Жінки чи чоловіки: хто переважає у керівництві Бахмутською міськрадою (Аналіз)

Семаковська Тетяна 16:22, 8 Жовтня 2024

Редакція проаналізувала склад управлінь міськради міста Бахмут, комунальних підприємств та саму міськраду на дотримання щодо представленості чоловіків та жінок. Ділимося результатами з вами та пояснюємо, чому це важливо.

Бахмут міська рада та Міська військова адміністрація: хто очолює

  • Олексій Рева — начальник Бахмутської міської військової адміністрації, який разом з тим виконує роль міського голови;
  • Олександр Марченко — заступник начальника Бахмутської МВА;
  • Сергій Родін — заступник міського голови;
  • Дар’я Селезньова — головна спеціалістка з питань обліку та звітності;
  • Ганна Петрієнко-Полухіна — секретарка міської ради.

Загалом, у цій структурі працює 3 чоловіків та 2 жінок, які обіймають хоч й керівні посади, проте нижчі за ієрархією, ніж чоловіки.

Виконком міськради Бахмут: хто входить

До складу виконавчого комітету Бахмутської міської ради 7 скликання входить 6 чоловіків:

  • Олексій Рева;
  • Максим Сутковий;
  • Олександр Марченко;
  • Олександр Пономаренко;
  • Павло Федоренко;
  • Всеволод Сабаєв.

А також 9 жінок:

  • Ганна Петрієнко-Полухіна;
  • Інеса Мельник;
  • Марина Іванушкіна;
  • Олена Данько;
  • Юлія Смолярчук;
  • Олена Костюченкова;
  • Алла Руднєва;
  • Інесса Заворотня;
  • Єлизавета Портнова.

Депутатський корпус міськради

До депутатського корпусу міськради станом на вересень 2024 року входять 5 жінок:

  • Оксана Карпець;
  • Ганна Петриєнко-Полухіна;
  • Наталя Скляренко;
  • Світлана Шабаліна;
  • Ольга Шараєвська.

А також 14 чоловіків:

  • Олександр Бабенко;
  • Сергій Благовісний;
  • Роман Гапєєв;
  • Зосим Йорохов;
  • Вадим Капля;
  • Роман Кравченко;
  • Ігор Кузнецов;
  • Владислав Лук’янов;
  • Володимир Пакеж;
  • Олександр Пойда;
  • Артем Сабаєв;
  • Роман Світенко;
  • Валерій Слесарєв;
  • Олександр Сторьєв.

Бахмутські управління: хто очолює

  • Анатолій Баранов — Бахмутське управління з питань фізичної культури;
  • Вікторія Кушнір — Бахмутське управління молодіжної політики у справах дітей;
  • Олена Миронова — Бахмутське управління охорони здоров’я;
  • Інна Сподіна — Бахмутське управління соціального захисту населення;
  • Оксана Карпець — Бахмутське управління освіти;
  • Ірина Булгакова — Бахмутське управління культури;
  • Тетяна Татаринова — Бахмутське управління економічного розвитку;
  • Наталія Отюніна — Бахмутське управління муніципального розвитку;
  • Тетяна Соловйова — Бахмутське управління фінансів;
  • Надія Трофимова — Бахмутське управління розвитку міського господарства та капітального будівництва.

Загалом, місцеві управління м. Бахмут налічують 9 керівниць та 1 керівника — тут перевагу мають жінки.

Бахмутські комунальні підприємства: хто очолює

  • Роман Спічкін — “Бахмут-Вода”;
  • Іван Войтенко — “Бахмутський комбінат комунальних підприємств”;
  • Андрій Атаманченко — “Бахмутське бюро технічної інвентаризації”;
  • Олександр Бондарєв — “Бахмутська житлова управляюча компанія”;
  • Олександр Шевченко — Опитненське сільське комунальне підприємство “ПРОГРЕС”.

У КП немає жодної жінки, натомість там працюють 5 чоловіків.

Бахмутські старости

У Бахмутському районі є кілька старостинських округів, їх очолює:

  • Олена Данько — Іванівський округ;
  • Олена Костюченко — Опитненський округ;
  • Олександр Пономаренко — Зайцівський округ;
  • Павло Федоренко — Покровський округ;
  • Юлія Смолярчук — Клинівський округ.

У старостинських округах керівні посади займають 3 жінок та 2 чоловіків.

