Виплати ВПО в грудні 2024 року: на які зміни варто чекати переселенцям

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 8 Грудня 2024
Грошова виплата для переселенців / фото ілюстративне, iStock

З 1 грудня 2024 року в Україні продовжать виплачувати грошову допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам (ВПО), які потребують державної підтримки. Проте, деяким переселенцям доведеться додатково відвідати ЦНАПи, щоб подати заявку про продовження виплат.

Детальніше про те, як змінилися виплати для ВПО з 1 грудня 2024 року, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Виплати ВПО з 1 грудня 2024 року

У серпні 2024 року для багатьох ВПО сплив термін державної допомоги на проживання. Утім, в Кабінеті міністрів оперативно продовжили підтримку громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, до лютого 2025 року. Мова йде про:

  • пенсіонерів, чий розмір пенсії не перевищує 9 444 гривень;
  • людей з інвалідністю I чи II груп;
  • діти з інвалідністю віком до 18 років та тяжкохворі діти;
  • діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 23 років, а також батьки-вихователі та прийомні батьки.

Нагадаємо, що розмір державної допомоги для переселенців залишається без змін. Він становить:

  • для дітей та осіб з інвалідністю — 3 000 гривень;
  • для усіх інших категорій — 2 000 гривень.

Кошти надходять на картку голові домогосподарства 15 та 28 числа кожного місяця.

Кому потрібно звертатися для продовження виплат

Виплати ВПО також отримуватимуть громадяни, які відповідають певним категоріям та подали відповідну заявку. Йдеться про:

  • сім’ї з дітьми до 14 років, які проживають в зоні активних чи можливих бойових дій, чи в умовно безпечних регіонах, але діти там не мають змогу вчитися офлайн;
  • сім’ї, де один з членів сім’ї доглядає за особою, які має інвалідністю I групи, або за дитиною з інвалідністю віком до 18 років чи тяжкохворою дитиною;
  • дітей до 14 років, які прибули без супроводу батьків, при цьому заяву повинна писати особа, яка має родинні стосунки з дитиною;
  • вагітні жінки, але не раніше 30 тижня вагітності.

Виплати дітям ВПО взимку 2024 року

В грудні 2024 року в Україні запустили програму “Зимова підтримка”, яка передбачає одноразову виплату в розмірі 6 500 гривень на дитину з родин внутрішньо переміщених осіб, а також малозабезпечених верств населення. Аналогічну допомогу надаватимуть й особам з інвалідністю І групи з-поміж ВПО.

Додатково звертатися за призначенням допомоги не потрібно. Всі кошти автоматично надходитимуть картковий рахунок отримувача, який знаходиться в державних реєстрах.

Зазначається, що допомога не вноситиметься до середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Це означає, що вона не вплине на оформлення чи призначення різноманітних видів допомоги, зокрема, житлових субсидій. Детальніше про те, як подати заявку на її отримання, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA за посиланням.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Технічний паспорт на квартиру: для чого він потрібен і як отримати

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:35, 11 Грудня 2024
Технічний паспорт / фото ілюстративне, iStock

Технічний паспорт нерухомості — це детальний документ, що містить опис фізичних характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм чи конструктивні елементи. Цей документ є невіддільною частиною документації, яка необхідна для процесів купівлі-продажу чи реєстрації інших прав на нерухомість.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, що таке технічний паспорт, а також ділиться алгоритмом дій для його оформлення.

Технічний паспорт на нерухомість в Україні 

Технічний паспорт на нерухомість — це важлива частина загальної документації щодо певної будівлі, яка містить опис характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм, конструктивні елементи й матеріали, з яких він збудований. Він формується на основі технічної інвентаризації та відображає стан об’єкта на конкретну дату. 

Загалом, цей документ часто використовується під час:

  • купівлі-продажу, щоб підтвердити власність та характеристики об’єкта;
  • оформлення спадщини на певний об’єкт нерухомості;
  • реконструкції або перепланування, щоб задокументувати зміни в об’єкті;
  • процесу зміни власника;
  • оподаткування для визначення податкової вартості об’єкта;
  • розгляду справ у суді, як доказ технічних характеристик об’єкта. 

Як зробити паспорт на квартиру

Відповідно до Постанови Кабміну №488, технічний паспорт на об’єкт нерухомості надається за результатами технічної інвентаризації, під час якої спеціалісти Бюро технічної інвентаризації (БТІ) здійснюють обстеження об’єкта нерухомого майна, проводять необхідні вимірювання та розрахунки.

