Підприємці можуть отримати грант на відновлення релокованого бізнесу: як подати заявку

Микола Ситник 17:13, 26 Жовтня 2023
Гранти
Грантові програми для бізнесу / фото з відкритих джерел

Чеська гуманітарна організація «Людина в біді» оголосила конкурс мікрогрантів на відновлення як переміщеного, так і місцевого бізнесу, який постраждав внаслідок воєнних дій. Участь можуть взяти підприємці з Львівської та Івано-Франківської областей.

Про це організація повідомляє на своєму офіційному сайті.

Конкурс проводиться за фінансової підтримки USAID. Метою проєкту є фінансування задля відновлення постраждалого бізнесу.

Хто може взяти участь у конкурсі?

Подаватися на грант можуть мікро, малі та середні підприємства, які відповідають таким умовам:

  • перемістилися / перереєструвалися після 24 лютого 2022 року до Івано-Франківської або Львівської областей із постраждалих від війни територій;
  • очолюються жінками;
  • створені підприємцями з-поміж місцевого населення або ВПО, бізнес яких постраждав внаслідок воєнних дій;
  • очолюються особами або працевлаштовують осіб, які належать до вразливих груп населення.

Умови участі в проєкті:

  • державна реєстрація підприємницької діяльності;
  • доведений попередній досвід ведення діяльності;
  • здійснення поточної чи запланованої діяльності на території Львівської або Івано-Франківської областей;
  • усі заходи в рамках заявки повинні бути заплановані на термін, який не перевищує шість місяців;
  • мікро, малі та середні підприємства, які вже отримували аналогічні бізнес-гранти від держави чи іншої організації, можуть брати участь у конкурсі, але не матимуть пріоритету у процесі відбору.

Пріоритетом у виборі учасників буде:

  • створення додаткових робочих місць;
  • здатність і готовність зробити власний внесок у фінансування своєї грантової заявки;
  • соціальна спрямованість бізнес-ідеї, надання товарів чи послуг найбільш уразливим категоріям населення або надання соціальних послуг, яких бракує в громаді тощо.

Розмір грантів

Конкурс передбачає:

  • гранти до 1000 доларів для ФОПів, які мають не більше одного найманого працівника;
  • гранти до 5000 доларів для підприємств, які мають двох і більше найманих працівників;
  • навчання та менторську підтримку для відібраних учасників (розмір гранту залежатиме від поданої пропозиції та бюджету).

Використати грантові кошти можна на:

  • транспортні витрати на перевезення активів (тільки для переміщеного бізнесу);
  • відновлення активів;
  • витрати, пов’язані зі створенням нових робочих місць;
  • заробітну плату для новоствореного робочого місця (не більше ніж 30% від суми гранту);
  • оренду приміщення;
  • ремонт та облаштування приміщення;
  • закупівлю обладнання/інструменту;
  • закупівлю сировини для виробничого процесу (не більш ніж 30% від суми гранту);
  • витрати на навчання персоналу;
  • витрати на маркетинг та рекламу;
  • витрати на юридичні та інші консалтингові послуги;
  • інші заходи, пов’язані з реалізацією грантової заявки.

Як взяти участь?

Для участі у конкурсі необхідно заповнити та надіслати грантову заявку, доступну за посиланням. Кінцевий термін подання — 1 листопада 2023 року.

Докладніше про умови конкурсу та процедуру подання грантової заявки можна дізнатися за посиланням.

Також доступні канали зворотного зв’язку:

  • електронна пошта: [email protected];
  • «гаряча лінія»: 0 800 210 174;
  • Viber, Telegram, WhatsApp: (099) 767-37-06.

Контакт-центр працює з понеділка до четверга з 09:00 до 17:00, а в п’ятницю з 09:00 до 16:00.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Скільки витратила Бахмутська громада у жовтні на закупівлі: аналізуємо Прозорро

Валентина Твердохліб 17:00, 4 Листопада 2025
Будівля міськради в Бахмуті, закупівлі
Будівля міськради 2023 році / фото Бахмут IN.UA

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У жовтні 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 430 тисяч гривень. Що саме купували за ці гроші?

Редакція вивчала закупівлі на сайті Прозорро.

Бахмутська міська рада: що купували у жовтні 2025 року

Протягом жовтня 2025 року Бахмутська МВА провела дві закупівлі на 75 634,61 гривень. 

Більшу частку коштів — 44 006,74 гривень — витратили на послуги з постачання теплової енергії для потреб опалення (відшкодування витрат балансоутримувачу на утримання орендованого нерухомого майна). Послуга оформлена на приміщення, яке розташоване в місті Дніпро по вулиці Макарова, 1Б. Тут працює осередок підтримки “З Бахмутом у серці. Дніпро”.

