Держмолодьжитло та Мінреінтеграції, заручившись підтримкою Уряду Німеччини та Банк Розвитку KfW (Кредитна Установа для Відбудови), реалізовує програму пільгового кредитування для ВПО на купівлю власної квартири чи будинку.
Про це стало відомо під час онлайн-зустрічі з представниками Держмолодьжитло та Мінреінтеграції, на якій побували журналісти Бахмут IN.UA.
Житло для ВПО
Проєкт KFW реалізовується в України з 2021 року. Під час першої фази, яка розпочалася 2021 та тривала до 2023 року, 669 сімей отримали житло в сучасних квартирах та будинках. На це виділяли понад 25 мільйонів євро або 1 мільярд 152 мільйони гривень.
Наразі діє друга фаза, під час якої планують надати житло понад 400 сім’ям. Загальну ж потребу мають близько 36 тисяч сімей ВПО.
Як ВПО отримати житло в межах проєкту KFW
Під час зустрічі було виділено п’ять кроків, які дозволять отримати житло для ВПО шляхом надання кредиту для купівлі його купівлі.
Спершу потрібно перевірити наявність права на отримання кредиту. Його можуть отримати ВПО, які:
- не мають житла на території України, крім випадків, коли воно знаходиться на окупованій території чи в зоні бойових дій;
- мають підтверджену платоспроможність;
- мають позитивну кредитну історію.
Зазначається, що кредит не надаватиметься, якщо людина вже отримала державну компенсацію чи кредит на житло.
Умови кредитування в межах проєкту KFW
Умови кредитування:
- строк — до 30 років;
- власний внесок — 6%;
- відсотковий внесок — 3%;
- вік отримувача — від 18 й до 65 років.
Розмір кредиту — гранична вартість житла помножена на нормативну площу (52,5 квадратних метрів на одну людину чи сім’ю з двох осіб + 21 квадратний метр на кожного наступного члена сім’ї). При цьому гранична сума кредиту не може перевищувати суму, отриману множенням нормативної площі на граничну. Таку вартість буде сплачувати позичальник.
Об’єкт кредитування в межах проєкту KFW — це квартира чи приватний будинок, який збудували не більше ніж 50 років тому чи реконструювали не більше 35 років тому.
Як зареєструватися
Усього існує два способи реєстрації:
- онлайн реєстрація через портал Дія, який з 1 січня 2025 року стане єдиним можливим способом;
- особисте звернення до відділення Держмолодьжитла й подання письмової заявки.
Які документи потрібні
У заяві для отримання житла для ВПО зазначаються такі дані:
- прізвище, власне ім’я, по батькові заявника та членів його сім’ї;
- дата народження заявника та членів його сім’ї;
- стать заявника та членів його сім’ї;
- серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України та членів його сім’ї (за наявності);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків заявника та членів його сім’ї, крім випадків, коли заявник та члени його сім’ї через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті й крім малолітніх дітей;
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі заявника та членів його сім’ї (за наявності);
- регіон, в якому заявник бажає отримати кредит;
- кількість членів сім’ї заявника;
- відомості про сімейний стан заявника;
- підтвердження факту взяття заявника та членів його сім’ї на облік внутрішньо переміщених осіб;
- підтвердження факту наявності офіційних доходів заявника в будь-якому місяці з останніх двох кварталів, інформація про які наявна в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування та/або Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків або з об’єктивних причин відсутня у зазначених реєстрах, але підтверджена відміткою заявника про їх фактичну наявність;
- підтвердження факту відсутності у власності заявника житлової нерухомості, крім житлової нерухомості, що розташована на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих рф територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться бойові дії або які тимчасово окупованих рф, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації. У разі розташування житлової нерухомості, яка перебуває у власності заявника, на таких територіях, заявником проставляється відповідна відмітка про це в заяві;
- аналогічна відмітка про відсутність у власності членів сім’ї заявника житлової нерухомості;
- відмітка про відсутність фактів отримання заявником або членами його сім’ї у повнолітньому віці коштом бюджетних коштів державної підтримки/грошової компенсації/кредитів на пільгових умовах на будівництво (придбання) житла ;
- контактні дані заявника (адреса електронної пошти, номер телефону).
Наступні кроки отримання кредиту
Далі відбудеться безпосередній відбір переможців із застосуванням генератора випадкових чисел в режимі реального часу. Вся процедура транслюватиметься на YouTube-каналі Держмолодьжитла.
Якщо отримувач кредиту пройшов відбір, то йому потрібно виконати наступні кроки:
- самостійно знайти житло;
- подати вказані вище документи до Держмолодьжитла;
- укласти кредитний договір;
- внести власний внесок у розмірі 6% вартості житла та суму, що перевищує граничну суму кредиту, якщо вона є;
- отримати кошти та укласти договір про придбання житла й іпотечний договір об’єкта кредитування.
Читайте також:
- Деякі бахмутяни зможуть отримати понад 1000 гривень на поповнення мобільного: умови
- Переселенцям, які живуть у Львівській області, видадуть продуктові набори: деталі
- Коли Норвезька рада почне видавати грошову допомогу
Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!