Як ВПО отримати 100 тис. грн на власну справу в Тернополі

Микола Ситник 15:10, 2 Квітня 2024
Подання заявки онлайн
Написання грантової заявки / фото з відкритих джерел

Внутрішньо переміщені особи (ВПО) та сім’ї з Тернопільської громади, які постраждали від війни, можуть отримати грантове фінансування на власний бізнес. Йдеться про 100 тисяч гривень на започаткування, розвиток чи відновлення власної справи.

Про це повідомляє Тернопільська міська рада.

100 тисяч гривень на власний бізнес у Тернополі

Програма підтримки населення триватиме в Тернопільській міській громаді протягом березня-жовтня 2024 року. У межах цього конкурсу домогосподарства ВПО і місцевого населення можуть отримати мікрогранти на власний бізнес.

Заявки на грантове фінансування приймає Тернопільська обласна організація Товариства Червоного Хреста України. Загалом автори 60 найкращих бізнес-ідей отримають до 100 тисяч гривень.

Подати заявки на участь у програмі можуть:

  • домогосподарства ВПО з реєстрацією в Тернопільській міській громаді (з 24 лютого 2022 року), які мають можливість проводити господарську діяльність на території громади (започаткувати, розвинути або відновити релоковану, перенесену на нове місце власну справу);
  • домогосподарства місцевого населення, які постраждали від наслідків війни (ветерани війни або члени сімей ветеранів, особи, які припинили власну справу чи втратили роботу).

Сектори діяльності, які можуть претендувати на фінансування: 

  • сільське господарство;
  • виробництво;
  • послуги;
  • торгівля.

Основним отримувачем допомоги є працездатний член домогосподарства віком від 18 до 65 років. Отримувачами такої допомоги можуть бути домогосподарства за критеріями вразливості:

  1. з опікою людей похилого віку (старше 65 років) та осіб з інвалідністю І та / або ІІ груп;
  2. родини, що виховують двох та більше неповнолітніх дітей (до 18 років);
  3. батьки одинаки (відповідно до 135 статті Сімейного кодексу України);
  4. безробітні (без обліку та які перебувають на обліку Центру зайнятості).

Як подати заявку на грант?

Для цього необхідно:

  • перейти за посиланням, завантажити зразок анкети учасника програми грошової допомоги та шаблон бізнес-плану;
  • заповнити анкету у друкованому вигляді та подати разом із пакетом документів (оригінали та ксерокопії).

Документи, необхідні для подачі на конкурс:

  • паспорт (обов’язково);
  • картка фізичної особи-платника податків (обов’язково);
  • документ, який підтверджує соціальний статус (для одиноких годувальників та багатодітних сімей);
  • свідоцтва про народження дітей (для сімей з дітьми, багатодітних сімей та одиноких годувальників);
  • пенсійні посвідчення із зазначенням групи інвалідності (для осіб з інвалідністю та людей похилого віку);
  • довідка з Центру зайнятості (якщо на обліку);
  • довідка з персоніфікації (ОК-5) або довідка про розмір пенсії на кожного члена домогосподарства (обов’язково);
  • документи, які засвідчують господарську діяльність заявника (якщо є в наявності: ФОП, ліцензії, сертифікати).

Приймання документів здійснюється в будні, з 10:00 до 15:00, за адресою: Тернопіль, вулиця Мостова Бічна, 6. Подати заявку необхідно до 15 квітня 2024 року.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Семаковська Тетяна 13:00, 21 Грудня 2025
Застосунок “112” / фото МВС

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку.

Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

МВС запустило застосунок екстреної допомоги “112”

МВС презентувало застосунок екстреної допомоги “112”, який працює без мобільного зв’язку.

У разі критичної ситуації користувач здійснює дзвінок через застосунок, після чого оператор оцінює обставини та скеровує на місце відповідну службу — поліцію, рятувальників, медиків або газову службу.

Найбільш корисним застосунок є в укриттях або підвалах, де відсутній мобільний сигнал, у районах зі слабким чи нестабільним покриттям, а також під час аварій або перебоїв у роботі стільникових мереж.