Як бачимо, керівні посади у місті Бахмут очолюють 22 жінки та 27 чоловіків. Є відділи, де на керівних посадах працюють лише чоловіки, як, наприклад у комунальних підприємствах Бахмута, або ж в управліннях, де є лише один чоловік на посаді керівника. У виконкомі міської ради кількісну перевагу мають жінки, а от в депутатському корпусі чоловіки.

Оксана Ярош / фото Facebook

Ми звернулися до експертки із гендерних питань, докторки політичних наук Оксани Ярош з проханням прокоментувати ситуацію з гендерним розподілом на посадах у Бахмутській раді, виконкомі, депутатському корпусі, комунальних підприємствах та старостаті. За її словами гендерний баланс на керівних посадах спостерігається, але це ще далеко до гендерного паритету, який б забезпечував рівномірний розподіл кадрового складу жінок і чоловіків на посадах у різних сферах, як освіта, медицина, комунальне господарство тощо.

“Найбільший гендерний розрив в Україні у політичній участі жінок і чоловіків. Жінок менше на рівні ухвалення рішень. І ми бачимо, що серед депутатського корпусу мало жінок. Також, це помітно на тих посадах, де відбуваються призначення, як, наприклад, в комунальних підприємствах. На кадрові призначення можуть впливати стереотипи, бо є упередження, що служби, які обслуговують інфраструктуру – “чоловічі”. Освіта, соціальний захист, охорона здоров’я, особливо їх найнижча ланка – такі посади обіймають жінки. На вибір професії та зайнятості впливає соціальне оточення, медійна картина світу. Діти бачать, на яких посадах чоловіки та жінки навколо них, й таким чином ці картини навколишнього світу закладаються у дитину і потім впливають на її подальший вибір професії та зайнятість”, — пояснює експертка.

Власне таку картину ми бачимо й на керівних посадах у Бахмуті, жінки представлені у органах самоврядування, але на нижчих ланках. Тоді як чоловіки обіймають більш значимі посади, де ухвалюють рішення.

Нам потрібні зміни в суспільній свідомості

Оксана Ярош додає, що Україна взяла на себе зобов’язання, як держава, забезпечувати рівні можливості для жінок і чоловіків в усіх сферах, розвивати гендерний паритет держава.

“Насамперед потрібні зміни в суспільній свідомості, потрібна масштабна просвіта. Бо навіть гендерні виборчі квоти, які вже введені у Виборчий Кодекс України для реєстрації партійного списку, спрацювали лише на участь жінок кандидаток. Важливо зберегти гендерний баланс не тільки на рівні кандидатства, а у депутатському корпусі. В Україні у 2005 році прийнятий Закон України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, якому вже майже два десятиліття і мета якого — досягнення паритетного становища жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

У нас прийнято багато стратегій, нормативних документів, зокрема вже згаданий Виборчий кодекс, але іноді норми не працюють. Тому наголошую на важливості просвіти і освіти без гендерних упереджень. Чому взагалі потрібен гендерний паритет у представництві органів влади? Бо чим більш різноманітний склад у органі влади за гендерним представництвом, і за віком, і за професіями, то тим кращі рішення будуть в раді, тим краще громаді. Будуть враховуватись різні досвіди і це на користь проєктам рішень, їх ефективності”, — резюмує пані Оксана Ярош.

Яка ж ситуація загалом в Україні

За даними ЦВК України станом на 16.02.2023 року найбільша кількість жінок працює у сільських радах, йдеться про майже 42%.

Світу потрібно ще 134 роки, аби досягти гендерної рівності 

За даними звіту Global Gender Gap Global Gender Gap Report за 2024 рік Україна посіла  63 місце з 145.

“За нинішніх темпів прогресу для досягнення повного паритету знадобиться 134 роки. Це станеться у 2158 році, тобто приблизно за пʼять поколінь”, — зазначають у звіті.

Гендерний розрив вимірюється у 146 країнах світу за чотирма показниками:

  • розрив у сфері охорони здоров’я й виживання;
  • розрив у рівні освіти;
  • розрив економічної участі й можливостей;
  • розрив у розширенні політичних прав і можливостей.

За даними звіту, гендерний розрив у сфері охорони здоровʼя й виживання є найбільш подоланим і становить 96%. За ним іде розрив у сфері освіти (94,9%) і розрив у сфері економічної участі та можливостей (60,5%).

Найгірший показник гендерного розриву в розширенні політичних прав і можливостей — він складає 22,5%.

