Прожитковий мінімум та мінімальна зарплата у 2025 році: на які зміни варто чекати українцям

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:00, 15 Грудня 2024
Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум у 2025 / фото ілюстративне, iStock

Прийняття державного бюджету на 2025 рік означає, що Верховна Рада України остаточно визначила розмір те, якими будуть мінімальна зарплата та прожитковий мінімум для українців. 

Редакція Бахмут IN.UA пояснює, якими будуть розмір мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму у 2025 році.

Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум 2025

Згідно з проєктом Державного бюджету на 2025 рік, розмір мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму в наступному році залишиться на рівні 2024. Актуальними будуть показники, вказані нижче.

Мінімальна заробітна плата в Україні на 2025 рік: 

  • Місячна ставка — 8 000 гривень;
  • Погодинна ставка — 48 гривень.

Прожитковий мінімум на 2025 рік дна одну особу:

  • для основних категорій населення — 2 920  гривень;
  • для дітей до 6 років — 2 563  гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 3 196  гривень;
  • Для працездатних осіб (загальний показник) — 3 028  гривень;
  • для осіб, які втратили працездатність — 2 361 гривень; 
  • для осіб, які втратили працездатність (для розрахунку доплат у зонах радіоактивного забруднення) — 1 600  гривень.

Чому не підвищили прожитковий мінімум та мінімальну зарплату у 2025

За словами народної депутатки Роксолани Підласи в інтерв’ю “Інтерфакс-Україна”, наразі процес доведення прожиткового мінімуму до реального рівня — дуже складна задача, адже цей показник тісно пов’язаний з іншими соціальними виплатами. Вносити корективи можна лише за умови стійкої економічної ситуації та зростання макроекономічних показників.

Трохи інша ситуація з мінімальною зарплатою. Як зауважує депутатка та голова комітету Верховної Ради України з питань бюджету, невелике підвищення мінімалки могло б створити дуже складну ситуацію з навантаженням на бюджет. Наприклад, підвищення мінімалки на 100 грн потребуватиме додаткових бюджетних витрат у розмірі 5,3 мільярда гривень, а на 1 000 гривень — понад 50 мільярдів. Вносити такі зміни наразі неможливо через війну, інфляцію та економічні виклики обмежують можливості державного бюджету.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Соціальна допомога замість пенсії: що це та як її оформити

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:35, 5 Грудня 2024
Соціальна допомога / фото ілюстративне, Pexels

Українця можуть отримувати соціальну допомогу замість пенсії. Вона призначена тим громадянам, хто не має достатнього страхового стажу для виходу на пенсію за віком.

Детальніше про те, що таке соціальна допомога та як вона заміняє пенсію, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA

Соціальна допомога замість пенсії у 2024

Вихід на пенсію — це важлива частина трудової діяльності будь-якого громадянина, яка має чіткий регламент та порядок. Її призначення залежить від віку громадянина та його стаж у роках:

  • при виході на пенсію у 60 років потрібно мати 31 рік стажу;
  • при виході на пенсію у 63 років потрібно мати від 21 до 31 року стажу;
  • при виході на пенсію у 65 років потрібно мати від 15 до 21 року стажу.

Якщо громадянин має стаж, який менше ніж 15 років, то громадянин може отримувати пенсію. Утім, згідно з Постановою Кабінету міністрів України №1098, вони можуть розраховувати спеціальну соціальну допомогу.

У 2024 році вона становить 2361 гривні на місяць. При цьому її збільшили на 12,8%, адже раніше виплати становили 2093 гривні.

Як оформити соціальну допомогу

Для того, щоб почати отримувати соціальну допомогу від держави. потрібно звернутися до будь-якого ЦНАПу за місцем проживання та написати відповідну заяву. До неї потрібно додати:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • трудову книжку;
  • документ, який засвідчує, що людина дійсно зареєстрована у державному реєстрі фізичних осіб платників податків;
  • довідку з Пенсійного фонду про наявність певного страхового стажу;
  • якщо потенційний отримувач соціальної допомоги мешкає не сам, то потрібно додати декларацію про доходи кожного члена сім’ї за останні пів року;
  • якщо людина недієздатна, то потрібно додати до переліку документів копію рішення про призначення опікуна.

Тимчасову фінансову допомогу призначають від наступного дня після дати досягнення громадянином пенсійного віку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Що таке довідки ОК-5 та чому її просять благодійники при видачі допомоги для ВПО: пояснення від БФ “Право на захист”

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:20, 5 Грудня 2024
Оформлення довідки ОК-5 / фото ілюстративне, Pexels

Довідка ОК-5 — це сформована індивідуальна відомость про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб. Вона часто є умовою для надання переселенцям грошової допомоги на проживання від благодійних організацій.