Для того, щоб подати заявку  необхідно звернутися до суб’єкта господарювання, що має відповідну ліцензію на виконання таких робіт. Таким органом є БТІ. При цьому необхідно надати наступний перелік документів:

  • заява власника або уповноваженої особи. 
  • документи, що посвідчують особу заявника та підтверджують наявність у нього права власності на об’єкт нерухомого майна;
  • документи, який підтверджує право власності на земельну ділянку (якщо це приватний будинок чи дачна садиба). 
  • проєктна документація (якщо є). 
  • довідка про присвоєння поштової адреси. 

Чи можливо відновити документ

Бувають випадки, коли власник об’єкта нерухомості, втрачає технічний паспорт. У такому випадку потрібно звернутися до бюро технічної інвентаризації (БТІ), яке видавало вам оригінал документа, та написати заявку щодо відновлення. До неї потрібно додати документ, який підтверджує право власності на нерухомість. 

Зазначимо, що у випадках, коли громадянин отримував технічний паспорт у БТІ, які знаходяться в районі бойових дій, потрібно уточнити актуальне місцеперебування та графік роботи. Бахмутяни ж можуть отримати довідки від бюро в ЦНАПах.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Діти, які постраждали від війни: як отримати гроші та юридичну допомогу

Семаковська Тетяна 11:10, 10 Грудня 2024
Діти, які отримали поранення внаслідок війни можуть отримати допомогу / фото ілюстративне, Pexel

В Україні діє комплексна допомога дітям, які отримали поранення під час війни. Йдеться про ушкодження здоров’я, одержані від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння. Такі діти можуть отримати одноразову грошову допомогу в розмірі 11 тисяч гривень, а також ряд інших послуг. Допомогу надає СОС Дитячі містечка.

Як отримати допомогу на дитину від СОС Дитячі містечка — читайте в матеріалі.

Діти: допомога після поранення

Отримати допомогу можуть діти, які отримали поранення (ушкодження здоров’я, отримані від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння) внаслідок російського вторгнення в Україну та члени їх сімей.

Ось перелік допомоги, яку можна отримати:

  • одноразова грошова допомога (11 тисяч гривень);
  • допомога в проходженні реабілітації;
  • допомога з ліками та засобами реабілітації;
  • допомога в проходженні медичного обстеження;
  • індивідуальна психологічна та логопедична допомога;
  • індивідуальні онлайн заняття зі шкільної програми
  • гуманітарна допомога;
  • юридична допомога: консультації, супровід в оформленні інвалідності, соціальних виплат, та інших спеціальних статусів;
  • інші послуги відповідно до потреб дітей і сімей.

Як подати заявку на допомогу дитячі містечка?

Подати заяву на отримання допомоги можуть мешканці всієї України. Для цього потрібно заповнити форму за посиланням. Заповнювати форму можуть для дітей, які проживають на території України та для дітей, які отримали поранення, але наразі перебувають поза межами країни.

Зверніть увагу, що вам потрібно буде надати підтверджуючі документи про поранення дитини:

  • паспорт законного представника дитини;
  • ідентифікаційний код законного представника дитини;
  • свідоцтво про народження/або паспорт дитини, яка отримала пораненням чи інше ушкодження здоров’я внаслідок російського вторгнення в Україну;
  • ідентифікаційний код дитини, яка отримала пораненням чи інше ушкодження здоров’я внаслідок російського вторгнення в Україну (за наявністю);
  • реквізити картки заявника (номер IBAN);
  • медична виписка дитини, яка отримала пораненням внаслідок російського вторгнення в Україну;
  • довідка від Національної поліції або витяг про внесення випадку до Єдиного реєстру досудових розслідувань (за наявністю).

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Технічний паспорт на квартиру: для чого він потрібен і як отримати

Технічний паспорт нерухомості — це детальний документ, що містить опис фізичних характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм чи конструктивні елементи. Цей документ є невіддільною частиною […]

14:35, 11.12.2024 Скопіч Дмитро

Діти, які постраждали від війни: як отримати гроші та юридичну допомогу

В Україні діє комплексна допомога дітям, які отримали поранення під час війни. Йдеться про ушкодження здоров’я, одержані від вибухових речовин, боєприпасів і військового озброєння. Такі […]

Тисяча від Зеленського: як отримати кошти та задонатити їх ЗСУ

Державна програма “Зимова єПідтримка”, в межах якої кожен громадянин України зможе отримати 1 000 гривень, вже діє на території країни. Отримані кошти можна спрямувати на […]

5 романтичних фільмів, які обов’язкові для перегляду парам

Додати трохи романтики у вечори пар досить легко — достатньо обійняти коханого чи кохану та включити романтичні фільми на телевізорі чи навіть телефоні. Вони здатні […]

10:00, 08.12.2024 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

11 грудня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]