“Проактивний та адаптивний підходи”: бахмутське керівництво повідомило, для чого працюють КП окупованого Бахмута

Марія Носуля Носуля Марина 14:00, 12 Листопада 2024
Ілюстрація Бахмут IN.UA

У матеріалі Бахмут та Сіверськодонецьк: як працюють комунальні підприємства в евакуації та у скільки обходяться міським бюджетам редакція досліджувала роботу КП окупованого Бахмута в евакуації. Ми надіслали запит до міської ради, де спитали, який стратегічний сенс зараз має робота комунальних підприємств? 

Нагадаємо, що ми аналізували роботу таких Бахмутських КП за півтора року — 2023 та перше півріччя 2024: 

  • “Бахмут-вода”; 
  • “Бахмутська житлова управляюча компанія; 
  • Опитненське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС” 
  • Бахмутське бюро технічної інвентаризації”, 

А також роботу “Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради”.

Переглянути інформацію про витрати комунальних підприємств та зарплати керівників КП можна за посиланням. Крім того, ми зверталися до директорів цих комунальних підприємств та до керівництва Бахмута прокоментувати конкретні обов’язки робітників, які досі продовжують працювати у бахмутських КП в евакуації. А ще, чому не звітують про роботу, якщо отримують фінансування з бюджету? Чи отримують відсоток зарплати працівники, які перебувають у штаті, але не виконують обов’язків? Чи заброньовані ці працівники від служби в ЗСУ? І загалом, який стратегічний сенс має утримання КП міста в евакуації. Втім, отримати коментарі усно нам не вдалося, за більш як тиждень, нам відповіли вже на запит.

Інновації та партнерство — стратегічний сенс КП

Відповідь Бахмутської ВА / скриншот

У відповідь на запит нам надали таку відповідь: “Стратегічний сенс роботи комунальних підприємств в умовах воєнного стану має проактивний та адаптивний підходи, які фокусуються на інноваціях, партнерстві, дотриманні законодавства, комунікації та моніторингу”.

Що робили комунальні підприємства у 2023-2024 роках?

Як повідомляють у Бахмутській ВА, комунальні підприємства після окупації міста й евакуації: 

  • звітують до всіх Державних служб України, профільних департаментів та Управлінь Бахмутської міської ради;
  • надають обґрунтовані відповіді на запити від населення щодо поховання громадян на території Бахмутської МТГ під час воєнного стану;
  • ведуть постійний моніторинг доступної інформації масштабів руйнування, та її періодичного оновлення, підприємством ведеться постійний моніторинг та оцінка збитків завданих у ході бойових дій.

Детально про роботу кожного підприємства — читайте нижче.

КП “Бахмут-Вода”

У відповіді на запит нам повідомили, що, КП “Бахмут-вода”  наразі продовжує роботу з абонентського обслуговування, формує відповіді на запити пенсійного фонду у кабінеті підприємства, звернення абонентів через сайт Абонент інфо, пошту тощо. КП бере участь у судових процесах щодо стягнення боргів за водопостачання та водовідведення, на початок повномасштабного вторгнення це 41 позовна заява та 171 заява про видачу судового наказу про стягнення боргу за послуги водопостачання та водовідведення на користь КП. Крім того, стягують заборгованості, які виникли в абонентів, і які подали до початку воєнного стану. Здають в оренду спецтранспорт, проводять періодичну підготовку документації, а також формують та викладають на Прозорро документацію для здачі техніки в оренду.

Перелічені задачі крім директора, Романа Спічкіна, керівництво КП включає такі посади:

  • головний бухгалтер;
  • начальник планового відділу;
  • начальник служби реалізації;
  • заступник начальника служби реалізації;
  • начальник відділу кадрів;
  • начальник юридичного відділу;
  • начальник водопровідних мереж.

Штатну кількість працівників “Бахмут-води” складає 101 працівник, з них 4 виконують посадові обов’язки, з іншими дія трудового договору призупинена.

Робота КП КП “Бахмут-вода” обійшлася бюджету на липень 2024 року у понад 2,5 мільйона гривень на фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати, 90,8 тисячі гривень на оренду приміщень і оплату комунальних послуг. Також 49,8 тисячі гривень на програмне забезпечення. На придбання та реєстрацію спеціалізованої техніки ще 41 тисяча гривень, а також запчастини для автомобільного транспорту — 67,4 тисячі гривень. Паливо для перевезення гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади вартувало ще 94,8 тисячі гривень. Так за півтора року 2024 на функціонування КП бюджет Бахмута витратив понад 2,8 мільйона гривень. 

