Чи повинні ВПО декларувати грошову допомогу. Роз’яснення НАЗК

Семаковська Тетяна 13:35, 1 Листопада 2023
НАЗК / з відкритих джерел

Переселенці, які опинилися у скрутному матеріальному становищі, часто шукають можливість отримати фінансову допомогу від благодійників чи іноземних організацій. Отримані кошти від таких структур не потрібно декларувати, але якщо ви отримали допомогу від України, то ці надходження повинні бути задекларовані.

Про це повідомляють у Національному агентстві з питань запобігання корупції (НАЗК).

Декларація для ВПО

З 12 жовтня 2023 року в Україні стартувала кампанія декларування за 2021 та 2022 роки, яка триватиме до 31 січня 2024 року. Заповнювати декларації мають не тільки нардепи та бізнес, але й звичайні громадяни.

Це невведення стосується також переселенців. Якщо ви отримали допомогу від міжнародних організацій (ООН, ЮНІСЕФ, Червоний Хрест) та інших держав, то незалежно від того, чи перебували ви на території України, чи за кордоном у час, коли отримували цю допомогу, декларувати її не потрібно.

Однак якщо ви подали декларацію, де зазначили про грошові виплати від міжнародних організацій, це не матиме жодних юридичних наслідків. Однак, у декларації за наступний звітний період ви можете просто не зазначати такі виплати.

Зверніть увагу, що це стосується лише тих декларацій, звітний період яких повністю або частково припадає на період дії воєнного стану.

Що треба вказувати у декларації?

Декларувати потрібно грошову допомогу від України. Йдеться про допомогу отриману за поданими через платформу “єДопомога” заявками. Також це може бути:

  • покриття витрат на проживання (допомога на проживання ВПО);
  • компенсація витрат, пов’язаних із безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) ВПО;
  • грошова допомога цивільному населенню, яке евакуюється;
  • грошова допомога цивільному населенню деокупованих населених пунктів;
  • грошова допомога українцям, які втратили роботу через війну тощо.

Джерелом доходу таких коштів пишіть Кабмін, попередньо заблокувавши поле для введення коду ЄДРПОУ).

Як заповнити відомості про допомогу на проживання ВПО?

Щоб заповнити декларацію потрібно перейти на сайт НАЗК, а також виконати після авторитаризації наступні кроки:

  • у полі “Вид доходу” обрати позначку “Інше”;
  • у полі “Зазначте, який саме” вказати “Допомога на проживання ВПО”;
  • у полі “Джерело (джерела) доходу” обрати позначку “Інша фізична або юридична особа”;
  • у полі “Тип особи” обрати позначку “Юридична особа, зареєстрована в Україні”;
  • у полі “Код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань” обрати позначку “Не відомо”
  • у полі “Найменування юридичної особи” зазначити “Кабінет Міністрів України”.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:35, 28 Жовтня 2025
Отримувачі пенсії / фото ілюстративне, iStock

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також окремі пенсіонери продовжать отримувати надбавки залежно від віку, а для матерів тяжко хворих дітей передбачено можливість дострокового виходу на пенсію.

Детальніше про те, що варто очікувати отримувачам пенсії з 1 листопада 2025 року — в матеріалі Бахмут IN.UA

Що зміниться з 1 листопада для пенсіонерів

У листопаді 2025 року змін у розмірах пенсійних виплат не передбачається. Водночас деяким категоріям громадян потрібно пройти фізичну ідентифікацію для продовження отримання державних виплат.

Проходження фізичної ідентифікації

Пенсійний фонд України нагадав, що термін проходження фізичної ідентифікації для одержувачів окремих видів державних допомог продовжено до 1 листопада 2025 року.

Це стосується громадян, які на початок повномасштабної війни перебували на обліку в органах соцзахисту на тимчасово окупованих територіях або у районах активних бойових дій і після 24 лютого 2022 року не зверталися із заявами про продовження виплат на інших територіях.

Ідентифікацію можна пройти онлайн — через відеозв’язок. Для цього потрібно заповнити заяву у розділі “Ідентифікація за допомогою відеоконференцзв’язку” на порталі електронних послуг ПФУ. Після цього заявник отримає повідомлення про дату та час відеосеансу з фахівцем Пенсійного фонду.

Надбавки до пенсії після 70 років

Пенсіонери, старші за 70 років, можуть отримати доплати, якщо їхня основна пенсія не перевищує 10 340,35 гривень.

Розмір надбавок:

  • 70–74 роки — 300 гривень;
  • 75–79 років — 456 гривень;
  • 80+ років — 570 гривень.

