Як організувати допомогу вимушеним переселенцям — покрокова інструкція

Семаковська Тетяна 14:18, 26 Квітня 2023

БАХМУТ 8 3 29b1fТікаючи від війни вже вдруге, донеччанка Людмила Юркова евакуювалася в село Яснозір’я, за 50 кілометрів від Черкас. Сюди її запросила давня подруга. У громаді мешкає понад три тисячі людей. Раніше в Краматорську родина з Донецька мала власну сироварню, де виготовляли авторський сир, обладнання вдалося вивезти частково. Також пані Людмила ще має швейний розряд. У родини була надія, що все швидко закінчиться й вони зможуть повернутися додому. Але на Донеччині досі надто небезпечно, тому вирішили діяти там де знаходяться зараз.

Як вдалося об’єднати громаду і допомогти переселенцям Людмила Юркова розповіла редакції «Бахмут. IN.UA».

Крок 1 — знайти спільну проблему

«Ми приїхали сюди, не знали, що робити. Так склалося, що ми почали співпрацювати із організацією Help Ukraine 22 “Операція Паляниця”, вони дуже активно допомагали Україні. У селі Яснозір’я дуже добрі люди, вони намагаються допомогати всім, але є така проблема, що переселенців селили у будинки, де давно ніхто не жив. У таких оселях часто немає води в домі, або туалет знаходиться на вулиці», — пояснює Людмила.

Тоді жінка вирішила допомогти вирішити побутові проблеми не тільки собі, але ще 300 переселенцям. Ці перші спільні дії об’єднали людей і надали віри в себе.

Крок 2 — знайти однодумців та співпрацювати із ГО й владою

Screenshot 645 1f523

Жінки опановують шиття. Фото: архів Людмили Юркової

Допомогти організувати зручний побут викликалася Help Ukraine 22, а сільська рада Яснозір’я надала приміщення для ВПО. 

«Просто прийшли в сільську раду, сказали, що нам потрібно приміщення, нам показали те, що могли надати в користування. В цьому приміщенні ми зробили ремонт, закупили пральні машинки, оснастили необхідним й почали працювати», — пояснює Людмила.

Туди закупили пральні машинки, щоб люди могли спростити побут, сім’я Юркових варила й роздавала безплатний сир, й на додачу згодом влаштували курси шиття для жінок-переселенок.

Крок 3 — якщо маєш більше досвіду у проблемі, підтримай того, хто немає

Screenshot 646 721ad

Навчання швейній справі. Фото: архів Людмили Юркової

Людмила Юркова згадує, що багато людей, які приїжджали в село з досвідом втрачання дому й всього, що було рідне стикалися вперше.

«Ми вже вміємо адаптуватися, допомагали зустрічати людей, прибирали оселі, підтримували. Це схоже на вакцину, ми вперше втратили дім в 2014 році, це було дуже важко, а вдруге в 2022 ми вже знали що це таке, були більш загартовані», — розмірковує ініціаторка соціальних проєктів в Яснозір’ї.

Подібні проєкти для громади були в новинку, згадує жінку. Однак, переселенцям такі ініціативи значно покращили життя, людей навіть не потрібно було мотивувати, щоб вони відвідували осередок.

Крок 4 — не боятися ділитися своїм досвідом

Screenshot 647 29699

Люди вчаться варити сир. Фото: архів Людмили Юркової

Не всі можуть щиро поділитися секретами чи лайфхаками своєї справи, в хід йде конкуренція, однак Людмила впевнена, що викладаючи для людей важливо ділитися своїми досягненнями.

Screenshot 648 74a51

Ось так вчилися готувати молочні делікатеси. Фото: архів Людмили Юркової

«Ми все робили безкоштовно, коли ти пропонуєш людині просто прийти до перукаря й зробити зачіску, замість того, щоб чекати місяць в черзі. До нас можна було прийти попрати, нікого не треба було запрошувати, всі самі хотіли. Ті, хто прожили те саме, вони підтримують одне одного. Не всі люди розуміють, як це залишити свій дім, залишитися без нічого й просто поїхати», — каже Людмила Юркова.

Screenshot 649 65964Дегустація продукції. Фото: архів Людмили Юркової

Крок 5 — організувати цікаве й корисне навчання для людей

Жінка організувала в Черкасах три напрямки тренінгів: це вивчення перукарської справи, основи сироваріння та швейна справа. Люди могли опанувати цікаві для них напрямки й, можливо навіть знайти нове хобі, або ідею для власної справи.

Screenshot 650 b439d

Ось так вчилися робити стрижки.Фото: архів Людмили Юркової

 

Сироварінню й швейній справі навчали Людмила з чоловіком, які в цьому є фахівцями,  а от перукарству подруга героїні пані Світлана, яка евакуювалася з Лиману. Жінка професійна перукарка, але поділилася своїми знаннями із людьми безкоштовно.

Screenshot 652 c1d19

Пухнастик зроблений жінками. Фото: архів Людмили Юркової

Також бахмутянка Наталя Ткаченко навчила переселенок робити власними руками унікальні в’язані іграшки. Зараз вироби створені жінками, в основному це в’язані котики, можуть придбати іноземці на сайті. Одна авторська іграшка коштує 250 доларів, за ці кошти людина купляє ексклюзивний виріб та одночасно підтримує жінок України, які покинули свої будинки через війну.

Крок 6 — зафіксувати успіх 

Після навчання у Черкасах чимало людей змогли адаптуватися, зрозуміти куди їм рухатися в житті, що робити, або знайшли нову роботу, й тепер можуть заробляти на життя. Такі речі потрібно фіксувати, в майбутньому вони допоможуть отримати грантові кошти для проєктів або зацікавити потенційних донорів. Змінити свою громаду, у якій ви тимчасово живете — можливо, це не тільки допоможе Вам, але й іншим людям, які мають схожу проблему. Потрібно не боятися комунікувати з місцевою владою, великими або маленькими ГО й звісно, що шукати однодумців, які бачать ту ж проблему, як й ви.