КП “Бахмутська житлова управляюча компанія”

Як повідомили у Бахмутській міськраді, КП “Бахмутська житлова управляюча компанія” продовжує надавати послуги мешканцям громади, які на теперішній час мають статус ВПО. Серед них — видача різних довідок. 

КП надає довідки про склад сім’ї або зареєстрованих осіб: у 2023 році видано 224 таких довідок, у 2024 році — 325 довідок, які стосуються 476 осіб. 

На підприємстві збереглася актуалізована база даних мешканців міста, завдяки чому надають такі довідки, в тому числі й жителям будинків, які створили ОСББ та знаходились у самостійному управлінні.

У штаті КП на липень 2024 — 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, серед них зокрема директор підприємства та головний бухгалтер, який формує кошториси, складає звітності тощо.

Робота “Бахмутської житлової управляючої компанії” обходиться бюджету у більш як 6.8 мільйонів гривень. Витрати КП включають: фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати — 6.8 мільйона гривень, придбання та реєстрацію техніки й обладнання — 30,9 тисячі гривень, а також придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади 14,9 тисячі гривень.

“Бахмутська житлова управляюча компанія”

“БАХМУТ-ВОДА”, “БАХМУТСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ”

“БАХМУТЕЛЕКТРОТРАНС”, КП “ПРОГРЕС” забезпечують перевезення гуманітарної допомоги, надають допомогу транспортом комунальної власності Бахмутської міської територіальної громади для забезпечення підтримки мешканців Бахмутської міської територіальної громади, в умовах воєнного стану.  Витрати з бюджету на  КП “ПРОГРЕС” склали більше ніж 3,1 мільйона гривень, це:

  • фінансова підтримка для безперебійної роботи та виплати заробітної плати складають 3,1 мільйона гривень; 
  • придбання та реєстрація техніки й обладнання для потреб КП — 2,9 тисячі гривень; 
  • придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади ще 11,2 тисячі гривень.

Штатна чисельність працівників “Прогресу” складає 37,5, з них 2 виконують обов’язки.

Найбільш детальний звіт з кількісними показниками роботи ми отримали по роботі «Бахмутське бюро технічної інвентаризації».  Вони протягом липня — грудня 2023 року: 

  • надали 3213 консультацій;
  • отримали  3438 запитів від державних реєстраторів, суддів, правоохоронних органів та звернень (скарг) громадян;
  •   876 осіб звернулося на особистий прийом;
  • обробили звернення та надали 1863 довідки про правову належність нерухомого майна (безплатних за запитами державних реєстраторів, суддів, правоохоронців та платних за зверненнями громадян, адвокатів, нотаріусів); 
  • надали 610 письмових роз’яснень, 
  • 47 відповідей на звернення громадян через «урядову гарячу лінію» 

За 9 місяців 2024: 

  • надали 2544 консультації; 
  • отримали 2181 запит від державних реєстраторів;
  • 1213 осіб звернулося на особистий прийом за отриманням платних послуг;
  • надали 1204 довідки. 

На роботу Бахмутського БТІ з бюджету витратили близько 1,1 мільйона гривень, серед витрат — зарплати, комп’ютерна техніка, канцтовари, програмне забезпечення та інші витрати. На липень 2024 у штаті КП 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, один працівник проходить військову службу за контрактом, робоче місце за ним зберігається. За інформацією Бахмутської ВА, підприємство найбільше працює з населенням в евакуації.

Приймають на роботу та контролюють дисципліну: які обов’язки виконують директори КП

Що входить до переліку посадових обов’язків керівників КП. Серед іншого, керівництво, наприклад: 

  • забезпечує дотримання правил охорони праці та техніки безпеки;
  • обирає форми й системи оплати праці;
  • встановлює працівникам розміри тарифних ставок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах визначених чинним законодавством України та колективним договором;
  • вживає заходів заохочення і накладає дисциплінарні стягнення відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку.

Працівники, які перебувають у штаті КП, але не виконують обов’язків не отримують коштів — повідомили у Бахмутській ВА. Також у відповіді зазначили, що заброньовані від призову під час мобілізації лише директори КП, решта працівників не заброньовані. 

Комунальні підприємства в Бахмуті, за винятком Бюро технічної інвентаризації, надали загальні звіти, без чітких кількісних показників роботи. Відсутність конкретних результатів роботи в евакуації та відкритої інформації щодо стратегії діяльності КП, призводить до формування неоднозначної суспільної думки про доцільність їхнього існування під час окупації та руйнування міста.

На тлі цих обставин у громади виникає резонне питання: “Яка роль комунальних підприємств для міста, яке зараз не має можливості використовувати їхній потенціал у стратегічно важливих напрямках?” Відповідь на це питання залишається недостатньо зрозумілою для мешканців.

