Навіщо в напівзруйнованому Бахмуті за 78 000 грн охороняли пошкоджену адміністрацію

Марія Носуля Носуля Марина 17:40, 19 Березня 2024
Охорона міськради Бахмута
Фото для ілюстрації Бахмут IN.UA Alex Babenko для Reuters

У лютому 2023 року за Бахмут вже точилися активні бої. Тоді росіяни захопили околиці міста та просувалися до його центральної частини. Більшість будинків були пошкоджені внаслідок ворожих обстрілів, містян активно закликали до евакуації через загострену ситуацію, а в’їхати до Бахмута можна було за спецперепустками. Саме тоді влада замовляє послуги з охорони будівлі адміністрації за адресою: вулиця Миру, 44 вартістю понад 78 тисяч гривень.

Що охороняли у вже пошкодженій від прильотів будівлі та навіщо витратили на це бюджетні кошти? Що на це говорять у міськраді та поліції, а також, як саме здійснювали фізичну охорону в умовах бойових дій? Детальніше про це розповідаємо в матеріалі Бахмут IN.UA. 

Договори та форс-мажори

Про охорону будівлі міської ради Бахмута йдеться  на порталі електронних закупівель Прозорро. В документації до тендера зазначається про укладення договору щодо фізичної охорони будівлі Бахмутської міськради на суму у 138 тисяч гривень з бюджету міста. Замовник — Бахмутська міська рада. Виконувати послуги охорони мало Маріупольське міжрайонне управління поліції охорони в Донецькій області. Договір про охорону сторони уклали 9 лютого 2023 року, а термін виконання послуг зазначався з 01 січня 2023 року по кінець грудня цього ж року.

Договір
Договір № 3575/Бм від 09 лютого 2023 про фізичну охорону будівлі / скриншот

Пізніше суму договору зменшили до 59 470 тисяч гривень згідно з додатковою угодою, що уклали  20 лютого 2023 року через припинення дії договору.

Договір
Додаткова угода від 20 лютого 2023 року / скриншот

Проте в основному договорі, ще від 9 лютого, у пункті про форс-мажорні обставини (такі, що унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору) йдеться, що сторони договору звільняються від відповідальності через обставини непереборної сили, наприклад, надзвичайні ситуації воєнного характеру, що виникли після укладання договору. 

Договір
Договір від 9 лютого 2023 року: форс-мажор / скриншот

Однак договір укладали вже в умовах ситуації воєнного характеру, та наступу росіян на місто, а через 11 днів після того припинили дію договору, через неможливість виконання послуг. 

У скільки обійшлася охорона адмінбудівлі в Бахмуті

Попри припинення дії договору, частину послуг з охорони оплатили. Згідно з платіжним дорученням, сума оплати становить 46 000 гривень за січень.

Договір
Платіжне доручення: оплата послуг охорони за січень 2023 / скриншот

Ще 32 529 тисяч гривень заплатили за лютий.

Договір
Платіжна інструкція: оплата послуг охорони за лютий 2023 / скриншот

У договорі від 9 лютого йшлося про загальну суму у 138 тисяч гривень на річний термін, як і дія договору. Проте, після припинення його дії, за 2 місяці договору: у січні-лютому 2023 року з бюджету міста керівництво виділило — 78 529, 42 тисячі гривень. 

Що передбачає фізична охорона будівлі

Фізична охорона будівель передбачає ряд заходів, наприклад:

  • охорона стаціонарних об’єктів; 
  • забезпечення дотримання громадського порядку; 
  • забезпечення контрольно-пропускного режиму на об’єктах; 
  • охорона разових заходів; 
  • охорона сільськогосподарських угідь; 
  • контроль за несенням служби відомчою охороною та інше. 

Поліція охорони також убезпечує об’єкти від розкрадання, запобігає вчиненню протиправних дій, забезпечує постійний контроль по всьому периметру охоронюваної території. Про це йдеться на офіційному сайті поліції охорони.

Що стосується адмінбудівлі у Бахмуті, тут представники охорони та міськради встигли обстежити об’єкт та встановити, що всі вікна і двері пошкоджені через обстріли, відсутнє: електропостачання, інтернет, а також мобільний та радіозв’язок, як у самій адміністрації, так і у будівлях поруч

Рекомендували представники поліції охорони закрити пошкоджені вікна та двері та за можливості забезпечити пост охорони електроживленням. Про це зазначено в додатку до основного договору від 9 лютого 2023 року.

Договір
Акт обстеження будівлі / скриншот

А безпосередньо послуги з охорони будівлі передбачали пост з 1 охоронником Бахмутського районного відділення Маріупольського міжрайонного управління поліції охорони.

