Як українцям зареєструвати дитину, народжену на ТОТ?

Семаковська Тетяна 17:04, 3 Серпня 2023

Немовля ae00a

Громадяни, у яких дитина народилася на тимчасово окупованих територіях (ТОТ), можуть зареєструвати факт її народження за українськими законами. Також реєстрацію можуть здійснити родичі або представники (за довіреністю) батьків немовля.

Про це повідомляє Міністерство юстиції України.

Роз’яснення Мінюсту

Міністерство юстиції розробило механізм реєстрації народження дітей на тимчасово окупованій території.

Батькам або родичам дитини необхідно надіслати на електронну адресу: [email protected] заяву і сканкопії (фото) наступних документів:

  1. заяви про реєстрацію народження у довільній формі, де зазначено про дитину, матір і батька (прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, громадянство, зареєстроване місце проживання, реквізити паспорта);
  2. паспортів батьків (одного з них) або паспорта заявника, якщо реєстрація проводиться не батьками дитини;
  3. свідоцтва про шлюб (за наявності);
  4. медичного документа, який є підставою для реєстрації народження дитини, а саме:
  • медичного свідоцтва про народження;
  • довідки, виписаної медичним працівником, присутнім під час пологів (або який проводив перший огляд новонародженого).

Медичний документ має бути виданий закладами охорони здоровʼя відповідно до українського законодавства.

Після реєстрації народження на електронну пошту заявників надійде копія свідоцтва про народження дитини. 

Для отримання оригіналу документа родичам (баба, дід, повнолітні брат та сестра, тітка, дядько, мачуха, вітчим дитини) або їхнім представникам (за довіреністю) необхідно звернутися до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану (РАЦС) на підконтрольній Україні території, надавши оригінали документів.

Відсутні документи або відмовив РАЦС?

У разі відсутності необхідних документів та відмови РАЦСу потрібно звернутися із заявою до суду для встановлення факту народження дитини.

Подати заяву про встановлення факту народження дитини можна також через Державну систему «Електронний суд».

До заяви потрібно додати:

  • копії документів, що підтверджують народження дитини (медичне свідоцтво про народження, інші медичні довідки);
  • копії паспортів та ідентифікаційних кодів батьків/одного з батьків;
  • копію свідоцтва про шлюб (за наявності);
  • інші докази факту народження дитини (за наявності).

Читайте також: Як українські вчителі мають повертати в суспільство дітей з ТОТ?

Вам буде корисно

Раніше ми пояснювали, як мешканцям із ТОТ та українцям за кордоном отримати пенсію.

Фото: з відкритих джерел

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Без походів до сервісних центрів: як замінити водійське посвідчення у “Дії”

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 13:00, 12 Вересня 2024
Електроне посвідення водія / фото “Дія”

Українці, які мають посвідчення водія, можуть отримати як фізичний пластиковий документ у сервісних центрах МВС України, так і оформити електронний варіант у застосунку “Дія”.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про те, як обміняти або відновити посвідчення водія у застосунку “Дія”.

Як замінити водійське посвідчення через “Дію”

Оновлення чи обмін водійського посвідчення — це процедура, яка інколи може знадобитися громадянину. Особливо, якщо:

  • закінчився термін дії наявного документа;
  • водій втратив втрачено посвідчення;
  • написи на бланку затерлись і не більше не читаються;
  • водій змінив особисті дані (прізвище, ім’я, по-батькові);
  • власник водійського посвідчення хоче замінити документ старого формату на новий.

Як подати заяву

Для того, щоб подати заяву на обмін або відновлення посвідчення водія за допомогою застосунку “Дія, потрібно перейти до меню та обрати пункт “Послуги”. Далі треба знайти натиснути пункт “Заміна посвідчення водія” або натиснути на значок контекстного меню на цифровому водійському та обрати пункт “Замінити посвідчення”. В кінці треба вказати причину заміни водійського посвідчення.