Надбавки нараховуються автоматично, без додаткових звернень.

Крім того, самотні пенсіонери старше 80 років, які потребують постійного догляду, мають право на додаткову допомогу. Для її оформлення потрібно надати до Пенсійного фонду медичну довідку про потребу у сторонньому догляді та документи, що підтверджують відсутність працездатних родичів.

Пенсії для матерів тяжко хворих дітей

Матері, які виховували тяжко хворих дітей до шестирічного віку, можуть отримати дострокову пенсію після досягнення 50 років і за наявності не менше 15 років страхового стажу.

До таких дітей належать ті, хто має:

  • тяжкі вроджені вади розвитку;
  • онкологічні чи орфанні захворювання;
  • ДЦП;
  • цукровий діабет I типу;
  • психічні розлади чи хвороби нирок IV ступеня;
  • потребу у трансплантації або паліативній допомозі.

Підтвердженням є відповідна довідка медичного закладу або посвідчення, яке засвідчує стан здоров’я дитини до шести років.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати статус безробітного і скільки становить виплата: роз’яснення Донецького центру зайнятості

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 27 Жовтня 2025
Отримати статус безробітного можна через “Дія” / фото “Дія”

У жовтні 2025 року українці, які втратили роботу, можуть отримати допомогу по безробіттю від 1 500 до 8 000 гривень. Розмір виплат залежить від страхового стажу, середнього заробітку та підстав звільнення. Держава також передбачила спрощену процедуру реєстрації для внутрішньо переміщених осіб.

Про це редакції Бахмут IN.UA повідомили в Донецькому обласному центрі зайнятості.

Який розмір допомоги по безробіттю станом на жовтень 2025 року

Станом на жовтень 2025 року мінімальна допомога по безробіттю в Україні становить 1 500 гривень. Таку суму можуть отримати громадяни віком до 35 років, які не мають страхового стажу, або ті, кого звільнили з роботи через порушення трудової дисципліни — зокрема, прогули чи крадіжки на робочому місці.

Для осіб із мінімальним страховим стажем передбачено виплату 3 600 гривень.

Розмір допомоги для інших категорій безробітних розраховується індивідуально — залежно від середньої заробітної плати та тривалості страхового стажу:

  • до 3 років — 50%;
  • від 3 до 6 років — 55%;
  • від 6 до 12 років — 60%;
  • від 12 до 18 років — 65%;
  • від 18 до 24 років — 70%;
  • від 24 до 30 років — 75%;
  • понад 30 років — 80%.

При цьому максимальний розмір допомоги не може перевищувати мінімальну заробітну плату, яка з 1 січня 2025 року становить 8000 гривень.

Умови для отримання допомоги

Статус безробітного можуть отримати особи працездатного віку, які не мають роботи чи інших доходів і готові приступити до праці. Під час дії воєнного стану допомога призначається з першого дня після надання статусу безробітного.

Виплати проводяться в межах дворічного періоду, але під час війни тривалість допомоги обмежена 90 календарними днями. Для осіб передпенсійного віку цей термін збільшено до 360 днів.

Необхідні документи для реєстрації:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • податковий номер;
  • трудова книжка або договір;
  • документ про освіту;
  • військовий квиток (для військовозобов’язаних);
  • посвідчення УБД (за наявності);
  • довідка МСЕК (для осіб з інвалідністю);
  • реквізити банківського рахунку.

Внутрішньо переміщені особи (ВПО) можуть отримати статус безробітного навіть без повного пакета документів, якщо втрачені трудові записи чи довідки.

Як зареєструватися:

Подати заяву на отримання статусу безробітного можна кількома способами:

  • у центрі зайнятості особисто;
  • через мобільний застосунок “Державна служба зайнятості”;
  • на порталі “Дія”;
  • через електронний кабінет шукача роботи на сайті dcz.gov.ua.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Електроне декларування як спосіб запобігання корупції

Електронне декларування є ефективним способом контролю за доходами та витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Щороку до 01 квітня вказані особи […]

МОЗ: Копії документів для підписання декларації з лікарем більше не потрібні

Міністерство охорони здоров’я України внесло зміни до Порядку вибору лікаря, що надає первинну медичну допомогу. Кампанія з вибору сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів триває з квітня. […]

45656 4faf9

Що забув вказати у декларації мер Бахмута для податкової і пригадав для НАЗК?

У цьому році обов’язкове декларування через Єдиний державний реєстр декларацій не торкнулося депутатів і чиновників. Єдина особа з органів місцевого самоврядування, яка повинна опублікувати декларацію […]