Наскільки громадськість Донеччини залучена до процесів ухвалення рішень в обладміністрації: аналіз

Марія Носуля Носуля Марина 14:20, 31 Липня 2024

Загалом, за інформацією Донецької обласної адміністрації, яку редакція отримала у відповідь на запит, налічується понад 30 Робочих груп, Координаційних рад та Комісій при Департаментах та Управліннях обласної адміністрації. 

Скільки представників громадськості, тобто фізичних підприємців, юридичних осіб, а також представників громадських організацій та спілок налічують у цих робочих групах?

Департамент економіки

500 гривень на столі
Гроші на столі / фото з відкритих джерел

У Департаменті економіки налічують 10 комісій, рад і робочих груп, а саме:

Регіональна рада підприємців в Донецькій області складається із 34 осіб та має 29 представників та представниць Громадських організацій, ФОПів і товариств з обмеженою відповідальністю.

Координаційна рада з розробки, моніторингу та оцінки результатів реалізації стратегії розвитку області, науково-експертні групи за напрямами стратегічних цілей налічує 18 осіб у складі, без представників та представниць громадського сектору. 

Регіональна комісія з проведення оцінки та попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проєктів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися коштом державного фонду регіонального розвитку із загального складу у 14 осіб має 6 представників та представниць громадських організацій та спілок.

Міжвідомча Робоча група з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати на території Донецької області складається з 18 осіб, без представників та представниць громадськості. 

Конкурсна комісія з відбору проєктів суб’єктів малого і середнього підприємництва має 11 представників та представниць громадськості, а саме ФОПи, товариства з обмеженою відповідальністю, приватних підприємств та громадських організацій з 35 загального складу. 

Обласна тимчасова комісія з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат складається з 23 осіб і має 1 представника ради об’єднання роботодавців.

Робоча група з проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року та планів заходів з її реалізації, налічує 7 осіб серед яких представник громадської спілки “Екосистема”.

Робоча група з впровадження підходу смартспеціалізації у розробку Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року та планів заходів з її реалізації складається з 19 осіб, серед яких представники та представниці облдержадміністрації, юридичних осіб, представник громадської спілки, а також товариств з обмеженою відповідальністю: загалом громадськість представляють 7 осіб.

Координаційна група з розробки проєктів Стратегії розвитку Донецької області до 2027 року та плану заходів з її реалізації включає 12 осіб, серед яких голова наглядової ради громадської організації.

Робочі групи з підготовки пропозицій до Стратегії розвитку Донецької області налічують разом 159 осіб, серед яких представники й представниці облдержадміністрації, міських та сільських рад, комунальних підприємств, товариств з обмеженою відповідальністю, міжнародних організацій, юридичних осіб, приватних акціонерних товариств, громадських організацій та спілок:

  • Робоча група з економічного розвитку і зайнятості населення: 52 особи серед яких 21 представник/ниці громадського сектору.
  • Підвищення спроможності громад надавати якісні послуги населенню: 43 учасники групи з 8 представниками громадськості, серед яких 4 представників/ниць громадських організацій, де 2 представників – ГО “Український Донецький куркуль”.
  • Робоча група з людського розвитку:  35 осіб, серед яких 8 представників/ниць громадського сектору.
  • Розбудова безпечного суспільства: 29 учасників/ць та 8 з ник представників/ць громадськості. У складі 4 громадські організації, представники/ниці 2 з них – ГО “Український Донецький куркуль”.

Департамент капітального будівництва

У Департаменті капітального будівництва обласної адміністрації на запит журналістів повідомили: “За результатами розгляду в межах компетенції інформуємо, що департамент не є розпорядником запитуваної інформації у розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації»”.

Управління фізичної культури та спорту Донецької обласної державної адміністрації

В Управлінні створили Комісію з відбору претендентів на призначення стипендій спортсменам та тренерам Донецької області, де налічується 13 осіб.  Склад комісії по прізвищах на запит Бахмут IN.UA не надали.

