У Покровську комісія з обстеження житла не працює в повному обсязі: куди звертатися

Валентина Твердохліб 16:05, 16 Грудня 2024
комісія
Зруйноване житло в Покровську / фото Покровська МВА

Щодня Покровськ потерпає від ворожих обстрілів. Через бойові дії в місті зруйновані та пошкоджені сотні житлових будинків. Щоб власники пошкоджених осель могли отримати компенсацію від держави, житло має обстежити спеціальна комісія. Та наразі вона не працює в повному обсязі.

Про це повідомляє Покровська МВА.

Обстеження житла в Покровську: як працює комісія

Комісія з обстеження пошкодженого і зруйнованого житла в Покровську працює не в повному обсязі. Зафіксувати пошкодження і руйнування житлових об’єктів у зоні, яка щоденно зазнає обстрілів, неможливо. Причина — відсутність безпечних умов для членів комісії.

З огляду на безпекову ситуацію, комісія Покровської МВА наразі не може повноцінно виконувати обстеження. Станом на сьогодні комісія працює лише над фіксацією зруйнованого житла і лише там, де дозволяє безпекова ситуація. В першу чергу обстежують об’єкти комунальної власності.

Поновити комісійне обстеження житлового фонду можливо лише в разі стабілізації безпекової ситуації.

Покровськ, як подати заявку на компенсацію

Наразі отримати компенсацію за пошкоджено майно на території Покровської громади неможливо, адже вона внесена до переліку територій, на яких ведуться активні бойові дії. Виплати можна отримати тільки за зруйноване житло і лише по тих об’єктах, де комісія може підтвердити факт руйнування.

Повідомити про факт пошкодження оселі можна самостійно, подавши заявку через “Дію”. Для цього треба:

  • зареєструватися в застосунку “Дія” або авторизуватися в кабінеті громадянина на порталі “Дія”;
  • заповнити заяву;
  • завантажити документи, які підтверджують факт пошкодження або руйнування майна;
  • поставити електронний підпис і відправити заяву.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як ВПО подати дані в Міжнародний реєстр збитків за категорією “Вимушене переміщення”

Семаковська Тетяна 12:50, 23 Грудня 2025
Подати заяву до реєстру збитків можна лише через вебпортал “Дія” / фото “Дія”

Міжнародний реєстр збитків, завданих агресією російської федерації проти України — це міжнародний орган, який збирає заяви про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих з 24 лютого 2022 року. У ньому передбачена окрема категорія А1 для тих, хто був змушений покинути власні домівки та стати ВПО або біженцем за межами країни.

Про це йдеться на офіційному сайті реєстру.

Міжнародний реєстр збитків: що таке категорія А1

А1 — це одна з найбільш популярних категорій, за якими подаються дані до Міжнародного реєстру збитків. Вона поділена на дві підкатегорії:

  • А1.1 “Вимушене внутрішнє переміщення”;
  • А1.2 “Вимушене переміщення за межі України”.

Наразі подати заявки можна лише за першою підкатегорією. Проте, як вказали представники Київського офісу Реєстру збитків для України на спеціальному вебінарі 23 грудня 2025 року, можливість подання заяв для біженців, які наразі перебувають за межами України, буде відкрита найближчим часом.

Вказані категорії дозволять у майбутньому отримати грошове “відшкодування душевного болю і страждань” з майбутніх репарацій. При цьому не потрібно додатково надавати власну або експертну оцінку психологічного стану.

За яких обставин переміщення вважається вимушеним

Переміщення вважається вимушеним, якщо:

  • пошкоджене чи знищене житло;
  • населений пункт знаходиться (знаходився) на території активних бойових дій або території можливих бойових дій;
  • населений пункт знаходиться (знаходився) на тимчасово окупованих територіях;
  • існує загроза настання активних бойових дій на території населеного пункту;
  • існує загроза окупації населеного пункту;
  • переміщення спричинене руйнуванням Каховської ГЕС;
  • відсутність належних умов для проживання, про які необхідно вказати додатково.

Як подати заяву та які документи потрібні

Подати заяву до Міжнародного реєстру збитків можна лише одним способом — через вебпортал “Дія”. Далі потрібно буде заповнити певні поля з особистою інформацією та додати документи, деякі з яких можуть підтягнутися з Єдиної інформаційної бази про внутрішньо переміщених осіб в Україні.

Як зазначають представники Київського офісу Реєстру збитків для України, головним документом при поданні даних за категорією А1.1 є довідка ВПО.

Важливо, подавати заяви до Міжнародного реєстру збитків можна стільки разів, скільки існує категорій, до яких належить громадянин. Вони не виключають одна одну. Тому, наприклад, заяви, пов’язані з матеріальними наслідками вимушеного внутрішнього переміщення, такими як втрата оплачуваної роботи, втрата житла або місця проживання чи інші економічні втрати, котрі належать до інших категорій, можна подавати одночасно із заявою по А1.1.

