“Проактивний та адаптивний підходи”: бахмутське керівництво повідомило, для чого працюють КП окупованого Бахмута

Марія Носуля Носуля Марина 14:00, 12 Листопада 2024
Ілюстрація Бахмут IN.UA

У матеріалі Бахмут та Сіверськодонецьк: як працюють комунальні підприємства в евакуації та у скільки обходяться міським бюджетам редакція досліджувала роботу КП окупованого Бахмута в евакуації. Ми надіслали запит до міської ради, де спитали, який стратегічний сенс зараз має робота комунальних підприємств? 

Нагадаємо, що ми аналізували роботу таких Бахмутських КП за півтора року — 2023 та перше півріччя 2024: 

  • “Бахмут-вода”; 
  • “Бахмутська житлова управляюча компанія; 
  • Опитненське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС” 
  • Бахмутське бюро технічної інвентаризації”, 

А також роботу “Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради”.

Переглянути інформацію про витрати комунальних підприємств та зарплати керівників КП можна за посиланням. Крім того, ми зверталися до директорів цих комунальних підприємств та до керівництва Бахмута прокоментувати конкретні обов’язки робітників, які досі продовжують працювати у бахмутських КП в евакуації. А ще, чому не звітують про роботу, якщо отримують фінансування з бюджету? Чи отримують відсоток зарплати працівники, які перебувають у штаті, але не виконують обов’язків? Чи заброньовані ці працівники від служби в ЗСУ? І загалом, який стратегічний сенс має утримання КП міста в евакуації. Втім, отримати коментарі усно нам не вдалося, за більш як тиждень, нам відповіли вже на запит.

Інновації та партнерство — стратегічний сенс КП

Відповідь Бахмутської ВА / скриншот

У відповідь на запит нам надали таку відповідь: “Стратегічний сенс роботи комунальних підприємств в умовах воєнного стану має проактивний та адаптивний підходи, які фокусуються на інноваціях, партнерстві, дотриманні законодавства, комунікації та моніторингу”.

Що робили комунальні підприємства у 2023-2024 роках?

Як повідомляють у Бахмутській ВА, комунальні підприємства після окупації міста й евакуації: 

  • звітують до всіх Державних служб України, профільних департаментів та Управлінь Бахмутської міської ради;
  • надають обґрунтовані відповіді на запити від населення щодо поховання громадян на території Бахмутської МТГ під час воєнного стану;
  • ведуть постійний моніторинг доступної інформації масштабів руйнування, та її періодичного оновлення, підприємством ведеться постійний моніторинг та оцінка збитків завданих у ході бойових дій.

Детально про роботу кожного підприємства — читайте нижче.

КП “Бахмут-Вода”

У відповіді на запит нам повідомили, що, КП “Бахмут-вода”  наразі продовжує роботу з абонентського обслуговування, формує відповіді на запити пенсійного фонду у кабінеті підприємства, звернення абонентів через сайт Абонент інфо, пошту тощо. КП бере участь у судових процесах щодо стягнення боргів за водопостачання та водовідведення, на початок повномасштабного вторгнення це 41 позовна заява та 171 заява про видачу судового наказу про стягнення боргу за послуги водопостачання та водовідведення на користь КП. Крім того, стягують заборгованості, які виникли в абонентів, і які подали до початку воєнного стану. Здають в оренду спецтранспорт, проводять періодичну підготовку документації, а також формують та викладають на Прозорро документацію для здачі техніки в оренду.

Перелічені задачі крім директора, Романа Спічкіна, керівництво КП включає такі посади:

  • головний бухгалтер;
  • начальник планового відділу;
  • начальник служби реалізації;
  • заступник начальника служби реалізації;
  • начальник відділу кадрів;
  • начальник юридичного відділу;
  • начальник водопровідних мереж.

Штатну кількість працівників “Бахмут-води” складає 101 працівник, з них 4 виконують посадові обов’язки, з іншими дія трудового договору призупинена.