Доцільність охорони: коментарі поліції та міськради

Що мав охороняти 1 поліціянт у напівзруйнованому Бахмуті та пошкодженій від обстрілів  будівлі без зв’язку та електропостачання? Як був забезпечений? Та у чому була доцільність замовлення охорони в небезпечних умовах бойових дій у Бахмуті. З цими питаннями ми звернулися і до Бахмутської міської ради, і до Маріупольського міжрайонного відділу поліції охорони. 

У відповідь на наш запит до Бахмутської міської ради щодо доцільності замовлення послуг охорони в тодішніх умовах нам відповіли, що у місті на той час перебувало керівництво Бахмутської військової адміністрації, а саме — 4 посадові особи, вони й використовували приміщення під час виконання посадових обов’язків. А послуги замовили для охорони будівлі та матеріальних цінностей, що в ній були.

Відповідь влади
Відповідь Бахмутської ВЦА на запит редакції Бахмут IN.UA / скриншот

Передумовою до укладання договору про охорону, яка обійшлася у 78 тисяч, за словами представників міськради, став лист начальника Бахмутського райвідділку Маріупольського міжрайонного управління. 

Цей лист, ми й попросили надати в обох структур: у Маріупольського міжрайонного управління та Бахмутської міської ради, аби краще зрозуміти необхідність надання та оплати послуг з фізичної охорони, враховуючи тодішню складну обстановку в місті.

У міськраді листа не надали, а запит натомість перенаправили до поліції охорони. Там нам повідомили, що листа не мають, адже архіви підрозділу були знищені під час бойових дій у Бахмуті. 

Проте припустили, що лист міг бути пропозицією Маріупольської поліції охорони укласти договір.

На наш запит поліціянти також надали інформацію щодо того, чи були їхні працівники забезпечені необхідними засобами захисту, враховуючи обстановку в місті: запевнили, що ті були “озброєні та забезпечені”. 

На запит до міської ради з проханням надати інформацію хто з посадових осіб, виконуючи свої посадові обов’язки перебували у період дії договору в приміщенні адміністративної будівлі. У Бахмутській ВЦА надали список посадовців, які перебували у місті Бахмут.

Відповідь влади і поліції
Листи-відповіді Бахмутської ВЦА та Маріупольської поліції охорони / скриншот

Надали й список матеріальних цінностей, які досі перебували у будівлі, що потребувала охорони: це понад 2,5 тисячі одиниць побутової та офісної техніки,  комп’ютерів, моніторів, принтерів, камер, а також канцелярського приладдя, меблів тощо. 

Нагадаємо, в додатку до договору йдеться про те, що в адміністрації будівлі, де знаходилися ці матеріальні цінності на той час вже не було електроживлення, світла, телефонного та радіо зв’язку, а також були пошкоджені вікна та двері внаслідок обстрілів. 

У період, коли керівництво області не виключало сценарій захоплення міста росіянами, а містян закликали до евакуації через небезпеку знаходитися у Бахмуті, міська рада вирішує замовити послуги фізичної охорони будівлі, а виконувати послуги, згідно з договором,  мав один охоронець Маріупольського міжрайонного відділу поліції охорони. 

Доцільність укладання договору охорони, що обійшлася міському бюджету у понад 78 тисяч гривень керівництво Бахмута пояснює тим, що охороняли в адміністрації велику кількість матеріальних цінностей, які попри пошкодження та обстріли центральної частини міста, як стверджують, на той момент досі не вивезли з будівлі. 

Та й посадові особи, за словами міськради, знаходилися у місті. Чи використовували вони під час роботи пошкоджену будівлю, так і не вказали.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

Валентина Твердохліб 16:55, 10 Грудня 2025
торецьк, закупівлі
Будівля Торецької міської ради / фото Вікіпедія

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на суму понад 904 тисячі гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Торецька МВА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Торецька МВА провела 27 закупівель на загальну суму 835 137,65 гривень. 

Основну частину коштів — 550 000 гривень — МВА витратила на систему РЕБ RACCOON на 8 діапазонів.

За 208 980 гривень придбали три зарядні станції BLUETTI.

37 600 гривень витратили на чотири шини та диски для транспортних засобів великої і малої тоннажності.

13 500 гривень пішли на оплату курсу “Військовий облік на підприємствах, в установах, організаціях, державних органах та органах місцевого самоврядування”.

За 7 342 гривень Торецька МВА придбала механічні запчастини: передні гальмівні диски і гальмівні барабани.

Кабелі та супутня продукція коштували 3 826,50 гривень.

3 514,37 гривень витратили на відшкодування витрат за електроенергію.

2 520 гривень пішли на ремонт і технічне обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

968,76 гривень витратили на мережеве обладнання.

880,27 гривень пішли на послуги з прибирання.

799,20 гривень витратили на 15 пачок пакетів для сміття.

