Технічний паспорт на квартиру: для чого він потрібен і як отримати

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:35, 11 Грудня 2024
Технічний паспорт / фото ілюстративне, iStock

Технічний паспорт нерухомості — це детальний документ, що містить опис фізичних характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм чи конструктивні елементи. Цей документ є невіддільною частиною документації, яка необхідна для процесів купівлі-продажу чи реєстрації інших прав на нерухомість.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає, що таке технічний паспорт, а також ділиться алгоритмом дій для його оформлення.

Технічний паспорт на нерухомість в Україні 

Технічний паспорт на нерухомість — це важлива частина загальної документації щодо певної будівлі, яка містить опис характеристик об’єкта, таких, як площа, об’єм, конструктивні елементи й матеріали, з яких він збудований. Він формується на основі технічної інвентаризації та відображає стан об’єкта на конкретну дату. 

Загалом, цей документ часто використовується під час:

  • купівлі-продажу, щоб підтвердити власність та характеристики об’єкта;
  • оформлення спадщини на певний об’єкт нерухомості;
  • реконструкції або перепланування, щоб задокументувати зміни в об’єкті;
  • процесу зміни власника;
  • оподаткування для визначення податкової вартості об’єкта;
  • розгляду справ у суді, як доказ технічних характеристик об’єкта. 

Як зробити паспорт на квартиру

Відповідно до Постанови Кабміну №488, технічний паспорт на об’єкт нерухомості надається за результатами технічної інвентаризації, під час якої спеціалісти Бюро технічної інвентаризації (БТІ) здійснюють обстеження об’єкта нерухомого майна, проводять необхідні вимірювання та розрахунки.

Для того, щоб подати заявку  необхідно звернутися до суб’єкта господарювання, що має відповідну ліцензію на виконання таких робіт. Таким органом є БТІ. При цьому необхідно надати наступний перелік документів:

  • заява власника або уповноваженої особи. 
  • документи, що посвідчують особу заявника та підтверджують наявність у нього права власності на об’єкт нерухомого майна;
  • документи, який підтверджує право власності на земельну ділянку (якщо це приватний будинок чи дачна садиба). 
  • проєктна документація (якщо є). 
  • довідка про присвоєння поштової адреси. 

Чи можливо відновити документ

Бувають випадки, коли власник об’єкта нерухомості, втрачає технічний паспорт. У такому випадку потрібно звернутися до бюро технічної інвентаризації (БТІ), яке видавало вам оригінал документа, та написати заявку щодо відновлення. До неї потрібно додати документ, який підтверджує право власності на нерухомість. 

Зазначимо, що у випадках, коли громадянин отримував технічний паспорт у БТІ, які знаходяться в районі бойових дій, потрібно уточнити актуальне місцеперебування та графік роботи. Бахмутяни ж можуть отримати довідки від бюро в ЦНАПах.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Тисяча від Зеленського: як отримати кошти та задонатити їх ЗСУ

Семаковська Тетяна 12:00, 8 Грудня 2024
Донат для ЗСУ / фото ілюстративне, Depositphotos

Державна програма “Зимова єПідтримка”, в межах якої кожен громадянин України зможе отримати 1 000 гривень, вже діє на території країни. Отримані кошти можна спрямувати на купівлю товарів українського виробництва чи оплату різноманітних послуг. Виплату також можна пожертвувати ЗСУ.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про два способи, як можна використати отриману 1 000 гривень для підтримки захисників та захисниць України.

“Зимова єПідтримка”: як отримати “тисячу Зеленського”

1 000 гривень у вигляді одноразової державної виплати в межах програми “Зимова єПідтримка” вже доступна для людей будь-якого віку, які живуть в Україні.

Заявку на отримання коштів можна подати через “Дію” впродовж трьох місяців зими 2024 та 2025 років. Виплати надходитимуть на карту “Національного кешбеку”. Для того, щоб отримати кошти через “Дію”, потрібно:

  • встановити чи оновити застосунок;
  • обрати у розділі “Сервіси” послугу “Національний кешбек”, а в ній — “Зимова підтримка”;
  • натиснути кнопку “Розпочати” та почати оформлювати заявку на отримання виплати;
  • надіслати заявку та очікувати кошти протягом кількох днів, але не більше 10.

Зазначається, що у випадку, якщо потенційний отримувач коштів вже є учасником програми “Національний кешбек” та відкрив спеціальний рахунок в одному із банків, то в застосунку “Дія” запропонують обрати наявний рахунок або відкрити нову картку.

Саму 1 000 гривень можна витратити до 31 грудня 2025 року.