Управління містобудування та архітектури

Координаційна група з питань планування комплексного відновлення територій при координаційній раді з питань стабілізації ситуації на деокупованих територіях Донецької області та їх реінтеграції.

У складі є 32  представники та представниці облдержадміністрації, військових адміністрацій районів, комунальних підприємств, а також  Донецького національного університету. Представників чи представниць громадського сектору у складі немає.

Керівництво Донецької облдержадміністрації / сайт відомства

Департамент екології та природних ресурсів

У Департаменті діє обласна комісія з питань екологічної безпеки, що складається з 18 представників  та представниць облдержадміністрації, ЖКГ, ДСНС, державного геокадастру у Донецькій області. та начальник Краматорської лабораторії спостережень за забрудненням атмосферного повітря Донецького регіонального центру з гідрометеорології

Також у Департаменті створили робочу групу з підготовки пропозицій до проєкту Регіонального плану управління відходами в Донецькій області до 2034 року, у складі групи –  62 представники та представниці облдержадміністрації, районних адміністрацій, Донецького технічного університету, військових адміністрацій. Представників/ць громадських організацій, ФОПів чи юридичних осіб немає у складі групи.  

У комісії з питань здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря та управління якістю атмосферного повітря налічують 63 особи. Серед них: представники та представниці облдержадміністрації, районних, міських та сільських рад. 1 представник громадської організації “Всеукраїнська екологічна ліга”.

Також представниця Маріупольської лабораторії спостережень гідрометеорологічної обсерваторії Донецького регіонального центру метеорології, начальниця відділу охорони навколишнього середовища ТОВ “Енергомашспецсталь”, представниця Краматорської лабораторії спостережень Донецького регіонального центру метеорології, представник НКМЗ (Новокраматорський машинобудівний завод), представник Краматорського феросплавного заводу.

Представники ТОВ “Донбасенерго” Слов’янська ТЕЦ, ДТЕК Курахівська ТЕЦ, Миронівська ТЕЦ, Вуглегірська ТЕЦ, директор “Мирноградвугілля”, представник Добропільське Шахтоуправління, ТОВ “Енергосталь” Курахове. 

У Департамент освіти й науки діє координаційна група з питань освітніх потреб та психологічної підтримки у складі з 15 представників обласної адміністрації, міськрад, методичного центру, громадськість у групі не представлена. 

Департамент охорони здоров’я 

Краматорська лікарня / з відкритих джерел

Регіональна координаційна рада з питань громадського здоров’я  налічує 24 особи, серед яких по одному представнику/ці громадських організацій:

  • ГО “Донецька обласна організація Союз осіб з інвалідністю”;
  • ГО “Фундація підтримки осіб старшого віку”;
  • ГО “Покровська районна організація Союз осіб з інвалідністю”;
  • обласна ГО “Перемога”;
  • ГО “Наша допомога”.

У Координаційній групі з питань медичного реагування є 17 осіб серед яких представники й представниці облдержадміністрації, міських рад, Держспоживслужби, Донецького медичного університету, громадськість не представлена. 

Управління місцевого самоврядування

В Управління місцевого самоврядування налічується 10 груп.

Координаційна група з питань відновлення інфраструктури. У складі є з 20 осіб, крім облдержадміністрації також Донецькоблгаз, ДТЕК, Укрзалізниця без представників чи представниць громадських організацій, підприємців, юридичних осіб чи товариств. 

Координаційна група з питань комплексного відновлення територій, у складі налічують 32 особи без представників чи представниць громадськості. 

Координаційна група з питань економіки при координаційній раді з питань стабілізації ситуації на деокупованих територіях  складається з 19 осіб, де крім облдержадміністрації також підприємства ПриватБанк, Укрпошта, Укрзалізниця без громадськості. 

Координаційна група з питань безпеки, у складі – представники та представниці облдержадміністрації, угрупування “Хортиця”, ДСНС, поліція. Загалом – 15 осіб без участі громадськості.