31 627, 87 гривень пішли на електроенергію (відшкодування витрат балансоутримувачу на утримання орендованого нежитлового приміщення). Послуга оформлена на приміщення, яке розташоване в селі Ріпна по вулиці Шкільна, 1. У цьому приміщенні зберігається архівний відділ Бахмутської міської ради.

Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міськради провело дві закупівлі на 103 419 гривень.

99 999 гривень на розроблення техніко-економічного розрахунку (ТЕР) для вибору технології будівництва житла для бахмутян у Гощі.

3 420 гривень витрачено на послуги програмного забезпечення.

Управління соціального захисту населення Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління соціального захисту населення Бахмутської міськради провело одну закупівлю на 59 998 гривень. Кошти витратили на придбання двох ноутбуків.

Управління освіти Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління освіти Бахмутської міськради провело три закупівлі на 46 422,51 гривень.

Найзатратнішим стали послуги програмного забезпечення — відновлення прав користування ліцензійною комп’ютерною програмою “Комплексна система автоматизації підприємства на 7 робочих місць. На це витратили 34 440 гривень.

За 8 222,51 гривень придбали послуги хостингу, пов’язані з сайтом osvita.bahmutrada.gov.ua.

3 760 гривень витратили на послуги з реєстрації користувача в системі програмного продукту “АІС “Місцеві бюджети рівня розпорядника бюджетних коштів”.

Управління економічного розвитку Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління економічного розвитку Бахмутської міськради провело одну закупівлю на 3 760 гривень. Кошти пішли на послуги з реєстрацiї користувача в системi програмного продукту “АIС “Мiсцевi бюджети рiвня розпорядника бюджетних коштiв”.

Управління охорони здоров’я Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління охорони здоров’я Бахмутської міськради провело одну закупівлю на 3 760 гривень. Кошти пішли на послуги з реєстрацiї користувача в системi програмного продукту “АIС “Мiсцевi бюджети рiвня розпорядника бюджетних коштiв”.

Управління молодіжної політики та у справах дітей Бахмутської міськради: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Управління молодіжної політики та у справах дітей Бахмутської міськради провело одну закупівлю на 60 000 гривень. Кошти пішли на перевезення відправлення.

Бахмутський міський центр соціальних служб: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Бахмутський міський центр соціальних служб провів одну закупівлю на 4 400 гривень. Кошти витратили на 71 штуку канцелярських товарів.

Бахмутський коледж ім. Карабиця: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року Бахмутський фаховий коледж культури і мистецтв імені Івана Карабиця провів дві закупівлі на 77 077,75 гривень. Ці кошти витратили на 4 520 м³ природнього газу.

КДЮСШ №1: закупівлі

Протягом жовтня 2025 року КДЮСШ №1 Бахмутської міськради провела дві закупівлі на 4 978 гривень.

За 2 750 гривень придбали освітню послугу з підвищення кваліфікації тренера.

2 228 гривень витратили на розміщення інформації в газеті “Вперед”.

Загалом закупівлі Бахмутської громади за жовтень 2025 року склали 439 449,87 гривень.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Родини з низькими доходами зможуть отримати нову соцдопомогу: включно з ВПО

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 4 Листопада 2025
Денис Улютін, Міністр соціальної політики, сім’ї та єдності України / фото з Facebook

З 1 листопада в Україні стартує нова програма підтримки родин із низькими доходами. Оформити базову соціальну допомогу зможуть навіть ті, хто раніше не отримував жодних видів державних виплат.

Про це повідомили в Міністерстві соціальної політики, сім’ї та єдності.

Нова програма базової соціальної підтримки

В Україні розпочався новий етап експериментального проєкту з надання базової соціальної допомоги, яка об’єднує такі види державної підтримки:

  • допомогу малозабезпеченим сім’ям;
  • допомогу одиноким матерям;
  • допомогу на дітей у багатодітних сім’ях;
  • тимчасову допомогу дітям, чиї батьки ухиляються від аліментів або невідомі;
  • допомогу особам, які не мають права на пенсію, та людям з інвалідністю.

Чи можуть ВПО отримати допомогу

Павло Фролов, голова Спеціальної комісії з питань захисту ВПО у Верховній Раді, пояснив, що внутрішньо переміщені особи також можуть долучитися до програми, якщо відповідають критеріям малозабезпеченості. Виплати на проживання залишаться в повному обсязі.

