100 000 гривень на власний бізнес: Мінцифра запускає грантову програму для військових

Міністерство цифрової політики України запускає нову програму “Траєкторія” для військових та ветеранів, яка спрямована на допомогу в розвитку власного бізнесу. Про це повідомили в Мінцифрі. […]

18:00, 23.05.2024 Скопіч Дмитро
Допомога

Як бахмутянам оформити допомогу, якщо в їх місцях проживання немає центру підтримки

Багато бахмутян-переселенців скаржаться на брак гуманітарної допомоги у своїх містах. Процедура отримання допомоги залишається незрозумілою для багатьох. Детальна інструкція про те, як жителям Бахмута отримати […]

субсидія нарахування

Хто повинен звернутися за субсидією на наступний період: пояснення

Уряд нагадує, що в травні відбувається автоматичне перепризначення субсидій для більшості отримувачів цієї допомоги. Проте є категорії громадян, які мають звернутися до органів Пенсійного фонду […]

Чи можуть роботодавці вимагати довідку ВПО при працевлаштуванні: пояснення експертів

Попри те, що за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб під час війни роботодавці можуть розраховувати на компенсацію витрат, відмова у наданні довідки про взяття на облік […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

У середу, 29 травня, представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. […]