“Для досягнення паритету в освітніх досягненнях знадобиться ще 20 років, для подолання розриву в політичних можливостях — 169 років, а для досягнення економічного паритету — 152 роки. Час для подолання гендерного розриву в сфері охорони здоровʼя й виживання залишається невизначеним”,відмітили у звіті.

Матеріал створено у співпраці з Волинським прес-клубом

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Куди звертатися бахмутянам за консультацією щодо житлового ваучера

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:50, 4 Грудня 2025
Бахмутський ЦНАП / фото Бахмут IN.UA

З 1 грудня дві категорії переселенців з окупованих територій, майно яких знищене, можуть подати заявку на житловий ваучер в “Дії”. Зокрема, й бахмутяни.

Куди звертатися мешканцям Бахмута за допомогою при подачі заяви — редакції повідомили у Бахмутській МВА.

У Бахмутській МВА розповіли, як мешканці громади можуть подати заяву на житловий ваучер

У МВА повідомили, що мешканці Бахмутської громади можуть отримати офлайн консультацію щодо оформлення житлового ваучера безпосередньо за місцем проживання — у Центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП). Для тих, хто не має можливості звернутися особисто, працює гаряча лінія за номером: +380 (95) 498 7615.

Зазначимо, що оформити його можуть дві категорії ВПО з ТОТ:

  • ВПО, які мають статус учасника бойових дій;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни.

Учасник не повинен отримувати іншу житлову допомогу або мати чинну заявку в єВідновленні. До заявника не можуть бути застосовані санкції та має бути відсутня судимість за злочини проти держави.

Примітка. Житловий ваучер — це нова програма, яка дозволяє ВПО, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, отримати грошову допомогу в розмірі 2 000 000 гривень на купівлю власного житла. Зараз ініціатива знаходиться на першому етапі, проте згодом Уряд планує розширити її на інші категорії внутрішньо переміщених осіб, чиї домівки залишились на ТОТ.

Також нам повідомили, що зараз готують і розміщують прості інструкції, як подати заяву через застосунок “Дія” на житловий ваучер. Ці інформаційні матеріали планують розмістити в осередках підтримки бахмутян у різних містах України.

Наразі подати заявку на отримання житлового ваучера можна лише за допомогою застосунку “Дія”. Для цього потрібно:

  • оновити застосунок до останньої версії;
  • перейти в розділ “Послуги для ВПО”, а далі обрати “Заява на житловий ваучер”;
  • підтвердити склад сім’ї: чоловік або дружина має надати згоду на обробку персональних даних через Дія.Підпис (у разі відсутності згоди протягом 36 годин заява анулюється);
  • підписати заяву за допомогою “Дія.Підпис” та надіслати її.

Усі дані підтягнуться автоматично, тобто користувачу не потрібно буде подавати додаткові документи. У МВА зазначають, що подання заяв через ЦНАПи або нотаріусів стане можливим протягом наступних чотирьох місяців.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бюджет України на 2026 рік: пояснюємо куди спрямують кошти

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:30, 4 Грудня 2025
Засідання Верховної Ради України / фото сайт ВРУ

В середу, 3 грудня, Верховна Рада України ухвалила у другому читанні державний бюджет на 2026 рік. За документ проголосували 257 народних депутатів. Серед головних обговорень — відсутність підвищення зарплат військовим. Також дискусії викликало продовження фінансування телемарафону за бюджетні кошти. Водночас у бюджеті не заклали коштів на підвищення зарплат військовослужбовцям.

Детальніше про те, скільки коштів буде спрямовано на різні сфери — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Верховна Рада ухвалила державний бюджет України на 2026 рік

Верховна Рада України ухвалила закон про державний бюджет на 2026 рік. За документ у другому читанні та в цілому проголосували 257 народних депутатів.

Після доопрацювання Урядом бюджетних висновків обсяг доходів збільшено на 27,8 мільярда гривень — до 2 трильйони 904,6 мільярда гривень. Доходи 2026 року будуть на 402 мільярдів гривень більшими, ніж у 2025 році. Загальний фонд становить 2 трильйони 610,9 мільярда гривень, спеціальний — 293,7 мільярда гривень.

Водночас у 2026 році потреба у зовнішньому фінансуванні становить 2 трильйони 79 мільярдів гривень. Україна планує залучити ресурси від Світового банку, ЄС, Великої Британії, МВФ та країн G7.

Дефіцит бюджету –— близько 2,4 трильйони гривень або 18,5% ВВП.