Як розраховується допомога

Розмір базової соціальної допомоги залежить від базової величини — 4 500 гривень і визначається як різниця між сумою базових величин усіх членів родини та середньомісячним доходом сім’ї.

  • 100% базової величини — для першого члена сім’ї (заявника), дітей до 18 років та осіб з інвалідністю I–II групи.
  • 70% базової величини — для кожного наступного члена родини.

Для осіб пенсійного віку, які не мають достатнього страхового стажу, допомога залежить від тривалості стажу:

  • менше 10 років — 53% від базової величини;
  • 10–20 років — 62%;
  • 20–30 років — 70%;
  • понад 30 років — 88%.

Водночас зазначається, що за отримувачами зберігається право вибору: перейти на базову соціальну допомогу або залишити ті види допомоги, які були призначені раніше.

Як оформити базову соціальну допомогу

Оформити базову соціальну допомогу можна в найближчому сервісному центрі Пенсійного фонду України (ПФУ).

Подати заяву може один член родини, який стає уповноваженим представником. Водночас усі повнолітні члени сім’ї мають власноруч підписати заяву у сервісному центрі Пенсійного фонду України.

Зазначимо, що у сімей є можливість оформити допомогу й онлайн — у застосунку “Дія”. Проте, на цьому етапі реалізації проєкту скористатися нею можуть лише отримувачі таких видів допомог:

  • допомоги малозабезпеченим сім’ям;
  • виплати на дітей одиноким матерям;
  • допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях (зараз подати заяву можна тільки в Пенсійному фонді України).

Як подається заявка

За даними Мінсоцполітики, заява подається двічі: спершу — заява про намір отримати базову соціальну допомогу. У ній зазначаються особисті та контактні дані заявника, а також інформація про всіх членів сім’ї. Згодом, якщо сім’я погоджується з розрахованим розміром допомоги, уповноважений представник підписує заяву про призначення базової соціальної допомоги.

Виплата базової соціальної допомоги призначається на шість місяців, а далі автоматично продовжується на весь час експериментального проєкту — 2 роки.

Подача заявки через “Дія” відбувається аналогічним чином. Проте, для успішного проходження реєстрації необхідно, щоб в застосунку був біометричний документ — ID-картка або закордонний паспорт, а також верифікований податковий номер (РНОКПП).

Хто не зможе отримати допомогу

Базова соціальна допомога не призначається, якщо:

  • у сім’ї є працездатні дорослі, які не працюють, не навчаються, не служать і не стоять на обліку в центрі зайнятості понад 3 місяці (винятки — догляд за людиною з інвалідністю, сплата Єдиного соціального внеску (ЄСВ), втрата працездатності);
  • хтось із членів сім’ї придбав майно або зробив покупку на понад 100 000 гривень;
  • на рахунках сім’ї чи у вигляді облігацій — понад 100 000 гривень;
  • родина має другу квартиру або будинок, що не підпадає під винятки (зруйноване чи окуповане житло, гуртожиток тощо);
  • у сім’ї є два автомобілі, молодші за 15 років (окрім авто для осіб з інвалідністю або знищених під час війни).

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Будівля міськради в Бахмуті
Важливо

Скільки витратила Бахмутська громада у жовтні на закупівлі: аналізуємо Прозорро

Бахмутська міська рада продовжує працювати в евакуації. У жовтні 2025 року громада придбала товарів та послуг на суму понад 430 тисяч гривень. Що саме купували […]

Родини з низькими доходами зможуть отримати нову соцдопомогу: включно з ВПО

З 1 листопада в Україні стартує нова програма підтримки родин із низькими доходами. Оформити базову соціальну допомогу зможуть навіть ті, хто раніше не отримував жодних […]

16:00, 04.11.2025 Скопіч Дмитро

1 000 грн допомоги від держави: хто й коли зможе отримати

Близько 10 мільйонів українців подадуть заяви на виплату одноразової допомоги у 1 000 гривень у межах урядової програми “Зимової підтримки”. На це у держбюджеті заклали […]

Допомога для фермерів і родин в селах від Mercy Corps: хто може податися і що дають

Міжнародна організація Mercy Corps запустила програму підтримки сільського господарства України (UASP). Ця програма допомагає фермерам, переселенцям і малим агропідприємствам, які постраждали через війну, відновити господарство […]

Гроші у руках
Важливо

5 000 гривень: родини загиблих військових з Бахмута можуть отримати допомогу

Сім’ї загиблих Захисників та Захисниць із Бахмутської громади мають змогу отримати одноразову допомогу. Йдеться про 5 тисяч гривень. Документи на виплату можна подати до 1 […]