Координаційна група з питань гуманітарного реагування, у складі якої – 18 осіб без залучення громадськості: представники й представниці облдержадміністрації, Маріупольського дитячого кістковотуберкульозного санаторію.

Координаційна група з питань відновлення роботи органів державної влади, загалом у групі – 17 осіб. Крім представників та представниць облдержадміністрації, Сіверсько-Донецького басейнового управління, також прокуратури, юстиції, представників громадськості немає у складі. 

Донецька область / сайт облдержадміністрації

Координаційна група з питань соціального захисту налічує 11 осіб, серед яких теж немає представників чи представниць громадськості. 

Координаційна група з питань медичного реагування із 17 осіб включає представників та представниць облдержадміністрації, районних адміністрацій, комунальних установ, Донецького медичного університету. 

Координаційна група з питань інформаційної політики налічує 12 осіб, серед яких, крім облдержадміністрації також залучені громадські організації, редактори газет та онлайн-змі, товариства з обмеженою відповідальністю. Загалом, це 5 представників та представниць громадськості. 

У Департаменті  житлово-комунального господарства налічують 2 робочі групи: 

Обласна Робоча група по контролю за ходом підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2024-2025 років, у складі 14 осіб, без представників чи представниць громадськості.

Як і у Робочій групі з реалізації прав на житло окремих категорій внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали з території України внаслідок збройної агресії російської федерації, при Координаційному центрі підтримки цивільного населення при Донецькій обласній державній адміністрації, де у складі 13 осіб, серед яких представники й представниці облдержадміністрації та військових адміністрацій без залучення громадськості.

Управління сім’ї та молоді

Родина / фото ілюстративне

Налічує 1 регіональну Координаційну раду з питань сімейної політики, гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству і протидії торгівлі людьми 

У склад Ради входили 19 осіб. Серед них, крім адміністрації також 4 представники й представниці громадських організацій, та гендерних питань ООН. 

Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації 

У Департаменті створений Координаційний центр підтримки цивільного населення, що налічує 41 особу, серед яких представники громадської організації, благодійного фонду та обласної організації Червоного Хреста, – разом 3 представники/ниці громадського сектору.

Також Рада з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, де у складі 19 осіб, серед яких 9 представників та представниць громадських організацій. 

Департамент інвестиційно-інноваційного розвитку і зовнішніх відносин

Департамент має Регіональний офіс міжнародного співробітництва Донецької області, де у складі 28 осіб без представників громадськості. 

Наразі не в усіх Робочих групах, Координаційних радах та Комісіях обласної адміністрації представлені голоси громади. Більшість учасників та учасниць робочих груп, рад та комісій — це представники та представниці органів влади обласного та місцевого рівня.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Валютні заощадження та дорога автівка: що декларувала суддя з Бахмута Тетяна Давидовська

Валентина Твердохліб 12:40, 17 Жовтня 2025
наталя погрібна
Соборний суд Дніпра, де працює Тетяна Давидовська / фото Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Днiпропетровській областi

Тетяна Давидовська раніше працювала суддею Бахмутського міськрайонного суду. Зараз вона продовжує працювати в судовій системі. До серпня 2025 року Тетяна Давидовська була суддею у Дружківському суді, а зараз — у Соборному районному суді Дніпра. У своїй декларації за 2024 рік суддя вказує дороговартісний автомобіль і понад 1 мільйон гривень річної зарплати.

Редакція аналізувала, що задекларувала Тетяна Давидовська за 2024 рік.

Суддя Тетяна Давидовська, де працює у 2025 році

Тетяна Давидовська працювала в Бахмутському міськрайонному суді з 2013 року.

У жовтні 2022 року Бахмутський міськрайонний суд припинив свою роботу. З 21 жовтня 2022 року територіальну підсудність судових справ Бахмутського суду змінили на Дружківський міський суд Донецької області, до якого були відряджені бахмутські судді, в тому числі й Тетяна Давидовська.