Які дані потрібно зазначити в заяві

У заяві необхідно обов’язково зазначити такі дані:

1. Ідентифікація заявника

  • повне ім’я;
  • стать;
  • дата народження;
  • громадянство;
  • документ, що посвідчує особу (серія та номер паспорта);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків України;
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі України;
  • зареєстроване місце проживання заявника;
  • поточна адреса фактичного проживання;
  • контактний номер або номери телефону;
  • адреса електронної пошти;
  • підгрупа заявника (наприклад: військовослужбовець, член добровольчих формувань територіальних громад, працівник правоохоронних органів, працівник аварійно-рятувальних служб, комунальних служб, об’єктів критичної інфраструктури, медичний працівник);
  • інформація про наявність або відсутність судимості за злочини, пов’язані з російською агресією проти України;
  • інформація про застосування до заявника санкцій чи інших еквівалентних обмежувальних заходів, запроваджених урядом або міжнародними організаціями;
  • у разі подання заяви через представника — еквівалентна інформація, що ідентифікує такого представника;
  • у разі подання заяви через Центр надання адміністративних послуг в Україні — інформація, передбачена статтею 7 Правил залучення представників.

2. Подія або події, пов’язані з вимушеною втечею чи від’їздом

  • дата або дати переміщення;
  • адреса реєстрації на момент переміщення;
  • адреса або адреси після переміщення (якщо вони відрізняються від поточної адреси заявника);
  • інформація про обставини, що спричинили вимушену втечу або від’їзд;
  • інформація про інших членів сім’ї, які були переміщені разом із заявником (заяви на таких осіб подаються окремо);
  • дата завершення вимушеного внутрішнього переміщення (за наявності).

3. Реєстрація як внутрішньо переміщеної особи

  • інформація про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи в Єдиній інформаційній базі даних про ВПО в Україні;
  • дата видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • реєстраційний номер або номери.

4. Додаткові докази

  • додаткові докази щодо особи заявника;
  • додаткові докази щодо обставин, які спричинили вимушену втечу або від’їзд;
  • додаткові докази щодо інших аспектів заяви;
  • додаткові коментарі заявника.

5. Перевірка та подання заяви

  • перевірка та підтвердження внесених даних;
  • перевірка особи перед поданням заяви;
  • згода на передачу персональних даних;
  • подання заяви.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Житлова допомога для ВПО з ТОТ: як формується черговість виплат компенсації

Семаковська Тетяна 15:00, 22 Грудня 2025
Пошкоджена багатоповерхівка в Бахмуті / фото росджерела

Черговість виплат житлової компенсації для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) залежить виключно від дати подання звернення про фінансування. Жодних пільг або переваг у черзі наразі не передбачено.

Про це повідомили представники громадської організації “ВПО України”.

Житлова компенсація для ВПО: як визначають чергу виплат

Переселенці, житло яких залишилося на тимчасово окупованих територіях, можуть отримати державну допомогу на придбання нового житла. Розмір компенсації становить до 2 мільйонів гривень на одну людину або сім’ю.

Наразі програма поширюється виключно на внутрішньо переміщених осіб, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни.

Представники ГО “ВПО України” також подали запит в Міністерство розвитку громад та територій. Там відповіли, що жодних пільг або пріоритетів у черговості виплат не передбачено. Черга формується виключно за датою подання звернення про фінансування. Виплати здійснюються в межах наявних коштів і поновлюються після їх поповнення.

Послуга надається в електронному форматі: подання паперових документів не передбачене, а оформлення відбувається через портал Дія, ЦНАП або нотаріуса.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Важливо

Як ВПО подати дані в Міжнародний реєстр збитків за категорією “Вимушене переміщення”

Міжнародний реєстр збитків, завданих агресією російської федерації проти України — це міжнародний орган, який збирає заяви про відшкодування збитків, втрат чи шкоди, завданих з 24 […]

Житлова допомога для ВПО з ТОТ: як формується черговість виплат компенсації

Черговість виплат житлової компенсації для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) залежить виключно від дати подання звернення про фінансування. Жодних пільг або переваг у черзі наразі не […]

Важливо

Компенсація за майно на ТОТ: що змінилося для ВПО у 2025 році

До 2025 року внутрішньо переміщені особи, житло яких залишилося на тимчасово окупованих територіях, фактично не мали доступу до механізмів компенсації. У 2025 році вперше було […]

комісії

У Гаазі погодили створення Міжнародної компенсаційної комісії: що це дає українцям

У Гаазі відбулась дипломатична конференція, під час якої підписали Конвенції про створення Міжнародної компенсаційної комісії для України. Цей орган розглядатиме заяви, які подавали українці в […]

пушиліна
Важливо

Путін підписав закон, який дозволяє забирати майно українців в окупації: деталі документа

15 грудня глава рф володимир путін підписав закон про передачу в державну власність покинутих осель на окупованих частинах Донецької, Луганської, Херсонської та Запорізької областей. Житло […]