Робота КП КП “Бахмут-вода” обійшлася бюджету на липень 2024 року у понад 2,5 мільйона гривень на фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати, 90,8 тисячі гривень на оренду приміщень і оплату комунальних послуг. Також 49,8 тисячі гривень на програмне забезпечення. На придбання та реєстрацію спеціалізованої техніки ще 41 тисяча гривень, а також запчастини для автомобільного транспорту — 67,4 тисячі гривень. Паливо для перевезення гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади вартувало ще 94,8 тисячі гривень. Так за півтора року 2024 на функціонування КП бюджет Бахмута витратив понад 2,8 мільйона гривень. 

КП “Бахмутська житлова управляюча компанія”

Як повідомили у Бахмутській міськраді, КП “Бахмутська житлова управляюча компанія” продовжує надавати послуги мешканцям громади, які на теперішній час мають статус ВПО. Серед них — видача різних довідок. 

КП надає довідки про склад сім’ї або зареєстрованих осіб: у 2023 році видано 224 таких довідок, у 2024 році — 325 довідок, які стосуються 476 осіб. 

На підприємстві збереглася актуалізована база даних мешканців міста, завдяки чому надають такі довідки, в тому числі й жителям будинків, які створили ОСББ та знаходились у самостійному управлінні.

У штаті КП на липень 2024 — 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, серед них зокрема директор підприємства та головний бухгалтер, який формує кошториси, складає звітності тощо.

Робота “Бахмутської житлової управляючої компанії” обходиться бюджету у більш як 6.8 мільйонів гривень. Витрати КП включають: фінансову підтримку для безперебійної роботи та виплати заробітної плати — 6.8 мільйона гривень, придбання та реєстрацію техніки й обладнання — 30,9 тисячі гривень, а також придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади 14,9 тисячі гривень.

“Бахмутська житлова управляюча компанія”

“БАХМУТ-ВОДА”, “БАХМУТСЬКИЙ КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ”

“БАХМУТЕЛЕКТРОТРАНС”, КП “ПРОГРЕС” забезпечують перевезення гуманітарної допомоги, надають допомогу транспортом комунальної власності Бахмутської міської територіальної громади для забезпечення підтримки мешканців Бахмутської міської територіальної громади, в умовах воєнного стану.  Витрати з бюджету на  КП “ПРОГРЕС” склали більше ніж 3,1 мільйона гривень, це:

  • фінансова підтримка для безперебійної роботи та виплати заробітної плати складають 3,1 мільйона гривень; 
  • придбання та реєстрація техніки й обладнання для потреб КП — 2,9 тисячі гривень; 
  • придбання палива для доставляння гуманітарної допомоги до осередків підтримки мешканців громади ще 11,2 тисячі гривень.

Штатна чисельність працівників “Прогресу” складає 37,5, з них 2 виконують обов’язки.

Найбільш детальний звіт з кількісними показниками роботи ми отримали по роботі «Бахмутське бюро технічної інвентаризації».  Вони протягом липня — грудня 2023 року: 

  • надали 3213 консультацій;
  • отримали  3438 запитів від державних реєстраторів, суддів, правоохоронних органів та звернень (скарг) громадян;
  •   876 осіб звернулося на особистий прийом;
  • обробили звернення та надали 1863 довідки про правову належність нерухомого майна (безплатних за запитами державних реєстраторів, суддів, правоохоронців та платних за зверненнями громадян, адвокатів, нотаріусів); 
  • надали 610 письмових роз’яснень, 
  • 47 відповідей на звернення громадян через «урядову гарячу лінію» 

За 9 місяців 2024: 

  • надали 2544 консультації; 
  • отримали 2181 запит від державних реєстраторів;
  • 1213 осіб звернулося на особистий прийом за отриманням платних послуг;
  • надали 1204 довідки. 