Редакція Бахмут IN.UA звернулася до БФ “Право на захист”, щоб дізнатися детальніше про довідку ОК-5, аспекти її оформлення та для чого ж вона дійсно потрібна при реєстрації на грошову допомогу від благодійників.

Що таке Довідка ОК-5

Довідки ОК-5 — це сформовані індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб. Вона формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, та містить, зокрема, дані щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків.

Вона є частою умовою для видачі гуманітарної допомоги чи грошової підтримки для ВПО. Як зазначає координаторка безоплатної лінії юридичної допомоги БФ “Право на захист” Надія Коренєва, на законодавчому рівні не закріплений порядок надання благодійної допомоги. Це означає, що він визначається самими благодійними організаціями:

Як правило, порядок надання благодійної допомоги визначаються самими благодійними організаціями, в тому числі і перелік документів, які потрібно надати для отримання допомоги, а також вимоги до них. В багатьох випадках надання такої допомоги в благодійних організаціях пов’язують саме з матеріальним станом і доходами бенефіціара, то для підтвердження відповідності вказаним критеріям серед переліку документів обов’язковою умовою може бути та надання довідки ОК-5“, — зазначила Надія Коренєва.

Як отримати довідку ОК-5

Наразі довідку ОК-5 можна отримати як онлайн, так і офлайн. 

Для того, щоб отримати паперову версію документа, потрібно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. При цьому можуть знадобитися наступні документи:

  • копія паспорта громадянина України або інший документ, який посвідчує особу;
  • документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта;
  • документи, що дають змогу ідентифікувати застраховану особу та її законного представника чи піклувальника або представника закладу, який здійснює опіку та піклування;
  • документи, що посвідчують особу представника та її повноваження діяти від імені особи, яку він представляє, а також засвідчені копії документів, що дають змогу ідентифікувати особу.

Документація готуватиметься протягом 15 днів.

Другий спосіб — онлайн, за допомогою портала “ДІя”. Для цього потрібно:

  • зареєструйтеся чи авторизуйтеся в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID;
  • обрати у меню “Послуги” оформлення “Довідки ОК-5”;
  • перевірити коректність своїх даних у профілі користувача та оновити їх, якщо в цьому є необхідність;
  • надіслати запит на довідку.

Третій спосіб також відбуватиметься онлайн — через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (зокрема через застосунок ПФУ). Для цього потрібно:

  • натиснути “Вхід” та авторизуватися на порталі або логіну, або системи ID.GOV.UA, або Дія.Підпис;
  • обрати розділ “Комунікації з ПФУ” та пункт “Додати запит на отримання електронних документів”;
  • обрати в полі “Тип звернення” необхідну довідку;
  • заповнити необхідні дані, при цьому деякі загальні вже будуть заповнені системою;
  • надати згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;
  • натиснути “Відправити до ПФУ”.

Сама довідка формується та надсилається автоматично протягом кількох хвилин.

В БФ “Право на захист” надається безплатна юридична допомога, в тому числі й з оформленням документації. За словами Надії Коренєвої, до них періодично звертаються бенефіціари з питань оформлення довідки ОК-5. Утім, ці звернення стосуються саме порядку її отримання, адже вказану довідку досить просто отримати.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

“Укрзалізниця” запускає новий щоденний рейс із Києва в Будапешт: ціни (Оновлено)

“Укрзалізниця” запускає новий потяг №9/10, який курсуватиме щодня з Києва до Будапешта. Він стане 20 міжнародним потягом “Укрзалізниця”. Про це повідомили представники компанії “Укрзалізниця” в […]

12:00, 15.12.2024 Скопіч Дмитро

Ароматний та корисний: 3 найкращі рецепти безалкогольного глінтвейну

Глінтвейн — ароматний напій, який вважається невіддільною частиною холодної пори року через свої зігріваючі властивості. В основному, для його приготування використовують вишукане червоне вино. Утім, […]

15:00, 13.12.2024 Скопіч Дмитро

Що робити, якщо не прийшла субсидія: корисний алгоритм дій

В Україні бувають випадки, коли людям, які від держави, не приходять гроші в межах цієї програми. Це може бути пов’язано з великою кількістю проблемних питань, […]

11:10, 13.12.2024 Скопіч Дмитро

Дітей у Львові запрошують долучитися до різдвяних воркшопів

Представники Jam Factory Art Center, що у Львові, запрошують дітей взяти участь в святкових воркшопах, де вони зможуть навчитися створювати різдвяні прикраси. Для дітей з […]

14:30, 12.12.2024 Скопіч Дмитро

Технічний паспорт на квартиру: для чого він потрібен і як отримати

Технічний паспорт нерухомості — це детальний документ, що містить опис фізичних характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм чи конструктивні елементи. Цей документ є невіддільною частиною […]

14:35, 11.12.2024 Скопіч Дмитро