Як абітурієнтам вступити на бакалавра до ЗВО онлайн?

Семаковська Тетяна 15:10, 6 Липня 2023

Вступники f5c27

З 1 липня в Україні розпочався ключовий етап вступної кампанії — реєстрація електронних кабінетів для більшості вступників. Міністерство освіти і науки з державним підприємством «Інфоресурс» розробили алгоритм онлайн-вступу до закладів вищої освіти (ЗВО).

Про це повідомляє Міносвіти.

Цьогорічним абітурієнтам необхідно зробити наступні кроки.

Зареєструвати кабінет

Особистий кабінет можна зареєструвати з 1 липня у будь-який зручний час, зокрема після початку прийому заяв.

На сайті треба зазначити:

  • логін (пошту, до якої маєте доступ);
  • пароль;
  • серію та номер документа про освіту;
  • номер, РІN-код та рік отримання сертифіката ЗНО/НМТ або тип та номер документа, що посвідчує особу, або реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП, ІПН);
  • контактні номери;
  • завантажити фото (не селфі);
  • додати інші документи про освіту (за потреби).

Пройти творчі конкурси і співбесіди

Із 3 до 10 липня (до 25 липня тільки на контракт) обов’язково треба зареєструватися на випробування в електронному кабінеті.

Для цього є спеціальний модуль: «Реєстрація на вступне випробування (співбесіда, творчий конкурс, фахове випробування)». Такі заяви дають можливість взяти участь у співбесідах та творчих конкурсах (триватимуть з 7 до 18 липня). Уже з 19 липня, у разі успішного складання іспитів, абітурієнти можуть подавати заяви на вступ. До слова, творчі конкурси та співбесіди на контракту форму навчання проводитимуть до 31 липня.

«Заяви на вступні випробування не є заявами на вступ. Це різні типи заяв. Якщо ви вступаєте за співбесідою або творчим конкурсом, вам треба подати обидва типи заяв в електронному кабінеті», — наголосили в Міносвіти.

Вступити лише за результатами НМТ/ЗНО

З 19 до 31 липня абітурієнтам потрібно подати заяви на вступ до обраного закладу.

Для цього треба обрати в електронному кабінеті:

  • ступінь, який хочете здобути (молодший бакалавр, бакалавр, магістр);
  • основу вступу (освіту);
  • спеціальність;
  • конкурсну пропозицію;
  • форму здобуття освіти;
  • джерело фінансування;
  • зазначити пріоритетність (для заяв на бюджет);
  • завантажити мотиваційний лист.

Відстежувати статус заяви

До 5 серпня майбутні студенти отримають рекомендації до зарахування. 

Після цього потрібно: 

  • підтвердити вибір місця навчання; 
  • виконати вимоги до зарахування; 
  • укласти договір на надання освітніх послуг.

Як зареєструвати електронний кабінет?

Нагадаємо, вступники можуть зареєструвати електронні кабінети на сайті https://vstup.edbo.gov.ua/.

Реєстрація відбувається за кількома напрямками:

  • до закладів фахової передвищої освіти (початок подання заяв — 10 липня);
  • до закладів вищої освіти (початок подання заяв — 19 липня);
  • до закладів професійної (професійно-технічної) освіти (початок подання заяв — 1 липня).

Детальні інструкції щодо роботи в електронних кабінетах доступні за посиланням

Хто має зареєструвати електронні кабінети?

Усі вступники до закладів фахової передвищої та вищої освіти мають реєструвати електронні кабінети та подавати електронні заяви (окрім невеликого винятку, визначеного Порядками приймання). 

Вступники до закладів професійно-технічної освіти цьогоріч уперше зможуть подати заяви на вступ онлайн. Або ж за власним бажанням — у паперовому вигляді.

Коли це потрібно зробити?

Електронні кабінети працюватимуть до 30 листопада. Тобто зареєструвати кабінет можна як в окремо передбачений для цього період — до початку подання заяв, так і впродовж часу приймання заяв, визначеного за відповідними напрямами вступу.

Читайте також: Як бахмутянам ознайомитися з результатами НМТ?

Нагадаємо, для цьогорічних абітурієнтів в Україні запрацювала «гаряча лінія» для запитань про вступну кампанію. Для мешканців тимчасово окупованих територій працюватиме урядова «гаряча лінія» 15-45 та 0 800 504 425.

Раніше, на початку червня, для вступників запрацював чат-бот «ОсвітаВсім». Сервіс містить у собі актуальну інформацію щодо особливостей та основних дат цьогорічної вступної кампанії.

Фото: з відкритих джерел

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

В Україні підвищили тарифи на оформлення паспортів та інших документів: нова ціна

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 7 Жовтня 2024
Паспорт громадянина України / фото з відкритих джерел

7 жовтня 2024 року в Україні змінилася вартість пакетів сервісних послуг паспортно-міграційного характеру в підрозділах ДП “Документ”. Це суттєво підвищило вартість деяких документів, зокрема, паспортів громадянина.

Про це повідомили представники Центру обслуговування громадян “Паспортний сервіс” в Facebook.

Документи в Україні: нова вартість

Зміна вартості пакетів сервісних послуг паспортно-міграційного характеру в підрозділах ДП “Документ” на території України вплинуло на ціни оформлення деяких документів.

Зокрема, мова йде про:

  • вартість оформлення паспорта громадянам України та інших паспортних документів — 650 гривень, а раніше було 540 грн;
  • вартість оформлення іноземцям та особам без громадянства документів міграційного характеру — 1250 гривень, було 1000;
  • вартість обміну посвідчення водія — 950, було 800;
  • вартість обміну свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу — 950, було 800;
  • вартість проставлення апостиля — 650 гривень, було 450.