На роботу Бахмутського БТІ з бюджету витратили близько 1,1 мільйона гривень, серед витрат — зарплати, комп’ютерна техніка, канцтовари, програмне забезпечення та інші витрати. На липень 2024 у штаті КП 5 працівників, 4 з яких виконують свої обов’язки, один працівник проходить військову службу за контрактом, робоче місце за ним зберігається. За інформацією Бахмутської ВА, підприємство найбільше працює з населенням в евакуації.

Приймають на роботу та контролюють дисципліну: які обов’язки виконують директори КП

Що входить до переліку посадових обов’язків керівників КП. Серед іншого, керівництво, наприклад: 

  • забезпечує дотримання правил охорони праці та техніки безпеки;
  • обирає форми й системи оплати праці;
  • встановлює працівникам розміри тарифних ставок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах визначених чинним законодавством України та колективним договором;
  • вживає заходів заохочення і накладає дисциплінарні стягнення відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку.

Працівники, які перебувають у штаті КП, але не виконують обов’язків не отримують коштів — повідомили у Бахмутській ВА. Також у відповіді зазначили, що заброньовані від призову під час мобілізації лише директори КП, решта працівників не заброньовані. 

Комунальні підприємства в Бахмуті, за винятком Бюро технічної інвентаризації, надали загальні звіти, без чітких кількісних показників роботи. Відсутність конкретних результатів роботи в евакуації та відкритої інформації щодо стратегії діяльності КП, призводить до формування неоднозначної суспільної думки про доцільність їхнього існування під час окупації та руйнування міста.

На тлі цих обставин у громади виникає резонне питання: “Яка роль комунальних підприємств для міста, яке зараз не має можливості використовувати їхній потенціал у стратегічно важливих напрямках?” Відповідь на це питання залишається недостатньо зрозумілою для мешканців.

Якщо ж місцева влада і КП проводять важливу роботу в умовах евакуації або мають довгострокові плани, спрямовані на відновлення міста, ефективна комунікація цих дій з громадою стала б критично важливим елементом. Прозорі звіти та інформація про конкретні кроки й досягнення КП допоможуть не тільки уникнути хибних суджень, але й підтримають довіру громади в цей складний період.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як виконавчі органи Бахмутської міськради планують працювати у 2026 році

Валентина Твердохліб 14:30, 18 Грудня 2025
виконавчі органи

16 грудня Бахмутська МВА затвердила план роботи виконавчих органів Бахмутської міської ради на 2026 рік. У планах заходи з соцдопомоги, освіта, бюджет, підтримка ВПО і ліквідація закладів освіти. Розповідаємо, які рішення готуватимуть упродовж року та що з цього безпосередньо стосується жителів громади.

Що запланували виконавчі органи Бахмутської міськради на 2026 рік, йдеться в розпорядженні № 308рр.

Ключові акценти 2026 року

Упродовж усього 2026 року Бахмутська міськрада планує:

  • регулярно ухвалювати рішення про надання матеріальної допомоги окремим категоріям мешканців;
  • переглядати та виконувати соціальні, освітні, медичні й молодіжні програми;
  • працювати з питаннями ВПО, сімей у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт;
  • готувати бюджет громади на 2027 рік та плани роботи на наступний період.

Далі коротко аналізуємо плани роботи виконкому міськради по місяцях

Зима

Січень: підсумки року і фінансування громади

На початку року міськрада зосередиться на підбитті підсумків роботи за 2025 рік та фінансових питаннях. Зокрема, запланована підготовка розпоряджень щодо звернень громадян, фінансування головних розпорядників бюджету на 2026 рік, виконання планів роботи та контролю за виконанням розпоряджень. Також у січні затвердять списки мешканців на надання матеріальної допомоги.

На засіданнях колегій розглянуть питання молодіжної політики, захисту прав дітей, роботи соціальних служб з родинами та ВПО, підсумки соціально-економічного розвитку і плани в освіті на 2026 рік.