Примітка. Дефіцит бюджету на рівні близько 2,4 трильйона гривень означає, що держава витрачає значно більше коштів, ніж отримує до бюджету, і цю різницю змушена покривати за рахунок позик. Показник у 18,5% ВВП свідчить про те, що обсяг нестачі грошей дорівнює майже п’ятій частині всього, що країна виробляє за рік.

Джерел покриття значної частини цього дефіциту, а саме близько 19 мільярдів доларів або близько 800 мільярдів гривень наразі немає. Раніше в уряді сподівалися, що таким джерелом може стати репараційний кредит від європейських партнерів, проте наразі представники блоку не ухвалив остаточного рішення щодо виділення коштів.

Видатки бюджету

Загальний обсяг видатків та надання кредитів становитиме 4 трильйони 824,1 мільярда гривень, що на 121,2 мільярда більше, ніж у 2025 році. Загальний фонд становить 4 трильйони 402,3 мільярда, спецфонд — 421,8 мільярда гривень.

Фінансування бюджету включає:

  • загальне фінансування — 1 трильйони 902,2 мільярда гривень;
  • державні запозичення — 2 трильйони 549,8 мільярда гривень, з них зовнішні — 2 трильйони 130,3 мільярда гривень;
  • погашення держборгу — 656,8 мільярда гривень;
  • приватизаційні надходження — 2 мільярдів гривень.

Ключові напрямки видатків державного бюджету України на 2026 рік

Державний бюджет на 2026 рік передбачає збільшення фінансування деяких напрямків, зокрема, сектору безпеки та оборони та соціальної підтримки.

Оборона та безпека

На сектор оборони та безпеки у 2026 році передбачено 2 трильйони 807,1 мільярда гривень, що становить 27,2% відсотка від валового внутрішнього продукту (ВВП), тоді як у 2025 році аналогічні видатки становили 2 трильйони 223 мільярдів гривень або 26,3% від ВВП.

З них:

  • 2 трильйони 495,4 мільярда гривень — кошти загального фонду, у тому числі:
    • 1 трильйон 272,9 мільярда гривень — оплата праці з нарахуваннями;
    • 709,8 мільярда гривень — закупівля озброєння та військової техніки;
    • 139 мільярдів гривень — резерв коштів.
  • 280,8 мільярда гривень — спеціальний фонд;
  • 30 мільярдів гривень — державні гарантії.

Зазначимо, що у бюджеті на 2026 не заклали підвищення зарплат військовим. Нардеп Ярослав Железняк написав, що навіть якщо не підвищувати зарплати військовим у наступному році, для їхнього грошового забезпечення бракуватиме щонайменше 180 мільярдів гривень.

Загалом дірка на армію — 300 млрд грн у порівнянні з цим роком,

Ярослав Железняк // народний депутат

Ветеранська політика

На підтримку українських ветеранів та родин загиблих у 2026 році виділено 18,9 мільярда гривень, що на 6,3 мільярда більше, ніж у 2025 році.

Основні статті витрат:

  • 5,7 мільярда гривень — компенсація на житло ветеранам з інвалідністю;
  • 4 мільярди гривень — створення національного військового меморіального кладовища;
  • 4 мільярди гривень — програми підтримки ветеранів, зокрема “єДопомога на спорт”, навчальні сертифікати, проєкти Українського ветеранського фонду, зокрема, “Варто РОБИти СВОЄ 2.0”;
  • 2,9 мільярда гривень — фахівці із супроводу;
  • 1,1 мільярда гривень — фінансування ветеранських просторів;
  • 1 мільярд гривень — стоматологічне лікування та зубопротезування.

Соціальний захист

Соціальні видатки у 2026 році становитимуть 468,5 мільярдів гривень, що на 47,6 мільярда більше, ніж у 2025 році.

Зокрема:

  • 251,3 мільярда гривень — трансфер Пенсійному фонду (з першого березня здійснюватиметься щорічна індексація пенсій);
  • 133,5 мільярди гривень — соціальні виплати вразливим категоріям, у тому числі:
    • 9,2 мільярда гривень — базова допомога;
    • 48,4 мільярда гривень — підтримка внутрішньо переміщених осіб;
    • 42,3 мільярда гривень — пільги та субсидії;
    • 24, 5 мільярди гривень — підтримка сімей із дітьми. Сюди входять суттєві підвищення та нові програми:
      • одноразова виплата при народженні — 50 тисяч гривень (було 10 тисяч гривень),
      • щомісячна допомога до одного року — 7 тисяч гривень (було 860 гривень),
      • нова програма “єЯсла” — 7 тисяч гривень щомісяця від року до трьох років,
      • “Пакунок школяра” — 5 тисяч гривень для першокласників.
  • 9,9 мільярда гривень — підтримка осіб з інвалідністю;
  • 2,4 мільярда гривень — національні соціальні послуги.