Ми будемо розширювати функціональність “112”. Серед наступних кроків — опція виклику жестовою мовою, щоб сервіс був максимально доступним для всіх користувачів. 112 — це про можливість отримати допомогу за будь-яких умов. Навіть коли інші канали зв’язку недоступні“, — зауважив Ігор Клименко, Міністр внутрішніх справ України.

Як завантажити застосунок

Завантажити застосунок можна за одним із посилань нижче, яке відповідає операційній системі телефону:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Семаковська Тетяна 12:20, 21 Грудня 2025
Військові на фронті / фото Генштаб ЗСУ

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду за членом сім’ї, зокрема особою з інвалідністю I або II групи, тяжкохворим родичем чи за відсутності інших осіб, здатних забезпечити такий догляд.

Детальніше про те, як отримати акт перевірки сімейного стану — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як отримати акт перевірки сімейного стану

Від 15 липня 2025 року набули чинності зміни, якими врегульовано порядок отримання акту перевірки сімейного стану військовослужбовця. Документ є підставою для звільнення відповідно до абзаців 13 і 14 пункту 3 частини 12 статті 26 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”.

Отримати акт можна двома способами. Перший — подати рапорт на ім’я командира військової частини за затвердженою формою. Другий — безпосередньо через звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем проживання особи, яка потребує догляду. Його можна подати як особисто, так і поштою.

Для нього необхідно подати оригінали або нотаріально завірені копії наступних документів:

  • форму, затверджену наказом Міністерства оборони України;
  • документи, що підтверджують родинний зв’язок, наприклад, свідоцтво про народження або паспорт особи, яка потребує допомоги;
  • документи, що підтверджують потребу у догляді — довідка про встановлення інвалідності I або II групи, висновок медичної комісії про потребу у постійному догляді, або інші медичні документи (витяги з історії хвороби), якщо вони підтверджують неможливість самообслуговування людини;
  • документи, що підтверджують відсутність інших осіб, здатних здійснювати догляд (свідоцтво про смерть інших родичів, документи про інвалідність родичів тощо);
  • документи про склад сім’ї та спільне проживання (довідка про склад сім’ї, довідка про зареєстроване місце проживання);
  • інші додаткові документи за потреби (судові рішення, довідка з соцзахисту про призначення догляду тощо).

Після надходження рапорту або заяви командир військової частини протягом трьох днів надсилає запит до ТЦК та СП. Керівник центру впродовж одного дня призначає комісію, яка перевіряє сімейні обставини, вивчає документи, відвідує місце проживання та користується державними реєстрами.

Перевірка триває до десяти календарних днів, а у разі надсилання додаткових запитів — до 15 днів. За результатами складається акт перевірки сімейного стану у трьох примірниках, які надсилають військовій частині та військовослужбовцю не пізніше ніж за п’ять днів після оформлення документа.

Загальний строк від подання рапорту чи заяви до отримання акту може сягати 24 календарних днів. Новий порядок встановлює чітку процедуру дій для військовослужбовців, які потребують звільнення за сімейними обставинами.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

МВС запустило застосунок “112”: як працює екстрений виклик без мобільного зв’язку

Міністерство внутрішніх справ (МВС) України запустило застосунок екстреної допомоги “112”, який дозволяє викликати необхідні служби навіть без мобільного зв’язку. Про це повідомив Ігор Клименко, Міністр […]

Як отримати акт перевірки сімейного стану в 2025-2026 роках

Військовослужбовці час від часу мають надавати акт перевірки сімейного стану. Особливо це стосується випадків, коли необхідно звернутися за звільненням зі служби через необхідність постійного догляду […]

Важливо

Які медичні послуги можна отримати в бахмутській лікарні в Броварах: актуальний перелік

У Бахмутській лікарні в Броварах надають понад десяток послуг за пакетами медичної допомоги для відвідувачів. У закладі працює 68 лікарів. Які послуги за пакетами медичної […]

Важливо

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників. Про це на запит редакції Бахмут […]

На що українці можуть витратити “зимову тисячу”: перелік товарів та послуг

В Україні продовжується реалізація національної програми “Зимова підтримка”, в межах якої надають 1 000 гривень з державного бюджету. На що саме можна витратити кошти? Детальніше […]