Лютий: звіти по бюджету і соціальних програмах

У лютому міськрада планує затвердити звіти про виконання бюджету громади за 2025 рік, використання коштів резервного та цільового фондів, а також заходи щодо наповнення бюджету у 2026 році. Окремо розглядатимуть виконання програм у сферах молоді, соціального захисту, освіти, культури, охорони здоров’я, мобілізаційних і оборонних заходів.

Також у лютому знову планується затвердження списків на матеріальну допомогу.

Весна

Березень: безпека і ВПО

У березні виконавчі органи підготують план роботи на ІІ квартал 2026 року, підсумують діяльність соціальних служб за 2025 рік і розглянуть виконання програми підтримки та інтеграції ВПО. Також заплановано затвердження нової програми з посилення публічної безпеки та боротьби зі злочинністю на 2026–2027 роки.

Квітень: захист військових і ветеранів

У квітні міськрада підбиватиме підсумки роботи за І квартал 2026 року та аналізуватиме виконання програм з безпеки й протидії корупції. Окрему увагу приділять реалізації програми соціального захисту учасників бойових дій, захисників і захисниць України та членів їхніх сімей. Традиційно затвердять і списки на матеріальну допомогу.

Травень: діти, освіта і оздоровлення

У травні планується затвердження нової програми “Безпека 2026–2027” та порядку відшкодування вартості путівок на оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги, зокрема тих, хто евакуювався з громади. На колегіях розглянуть питання національно-патріотичного виховання, атестації педагогів і підтримки обдарованих учнів (стипендії дітям тощо).

Літо

Червень: спорт і стипендії

У червні міськрада затвердить план роботи на ІІІ квартал 2026 року, призначить стипендії обдарованим учням та вихованцям закладів освіти, а також затвердить чергові списки на матеріальну допомогу. На колегіях обговорять розвиток спорту і результати виступів спортсменів громади.

Липень: робота зі зверненнями громадян

У липні підбиватимуть підсумки роботи за перше півріччя 2026 року, зокрема щодо звернень бахмутян і виконання розпоряджень обласної та міської влади. Також знову планується призначення стипендій і надання матеріальної допомоги.

Серпень: підготовка до навчального року

У серпні ключовим питанням стане організація освітнього процесу у 2026–2027 навчальному році. Запланована перевірка правильності тарифікації в Школі мистецтв Бахмутської громади, а також чергове затвердження списків на матеріальну допомогу.

Осінь

Вересень: мережа закладів освіти

У вересні міськрада затвердить мережу закладів освіти на новий навчальний рік та план роботи на IV квартал 2026 року. Також відбудуться обговорення кадрового забезпечення, безпеки та психологічного супроводу учнів. Запланована окрема нарада для заступників директорів шкіл щодо профілактичної роботи з родинами, які неналежно виконують батьківські обов’язки.

Жовтень: молодь і оздоровлення дітей

У жовтні розглянуть підсумки оздоровчої кампанії дітей, результати роботи молодіжної ради та затвердять план роботи колегії управління молодіжної політики на 2027 рік. Також запланована перевірка Управління освіти щодо правильності комплектування мережі закладів освіти.

Листопад: освіта і міжнародна співпраця

У листопаді увагу приділять результатам НМТ, соціальному захисту дітей-сиріт і професійному розвитку педагогів. Також у листопаді представники Бахмутської міськради запланували участь у міжнародній виставці-конференції REBUILD UKRAINE CONSTRUCTION & ENERGY у Варшаві.

Заплановані і дві перевірки:

  • правильності складання тарифікації Управління з фізичної культури та спорту Бахмутської міської ради;
  • складання тарифікації педагогічних працівників закладів освіти станом на 1 вересня 2026 року.