Особа також повинна зробити наступні кроки:

  • підтвердити або вказати місце реєстрації проживання; 
  • обрати тип посвідчення (тільки цифрове або пластик+цифрове); 
  • обрати сервісний центр МВС, де громадянину буде зручно забрати пластиковий документ; підтвердити або вказати контактні дані; 
  • підписати заяву; 
  • оплатити за послугу протягом наступних 10 хвилин.

Далі водієві треба чекати на запрошення до сервісного центру МВС або на push-сповіщення від “Дії” про готовність цифрового документа. 

Варто зазначити, що водієві не потрібно додавати медичну довідку про придатність до керування транспортними засобами для обміну та відновлення посвідчення. Така норма діє під час  воєнного стану в Україні.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Пенсії військовим у 2024 році: які документи потрібні для оформлення виплат та до кого звертатися

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:35, 12 Вересня 2024
Пенсія військовим / фото Поради юриста

Військовослужбовці в Україні мають право на призначення пенсії. Для цього їм потрібно написати заяву та подати усі необхідні документи за місцем реєстрації заявника до районного ТЦК та СП.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про цю процедуру та документи, які необхідно надати до ТЦК та СП.

Пенсія для військових у 2024 році

Умови, розміри та порядок пенсійного забезпечення військовослужбовців визначаються спеціальним Законом України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”.

Згідно з цим документом, в Україні діє три види пенсії для військовослужбовців:

  • за вислугу років;
  • за інвалідністю;
  • в разі втрати годувальника.

Які документи потрібні для оформлення пенсій військовим

Для оформлення пенсій потрібно написати заявку та подати спеціальний перелік документів до ТЦК та СП. Мова йде про:

  • паспорт;
  • податковий номер;
  • витяг про реєстрацію місця проживання особи;
  • довідку ОК-5 з Пенсійного фонду України;
  • довідку за реквізитами банківського рахунку;
  • витяги з наказів про зарахування та виключення зі списків особового складу військової частини;
  • грошовий атестат (з останнього місця служби);
  • довідку про розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (доплати, надбавки, підвищень) та премії для обчислення пенсії.

Якщо людина подаватиме заявку на отримання пенсії по інвалідності, то додатково потрібно буде надати довідку медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) та свідоцтво, яке підтверджує наявність хвороби.

Якщо військовий подаватиме заявку на отримання пенсії в разі втрати годувальника, то до основного переліку потрібно додати наступні документи:

  • витяг ЦВЛК;
  • свідоцтва, що підтверджують родинний звʼязок (свідоцтва про народження, про шлюб тощо);
  • довідки про навчання дітей.

ЦК та СП приймає заяву та необхідні документи, після чого робить запити до військових частин на отримання додаткових документів, зокрема, фінансових. Вони необхідні для призначення пенсії. Далі вже повністю сформована документація направляється до обласного ТЦК та СП, а вже звідти — до Пенсійного фонду України.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Без походів до сервісних центрів: як замінити водійське посвідчення у “Дії”

Українці, які мають посвідчення водія, можуть отримати як фізичний пластиковий документ у сервісних центрах МВС України, так і оформити електронний варіант у застосунку “Дія”. Редакція […]

13:00, 12.09.2024 Скопіч Дмитро

Пенсії військовим у 2024 році: які документи потрібні для оформлення виплат та до кого звертатися

Військовослужбовці в Україні мають право на призначення пенсії. Для цього їм потрібно написати заяву та подати усі необхідні документи за місцем реєстрації заявника до районного […]

11:35, 12.09.2024 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

18 вересня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

UAnimals i BlaBlaCar рятуватимуть тварин із зони бойових дій: деталі нової ініціативи

Зоозахисна організація UAnimals і карпулінговий сервіс BlaBlaCar запустили віртуальні евакуаційні квитки, які дозволять рятувати тварин із зони бойових дій.  Про це повідомили представники зоозахисної організації […]

15:30, 11.09.2024 Скопіч Дмитро
Евакуація мешканців Донеччини

Евакуація з Соледарської громади: як записатися

На території Соледарської громади триває евакуація населення з прифронтових районів до більш безпечних регіонів України. Місцева військова адміністрація організовує для жителів громади безоплатний евакуаційний автобус. […]