Якщо ж місцева влада і КП проводять важливу роботу в умовах евакуації або мають довгострокові плани, спрямовані на відновлення міста, ефективна комунікація цих дій з громадою стала б критично важливим елементом. Прозорі звіти та інформація про конкретні кроки й досягнення КП допоможуть не тільки уникнути хибних суджень, але й підтримають довіру громади в цей складний період.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Валютні заощадження та дорога автівка: що декларувала суддя з Бахмута Тетяна Давидовська

Валентина Твердохліб 12:40, 17 Жовтня 2025
наталя погрібна
Соборний суд Дніпра, де працює Тетяна Давидовська / фото Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Днiпропетровській областi

Тетяна Давидовська раніше працювала суддею Бахмутського міськрайонного суду. Зараз вона продовжує працювати в судовій системі. До серпня 2025 року Тетяна Давидовська була суддею у Дружківському суді, а зараз — у Соборному районному суді Дніпра. У своїй декларації за 2024 рік суддя вказує дороговартісний автомобіль і понад 1 мільйон гривень річної зарплати.

Редакція аналізувала, що задекларувала Тетяна Давидовська за 2024 рік.

Суддя Тетяна Давидовська, де працює у 2025 році

Тетяна Давидовська працювала в Бахмутському міськрайонному суді з 2013 року.

У жовтні 2022 року Бахмутський міськрайонний суд припинив свою роботу. З 21 жовтня 2022 року територіальну підсудність судових справ Бахмутського суду змінили на Дружківський міський суд Донецької області, до якого були відряджені бахмутські судді, в тому числі й Тетяна Давидовська.

У Дружківському суді Тетяна Давидовська працювала до серпня 2025 року. 14 серпня 2025 року Вища рада правосуддя достроково закінчила її відрядження. Сама суддя просила направити її до Соборного районного суду Дніпра, бо знайшла там житло і займалась його облаштуванням. Раніше суддя також просила направити її до Броварського міськрайонного суду Київської області, але у відрядженні туди їй відмовили.

Вища рада правосуддя відрядила Тетяну Давидовську до Соборного районного суду Дніпра. Строк відрядження складає один рік.

З 25 серпня 2025 року Тетяна Давидовська є суддею Соборного районного суду міста Дніпро.

Декларація Тетяни Давидовської

У своїй декларації за 2024 рік Тетяна Давидовська звітує лише про свої доходи і майно. Членів родини вона не вказує.

Згідно з декларацією, суддя не має власного житла і земельних ділянок. Вона орендує три об’єкти нерухомості:

  • квартиру в Дружківці площею 38 м² (дата початку оренди — 01.10.2023);
  • квартиру в Києві площею 67 м² (дата початку оренди — 28.04.2024);
  • паркомісце в Києві площею 13 м² (дата початку оренди — 01.02.2024).

У власності Тетяни Давидовської є авто — Infiniti QX30 2017 року випуску. Його суддя придбала у грудні 2023 року. В декларації вказано, що на момент купівлі автомобіль коштував 391 971 гривень. Наразі схожі моделі авто на ринку коштують від 14 000 доларів (близько 580 000 гривень) і можуть досягати понад 20 000 доларів (понад 830 000 гривень).

Оголошення про продаж авто Infiniti / скриншот

Також суддя має в безоплатному користуванні легкове авто DAEWOO Lanos 2002 року випуску. Вона користується ним з січня 2018 року.

Заробітна плата Тетяни Давидовської за 2024 рік склала 1 058 303 гривень, що на місяць у середньому 88,1 тисяч гривень.

Також Тетяна Давидовська декларує грошові активи. Це:

  • 3 000 доларів (близько 124 000 гривень) готівкою;
  • 2 000 євро (близько 97 тисяч гривень) готівкою;
  • 19 876 гривень на банківських рахунках.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

У скільки Краматорській громаді обійшлися службові відрядження

Семаковська Тетяна 12:55, 16 Жовтня 2025
Краматорськ / фото Вікіпедія

За приблизними підрахунками, у Краматорській територіальній громаді могли витратити понад мільйон гривень на службові відрядження. Посадовці їздили як Україною, так і за кордон.

Детальніше читайте у матеріалі Бахмут IN.UA.

Краматорськ: у скільки обійшлися відрядження МВА та виконавчого комітету

Краматорська МВА за три квартали 2025 року витратила на відрядження 74 878,26 гривні. Всі відрядження були в межах України. Так у I кварталі витратили 8 116,70 гривень на одне відрядження, у II кварталі витрати склали 45 667,77 гривні на три відрядження, а у III кварталі було п’ять відряджень на суму 21 093,79 гривні.

