Як ВПО оформити житлову субсидію в 2024 році: інструкція

Микола Ситник 17:00, 5 Березня 2024
Послуги в смартфоні
Послуги в Дії / фото Дія

Внутрішньо переміщені особи (ВПО), які не зареєстровані, але фактично проживають в квартирі чи будинку, мають право на субсидію. Оформити її можна як офлайн, так і онлайн.

Про це повідомляє Урядовий портал.

Житлова субсидія для ВПО 2024: оформлення та розмір допомоги

Усі внутрішні переселенці, які не зареєстровані, але фактично проживають у житловому приміщенні, можуть отримувати субсидію. Для цього навіть не потрібно укладати договір про оренду. Достатньо підтвердити своє місце проживання довідкою про статус внутрішньо переміщеної особи. Оформити субсидії можна як офлайн, так і онлайн.

Для оформлення необхідні такі документи:

  • заява про призначення субсидії (за встановленою формою);
  • декларація про доходи та витрати (за встановленою формою), в якій зазначаються дані про членів родини, котрі проживають у приміщенні;
  • пред’явити паспорт і реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП / раніше ідентифікаційний номер платника податків, ідентифікаційний номер);
  • копія довідки про статус ВПО.

Зразки документів за встановленою формою доступні за посиланням.

Громадяни можуть звертатися особисто для подачі документів:

  • до посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади, яких наділяють повноваженнями відповідні органи місцевого самоврядування;
  • у ЦНАП;
  • у сервісний центр Пенсійного фонду України.

Оформити субсидію онлайн можна:

  • на портал Дія, ввівши у пошуку “Заява на субсидію”;
  • на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • через мобільний застосунок “Пенсійний фонд”. Завантажити його можна для Android та iOS.

Розмір допомоги залежить від вартості житловокомунальних послуг, якими користується родина, і від рівня її доходів. Допомога на проживання, що надається ВПО, не враховується як дохід родини при призначенні субсидії.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

Семаковська Тетяна 16:45, 20 Січня 2025
Бахмутський ЦНАП
ЦНАП для бахмутян / фото Бахмутська міськрада

22 січня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на консультацію можна за номером телефону.

Про це повідомляє Центр підтримки бахмутян у місті Київ.

Бахмутський ЦНАП в Києві

Прийом громадян запланований у середу, 22 січня, за адресою: місто Київ, провулок Машинобудівний, 28, кабінет 204 (Солом’янський район, станція метро “Шулявська”) з 10:00 до 14:00. Потрапити на прийом можна за попереднім записом за телефонами:

  • +380 (98) 850 0561;
  • +380 (99) 667 9206.

В установі мешканці Бахмутської громади можуть:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого / зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Як отримати консультацію

Консультації за зазначеними послугами можна отримати й дистанційно з понеділка по п’ятницю, з 10:00 до 16:00, за номерами: +38 (098) 850 0561 або +38 (099) 667 9206.

Також можна звернутися на електронні скриньки: 

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Лікарняні виплати в Україні: як змінилася процедура у 2025 році

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 15:15, 20 Січня 2025
Оформлення виплат / фото ілюстративне, Depositphotos

Робітники, які не можуть продовжувати роботу через стан здоров’я, можуть піти на лікарняний та розраховувати на спеціальні виплати. Цією можливістю можна скористатися й у 2025 році, втім треба бути готовим до нововведень.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про лікарняні та про те, як саме змінилася ця можливість у 2025 році.

Лікарняні виплати у 2025 році

Лікарняні виплати — це тимчасовий дохід під час хвороби, які надаються працівникові під час його тимчасової непрацездатності. Підставою для отримання грошей є наявність е-лікарняного або документального підтвердження права працівника на звільнення від виконання службових обов’язків (листок непрацездатності) на період, визначений лікарем.

У 2025 році запрацювала нова реформа, яка закріплена законами України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. В її межах прийнята норма, згідно з якою Пенсійний фонд України (ПФУ) залучатиметься до виплат лікарняних. Перші п’ять днів хвороби працівника оплачує його роботодавець. Починаючи з шостого дня — ПФУ. Якщо ви хворієте понад шість днів, то ваш роботодавець має подати заяву-розрахунок до Пенсійного фонду.

Як здійснюватимуться виплати у 2025 році

Підставою для нарахування лікарняних виплат є е-лікарняний, або листок непрацездатності. Саме цим документом працівник підтверджує свою хворобу. На їх основі формується електронний медичний висновок, який згодом потрапляє до Електронного реєстру листків непрацездатності. Сповіщення про відкриття вашого е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на Порталі електронних послуг ПФУ.

Самі виплати надходитимуть тоді, коли статус працівника на Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України зміниться на “Готовий до сплати”. Для звичайних лікарняних термін зміни статусу становить 7 днів після дати відкриття. Впродовж цього часу лікарем може бути змінений медичний висновок.

Варто зазначити, що через проблеми роботи електронного кабінету та реєстру лікарняних під час війни, деякі лікарняні так і не змінили свій статус на Готовий до сплати. У такому разі бухгалтер вашого підприємства може самостійно відрахувати та виплатити вам лікарняний.

Терміни виплат лікарняних коштом ПФУ

Виплати ПФУ мають перерахувати впродовж 10 календарних днів з дня надходження документів. Впродовж цього часу комісія ПФУ буде вирішувати, чи призначати вам лікарняні виплати. У випадку позитивного рішення, ПФУ має перерахувати кошти роботодавцю, а він — на рахунки працівника разом з найближчою зарплатою.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

22 січня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на […]

Лікарняні виплати в Україні: як змінилася процедура у 2025 році

Робітники, які не можуть продовжувати роботу через стан здоров’я, можуть піти на лікарняний та розраховувати на спеціальні виплати. Цією можливістю можна скористатися й у 2025 […]

15:15, 20.01.2025 Скопіч Дмитро

Соціальна допомога: якого числа вона надходить на рахунки українців у 2025 році

Система соціальної допомоги в Україні — це важливий інструмент підтримки тих громадян, хто опинився у скрутному життєвому становищі. Вона вкрай актуальна й під час війни. […]

12:15, 20.01.2025 Скопіч Дмитро

Допомога по безробіттю: як її оформити у 2025 році

В Україні існує державна програма, яка надає можливість отримувати регулярні грошові виплати безробітним громадянам. Вона діє й під час воєнного стану. Редакція Бахмут IN.UA розповідає […]

12:00, 19.01.2025 Скопіч Дмитро

Як звільнитися з військової служби за сімейними обставинами: покроковий гід та перелік документів

Військовослужбовці, які наразі перебувають на службі, мають право на дострокове звільнення зі служби за певними обставинами. Сімейні — одні з таких. Редакція Бахмут IN.UA розповідає, […]

11:00, 19.01.2025 Скопіч Дмитро