“Проактивний та адаптивний підходи”: бахмутське керівництво повідомило, для чого працюють КП окупованого Бахмута

Марія Носуля Носуля Марина 14:00, 12 Листопада 2024
Ілюстрація Бахмут IN.UA

У матеріалі Бахмут та Сіверськодонецьк: як працюють комунальні підприємства в евакуації та у скільки обходяться міським бюджетам редакція досліджувала роботу КП окупованого Бахмута в евакуації. Ми надіслали запит до міської ради, де спитали, який стратегічний сенс зараз має робота комунальних підприємств? 

Нагадаємо, що ми аналізували роботу таких Бахмутських КП за півтора року — 2023 та перше півріччя 2024: 

  • “Бахмут-вода”; 
  • “Бахмутська житлова управляюча компанія; 
  • Опитненське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС” 
  • Бахмутське бюро технічної інвентаризації”, 

А також роботу “Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради”.

Переглянути інформацію про витрати комунальних підприємств та зарплати керівників КП можна за посиланням. Крім того, ми зверталися до директорів цих комунальних підприємств та до керівництва Бахмута прокоментувати конкретні обов’язки робітників, які досі продовжують працювати у бахмутських КП в евакуації. А ще, чому не звітують про роботу, якщо отримують фінансування з бюджету? Чи отримують відсоток зарплати працівники, які перебувають у штаті, але не виконують обов’язків? Чи заброньовані ці працівники від служби в ЗСУ? І загалом, який стратегічний сенс має утримання КП міста в евакуації. Втім, отримати коментарі усно нам не вдалося, за більш як тиждень, нам відповіли вже на запит.

Інновації та партнерство — стратегічний сенс КП

Відповідь Бахмутської ВА / скриншот

У відповідь на запит нам надали таку відповідь: “Стратегічний сенс роботи комунальних підприємств в умовах воєнного стану має проактивний та адаптивний підходи, які фокусуються на інноваціях, партнерстві, дотриманні законодавства, комунікації та моніторингу”.

Що робили комунальні підприємства у 2023-2024 роках?

Як повідомляють у Бахмутській ВА, комунальні підприємства після окупації міста й евакуації: 

  • звітують до всіх Державних служб України, профільних департаментів та Управлінь Бахмутської міської ради;
  • надають обґрунтовані відповіді на запити від населення щодо поховання громадян на території Бахмутської МТГ під час воєнного стану;
  • ведуть постійний моніторинг доступної інформації масштабів руйнування, та її періодичного оновлення, підприємством ведеться постійний моніторинг та оцінка збитків завданих у ході бойових дій.

Детально про роботу кожного підприємства — читайте нижче.

КП “Бахмут-Вода”

У відповіді на запит нам повідомили, що, КП “Бахмут-вода”  наразі продовжує роботу з абонентського обслуговування, формує відповіді на запити пенсійного фонду у кабінеті підприємства, звернення абонентів через сайт Абонент інфо, пошту тощо. КП бере участь у судових процесах щодо стягнення боргів за водопостачання та водовідведення, на початок повномасштабного вторгнення це 41 позовна заява та 171 заява про видачу судового наказу про стягнення боргу за послуги водопостачання та водовідведення на користь КП. Крім того, стягують заборгованості, які виникли в абонентів, і які подали до початку воєнного стану. Здають в оренду спецтранспорт, проводять періодичну підготовку документації, а також формують та викладають на Прозорро документацію для здачі техніки в оренду.

Перелічені задачі крім директора, Романа Спічкіна, керівництво КП включає такі посади:

  • головний бухгалтер;
  • начальник планового відділу;
  • начальник служби реалізації;
  • заступник начальника служби реалізації;
  • начальник відділу кадрів;
  • начальник юридичного відділу;
  • начальник водопровідних мереж.

Штатну кількість працівників “Бахмут-води” складає 101 працівник, з них 4 виконують посадові обов’язки, з іншими дія трудового договору призупинена.

Робота КП КП “Бахмут-вода” обійшлася бюджету на липень 2024 року у понад 2,5 мільйона гривень на фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати, 90,8 тисячі гривень на оренду приміщень і оплату комунальних послуг. Також 49,8 тисячі гривень на програмне забезпечення. На придбання та реєстрацію спеціалізованої техніки ще 41 тисяча гривень, а також запчастини для автомобільного транспорту — 67,4 тисячі гривень. Паливо для перевезення гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади вартувало ще 94,8 тисячі гривень. Так за півтора року 2024 на функціонування КП бюджет Бахмута витратив понад 2,8 мільйона гривень. 

КП “Бахмутська житлова управляюча компанія”

Як повідомили у Бахмутській міськраді, КП “Бахмутська житлова управляюча компанія” продовжує надавати послуги мешканцям громади, які на теперішній час мають статус ВПО. Серед них — видача різних довідок. 