У Дружківському суді Тетяна Давидовська працювала до серпня 2025 року. 14 серпня 2025 року Вища рада правосуддя достроково закінчила її відрядження. Сама суддя просила направити її до Соборного районного суду Дніпра, бо знайшла там житло і займалась його облаштуванням. Раніше суддя також просила направити її до Броварського міськрайонного суду Київської області, але у відрядженні туди їй відмовили.

Вища рада правосуддя відрядила Тетяну Давидовську до Соборного районного суду Дніпра. Строк відрядження складає один рік.

З 25 серпня 2025 року Тетяна Давидовська є суддею Соборного районного суду міста Дніпро.

Декларація Тетяни Давидовської

У своїй декларації за 2024 рік Тетяна Давидовська звітує лише про свої доходи і майно. Членів родини вона не вказує.

Згідно з декларацією, суддя не має власного житла і земельних ділянок. Вона орендує три об’єкти нерухомості:

  • квартиру в Дружківці площею 38 м² (дата початку оренди — 01.10.2023);
  • квартиру в Києві площею 67 м² (дата початку оренди — 28.04.2024);
  • паркомісце в Києві площею 13 м² (дата початку оренди — 01.02.2024).

У власності Тетяни Давидовської є авто — Infiniti QX30 2017 року випуску. Його суддя придбала у грудні 2023 року. В декларації вказано, що на момент купівлі автомобіль коштував 391 971 гривень. Наразі схожі моделі авто на ринку коштують від 14 000 доларів (близько 580 000 гривень) і можуть досягати понад 20 000 доларів (понад 830 000 гривень).

Оголошення про продаж авто Infiniti / скриншот

Також суддя має в безоплатному користуванні легкове авто DAEWOO Lanos 2002 року випуску. Вона користується ним з січня 2018 року.

Заробітна плата Тетяни Давидовської за 2024 рік склала 1 058 303 гривень, що на місяць у середньому 88,1 тисяч гривень.

Також Тетяна Давидовська декларує грошові активи. Це:

  • 3 000 доларів (близько 124 000 гривень) готівкою;
  • 2 000 євро (близько 97 тисяч гривень) готівкою;
  • 19 876 гривень на банківських рахунках.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

У скільки Краматорській громаді обійшлися службові відрядження

Семаковська Тетяна 12:55, 16 Жовтня 2025
Краматорськ / фото Вікіпедія

За приблизними підрахунками, у Краматорській територіальній громаді могли витратити понад мільйон гривень на службові відрядження. Посадовці їздили як Україною, так і за кордон.

Детальніше читайте у матеріалі Бахмут IN.UA.

Краматорськ: у скільки обійшлися відрядження МВА та виконавчого комітету

Краматорська МВА за три квартали 2025 року витратила на відрядження 74 878,26 гривні. Всі відрядження були в межах України. Так у I кварталі витратили 8 116,70 гривень на одне відрядження, у II кварталі витрати склали 45 667,77 гривні на три відрядження, а у III кварталі було п’ять відряджень на суму 21 093,79 гривні.

Рекордсменом по витратах на службові відрядження став виконавчий комітет Краматорської міської ради, який звітував за два квартали. За цей час вони витратили 801 565,57 гривні. У I кварталі витратили 17 762,22 гривні на 6 відряджень, у II кварталі витратили — 783 803,35 гривні. З них за близько 485 тисяч було 30 відряджень по Україні, та за 298 тисяч спланували три закордонні відрядження.

Витрати на відрядження управлінь Краматорської міськради

Управління освіти звітувало за два квартали, на службові відрядження витратили 595 489,79 гривні. У I кварталі провели чотири відрядження по Україні за 22 389.22 гривень, у II кварталі провели двадцять відряджень за 573 099,79 гривні. З них сімнадцять по Україні за 358 863.67 гривень та три закордонні за 214 236.12 гривень.

