Вступ-2025: хто має право вступити на бюджет за пільгами

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 10 Травня 2025
Вступна кампанія / фото МОН

У 2025 році вступити до українських вишів на бюджет можуть абітурієнти, які успішно складуть національний мультипредметний тест (НМТ) та пройдуть конкурсний відбір. Однак для окремих категорій громадян передбачені пільги, які дозволяють навчатися коштом держави за спрощеною процедурою.

Детальніше про те, хто в Україні може вступити до університету на бюджет за пільгами — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Хто може вступити на бюджет

Щоб скористатися спеціальними умовами вступу, абітурієнт має мати у ЄДЕБО (Єдина державна електронна база з питань освіти) особисту картку з позначенням пільгової категорії. У ній також мають бути внесені дані, що підтверджують наявність пільг — або реквізити відповідних документів, або їхні скан-копії (якщо інформація відсутня в державних реєстрах).

Важливо: подати підтвердження пільги необхідно до подання першої заяви через електронний кабінет. Після цього змінити або додати інформацію вже неможливо. Для внесення даних про пільгу вступнику потрібно звернутися до приймальної комісії будь-якого закладу вищої освіти з відповідними документами.

Зазначимо, що пільгові умови вступу застосовуються лише до заяв на відкриті та фіксовані конкурсні пропозиції.

Хто може претендувати на бюджет за співбесідою або творчим конкурсом

Пільги для вступу залежать від конкретної категорії. Право на вступ без НМТ, за результатами співбесіди або творчого конкурсу мають:

  • особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • особи з інвалідністю, які не можуть фізично відвідувати навчальний заклад (за медичними показаннями);
  • постраждалі від Чорнобильської катастрофи;
  • учасники Революції Гідності та учасники бойових дій (крім строкової служби) — можуть вступати за співбесідою або бути переведеними на бюджет після вступу на контракт;
  • вступники, яким відмовлено в участі в НМТ через неможливість створення умов (офіційна або технічна причина);
  • особи з інвалідністю, які не змогли скласти НМТ через хворобу;
  • переселенці з тимчасово окупованих територій або районів бойових дій, які переїхали після 1 січня 2025 року — можуть скористатися квотою-2 або претендувати на переведення на бюджет згодом.

Хто може бути переведений з контракту на бюджет

Можливість пільгового переведення на бюджет із контракту мають:

  • особи з інвалідністю I–II груп, діти з інвалідністю віком до 18 років;
  • постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС (категорії 1 і 2), хворі на променеву хворобу;
  • діти та особи, батьки яких є учасниками бойових дій, зниклими безвісти, загиблими, перебувають у полоні або отримали інвалідність внаслідок війни;
  • шахтарі зі стажем роботи під землею понад три роки та їхні діти;
  • жителі населених пунктів, які на 1 липня 2025 року вважаються територією можливих бойових дій;
  • внутрішньо переміщені особи (ВПО);
  • діти з багатодітних сімей (від п’яти дітей і більше).

Хто має право на обов’язкове переведення на бюджет і вступ з мінімальним балом 130

До категорій, які мають переважне право на бюджетне місце та можуть вступати з конкурсним балом від 130, належать:

  • діти загиблих осіб відповідно до ст. 10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни»;
  • діти, батьки яких загинули в полоні;
  • особи, чий батько або мати загинули під час Революції Гідності;
  • особи, чий батько або мати брали участь у бойових діях за кордоном і загинули або померли;
  • особи, чий батько або мати були військовослужбовцями, які загинули або зникли безвісти;
  • особи, чий батько або мати працювали в поліції та загинули або зникли безвісти.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Що робити, якщо право власності на житло є лише в БТІ: пояснення Мін’юсту

Семаковська Тетяна 12:30, 12 Грудня 2025
Будинок в Бахмуті / фото Іван Сидоров

Власники нерухомості, чиї права були оформлені до 2013 року в Бюро технічної інвентаризації (БТІ) та зберігаються лише на паперових носіях, можуть безоплатно зареєструвати їх у Державному реєстрі прав. Це особливо актуально в умовах воєнного стану через ризик втрати документів.

Детальніше про те, як подати заяву на реєстрацію прав на нерухоме майно розповіли в Міністерстві юстиції України.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно: як її пройти

У частини громадян право власності на нерухомість було зареєстроване до 1 січня 2013 року в БТІ. Відповідні дані відсутні в базах Державного реєстру права, хоча самі документи залишаються актуальними та продовжують визнаватися державою.

Право власності таких власників підтверджується паперовими документами, зокрема свідоцтвом про право власності чи договором купівлі-продаж. Реєстрація в Держреєстрі не є обов’язковою нормою для громадян, проте в умовах воєнного стану вона набуває особливої актуальності через ризики втрати документів чи недоступності архівів на тимчасово окупованих територіях.

Також реєстрація необхідна для подальшого отримання компенсацій за програмою “єВідновлення”. Для власників, чиї права оформлені до 2013 року, процедура є безоплатною.

Що потрібно для проходження реєстрації

Наразі подати заяву можна:

  • у паперовій формі через ЦНАП до державного реєстратора або нотаріуса за місцем розташування нерухомості. Якщо майно знаходиться в АР Крим, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській, Чернігівській областях або місті Севастополі — звернутися можна до будь-якого державного реєстратора чи нотаріуса в Україні;
  • в електронній формі через портал Дія (крім Донеччини, Луганщини та АР Крим).