Фото: «Бахмут. IN.UA».

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 13 Квітня 2025
Документи для ФОП / фото ілюстративне, Depositphotos

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде власну діяльність та регулярно сплачує податки.

Детальніше про те, які дані містяться у витязі платників єдиного податку та як саме його отримати, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Що таке витяг з реєстру платників єдиного податку 2025

Спеціальний витяг з Державного реєстру платників єдиного податку — це документ, який підтверджує статус фізичної особи-підприємця (ФОП) як особи, яка є платником єдиного податку. Крім того, цей документ підтверджує факт перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, а також обрані ним види господарської діяльності.

Він містить велику кількість різноманітної інформації про ФОП, а саме:

  • код ЄДРПОУ або серія та номер паспорта (у випадку відмови фізичної особи від присвоєння номера наводяться паспортні дані);
  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
  • податкова адреса суб’єкта господарювання;
  • місце провадження господарської діяльності;
  • дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
  • дата реєстрації;
  • ставка єдиного податку;
  • група платника єдиного податку;
  • види господарської діяльності І та ІІ груп;
  • дата виключення з реєстру платників єдиного податку.

Як отримати витяг

Для того, щоб отримати витяг, потрібно особисто звернутися до головного управління Державної податкової служби України або до Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків зі спеціальним запитом за формою. В ньому потрібно буде вказати:

  • найменування контролюючого органу, до якого звертається ФОП;
  • код за ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки або серія (за наявності) та номер паспорта;
  • спосіб отримання витягу — в електронному чи фізичному форматі.

Надіслати запит можна й через Електронний кабінет податкової служби. Для цього потрібно:

  • перейти на сайт Електронного кабінету Державної податкової служби за посиланням;
  • здійснити вхід до особистого кабінету;
  • перейти в розділ “Заяви” та обрати пункт “Запити для отримання інформації”;
  • створити запит, підписати електронним підписом та його до органів ДПС за формою F1302101.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Допомога на поховання від ПФУ: як отримати та які документи потрібні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 12 Квітня 2025
Грошова допомога з похованням від ПФУ / фото ілюстративне, iStock

Пенсійний фонд України (ПФУ) надає українцям широкий спектр послуг, серед яких є грошова допомога на поховання.

Детальніше про те, як отримати допомогу на поховання від ПФУ в 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Допомога на поховання від ПФУ

Допомога на поховання від Пенсійного фонду України — це важлива соціальна підтримка родинам, які втратили близьку людину. Держава бере на себе частину фінансового навантаження, забезпечуючи гідне прощання з померлим.

Наразі в Україні розмір такої допомоги сягає двохмісячної пенсії, яку отримував пенсіонер на час смерті. Якщо померлий є пенсіонером з-поміж військовослужбовців, то розмір допомоги — тримісячна пенсія, але не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ця сума у 2025 році становитиме 15 140 грн. Більш конкретну суму встановлює орган місцевого самоврядування.

Усі кошти надходитимуть на банківський рахунок заявника. Якщо в нього немає можливості отримати гроші на карту, то вони проходять через міжнародну платіжну систему Швидка копійка. Їх можна буде отримати в будь-якому відділенні Ощадбанку, пред’явивши паспорт та ІПН.

Як подати заявку на допомогу з похованням від ПФУ

Для отримання допомоги необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України. З собою потрібно мати:

  • свідоцтво про смерть;
  • заява про виплату допомоги на поховання.

Якщо помер пенсіонер, необхідно звернутися до будь-якого сектору обслуговування громадян Пенсійного фонду України. При цьому зазначається, що такий вид підтримки можуть отримати й ВПО та особи, які проживають на тимчасово окупованих територіях. Вони можуть отримати кошти, звернувшись онлайн до будь-якої установи Пенсійного фонду України. У такому разі необхідно подати такі документи:

  • документ, що підтверджує особу заявника;
  • заяву про виплату допомоги на поховання;
  • витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або документ, що підтверджує факт смерті.

Якщо померла безробітна особа, необхідно звернутися до Центру зайнятості за місцем перебування безробітного на обліку.

Документи, які потрібно подати в такому разі:

  • документ, який підтверджує факт смерті безробітного (довідка про смерть);
  • документ, який засвідчує особу, яка здійснила поховання (паспорт або інший документ, що посвідчує особу).

Допомога на поховання у разі смерті безробітного виплачується особам, які здійснювали поховання, у розмірі прожиткового мінімуму.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде […]

12:00, 13.04.2025 Скопіч Дмитро

Допомога на поховання від ПФУ: як отримати та які документи потрібні

Пенсійний фонд України (ПФУ) надає українцям широкий спектр послуг, серед яких є грошова допомога на поховання. Детальніше про те, як отримати допомогу на поховання від […]

11:00, 12.04.2025 Скопіч Дмитро

Як перейти з Київстару на lifecell зі збереженням номера: деталі

Все більше українців та українок змінюють мобільного оператора, особливо на lifecell, не втрачаючи власного номера. Така процедура стала можливою завдяки Mobile Number Portability (MNP) — […]

14:00, 11.04.2025 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

16 квітня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Хто не може бути ФОП в Україні: детальне пояснення

Реєстрація фізичної особи-підприємця (ФОП) є однією з популярних форм організації малого бізнесу в Україні. Процес реєстрації є досить простим та доступним для багатьох громадян. Однак […]

16:00, 10.04.2025 Скопіч Дмитро