Як ВПО отримати доступний кредит на власне житло: покрокова інструкція

Семаковська Тетяна 14:25, 4 Березня 2024
Житло доступне для кредитування / фото ілюстративне

В Україні діє програма пільгового іпотечного кредитування для переселенців, кошти для якої надала Німеччини. В межах цієї програми сім’ї ВПО мають змогу придбати житло за ставкою 3% на рік і строком кредитування до 20 років. Завдяки цій програмі житло отримали 1,5 тисячі переселенців. Наразі завершується підготовка до старту другої фази цього проєкту.

Як подати заявку на кредит покроково пояснюють фахівці БФ Право на Захист.

Кредит під 3%: хто має право

Кредит під 3% доступний для переселенців, на яких поширюється дія Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”. Йдеться про осіб, які перебувають на території України на законних підставах та мають право на постійне проживання в Україні, але яких змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації.

Кредит здійснюється у межах наявних коштів гранту та надається лише один раз. Кредит надається на строк до 20 років, але не більше ніж до досягнення позичальником пенсійного віку.

Примітка. Кредит надається виходячи: (і) з нормативної площі житла, яка становить 21 м2 загальної площі житла на одну особу та додатково 10,5 м2 на сім’ю, та (іі) з договірної вартості 1 мзагальної площі житла для населеного пункту за місцем розташування об’єкта, на придбання якого надається кредит, але не більше граничної вартості 1 м2. Гранична сума кредиту не може перевищувати суму, отриману шляхом множення:  нормативна площа житла множиться на граничну вартість 1 м2

Як подати заявку на кредит?

Дія
Послуги в Дії / фото Дія

Кредит на житло можна отримати виконавши наступні кроки:

  • подати заяву про намір отримати кредит до регіонального управління фінансової установи або в електронній формі через Дію;
  • під час особистого звернення заявника заява має подаватись в паперовому вигляді.

Після подання заяву вас внесуть до реєстру кандидатів, що зареєструвалися для отримання кредиту. В реєстрі кожному кандидату присвоюється індивідуальний номер, далі вас будуть перевіряти (Держмолодьжитла) на релевантність отримання житла.

Після цього заявнику повідомляють про включення до реєстру чи відмову у включенні. Інформація про включення заявника до реєстру також розміщується наступного робочого дня на веб-сайті фінансової установи.

Після цього відбувається процедура відбору переможців з числа кандидатів на отримання кредиту. Відбір переможців здійснюється за допомогою генератора випадкових чисел.

Процедура відбору відбуватиметься за потреби, але не рідше, ніж один раз на 4 місяці, починаючи з дня набрання чинності Порядком (тобто 13.05.2021 р.) за умови фактичного надходження коштів гранту на рахунок фінансової установи.

Якщо вас оберуть переможцем, то ви отримаєте повідомлення про необхідність подання документів. Зверніть увагу, що перелік переможців проведеного відбору публікується на офіційному веб-сайті фінансової установи.

Аби отримати кредит потрібно надати такі документи:

  • заяву про надання кредиту;
  • копії паспортів громадянина України переможця та повнолітніх членів його сім’ї, за технічної можливості е-паспорт, документів (відомостей, даних) про реєстрацію через Дію;
  • якщо ви не маєте зареєстрованого місце проживання, надайте довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації відповідно до Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” (крім осіб, місце проживання яких зареєстроване на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя);
  • копії реєстраційного номера облікової картки платника податків або, за наявності технічної можливості, документів (відомостей, даних) про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про наявність або відсутність у власності житла;
  • документи, необхідні для визначення платоспроможності;
  • письмову згоду кожного повнолітнього члена сім’ї, на якого розраховується розмір кредиту, щодо включення його у розрахунок розміру кредиту (в довільній формі);
  • документи, що підтверджують родинні стосунки між особами, на яких розраховується розмір кредиту, які проживають або зареєстровані разом з переможцем, за наявності технічної можливості: е-свідоцтво про народження;
  • попередній договір про придбання житла;
  • копії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи переможця та відповідних довідок членів його сім’ї.

Ці документи подаються протягом 20 календарних днів з моменту обрання переможцем. Упродовж місяця з дня подання переможцем документів для отримання кредиту ухвалюють рішення.

Втім бувають випадки, коли грантові кошти не надходять на рахунок, а відтак заявник, який подав усі документи, не отримає пільговий кредит. Якщо кошти є на рахунку установи, то переможця чекає останній крок — укладання кредитного договору.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Нова грантова допомога від Естонської ради: як українцям отримати до 210 000 гривень на власну справу

Семаковська Тетяна 18:05, 4 Грудня 2025

Естонська рада у справах біженців запускає новий етап проєкту RISE, у межах якого постраждалі від війни зможуть отримати грантову допомогу в розмірі до 210 000 гривень на розвиток власної справи. Скористатися можливістю долучитися до ініціативи можуть й ВПО.

Про це повідомили представники Естонської ради.

Грантова допомога постраждалим від війни українцям

Естонська рада у справах біженців запустила новий етап прийому заявок на програму “Стійкі ініціативи для самозайнятості” у межах проєкту RISE.

Програма призначена для українців, чиї родини постраждали від війни (втрата житла, роботи чи майна, поранення, полон, зникнення, статус ВПО чи ветерана), а також для місцевих підприємців, чий бізнес постраждав через воєнні дії.

Умови участі

Учасники можуть належати до двох груп:

  • люди з ідеями для запуску мікробізнесу (пріоритет);
  • власники невеликих чинних бізнесів до 10 працівників, яким потрібна підтримка.