Управління фізичної культури та спорту відзвітувало наразі за два квартали, на суму 55 864,54 гривні. З них у I кварталі витратили 25 817,84 гривні, за ці кошти провели 282 поїздки. У ІІ кварталі за 30 046,70 гривень провели 50 поїздок.

В Управлінні з гуманітарних питань актуальних звітів немає. Управління житлово-комунального господарства актуальних звітів також не надало.

Управління праці та соціального захисту населення відзвітувало лише за перший квартал, витратили на одне відрядження 3 700 гривень.

Управління з питань ветеранської політики відзвітувало за перші два квартали на суму 4 356,87 гривні. З них за I квартал витратили 3 156,87 гривні на дві поїздки, та за II квартал витратили 1 200 гривень на одне відрядження.

Управління капітального будівництва та перспективного розвитку відзвітувало за перші два квартали, загальна сума 36 731,33. З них 12 909,97 гривні витратили на одне відрядження у І кварталі, та у II витратили 23 821, 36 гривню на два відрядження.

Управління реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади актуальних даних немає. Управління з питань цивільного захисту актуальних даних немає.

Управління земельних відносин відзвітувало за три квартали на суму 900 гривень. З них у І кварталі було одне відрядження на 300 гривень. У II та III кварталі вказано аналогічно: по одному відрядженню, кожне по 300 гривень.

Фінансове управління звітувало лише за III квартал, було одне відрядження на 1 268,74 гривні.

Витрати Департаментів

Департамент економіки та управління активами не звітував.

Служба у справах дітей відзвітувала за витрати за три квартали на суму 8 160 гривень, витрачали кошти у другому та третьому. У II кварталі їздили в одне службове відрядження за 4 080 гривень, у III кварталі вказали цю ж суму.

Витрати на відрядження відділів Краматорської міськради

Найменше витратив наразі відділ охорони здоров’я, звітували лише за одне відрядження по Україні за 300 гривень.

Відділ комунального господарства, відділ транспорту, зв’язку та енергетики, відділ житлового господарства актуальних звітів не мають. Архівний відділ звітував за перший квартал, витрат не було.

Отже, за приблизними підрахунками, станом на сьогодні у Краматорській громаді могли витратити щонайменше 1 583 215,10 гривень на службові відрядження.

Примітка. Всі дані аналізували на основі ресурсу Openbudget.

До теми:

наталя погрібна
Важливо

Валютні заощадження та дорога автівка: що декларувала суддя з Бахмута Тетяна Давидовська

Тетяна Давидовська раніше працювала суддею Бахмутського міськрайонного суду. Зараз вона продовжує працювати в судовій системі. До серпня 2025 року Тетяна Давидовська була суддею у Дружківському […]

Важливо

У скільки Краматорській громаді обійшлися службові відрядження

За приблизними підрахунками, у Краматорській територіальній громаді могли витратити понад мільйон гривень на службові відрядження. Посадовці їздили як Україною, так і за кордон. Детальніше читайте […]

Важливо

Занедбане післясмерття. Що відбувається на кладовищах окупованої Донеччини, і скільки коштує замовити догляд за могилою

Починаючи з 2014 року, сотні тисяч людей з тимчасово окупованих територій вимушені були покинути свої домівки. Домівка – це не тільки дім, це і могили […]

Скільки Бахмутська МВА та управління витратила на відрядження у ІІ кварталі

За II квартал 2025 року Бахмутська міська військова адміністрація та Управління Бахмутської міської ради витратили на службові відрядження 148 780 гривень 78 копійок. Хто їздив […]

Важливо

Чому звільнили бахмутського суддю Ігоря Решетняка і яке майно він декларує

Ігор Решетняк — колишній суддя Бахмутського міськрайонного суду. Після повномасштабного вторгнення він мав продовжити роботу в судовій системі, його відрядили до Дружківського суду. Та на […]