Амстердам та Лондон: Нова пошта повідомила, де відкриють нові відділення 

Семаковська Тетяна 15:34, 13 Листопада 2023
Відкриття Нової Пошти в Угорщині / Фейсбук

Нова пошта” анонсувала нові країни Європи, де планують відкрити відділення. У списку є 18 міст, серед яких Лондон, Париж, Амстердам та інші.

Про це повідомив співзасновник компанії “Нова пошта” Володимира Поперешнюк у Facebook.

Нова пошта у Європі

Нещодавно представники “Нова пошта” оприлюднили графік запуску нових відділень у Європі на кінець 2023 року, а також майже увесь 2024 рік. Так, першими на черзі стануть Мілан (Італія) та Париж (Франція). Філії пошти з’являться там до кінця 2023 року. 

У 2024 році планується відкриття відділень у:

  • Мадриді (Іспанія);
  • Стамбулі (Туреччина);
  • Софії (Болгарія);
  • Лондоні (Великобританія); 
  • Дубліні (Ірландія); 
  • Амстердамі (Нідерланди); 
  • Брюсселі (Бельгія); 
  • Берні (Швейцарія);
  • Лісабоні (Португалія); 
  • Любляні (Словенія); 
  • Загребі (Хорватія); 
  • Афінах (Греція); 
  • Копенгагені (Данія); 
  • Стокгольмі (Швеція);
  • Осло (Норвегія).

За словами Володимира Поперешнюка, оприлюднювати планів на відкриття нових відділень в низці країн, де компанія поки що не представлена, є ризиком. Він також додав, що вірить в команду та успіх в реалізації амбіцій компанії на просторах Європи.

Детальніше про те, в які місяці планують відкривати нові відділення за кордоном, на інфографіці.

Список міст / Фейсбук

Нова пошта в інших країнах

Станом на листопад 2023 року українська компанія має свої відділення в десяти країнах світу, це: 

  • Естонія;
  • Латвія;
  • Литва;
  • Молдова;
  • Німеччина;
  • Польща;
  • Румунія;
  • Словаччина; 
  • Угорщина;
  • Чехія.

Як користуватися НП за кордоном для відправлення посилки в Україну?

  • Принести посилку із речами;
  • Вказати оператору ПІБ англійською мовою, номер телефона, електронну пошту отримувача та номер відділення, або номер поштомату чи адресу для доставки кур’єром;
  • Оплатити послуги та чекати.

Що можна відправляти в Україну?

Людина, яка хоче скористатися послугами “Нова пошта” за кордоном, може відправляти:

  • особисті речі;
  • техніку;
  • одяг;
  • харчові продукти в заводському пакуванні, для яких не потрібно особливих умов зберігання (до 10 кг); 
  • книжки.

Що не можна відправляти Новою Поштою:

  • харчові продукти, які потребують особливих умов зберігання;
  • поштові марки та гроші;
  • алкоголь, тютюн, наркотичні речовини;
  • вітаміни та ліки;
  • фарби, лаки, парфуми та будь-які інших речовини з легкозаймистими властивостями;
  • товари подвійного і військового призначення;
  • товари тваринного походження;
  • антикваріат;
  • насіння. 

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:45, 6 Листопада 2025
Розрахунок субсидії / фото Finance News

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, але суми залежать від доходів сім’ї, соціальних нормативів і вартості послуг.

Детальніше про те, як розрахувати житлову субсидію у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026

Житлова субсидія — це безповоротна адресна державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам, які проживають у житлових приміщеннях і не мають змоги самостійно оплачувати комунальні послуги, витрати на управління будинком чи придбання палива. Програму субсидій запроваджено ще у 1995 році, і вже понад 30 років вона залишається ключовим інструментом соціального захисту населення в умовах зростання тарифів.

Що впливає на розмір субсидії

Розмір субсидії визначається як різниця між повною вартістю житлово-комунальних послуг у межах соціальних норм і нормативів та обов’язковим платежем, який залежить від доходів родини.

Соціальні норми та нормативи закріплено у постанові Кабміну №409 від 6 серпня 2014 року, а порядок розрахунку обов’язкового платежу — у постанові №1156 від 27 липня 1998 року.