Як задонатити гроші “Зимова єПідтримка” ЗСУ

Витратити тисячу від держави можна на різні потреби, зокрема, направити її на донат для ЗСУ через благодійний фонд. 

Залежно від банку, зробити це можна у кілька способів. Наприклад, для донату через застосунок “ПриватБанку” потрібно зайти у “Сервіси”, обрати “Платежі” та “Допомога армії”. Далі потрібно фонд з переліку, куди саме направиться донат, після чого обрати картку та закинути кошти.

Задонатити можна також і в застосунку monobank, де потрібно зайти у “Витратити кошти”. В переліку необхідно знайти “Благодійність”, після чого перед користувачем відкриється список із популярних зборів від різних благодійних фондів.

Зазначимо, що задонатити можна будь-яку суму — від 1 гривні та до всієї тисячі, отриманої в межах програми “Зимова єПідтримка”.

Купівля військових облігацій

Інший спосіб, який можна використати для підтримки армії — це купівля військових облігацій. Номінальна вартість державної облігації зараз становить саме 1 000 гривень, що дозволяє використати кошти з програми “Зимова єПідтримка” для їх купівлі. Інвестовані кошти буде спрямовано на забезпечення макрофінансових потреб держави, зокрема, на розвиток сектору безпеки на оборони.

Купити облігації наразі можна в застосунку “Дія”. Для цього потрібно:

  • зайти у “Дію”;
  • на головному екрані обрати пункт “Військові облігації”.
  • обрати облігацію за назвою українських міст чи територій, їх кількість та партнера;
  • підписати документи про купівлю та оплатити.

Зазначимо, що людина, котра купила облігації, отримає власні кошти назад з певним відсотком зверху.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Переселенці з Донеччини можуть отримати гуманітарну допомогу в Дніпрі

Валентина Твердохліб 12:30, 6 Грудня 2024
допомогу
Надання гуманітарної допомоги / фото Eleos-Ukraine

У Дніпрі видаватимуть гуманітарну допомогу переселенцям з Донеччини. Її надаватимуть окремо на кожну родину. Для отримання допомоги треба пройти попередню реєстрацію.

Про це повідомляє благодійна організація “Елеос Донецьк”.

Гуманітарна допомога для ВПО у Дніпрі

Гуманітарну допомогу в Дніпрі можуть отримати переселенці, які евакуювалися з Донеччини. Для отримання допомоги треба мати довідку ВПО з реєстрацією у місті Дніпро чи Дніпропетровській області.

Один гуманітарний набір розрахований на одну родину. Якщо з людьми, які проживають з вами, немає родинних звʼязків, то ви можете реєструватися як окремі сімʼї.

Гуманітарна допомога у Дніпрі: реєстрація

Реєстрація на отримання допомоги проходитиме через Google-форму. Вона відкриється сьогодні, 6 грудня, о 13:00. Оприлюднять форму за посиланням.

У день отримання допомоги, про який вас повідомлять, волонтерам треба предʼявити:

  • довідки ВПО всіх, хто проживає за вашою адресою;
  • паспорт отримувача допомоги;
  • ІПН (номер платника податків).

Як часто можна отримувати допомогу від “Елеос Донецьк”

Гуманітарну допомогу від “Елеос Донецьк” можна отримувати кілька разів. Для кожної групи ВПО є відповідний графік:

  • родини від двох людей мають право приходити раз на місяць — через 30 днів з моменту останнього отримання;
  • люди, які проживають по одному, можуть отримувати допомогу раз на два місяці — через 60 днів з моменту останнього отримання.

Отримувачі допомоги мають обов’язково витримувати термін отримання допомоги. Інформація про ваш останній візит є в базі даних волонтерів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Де взяти витяг про фактичне місце проживання з дитиною: інструкція

Для отримання допомоги на дитину батьків можуть попросити надати документи, зокрема й витяг про фактичне місце проживання з дитиною. Наприклад, якщо донор надає перевагу допомозі […]

Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

15 січня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

15 січня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Як пенсіонеру чи пенсіонерці оформити інвалідність в 2025 році: гід

З 1 січня 2025 року в Україні більше не працюють медико-соціальні експертні комісії (МСЕК). Президент України Володимир Зеленський ліквідував їх Законом №12178. Тож, відтепер, аби […]

Як закрити ФОП офлайн та онлайн: гід

Бувають випадки, коли людина, яка є фізичною особою-підриємцем (ФОП), вирішує припинити свою підприємницьку діяльність. Це можна зробити у декілька кроків як онлайн, так і офлайн. […]

12:00, 05.01.2025 Скопіч Дмитро