КП надає довідки про склад сім’ї або зареєстрованих осіб: у 2023 році видано 224 таких довідок, у 2024 році — 325 довідок, які стосуються 476 осіб. 

На підприємстві збереглася актуалізована база даних мешканців міста, завдяки чому надають такі довідки, в тому числі й жителям будинків, які створили ОСББ та знаходились у самостійному управлінні.

У штаті КП на липень 2024 — 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, серед них зокрема директор підприємства та головний бухгалтер, який формує кошториси, складає звітності тощо.

Робота “Бахмутської житлової управляючої компанії” обходиться бюджету у більш як 6.8 мільйонів гривень. Витрати КП включають: фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати — 6.8 мільйона гривень, придбання та реєстрацію техніки й обладнання — 30,9 тисячі гривень, а також придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади 14,9 тисячі гривень.

“Бахмутська житлова управляюча компанія”

“БАХМУТ-ВОДА”, “БАХМУТСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ”

“БАХМУТЕЛЕКТРОТРАНС”, КП “ПРОГРЕС” забезпечують перевезення гуманітарної допомоги, надають допомогу транспортом комунальної власності Бахмутської міської територіальної громади для забезпечення підтримки мешканців Бахмутської міської територіальної громади, в умовах воєнного стану.  Витрати з бюджету на  КП “ПРОГРЕС” склали більше ніж 3,1 мільйона гривень, це:

  • фінансова підтримка для безперебійної роботи та виплати заробітної плати складають 3,1 мільйона гривень; 
  • придбання та реєстрація техніки й обладнання для потреб КП — 2,9 тисячі гривень; 
  • придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади ще 11,2 тисячі гривень.

Штатна чисельність працівників “Прогресу” складає 37,5, з них 2 виконують обов’язки.

Найбільш детальний звіт з кількісними показниками роботи ми отримали по роботі «Бахмутське бюро технічної інвентаризації».  Вони протягом липня — грудня 2023 року: 

  • надали 3213 консультацій;
  • отримали  3438 запитів від державних реєстраторів, суддів, правоохоронних органів та звернень (скарг) громадян;
  •   876 осіб звернулося на особистий прийом;
  • обробили звернення та надали 1863 довідки про правову належність нерухомого майна (безплатних за запитами державних реєстраторів, суддів, правоохоронців та платних за зверненнями громадян, адвокатів, нотаріусів); 
  • надали 610 письмових роз’яснень, 
  • 47 відповідей на звернення громадян через «урядову гарячу лінію» 

За 9 місяців 2024: 

  • надали 2544 консультації; 
  • отримали 2181 запит від державних реєстраторів;
  • 1213 осіб звернулося на особистий прийом за отриманням платних послуг;
  • надали 1204 довідки. 

На роботу Бахмутського БТІ з бюджету витратили близько 1,1 мільйона гривень, серед витрат — зарплати, комп’ютерна техніка, канцтовари, програмне забезпечення та інші витрати. На липень 2024 у штаті КП 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, один працівник проходить військову службу за контрактом, робоче місце за ним зберігається. За інформацією Бахмутської ВА, підприємство найбільше працює з населенням в евакуації.

Приймають на роботу та контролюють дисципліну: які обов’язки виконують директори КП

Що входить до переліку посадових обов’язків керівників КП. Серед іншого, керівництво, наприклад: 

  • забезпечує дотримання правил охорони праці та техніки безпеки;
  • обирає форми й системи оплати праці;
  • встановлює працівникам розміри тарифних ставок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах визначених чинним законодавством України та колективним договором;
  • вживає заходів заохочення і накладає дисциплінарні стягнення відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку.

Працівники, які перебувають у штаті КП, але не виконують обов’язків не отримують коштів — повідомили у Бахмутській ВА. Також у відповіді зазначили, що заброньовані від призову під час мобілізації лише директори КП, решта працівників не заброньовані. 

Комунальні підприємства в Бахмуті, за винятком Бюро технічної інвентаризації, надали загальні звіти, без чітких кількісних показників роботи. Відсутність конкретних результатів роботи в евакуації та відкритої інформації щодо стратегії діяльності КП, призводить до формування неоднозначної суспільної думки про доцільність їхнього існування під час окупації та руйнування міста.

На тлі цих обставин у громади виникає резонне питання: “Яка роль комунальних підприємств для міста, яке зараз не має можливості використовувати їхній потенціал у стратегічно важливих напрямках?” Відповідь на це питання залишається недостатньо зрозумілою для мешканців.

Якщо ж місцева влада і КП проводять важливу роботу в умовах евакуації або мають довгострокові плани, спрямовані на відновлення міста, ефективна комунікація цих дій з громадою стала б критично важливим елементом. Прозорі звіти та інформація про конкретні кроки й досягнення КП допоможуть не тільки уникнути хибних суджень, але й підтримають довіру громади в цей складний період.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

Валентина Твердохліб 16:55, 10 Грудня 2025
торецьк, закупівлі
Будівля Торецької міської ради / фото Вікіпедія

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на суму понад 904 тисячі гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Торецька МВА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Торецька МВА провела 27 закупівель на загальну суму 835 137,65 гривень. 