Рекордсменом по витратах на службові відрядження став виконавчий комітет Краматорської міської ради, який звітував за два квартали. За цей час вони витратили 801 565,57 гривні. У I кварталі витратили 17 762,22 гривні на 6 відряджень, у II кварталі витратили — 783 803,35 гривні. З них за близько 485 тисяч було 30 відряджень по Україні, та за 298 тисяч спланували три закордонні відрядження.

Витрати на відрядження управлінь Краматорської міськради

Управління освіти звітувало за два квартали, на службові відрядження витратили 595 489,79 гривні. У I кварталі провели чотири відрядження по Україні за 22 389.22 гривень, у II кварталі провели двадцять відряджень за 573 099,79 гривні. З них сімнадцять по Україні за 358 863.67 гривень та три закордонні за 214 236.12 гривень.

Управління фізичної культури та спорту відзвітувало наразі за два квартали, на суму 55 864,54 гривні. З них у I кварталі витратили 25 817,84 гривні, за ці кошти провели 282 поїздки. У ІІ кварталі за 30 046,70 гривень провели 50 поїздок.

В Управлінні з гуманітарних питань актуальних звітів немає. Управління житлово-комунального господарства актуальних звітів також не надало.

Управління праці та соціального захисту населення відзвітувало лише за перший квартал, витратили на одне відрядження 3 700 гривень.

Управління з питань ветеранської політики відзвітувало за перші два квартали на суму 4 356,87 гривні. З них за I квартал витратили 3 156,87 гривні на дві поїздки, та за II квартал витратили 1 200 гривень на одне відрядження.

Управління капітального будівництва та перспективного розвитку відзвітувало за перші два квартали, загальна сума 36 731,33. З них 12 909,97 гривні витратили на одне відрядження у І кварталі, та у II витратили 23 821, 36 гривню на два відрядження.

Управління реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади актуальних даних немає. Управління з питань цивільного захисту актуальних даних немає.

Управління земельних відносин відзвітувало за три квартали на суму 900 гривень. З них у І кварталі було одне відрядження на 300 гривень. У II та III кварталі вказано аналогічно: по одному відрядженню, кожне по 300 гривень.

Фінансове управління звітувало лише за III квартал, було одне відрядження на 1 268,74 гривні.

Витрати Департаментів

Департамент економіки та управління активами не звітував.

Служба у справах дітей відзвітувала за витрати за три квартали на суму 8 160 гривень, витрачали кошти у другому та третьому. У II кварталі їздили в одне службове відрядження за 4 080 гривень, у III кварталі вказали цю ж суму.

Витрати на відрядження відділів Краматорської міськради

Найменше витратив наразі відділ охорони здоров’я, звітували лише за одне відрядження по Україні за 300 гривень.

Відділ комунального господарства, відділ транспорту, зв’язку та енергетики, відділ житлового господарства актуальних звітів не мають. Архівний відділ звітував за перший квартал, витрат не було.

Отже, за приблизними підрахунками, станом на сьогодні у Краматорській громаді могли витратити щонайменше 1 583 215,10 гривень на службові відрядження.

Примітка. Всі дані аналізували на основі ресурсу Openbudget.

До теми:

наталя погрібна
Важливо

Валютні заощадження та дорога автівка: що декларувала суддя з Бахмута Тетяна Давидовська

Тетяна Давидовська раніше працювала суддею Бахмутського міськрайонного суду. Зараз вона продовжує працювати в судовій системі. До серпня 2025 року Тетяна Давидовська була суддею у Дружківському […]

Важливо

У скільки Краматорській громаді обійшлися службові відрядження

За приблизними підрахунками, у Краматорській територіальній громаді могли витратити понад мільйон гривень на службові відрядження. Посадовці їздили як Україною, так і за кордон. Детальніше читайте […]

Важливо

Занедбане післясмерття. Що відбувається на кладовищах окупованої Донеччини, і скільки коштує замовити догляд за могилою

Починаючи з 2014 року, сотні тисяч людей з тимчасово окупованих територій вимушені були покинути свої домівки. Домівка – це не тільки дім, це і могили […]

Скільки Бахмутська МВА та управління витратила на відрядження у ІІ кварталі

За II квартал 2025 року Бахмутська міська військова адміністрація та Управління Бахмутської міської ради витратили на службові відрядження 148 780 гривень 78 копійок. Хто їздив […]

Важливо

Чому звільнили бахмутського суддю Ігоря Решетняка і яке майно він декларує

Ігор Решетняк — колишній суддя Бахмутського міськрайонного суду. Після повномасштабного вторгнення він мав продовжити роботу в судовій системі, його відрядили до Дружківського суду. Та на […]