Серед інших умов участі виділяють:

  • громадянство України та проживання в країні;
  • для чинного бізнесу — зареєстрований ФОП на момент подачі заявки;
  • бізнес має працювати у Дніпропетровській, Кіровоградській, Полтавській, Харківській або Черкаській області;
  • учасник є засновником або власником бізнесу;
  • відсутні податкові борги, судові чи корупційні провадження, а також процес ліквідації або банкрутства;
  • наймані працівники (якщо є) оформлені офіційно.

Також для участі потрібно мати стабільний інтернет та будь-який сучасний пристрій — ноутбук, комп’ютер або планшет.

Перевага надається тим, хто не отримував подібної підтримки впродовж останніх 12 місяців і не отримував грантів від ERC. Виключення — випадки, коли заявник або члени сім’ї постраждали внаслідок війни.

З чого складається програма

Програма складається з трьох компонентів:

  • серія онлайн-тренінгів від партнера — Академії інтернет-маркетингу WebPromoExperts;
  • авторський тренінг зі стійкості для підприємців протягом трьох тижнів;
  • менторський онлайн-супровід упродовж чотирьох місяців.

Крім того, учасники, які зможуть захистити власний бізнес-проєкт зможуть отримати гранти на закупівлю активів для найперспективніших бізнес-планів:

  • до 2 000 доларів США (84 000 гривень) для підтримки запуску нового бізнесу;
  • до 5 000 доларів США (210 000 гривень) для розширення або відновлення існуючого мікробізнесу.

Зазначається, що надається безкоштовно і безповоротно, за умови його цільового використання згідно з угодою.

Як подати заявку

Для того, щоб подати заявку, потрібно ознайомитися з повною інформацією про програму та заповнити форму за посиланням. Кінцевий термін подачі — 21 грудня 2025 року.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Куди звертатися бахмутянам за консультацією щодо житлового ваучера

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:50, 4 Грудня 2025
Бахмутський ЦНАП / фото Бахмут IN.UA

З 1 грудня дві категорії переселенців з окупованих територій, майно яких знищене, можуть подати заявку на житловий ваучер в “Дії”. Зокрема, й бахмутяни.

Куди звертатися мешканцям Бахмута за допомогою при подачі заяви — редакції повідомили у Бахмутській МВА.

У Бахмутській МВА розповіли, як мешканці громади можуть подати заяву на житловий ваучер

У МВА повідомили, що мешканці Бахмутської громади можуть отримати офлайн консультацію щодо оформлення житлового ваучера безпосередньо за місцем проживання — у Центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП). Для тих, хто не має можливості звернутися особисто, працює гаряча лінія за номером: +380 (95) 498 7615.

Зазначимо, що оформити його можуть дві категорії ВПО з ТОТ:

  • ВПО, які мають статус учасника бойових дій;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни.

Учасник не повинен отримувати іншу житлову допомогу або мати чинну заявку в єВідновленні. До заявника не можуть бути застосовані санкції та має бути відсутня судимість за злочини проти держави.

Примітка. Житловий ваучер — це нова програма, яка дозволяє ВПО, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, отримати грошову допомогу в розмірі 2 000 000 гривень на купівлю власного житла. Зараз ініціатива знаходиться на першому етапі, проте згодом Уряд планує розширити її на інші категорії внутрішньо переміщених осіб, чиї домівки залишились на ТОТ.

Також нам повідомили, що зараз готують і розміщують прості інструкції, як подати заяву через застосунок “Дія” на житловий ваучер. Ці інформаційні матеріали планують розмістити в осередках підтримки бахмутян у різних містах України.

Наразі подати заявку на отримання житлового ваучера можна лише за допомогою застосунку “Дія”. Для цього потрібно:

  • оновити застосунок до останньої версії;
  • перейти в розділ “Послуги для ВПО”, а далі обрати “Заява на житловий ваучер”;
  • підтвердити склад сім’ї: чоловік або дружина має надати згоду на обробку персональних даних через Дія.Підпис (у разі відсутності згоди протягом 36 годин заява анулюється);
  • підписати заяву за допомогою “Дія.Підпис” та надіслати її.

Усі дані підтягнуться автоматично, тобто користувачу не потрібно буде подавати додаткові документи. У МВА зазначають, що подання заяв через ЦНАПи або нотаріусів стане можливим протягом наступних чотирьох місяців.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

естонська рада

Нова грантова допомога від Естонської ради: як українцям отримати до 210 000 гривень на власну справу

Естонська рада у справах біженців запускає новий етап проєкту RISE, у межах якого постраждалі від війни зможуть отримати грантову допомогу в розмірі до 210 000 […]

Куди звертатися бахмутянам за консультацією щодо житлового ваучера

З 1 грудня дві категорії переселенців з окупованих територій, майно яких знищене, можуть подати заявку на житловий ваучер в “Дії”. Зокрема, й бахмутяни. Куди звертатися […]

15:50, 04.12.2025 Скопіч Дмитро
Важливо

Бюджет України на 2026 рік: пояснюємо куди спрямують кошти

В середу, 3 грудня, Верховна Рада України ухвалила у другому читанні державний бюджет на 2026 рік. За документ проголосували 257 народних депутатів. Серед головних обговорень […]

14:30, 04.12.2025 Скопіч Дмитро

Продавчиня мілітарі-магазину коригувала обстріли Краматорська — СБУ

Контррозвідка Служби безпеки України затримала в Краматорську 35-річну жінку, яку підозрюють у коригуванні російських ударів по місту. За даними слідства, вона намагалася отримувати військову інформацію […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]