Якщо право було набуте до 2013 року, державний реєстратор має самостійно запитати необхідну інформацію від БТІ, якщо заявник не надав відповідні документи.

У разі знищення архіву БТІ або його перебування на тимчасово окупованій території власник може звернутися до суду для підтвердження права власності.

Зазначається, що для власників, у кого права власності виникли та оформлені до 2013 року, ця послуга є безоплатною.

БТІ для бахмутян: куди звертатися

Комунальне підприємство “Бахмутське БТІ” наразі працює у Києві щосереди за адресою: Солом’янський район, провулок Машинобудівний, 28 (поруч із метро “Шулявська”). Попередній запис обов’язковий — за телефоном +380 (95) 678 0014.

Підприємство надає такі послуги:

  • консультації з питань нерухомості у Бахмутській громаді;
  • отримання даних із архівів БТІ;
  • допомога в оформленні документів на об’єкти нерухомості.

Громадян консультують онлайн з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 17:00.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Семаковська Тетяна 11:20, 12 Грудня 2025

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників.

Про це на запит редакції Бахмут IN.UA повідомили в Часовоярській МВА.

Часів Яр: виплати військовим

Для мешканців Часовоярської громади, які долучилися до війська під час мобілізації або підписали контракт на строк не менше трьох років, передбачена низка програм грошової допомоги. Зокрема, розпорядження начальника міської військової адміністрації №227рр від 9 грудня 2024 року дозволяє вказаним категоріям отримати одноразову виплату в розмірі 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, або 30 280 гривень.

Окремо в МВА розробили програму соціального захисту та підтримки військовослужбовців ЗСУ, ветеранів війни, їхніх сімей, родин загиблих та осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Згідно з її положеннями, чинним військовим, учасникам бойових дій та ветеранам, зареєстрованим у громаді, передбачена щорічна одноразова матеріальна допомога в розмірі 20 000 гривень.

Програмою також передбачена підтримка родин загиблих захисників, осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та військовослужбовців, звільнених з полону:

  • виплата одноразової матеріальної допомоги на поховання Захисників і Захисниць України;
  • виплата щорічної одноразової матеріальної допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни та членів їхніх сімей, а також членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • надання одноразової матеріальної допомоги сім’ям осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, з-поміж військовослужбовців;
  • надання одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з полону.

Які документи потрібні для оформлення допомоги

Для отримання допомоги потрібно надати завірені копії таких документів:

  • паспорта;
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого номера;
  • документа, який підтверджує статус військовослужбовця ЗСУ або ветерана війни згідно із законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про військовий обов’язок і військову службу”;
  • документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання на території Часовоярської міської територіальної громади — наприклад, витягу з реєстру територіальної громади, у тому числі сформованого через портал “Дія”;
  • банківських реквізитів у форматі IBAN;
  • заяви та згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

Куди звертатися за допомогою

Звертатися для отримання допомоги потрібно до відповідальних осіб:

  • військовозобов’язаним під час мобілізації та контрактникам — Перепелятник Артем Сергійович (+380 (95) 362 8926, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00);
  • чинним військовослужбовцям ЗСУ, ветеранам та їхнім родинам — Хроменко Олеся Олександрівна (+380 (50) 598 4522, з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00).

Чому можуть відмовити в наданні допомоги

У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено у разі:

  • якщо наданий неповний пакет документів;
  • якщо надані документи не підтверджують статуси військовослужбовців ЗСУ, учасників бойових дій, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або військовослужбовців, звільнених з полону;
  • якщо виявлено факт надання недостовірних даних чи документів;
  • у разі повторного звернення протягом поточного календарного року в межах бюджетного періоду;
  • в інших випадках.

Як зазначено у відповіді на запит редакції Бахмут IN.UA, громадяни, яким відмовили у допомозі, можуть оскаржити рішення в адміністративному або судовому порядку.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Що робити, якщо право власності на житло є лише в БТІ: пояснення Мін’юсту

Власники нерухомості, чиї права були оформлені до 2013 року в Бюро технічної інвентаризації (БТІ) та зберігаються лише на паперових носіях, можуть безоплатно зареєструвати їх у […]

Важливо

Яку допомогу можуть отримати військові з Часів Яра

Часовоярська міська військова адміністрація має кілька програм, які передбачають грошову підтримку військовозобов’язаних, чинних військових, ветеранів та родин загиблих захисників. Про це на запит редакції Бахмут […]

просунулись

Карта DeepState показує нові зміни на фронті біля Покровська та Костянтинівки

Російська армія має нові просування на Донеччині. Ворог пройшов вперед на Покровському і Костянтинівському напрямках фронту. Про ситуацію на фронті повідомляє Бахмут IN.UA. Просування рф […]

мсек

Бахмутська лікарня у Броварах: скільки людей прийняли за 2025 рік і які послуги надали

У Броварах працює релокована Бахмутська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування. Протягом 2025 року тут отримали допомогу понад 130 тисяч людей. З них 4,7 тисячі — люди […]

цивільні

Росіяни заявили, що в Бахмуті живуть цивільні: що відомо

Російські волонтери алла і павло сидорови показали нові кадри з Бахмута. Росіяни кажуть, що житло місцевих жителів зруйноване вщент, тому люди вимушені мешкати у пунктах […]