Основну частину коштів — 550 000 гривень — МВА витратила на систему РЕБ RACCOON на 8 діапазонів.

За 208 980 гривень придбали три зарядні станції BLUETTI.

37 600 гривень витратили на чотири шини та диски для транспортних засобів великої і малої тоннажності.

13 500 гривень пішли на оплату курсу “Військовий облік на підприємствах, в установах, організаціях, державних органах та органах місцевого самоврядування”.

За 7 342 гривень Торецька МВА придбала механічні запчастини: передні гальмівні диски і гальмівні барабани.

Кабелі та супутня продукція коштували 3 826,50 гривень.

3 514,37 гривень витратили на відшкодування витрат за електроенергію.

2 520 гривень пішли на ремонт і технічне обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

968,76 гривень витратили на мережеве обладнання.

880,27 гривень пішли на послуги з прибирання.

799,20 гривень витратили на 15 пачок пакетів для сміття.

766,20 гривень витратили на засоби для чищення: 5 відбілювачів для прання, 4 засоби для унітазів, 4 гелі для унітазів, 3 порошка.

678,24 гривень пішли на медичний халат.

На фарби витратили 672,71 гривень.

549,60 гривень витратили на 10 банок крем-мила.

За 478,80 гривень придбали паперові рушники.

10 ганчірок для підлоги і 40 віскозних серветок обійшлись у 344,52 гривень.

318,60 гривень пішли на 10 пар господарських гумових рукавиць.

Автоматичний вимикач придбали за 303,56 гривень.

За 209,88 гривень придбали по два пластикових відра і совка.

За 182,82 гривень придбали дві ізоляційні стрічки.

За 163,99 гривень придбали дві самоклейкі малярні стрічки.

163,44 гривень витратили на офісне устаткування та приладдя: канцелярський ніж, 10 лез для ножа і 3 клейкі стрічки.

За 153,56 закупили кріпильні деталі.

81,99 гривень пішли на шпателі.

73,60 гривень витратили на акрилову шпаклівку.

За 65,04 гривень МВА відшкодувала комунальні послуги: вивезення, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів.

Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА провело одну закупівлю на 66 000 гривень. Їх витратили на зарядну станцію EcoFlow Delta Pro.

Служба у справах дітей Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Служба у справах дітей Торецької МВА провела одну закупівлю на 3 600 гривень. Ці кошти пішли поставку електронного дистрибутива комп’ютерної програми.

Загалом закупівлі Торецької громади за листопад 2025 року склали 904 737,65 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

Валентина Твердохліб 16:40, 9 Грудня 2025
бахмутська рда
Гроші / ілюстративне фото Pexels

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на суму понад 191 тисячу гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Бахмутська РДА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Бахмутська РДА провела вісім закупівель на загальну суму 87 085,55 гривень. 

Основну частину коштів — 35 000 гривень — РДА витратила на міні-ПК Неттоп GEEKOM Mini A8.

28 000 гривень пішли на портативну зарядну станцію EcoFlow.

За 7 732,36 гривень РДА придбала дев’ять запчастин для ремонту автомобільного транспорту. 6 570 гривень витратили на його технічне обслуговування та ремонт.

5 436,83 гривень витратили на мастильні матеріали.

4 100 гривень пішли на послуги шиномонтажу і розвал-сходження.

На бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм витратили 246,36 гривень.

Фінансове управління Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Фінансове управління Бахмутської РДА провело три закупівлі на 9 900 гривень.

5 100 гривень пішли на примірник та пакети оновлення комп’ютерної програми M.E.Doc.

3 630 гривень витратили на реєстрацію користувача в системі програмного продукту “АІС “Місцеві бюджети рівня міста,району “2006”.

1 170 гривень витрачено на послуги з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису.

Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА провело одну закупівлю на 64 801 гривень. Їх витратили на ремонт і технічне обслуговування автомобілів.

Відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА провів одну закупівлю на 29 300 гривень. Кошти витратили на організацію та проведення екскурсії з відвідування ферми-сироварні “Зелений гай” для ветеранів, членів їх сімей, сімей загиблих ветеранів та захисників. Послуга включала:

  • трансфер;
  • вхідні квитки;
  • екскурсійну програму;
  • дегустацію сирів;
  • харчування;
  • інтерактивні заходи.

Загалом закупівлі Бахмутського району за листопад 2025 року склали 191 086,55 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

торецьк
Важливо

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на […]

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на […]

гуманітарна допомога
Важливо

Де найбільше допомагають бахмутянам: аналіз розподілу гуманітарки за два роки

У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]

бахмута
Важливо

Витратили понад 2 мільйони: що купувала Бахмутська МВА та Управління у листопаді

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У листопаді 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 2,2 мільйонів гривень. Що саме купували […]