766,20 гривень витратили на засоби для чищення: 5 відбілювачів для прання, 4 засоби для унітазів, 4 гелі для унітазів, 3 порошка.

678,24 гривень пішли на медичний халат.

На фарби витратили 672,71 гривень.

549,60 гривень витратили на 10 банок крем-мила.

За 478,80 гривень придбали паперові рушники.

10 ганчірок для підлоги і 40 віскозних серветок обійшлись у 344,52 гривень.

318,60 гривень пішли на 10 пар господарських гумових рукавиць.

Автоматичний вимикач придбали за 303,56 гривень.

За 209,88 гривень придбали по два пластикових відра і совка.

За 182,82 гривень придбали дві ізоляційні стрічки.

За 163,99 гривень придбали дві самоклейкі малярні стрічки.

163,44 гривень витратили на офісне устаткування та приладдя: канцелярський ніж, 10 лез для ножа і 3 клейкі стрічки.

За 153,56 закупили кріпильні деталі.

81,99 гривень пішли на шпателі.

73,60 гривень витратили на акрилову шпаклівку.

За 65,04 гривень МВА відшкодувала комунальні послуги: вивезення, знешкодження та захоронення твердих побутових відходів.

Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління житлово-комунального господарства Торецької МВА провело одну закупівлю на 66 000 гривень. Їх витратили на зарядну станцію EcoFlow Delta Pro.

Служба у справах дітей Торецької МВА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Служба у справах дітей Торецької МВА провела одну закупівлю на 3 600 гривень. Ці кошти пішли поставку електронного дистрибутива комп’ютерної програми.

Загалом закупівлі Торецької громади за листопад 2025 року склали 904 737,65 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

Валентина Твердохліб 16:40, 9 Грудня 2025
бахмутська рда
Гроші / ілюстративне фото Pexels

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на суму понад 191 тисячу гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала на сайті Прозорро.

Бахмутська РДА: витрати у листопаді 2025 року

Протягом листопада 2025 року Бахмутська РДА провела вісім закупівель на загальну суму 87 085,55 гривень. 

Основну частину коштів — 35 000 гривень — РДА витратила на міні-ПК Неттоп GEEKOM Mini A8.

28 000 гривень пішли на портативну зарядну станцію EcoFlow.

За 7 732,36 гривень РДА придбала дев’ять запчастин для ремонту автомобільного транспорту. 6 570 гривень витратили на його технічне обслуговування та ремонт.

5 436,83 гривень витратили на мастильні матеріали.

4 100 гривень пішли на послуги шиномонтажу і розвал-сходження.

На бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм витратили 246,36 гривень.

Фінансове управління Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Фінансове управління Бахмутської РДА провело три закупівлі на 9 900 гривень.

5 100 гривень пішли на примірник та пакети оновлення комп’ютерної програми M.E.Doc.

3 630 гривень витратили на реєстрацію користувача в системі програмного продукту “АІС “Місцеві бюджети рівня міста,району “2006”.

1 170 гривень витрачено на послуги з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису.

Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року Управління соціального захисту населення Бахмутської РДА провело одну закупівлю на 64 801 гривень. Їх витратили на ремонт і технічне обслуговування автомобілів.

Відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА: закупівлі

Протягом листопада 2025 року відділ з питань ветеранської політики Бахмутської РДА провів одну закупівлю на 29 300 гривень. Кошти витратили на організацію та проведення екскурсії з відвідування ферми-сироварні “Зелений гай” для ветеранів, членів їх сімей, сімей загиблих ветеранів та захисників. Послуга включала:

  • трансфер;
  • вхідні квитки;
  • екскурсійну програму;
  • дегустацію сирів;
  • харчування;
  • інтерактивні заходи.

Загалом закупівлі Бахмутського району за листопад 2025 року склали 191 086,55 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

торецьк
Важливо

На що пішли 900 тисяч? Розбираємо листопадові закупівлі Торецької громади

У листопаді 2025 року Торецька МВА та її структурні підрозділи провели 29 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб Торецької громади придбали товарів та послуг на […]

Екскурсії для ветеранів і зарядна станція: що купувала Бахмутська РДА у листопаді

У листопаді 2025 року Бахмутська РДА та її структурні підрозділи провели 13 державних закупівель. Загалом минулого місяця для потреб району придбали товарів та послуг на […]

гуманітарна допомога
Важливо

Де найбільше допомагають бахмутянам: аналіз розподілу гуманітарки за два роки

У жовтні у Бахмуті оновили склад Комісії з розподілу гуманітарної допомоги — це консультаційно-дорадчий орган при Бахмутській МВА, який працює з 2022 року. Він погоджує […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]

бахмута
Важливо

Витратили понад 2 мільйони: що купувала Бахмутська МВА та Управління у листопаді

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У листопаді 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 2,2 мільйонів гривень. Що саме купували […]