Що потрібно знати ВПО про виплати з 1 березня: детальне пояснення

Семаковська Тетяна 12:30, 21 Лютого 2024
Українська валюта / фото ілюстративне

З 1 березня 2024 року частина переселенців залишиться без виплат, якщо Кабмін не прийме рішення про їх продовження. Втім деякі українці й надалі будуть отримувати виплати ВПО, їх нарахують автоматично.

Редакція зібрала усе, що потрібно знати про виплати ВПО 2024.

Виплати ВПО з березня 2024

З березня 2024 року більша частина переселенців перестане отримувати виплати ВПО. Таку постанову ухвалили в уряді, раніше виплати планували скасувати з 1 лютого 2024 року, але відтермінували це рішення ще на один місяць. Можливо, що уряд знову вирішить перенести скасування виплат, але наразі про це невідомо.

Допомога українцям які повернулися в Україну 2024

За новим призначенням уряду, відтепер допомога ВПО призначатиметься на 6 місяців:

  • для родин, які повернулись в Україну після тривалого (понад 90 днів поспіль) перебування за кордоном, навіть якщо в таких родинах є працездатні непрацюючі особи, які не сплачували єдиний соціальний внесок (ЄСВ);
  • для родин ВПО, які внаслідок переміщення не працювали або не сплачували ЄСВ.

В Мінреінтеграції також додали, що аби посприяти поверненню українців до економічно незалежного життя, допомога для малозабезпечених буде поєднуватися разом з інструментами для працевлаштування. Йдеться про пошук роботи через центр зайнятості.

Відомо, що допомагати знайти роботу будуть тим родинам ВПО чи громадянам, які повертаються в Україну, в котрих є непрацюючі працездатні особи. Вони мають протягом 2 місяців після призначення допомоги працевлаштуватись або стати на облік у Державному центрі зайнятості.

Хто буде отримувати виплати ВПО у 2024 році

Чимало осіб розраховують на виплати ВПО 2024, офіційний сайт Мінреінтеграції повідомляє, що згідно з постановою КМУ № 332 виплати ВПО можуть призначатися на другий шестимісячний період без додаткового звернення певним категоріям ВПО. Йдеться про тих осіб, які вперше звернулися за виплатами після 1 серпня 2023 року. Їм виплати будуть продовжувати автоматично ще на пів року, починаючи з 1 лютого 2024 року, оскільки перший шестимісячний період закінчується для них 31 січня 2024 року.

Автоматичне продовження виплати допомоги на проживання передбачено для осіб, які втратили здатність працювати, а також для осіб з І та ІІ групами інвалідності.

Особа з наявною ІІІ групою інвалідності матиме право на продовження виплати допомоги на проживання до 1 березня 2024 року включно. 

Для цього необхідно:

  • подати заяву до управління соціального захисту населення або Центру надання адміністративних послуг; 
  • зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний або безробітна, або як особа, що шукає роботу, зокрема для отримання ваучера на навчання.

Виплати ВПО пенсіонерам

З 1 березня отримувати виплати й надалі зможуть пенсіонери, за умови, що їх пенсія буде менша за 9 444 гривень. Нагадаємо, що в Україні збільшили пенсію. Її розмір залежить від прожиткового мінімуму. Таким чином, якщо прожитковий мінімум у 2024 році складе 2 920 гривень, то мінімальна пенсія зросте до 2 361 гривні, тобто пенсія зросте на 268 гривень, або 12,8%.

Максимальна пенсія в Україні збільшиться на 2 680 гривень і становитиме 23 610 гривень.

Додамо, що зараз середня пенсія в Україні складає 5 311 гривню, але у поточному році вона збільшиться до 6 тисяч гривень.

