Довідка ОК-5 — це сформована індивідуальна відомость про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб. Вона часто є умовою для надання переселенцям грошової допомоги на проживання від благодійних організацій.
Редакція Бахмут IN.UA звернулася до БФ “Право на захист”, щоб дізнатися детальніше про довідку ОК-5, аспекти її оформлення та для чого ж вона дійсно потрібна при реєстрації на грошову допомогу від благодійників.
Що таке Довідка ОК-5
Довідки ОК-5 — це сформовані індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб. Вона формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, та містить, зокрема, дані щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків.
Вона є частою умовою для видачі гуманітарної допомоги чи грошової підтримки для ВПО. Як зазначає координаторка безоплатної лінії юридичної допомоги БФ “Право на захист” Надія Коренєва, на законодавчому рівні не закріплений порядок надання благодійної допомоги. Це означає, що він визначається самими благодійними організаціями:
“Як правило, порядок надання благодійної допомоги визначаються самими благодійними організаціями, в тому числі і перелік документів, які потрібно надати для отримання допомоги, а також вимоги до них. В багатьох випадках надання такої допомоги в благодійних організаціях пов’язують саме з матеріальним станом і доходами бенефіціара, то для підтвердження відповідності вказаним критеріям серед переліку документів обов’язковою умовою може бути та надання довідки ОК-5“, — зазначила Надія Коренєва.
Як отримати довідку ОК-5
Наразі довідку ОК-5 можна отримати як онлайн, так і офлайн.
Для того, щоб отримати паперову версію документа, потрібно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. При цьому можуть знадобитися наступні документи:
- копія паспорта громадянина України або інший документ, який посвідчує особу;
- документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта;
- документи, що дають змогу ідентифікувати застраховану особу та її законного представника чи піклувальника або представника закладу, який здійснює опіку та піклування;
- документи, що посвідчують особу представника та її повноваження діяти від імені особи, яку він представляє, а також засвідчені копії документів, що дають змогу ідентифікувати особу.
Документація готуватиметься протягом 15 днів.
Другий спосіб — онлайн, за допомогою портала “ДІя”. Для цього потрібно:
- зареєструйтеся чи авторизуйтеся в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID;
- обрати у меню “Послуги” оформлення “Довідки ОК-5”;
- перевірити коректність своїх даних у профілі користувача та оновити їх, якщо в цьому є необхідність;
- надіслати запит на довідку.
Третій спосіб також відбуватиметься онлайн — через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (зокрема через застосунок ПФУ). Для цього потрібно:
- натиснути “Вхід” та авторизуватися на порталі або логіну, або системи ID.GOV.UA, або Дія.Підпис;
- обрати розділ “Комунікації з ПФУ” та пункт “Додати запит на отримання електронних документів”;
- обрати в полі “Тип звернення” необхідну довідку;
- заповнити необхідні дані, при цьому деякі загальні вже будуть заповнені системою;
- надати згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;
- натиснути “Відправити до ПФУ”.
Сама довідка формується та надсилається автоматично протягом кількох хвилин.
В БФ “Право на захист” надається безплатна юридична допомога, в тому числі й з оформленням документації. За словами Надії Коренєвої, до них періодично звертаються бенефіціари з питань оформлення довідки ОК-5. Утім, ці звернення стосуються саме порядку її отримання, адже вказану довідку досить просто отримати.
Читайте також:
- Довідка ОК-7: що це та для чого вона потрібна ВПО
- Як перевірити бронь від мобілізації у 2024 році: пояснення
- Як отримати витяг з ЄДР для ФОП через портал “Дія”: покрокова інструкція
Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!