Зима

Грудень: бюджет і ліквідація закладів освіти

Найбільший блок рішень запланований на грудень. Міськрада планує ухвалити бюджет Бахмутської громади на 2027 рік, затвердити плани роботи на наступний рік і розглянути питання ліквідації низки закладів дошкільної та загальної середньої освіти як юридичних осіб. Також затвердять програми розвитку, штатні розписи, списки стипендіатів і проведуть перевірку бюджетних запитів.

У грудні відбудеться експертна комісія апарату Бахмутської міської ради. Також запланована перевірка правильності, доцільності та обґрунтованості складання бюджетних запитів головними розпорядниками коштів на 2027 рік.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

Валентина Твердохліб 16:55, 10 Грудня 2025
торецьк, закупівлі
Будівля Торецької міської ради / фото Вікіпедія

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на суму понад 904 тисячі гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Торецька МВА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Торецька МВА провела 27 закупівель на загальну суму 835 137,65 гривень. 

Основну частину коштів — 550 000 гривень — МВА витратила на систему РЕБ RACCOON на 8 діапазонів.

За 208 980 гривень придбали три зарядні станції BLUETTI.

37 600 гривень витратили на чотири шини та диски для транспортних засобів великої і малої тоннажності.

13 500 гривень пішли на оплату курсу “Військовий облік на підприємствах, в установах, організаціях, державних органах та органах місцевого самоврядування”.

За 7 342 гривень Торецька МВА придбала механічні запчастини: передні гальмівні диски і гальмівні барабани.

Кабелі та супутня продукція коштували 3 826,50 гривень.

3 514,37 гривень витратили на відшкодування витрат за електроенергію.

2 520 гривень пішли на ремонт і технічне обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

968,76 гривень витратили на мережеве обладнання.

880,27 гривень пішли на послуги з прибирання.

799,20 гривень витратили на 15 пачок пакетів для сміття.

766,20 гривень витратили на засоби для чищення: 5 відбілювачів для прання, 4 засоби для унітазів, 4 гелі для унітазів, 3 порошка.

678,24 гривень пішли на медичний халат.

На фарби витратили 672,71 гривень.

549,60 гривень витратили на 10 банок крем-мила.

За 478,80 гривень придбали паперові рушники.

10 ганчірок для підлоги і 40 віскозних серветок обійшлись у 344,52 гривень.

318,60 гривень пішли на 10 пар господарських гумових рукавиць.

Автоматичний вимикач придбали за 303,56 гривень.

За 209,88 гривень придбали по два пластикових відра і совка.

За 182,82 гривень придбали дві ізоляційні стрічки.

За 163,99 гривень придбали дві самоклейкі малярні стрічки.

163,44 гривень витратили на офісне устаткування та приладдя: канцелярський ніж, 10 лез для ножа і 3 клейкі стрічки.

За 153,56 закупили кріпильні деталі.

81,99 гривень пішли на шпателі.

73,60 гривень витратили на акрилову шпаклівку.

За 65,04 гривень МВА відшкодувала комунальні послуги: вивезення, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів.

Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА провело одну закупівлю на 66 000 гривень. Їх витратили на зарядну станцію EcoFlow Delta Pro.

Служба у справах дітей Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Служба у справах дітей Торецької МВА провела одну закупівлю на 3 600 гривень. Ці кошти пішли поставку електронного дистрибутива комп’ютерної програми.

Загалом закупівлі Торецької громади за листопад 2025 року склали 904 737,65 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

виконавчі органи
Важливо

Як виконавчі органи Бахмутської міськради планують працювати у 2026 році

16 грудня Бахмутська МВА затвердила план роботи виконавчих органів Бахмутської міської ради на 2026 рік. У планах заходи з соцдопомоги, освіта, бюджет, підтримка ВПО і ліквідація закладів […]

торецьк
Важливо

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на […]

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на […]

гуманітарна допомога
Важливо

Де найбільше допомагають бахмутянам: аналіз розподілу гуманітарки за два роки

У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]