Освіта

У 2026 році на освіту буде спрямовано 278,7 мільярда гривень, що на 79,8 мільярдів більше, ніж у 2025 році.

Основні напрямки:

  • 195,3 мільярда гривень — підвищення зарплат педагогічних працівників на тридцять відсотків із першого січня;
  • 14,4 мільярда гривень — безкоштовне харчування у школах;
  • 6,6 мільярда гривень — підвищені академічні стипендії;
  • 2,1 мільярда гривень — закупівля підручників для четвертих і дев’ятих класів;
  • 17 мільярдів гривень — інвестиційні освітні проєкти, включно з облаштуванням укриттів та закупівлею автобусів.

Охорона здоров’я

На медичну сферу передбачено 258,6 мільярда гривень, що на 38,8 мільярда більше, ніж торік.

Фінансування включає:

  • 191,6 мільярда гривень — програма медичних гарантій, у тому числі:
    • 141,9 мільярда гривень — лікування важких травм, реабілітація, кардіохірургія, онкологія;
    • 41 мільярд гривень — підвищення зарплат лікарів до тридцяти п’яти тисяч гривень;
    • 8,7 мільярда гривень — програма безкоштовних ліків.
  • 15,2 мільярда гривень — централізовані закупівлі ліків;
  • 10 мільярдів гривень — нова програма профілактичних оглядів громадян від сорока років;
  • 19,1 мільярда гривень — інвестиційні проєкти у сфері охорони здоров’я.

Підтримка ВПО

На підтримку внутрішньо переміщених осіб у 2026 році передбачено 72,6 мільярда гривень (на 16,5 мільярда гривень більше, ніж у 2025 році), зокрема:

  • 39,6 мільярда гривень — допомога на проживання;
  • 14 мільярдів гривень — житло для внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій (нова програма);
  • 4,4 мільярда гривень — програма “єОселя” (покриття першого внеску та відсотків за перший рік);
  • 4 мільярди гривень — програма “єВідновлення” (компенсація за пошкоджене та знищене житло);
  • 2,5 мільярда гривень — програма “HOME” (компенсація за знищене житло зі спеціального фонду України);
  • 2,4 мільярда гривень — соціальні послуги для внутрішньо переміщених осіб (“гроші ходять за людиною”, притулок, адаптація, стаціонарний догляд);
  • 1,8 мільярда гривень — компенсація за енергоносії (електроенергія, тверде паливо);
  • 1,5 мільярда гривень — ремонтно-будівельні роботи фондів житла тимчасового проживання (субвенція);
  • 1,1 мільярда гривень — програма “Прихисток” (компенсація комунальних витрат власникам житла);
  • 0,5 мільярда гривень — субсидія на оренду (часткова оплата оренди та податкові пільги орендодавцям);
  • 0,4 мільярда гривень — програма зайнятості (оплата суспільно корисних робіт для внутрішньо переміщених осіб, збільшення терміну компенсації роботодавцю витрат на зарплату за працевлаштування ВПО; кошти Фонду безробіття);
  • 0,4 мільярда гривень — програма “Номе” (ремонт житла для відновлення прав і можливостей людей; кошти зі спеціального фонду).

Заходи із підтримки демографічного розвитку

Новим напрямком у бюджеті стали демографічні програми у 2026 році передбачено 24,5 мільярда гривень, зокрема:

  • 1,1 мільярда гривень – допологова підтримка (нова норма: виплати у 2,3 місяця вагітності по 7000 гривень замість чинних 757 гривень);
  • 13,3 мільярда гривень – післяпологова підтримка до одного року, зокрема:
    • одноразова допомога при народженні дитини – 50 000 гривень (раніше – 10 500 гривень),
    • щомісячна допомога на догляд за дитиною до одного року – 7 000 гривень (раніше – 860 гривень до трьох років);
  • 8,9 мільярда гривень – підтримка матері й дитини віком від одного до трьох років (програма “єЯсла”): щомісячна допомога по 7 000 гривень протягом двох років за умови виходу батьків на роботу;
  • 1,2 мільярда гривень – підтримка дітей шкільного віку: одноразова допомога “Пакунок школяра” для першокласників.