Хто продовжить отримувати виплати ВПО

  • люди з інвалідністю 1 та 2 груп;
  • діти-сироти;
  • родини, які виховують дитину до 14 років, і яка навчається дистанційно (один з батьків змушений бути вдома зі школярем, а відтак не має можливості працювати);
  • родини, які працевлаштувалися в 2023 році, але мають невеликі доходи – менше за 9 400 гривень на кожного члена родини;
  • люди, які проживають на умовно безпечних територіях, але їхні діти до 6 років не ходять у садочки через нестачу місць.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як дізнатися IBAN рахунку в мобільних застосунках Приватбанку, Монобанку та Ощадбанку

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:00, 15 Лютого 2025
Банківські картки / фото ілюстративне, iStock

IBAN — це міжнародний номер банківського рахунку, який має кожен власник/ця банківської картки. Він є важливою умовою для швидких та безпечних фінансових операцій між банками різних країн.

Детальніше про те, як дізнатися власний IBAN-код в мобільних застосунках Приватбанку та Монобанку, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Навіщо потрібен IBAN-код

У сучасному фінансовому світі IBAN є ключовим елементом для швидких та безпечних міжнародних і внутрішніх платежів. Він уніфікує банківські реквізити, спрощує перекази та мінімізує ризик помилок. Він також оптимізує рух міжнародних переказів у системі SWIFT.

З чого складається IBAN / фото Приватбанк

IBAN в Україні складається з літер UA та 29 символів числових символів. Умовно ці символи можна поділити на дві групи. Перша десятка — це код країни, який потрібен для перевірки достовірності рахунку в автоматичному порядку. Наступні шість знаків — це спеціальний код банку. За ними йдуть символи другої групи, які вже відображають номер рахунку користувача/чки.

Як дізнатися номер IBAN-код в ПриватБанк

Щоб дізнатися свій персональний IBAN в ПриватБанк потрібно:

  • авторизуватися в застосунку Privat24 та увійти в кабінет;
  • натиснути на будь-яку картку на головній сторінці, після чого відкриваються подробиці щодо рахунку, включно з IBAN.

Також у застосунку можна отримати повні реквізити, включно з IBAN-кодом та ІПН/ЄДРПОУ. Для цього потрібно повторити вказану процедуру та обрати у правому верхньому куті розділ “Реквізити”.

Як дізнатися номер IBAN-код в Монобанк

Щоб дізнатися IBAN в Монобанк потрібно:

  • увійти в мобільний додаток Monobank та авторизуватися;
  • натиснути на будь-яку картку на головній сторінці;
  • знайти меню “Налаштування” та натиснути на розділ “Реквізити картки” (для поповнення за IBAN);
  • після відкриється меню, де будуть відображатися особисті дані, зокрема IBAN та ІПН/ЄДРПОУ.

Як дізнатись свій IBAN-код в Ощад 

Для того, щоб дізнатися міжнародний банківський рахунок за системою IBAN в застосунку Ощадбанку, потрібно:

  • увійти в мобільний додаток Ощад та авторизуватися в ньому;
  • перейти до головного меню та клікнути на необхідну картку;
  • обрати розділ “Інформація”, де під рахунком буде зазначений ваш IBAN.

Також дізнатися код через Ощадбанк можна скориставшись чат-ботом на сайті банку чи звернувшись за допомогою до оператора.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як військовослужбовцю отримати дозвіл на зброю: покроковий гід

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 15 Лютого 2025
Дозвіл на зброю / фото ілюстративне, Depositphotos

З початку війни в Україну діє програма, котра дозволяє військовослужбовцям та військовослужбовицям отримати дозвіл на придбання мисливської зброї за спрощеною процедурою.

Детальніше про те, як саме військовим отримати дозвіл на зброю за спрощеною процедурою, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Дозвіл на зброю для військовослужбовців

Процедура отримання дозволу на зброю в Україні під час воєнного стану регулюється наказом № 170. Цей же документ й регламентує можливість придбання наступних видів зброї за спрощеною процедурою:

  • нарізна зброя — це гвинтівки чи карабіни, призначені для полювання на оленів та інших представників великогабаритної дичини;
  • гладкоствольна зброя — це рушниці чи гвинтівки, які призначені для полювання на птиць, зайців та інших представників дрібної дичини;
  • недалекобійна чи скорострільна зброя — це пістолети чи пістолети-кулемети, що використовують патрони з гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії. 