Як відновити втрачений паспорт чи довідку РНОКПП

Раніше редакція Бахмут IN.UA випускала матеріал, у якому поділилася зі своїми читачами покроковим гайдом для відновлення важливих документів.

Детальніше про те, як правильно відновити паспорт громадянина України, свідоцтво про народження, довідку про РНОКПП чи водійське посвідчення, дізнавайтесь в матеріалі за посиланням.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Субсидії-2024: як громадянам підготуватися до опалювального сезону

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:45, 7 Жовтня 2024
Субсидія / фото poradnica.com.ua

Субсидія — це спеціалізована державна допомога, яка надається громадянам для відшкодування витрат на різні цілі, зокрема, на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів витрат на утримання будинку. Вони суттєво спрощують життя українцям, зменшуючи їх загальні витрати.

Детальніше про те, що таке субсидія та які субсидії діють в Україні, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Що таке субсидія

Субсидія — це фінансова допомога, призначена фізичній або юридичній особі, яка виділяється з державного бюджету або спеціальних фондів для компенсації витрат. 

Найбільше розповсюдження в Україні мають житлові субсидії, які фактично є адресною допомогою від держави, що надається мешканцям домогосподарств на відшкодування витрат з оплати житлово-комунальних послуг, закупівлю газу чи побутового палива для чи інших витрат на утримання будинку. 

Житлова субсидія у 2024 році

Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 848, визначено умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій.

Так, її призначають тим громадянам, які мають в наявності різницю між розміром плати за житлово-комунальні послуги та розміром обов’язкового відсотка платежу. Зокрема, згідно з рішенням уряду, субсидія призначається, якщо витрати на комуналку перевищують 15% середньомісячного сукупного доходу родини до завершення воєнного стану та протягом 1 місяця після його скасування.

Як розрахувати розмір субсидії

Розрахунок субсидії відбувається за формулою / фото ілюстративне

При призначені субсидії формується обов’язковий платіж, який обчислюється в розрахунку на одну людину та визначається індивідуально для кожної сім’ї за формулою Ро = Кд / Кг х Рг, де:

  • Ро — частка плати за послуги для сім’ї;
  • Кд — коефіцієнт доходу домогосподарства, що дорівнює середньому доходу сім’ї на особу, поділеному на прожитковий мінімум на особу на місяць;
  • Кг — базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії, що дорівнює двом прожитковим мінімумам на людину на місяць;
  • Рг — базова норма плати за послуги, що дорівнює 15% середнього доходу домогосподарства. 

Субсидії на опалювальний сезон 2024-2025 років

Наразі йде підготовка до опалювального сезону 2024-2025 років, під час якого Пенсійний фонд України проведе перерахунки. Для більшості громадян це відбудеться в автоматичному режимі.

Громадянам, які не отримували державну допомогу в межах субсидій і лише планують її отримати, необхідно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. Аналогічні дії повинні зробити ті, хто отримували житлову субсидію і в них відбулись зміни у складі зареєстрованих осіб домогосподарства.

Які документи потрібні для призначення субсидії

Компенсація в межах субсидій / фото ілюстративне

Для призначення житлової субсидії надаються заява та декларація, до яких також можуть додаватися додаткові документи. Наприклад, договір найму чи оренди житла, якщо потенційний отримувач субсидії  проживає в житлі, яке орендує.

За потреби, громадяни можуть надавати інші документи, які мають значення для розгляду питання надання субсидії. Мова йде про довідка внутрішньо переміщеної особи, письмове пояснення щодо наявності доходів чи інших подібних документів.

Куди звертатися та подавати документи

Подати документи на призначення житлової субсидії до територіального органу Пенсійного фонду України наразі можна трьома способами, а саме:

  • за допомогою особистого звернення до сервісного центру Пенсійного фонду України;
  • поштою на адресу територіального органу Фонду;
  • онлайн через спеціальний вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Зазначимо, що заявку можна подати й через уповноважених посадових осіб територіальних громад чи центри надання адміністративних послуг.

Терміни подання документів

Якщо громадянин подав документи у період з 1 жовтня до 30 листопада, то субсидія призначатиметься йому з початком опалювального сезону в Україні.

Якщо звернення відбулося в період, починаючи з 1 грудня, то допомога призначатиметься  з місяця, в якому відбулось звернення.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

В Україні підвищили тарифи на оформлення паспортів та інших документів: нова ціна

7 жовтня 2024 року в Україні змінилася вартість пакетів сервісних послуг паспортно-міграційного характеру в підрозділах ДП “Документ”. Це суттєво підвищило вартість деяких документів, зокрема, паспортів […]

16:00, 07.10.2024 Скопіч Дмитро

Субсидії-2024: як громадянам підготуватися до опалювального сезону

Субсидія — це спеціалізована державна допомога, яка надається громадянам для відшкодування витрат на різні цілі, зокрема, на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів витрат на […]

13:45, 07.10.2024 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

9 жовтня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

СЗЧ в Україні: що таке СЗЧ, яке покарання за це, та чи працюють над проблемою в Парламенті

Повномасштабна війна в Україні без чітких термінів демобілізації та провальної кампанії мобілізації посилила проблему самовільного залишення військової частини або місця служби, відоме більше за абревіатурою […]

12:00, 06.10.2024 Скопіч Дмитро

Швидкий та надійний зв’язок: як користуватися інтернетом без світла

Інтернет без світла — це величезна проблема, яка сильно впливає на життя кожного українця в періоди блекаутів. Вона обмежує можливості громадян, роблячи життя набагато складнішим. […]

11:00, 06.10.2024 Скопіч Дмитро