Підтримка економіки

На економічний розвиток у 2026 році виділяється 51,8 мільярда гривень, у тому числі:

  • 18 мільярдів гривень – фонд розвитку підприємництва “Доступні кредити 5–7–9 %”;
  • 17,1 мільярда гривень – програма “єОселя”;
  • 7,4 мільярда гривень – фонд інновацій;
  • 4,9 мільярда гривень – програми підтримки бізнесу;
  • 1,9 мільярда гривень – фонд декарбонізації;
  • 1,9 мільярда гривень – американсько-український інвестиційний фонд відбудови;
  • 0,6 мільярда гривень – фонд енергоефективності.

Житлова політика

На державні житлові програми у 2026 році передбачено 47 мільярдів гривень, зокрема:

  • 17,1 мільярда гривень – програма “єОселя” (20 мільярдів гривень у 2025 році);
  • 14 мільярдів гривень – житло для людей, які залишили свій дім через війну (нова стаття видатків);
  • 5,7 мільярда гривень – компенсація вартості житла ветеранам;
  • 4 мільярди гривень – програма “єВідновлення”;
  • 2,6 мільярда гривень – житло для військовослужбовців;
  • 2,5 мільярда гривень – програма “HOME”;
  • 0,6 мільярда гривень – фонд енергоефективності;
  • 0,4 мільярда гривень – ремонт житла (програма “Норе”);
  • 0,1 мільярда гривень – житло для медичних працівників.

Телемарафон

На телефарафон на 2026 рік заклали 1,5 мільярди гривень. Ексекономістка Центру економічної стратегії Олександра Мироненко звернула увагу, що доцільність окремих програм у бюджеті викликає сумніви, адже головним пріоритетом має залишатися безпека та оборона.

Трансферти місцевим бюджетам

У проєкті державного бюджету на 2026 рік трансферти місцевим бюджетам становлять 283,9 мільярда гривень, зокрема:

  • 167,8 мільярда гривень – оплата праці педагогічних працівників шкіл (у цій сумі враховано 59,9 мільярда гривень додаткового ресурсу на підвищення престижності праці освітян);
  • 30,4 мільярда гривень – додаткова дотація органам місцевого самоврядування;
  • 30,8 мільярда гривень – базова дотація;
  • 14,4 мільярда гривень – субвенція на харчування дітей;
  • 14 мільярдів гривень – субвенція на освіту та публічні інвестиційні проєкти;
  • 12 мільярдів гривень – субвенції на соціальний захист;
  • 5,2 мільярда гривень – субвенції на охорону здоров’я та публічні інвестиційні програми;
  • 5,2 мільярда гривень – додаткова дотація на функціонування територій, на яких ведуться бойові дії;
  • 4,1 мільярда гривень – інші субвенції та дотації.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Куди звертатися бахмутянам за консультацією щодо житлового ваучера

З 1 грудня дві категорії переселенців з окупованих територій, майно яких знищене, можуть подати заявку на житловий ваучер в “Дії”. Зокрема, й бахмутяни. Куди звертатися […]

15:50, 04.12.2025 Скопіч Дмитро
Важливо

Бюджет України на 2026 рік: пояснюємо куди спрямують кошти

В середу, 3 грудня, Верховна Рада України ухвалила у другому читанні державний бюджет на 2026 рік. За документ проголосували 257 народних депутатів. Серед головних обговорень […]

14:30, 04.12.2025 Скопіч Дмитро

Продавчиня мілітарі-магазину коригувала обстріли Краматорська — СБУ

Контррозвідка Служби безпеки України затримала в Краматорську 35-річну жінку, яку підозрюють у коригуванні російських ударів по місту. За даними слідства, вона намагалася отримувати військову інформацію […]

Важливо

Бізнес на їжі: хто й як заробляє на постачанні продуктів в окупацію

Окупація сходу та півдня України радикально змінила торговельну географію та бізнес-структуру цих регіонів. Доступ до продовольства в окупації став не лише питанням виживання, а й […]

Куди звертатися рідним військових з 77 ОАЕМБр, якщо військовий не виходить на зв’язок

77 окрема аеромобільна Наддніпрянська бригада (ОАЕМБр) пояснила, як родичам військових отримати інформацію про бійців, які виконують бойові завдання на передовій та не мають доступу до […]