З якого віку можна отримати дозвіл на зброю

Дозвіл на зброю — це процедура, яка напряму пов’язана з віком потенційного отримувача документа. Наразі в Україні можна отримати дозвіл:

  • з 18 років на придбання холодної чи пневматичної зброї, а також придбання та зберігання (носіння) газових пістолетів;
  • з 21 років на мисливську гладкоствольну зброю (рушниці чи дробовики);
  • з 21 років на травматичну зброю (стосується лише для певної категорій громадян залежно від займаної посади та виконання службових обов’язків);
  • з 25 років на мисливську зброю з нарізним дулом (гвинтівка AR-15 чи АК-47/АК-74).

Куди подавати документи на отримання дозволу

Наразі в Україні є декілька способів, які дозволять отримати дозвіл на зброю військовослужбовцю військовослужбовиці.

Перший — це офлайн. Для цього потрібно звернутися до територіального сервісного центру МВС за місцем проживання та подати туди відповідну заяву з необхідним переліком документів.

Другий — онлайн, через Єдине вікно звернення громадян. Для цього потрібно авторизуватися на порталі державних послуг за допомогою електронного підпису та заповнити спеціальну форму, до якої необхідно додати скановані версії необхідного переліку документів. Якщо всі інструкції було виконано правильно, заявка автоматично передається до органів поліції. Вже після відповідальні працівники поліції перевіряють людину в усіх реєстрах та базах даних, на основі яких формулюють дозвіл.

Третій — безпосередньо будь-якому магазинові зброї, де консультанти можуть надати послугу з допомоги в підготовці необхідних документів для отримання дозволу. Вже після магазин самостійно передає зібрані документи до відповідного органу для розгляду. 

Документ готуватиметься протягом наступних 30 днів.

Перелік документів для отримання дозволу на зброю військовому

Спрощена схема для військових дає змогу пришвидшити процес отримання дозволів, що є дуже важливим елементом у період війни для забезпечення безпеки країни та захисту громадян. Скористатися нею можуть:

  • військовослужбовці ЗСУ та інших військових формувань України;
  • члени територіальної оборони;
  • працівники правоохоронних органів. 

При поданні заяв на отримання дозволу необхідно буде надати:

  • копії паспорта (1, 2, 11 сторінки) та ідентифікаційного коду (якщо паспорт — це ID-картка, то окрім неї знадобиться витяг про реєстрацію місця проживання);
  • документ, що підтверджує наявність страховку Цивільної відповідальності власників зброї;
  • форму 5 та копію картки-замінника або довідку про закріплення зброї, котрі можна отримати безпосередньо на базі військової частини; 
  • чек щодо сплати державного мита за розгляд заявки;
  • дві фотокартки, розміром 3х4 см.

За наявності до заяви слід також додати:

  • копію військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу, військового квитка офіцера запасу;
  • копію посвідчення члена громадського формування з охорони громадського порядку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як дізнатися IBAN рахунку в мобільних застосунках Приватбанку, Монобанку та Ощадбанку

IBAN — це міжнародний номер банківського рахунку, який має кожен власник/ця банківської картки. Він є важливою умовою для швидких та безпечних фінансових операцій між банками […]

13:00, 15.02.2025 Скопіч Дмитро

Як військовослужбовцю отримати дозвіл на зброю: покроковий гід

З початку війни в Україну діє програма, котра дозволяє військовослужбовцям та військовослужбовицям отримати дозвіл на придбання мисливської зброї за спрощеною процедурою. Детальніше про те, як […]

11:00, 15.02.2025 Скопіч Дмитро

Які міжнародні фонди виплачують допомогу українцям? Оновлений список

Вимушені переселенці й переселенки часто опиняються без засобів для існування, втрачаючи житло, роботу та стабільний дохід. Вирішити ситуацію допомагають різноманітні фонди та організації, надаючи ВПО […]

10:00, 15.02.2025 Скопіч Дмитро

Чи може військовозобов’язаний обирати місце проходження ВЛК

В Україні продовжується воєнний стан та мобілізація громадян, важливою частиною якої є військово-лікарська комісія (ВЛК). Направлення громадян її проходження для подальшого призову на військову службу […]

17:35, 13.02.2025 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

19 лютого представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]