Приклад розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2025–2026 років

Приклад розрахунку опублікували на сайті Пенсійного фонду України (ПФУ). Для розгляду взята умовна сім’я з чотирьох осіб:

  • чоловік (щомісячний дохід — 8 900 гривні);
  • дружина (щомісячний дохід — 8 200 гривні);
  • 2 неповнолітні дитини.

Зазначається, що під час розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний сезон 2025-2026 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2025 року.

Перший крок — визначення середнього доходу сім’ї. Для цього середньомісячний сукупний дохід домогосподарства визначається шляхом ділення сукупного доходу всіх членів домогосподарства за 2 квартали на кількість місяців, за які враховуються доходи:

Усього дохід сім’ї за пів року заробляє 102 600 гривні. Вказану суму отримується за наступною формулою: (8 900 * 6) + (8 200 * 6).

Далі отримані результати діляться на 6, тобто кількість місяців. Виходить, що середньомісячний дохід сім’ї становить 17 100 гривень.

Другий крок — визначення середнього доходу на одну особу в сім’ї. Для отримання суми потрібно розділити середньомісячний дохід сім’ї на кількість її членів. У прикладі цей показник становить 4 275 гривень (17 100 / 4 = 4 275).

Третій крок — розрахунок обов’язкового відсотка платежу за формулою: Ро = Кд / Кг * Рг, де:

  • Ро — частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;
  • Кд — коефіцієнт доходу відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;
  • Кг — базовий коефіцієнт — два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць;
  • Рг — базова норма плати — 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства.

Отже: 17 100 гривні (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) / 4 (кількість членів домогосподарства) / 2 920 (прожитковий мінімум на 1 січня 2025 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) * 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,95%.

У такому разі, сума обов’язкового платежу становить 1 872,45 гривні (17 100 * 10,95% = 1 872,45)

Останній крок — це розрахування розміру самої субсидії. Вона обчислюється за формулою: розмір плати за житлово-комунальні послуги (ЖКП) у межах соціальних норм і нормативів (3 422,35 гривні) – сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП. У прикладі розрахунок виглядатиме наступним чином: 3422,35 – 1 872,45 = 1549,90 гривні — розмір субсидії на сім’ю

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 5 Листопада 2025
Виплати аліментів / фото НБУ

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.

Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей

В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:

  • для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).

Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:

  • до 6 років — 25 630 гривень;
  • від 6 до 18 років — 31 960 гривень.

Що таке рекомендований розмір аліментів

Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.

Як визначається розмір аліментів

Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.

Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.

Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:

  • на одну дитину — ¼ частини доходу;
  • на двох дітей — ⅓ частини доходу;
  • на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.

Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові

З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні

Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:

  • основна заробітна плата;
  • доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
  • винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
  • відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
  • виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
  • авторський гонорар працівникам;
  • допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.

Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.

Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:

  • вихідна допомога при звільненні;
  • неоподатковувана матеріальна допомога;
  • компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
  • допомога на лікування;
  • виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
  • польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
  • компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
  • допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
  • вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
  • дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.

Строки та порядок сплати утриманих аліментів

Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:

  • рахунок органу державної виконавчої служби, або
  • рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.

Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.

Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

310280713 410755141254710 2640552091732832378 n 5d320

Робота під обстрілами: як працює Укрпошта в Бахмуті?

У Бахмуті зі всієї банківської та поштової інфраструктури працює лише центральне відділення Укрпошти по вул. Миру. Це єдина установа на все місто та сусідні селища, […]

1000 гривень купюра

1000 гривень для ВПО на медогляд: як переселенцям у Полтаві отримати кошти

Переселенці, які проживають у Полтаві та мають потребу у медичному огляді, можуть отримати ваучер на 1000 гривень. Він покриє витрати в медичних центрах «Мій лікар». […]

Міськрада дала 17 млн грн на підприємства Бахмута

17 млн грн на комунальні підприємства: у міськраді прокоментували обурення бахмутян

8 листопада редакція опублікувала матеріал про те, скільки коштів виділила міськрада на комунальні підприємства міста Бахмут. На КП “Бахмут-Вода”, Бахмутський комбінат комунальних підприємств, Опитненське сільське […]