Зоозахисниця з київського благодійного фонду “Щаслива лапа” провела майстер-класс для педагогів Бахмуту з приводу проведення “уроків доброти” для школярів. Гостя з Києва передала презентаційний матеріал для полегшення у підготовці та проведення таких навчань для дітей. На зустрічі були присутні педагоги майже з усіх бахмутських шкіл, коледжів, інститутів. Ініціатором зустрічі виступили волонтери з ГО “Лада” разом з Управлінням освіти Бахмутської міської ради.
БФ “Щаслива лапа” працює в Києві з 2012 року. Фонд піклується за безпритульними тваринами, допомагають тяжкохворим тваринам, шукають загублених та влаштовують тварин. З 2013 року почався виховний проект для дітей та молоді “Біоетика”.
“Все що ми робимо – направлено на вирішення існуючої проблем. Але пізніше ми замислились, десь причина, що на вулицях так багато безпритульних тварин? І зрозуміли, що починається все саме з безвідповідального поводження самих хазяїв тварин. Тому наш фонд розпочав просвітницький проект “Біоетика”. Його мета – виховання гуманного ставлення до тварин у підростаючого покоління. Це уроки доброти, які розроблені та схвалені різними науковцями, психологами, педагогами, а також практиками в школах. Також є й практика – це всеукраїнські акції, поїздки дітей в притулок, волонтерство”, – розповіла Ельвіна Москалік, менеджер проекту “Біоетика” БФ “Щаслива лапа”.
Впроваджуючи проект, у Києві волонтери побачили перші відгуки. Проводячи анкетування серед батьків, учнів, педагогів, розуміли, що нового дізнавались та чого хотіли б почути, чи вважають педагоги доречними проводити такі заняття.
“Ми отримуємо результати, на які потім спираємось. Проект діє, дітям, батькам, педагогам подобається. Педагоги говорять, що діти після уроків, самі ініціюють поїдки до притулку, різні шкільні ярмарки. Є багато прикладів, коли після занять, за згодою батьків, діти забирали тварин з притулку,” – сказала Ельвіна Москалік.
До БФ “Щаслива лапа” почали звертатись з різних інших міст України. Так, заняття проводяться у Кропівницькому, Чернигові, Миколаїві. В Донецькій області – перше місто – це Маріуполь, потім Краматорськ та Бахмут.
Катерина Арісой, волонтер ГО “Лада” під час презентації говорила, що рада співпраці з Управлінням освіти Бахмутської міської ради, що тепер вони отримають помічників у ролі класних педагогів, які будуть проводити уроки доброти.
“Ми також проводимо уроки доброти з 2013 року, правда, на аматорському рівні, нас були різні підходи до навчання. Бачили позитивну реакцію дітей та керівництво шкіл нас періодично запрошували. Такі уроки дуже важливі, бо і в нашому місті зустрічаються приклади жорстокості до тварин. А по відношенню до тварин, дітей, та людей похилого віку, можна судити про розвиток суспільства в країні,” – розповідала Катерина Арісой.
Присутні педагоги на зустрічі розказували, що їх вихованці постійно допомагають безпритульним тваринам.
“У нас є класні керівники, які зацікавлені, щоб діти були толерантними, добрими до тварин. Ми знаємо, що у місті є проблема безпритульних тварин. Наші діти вирішили допомогти, принесли крупи, та я вважаю, що це не буде одноразово. Також, ми плануємо проводити уроки доброти, як виховні заходи для всіх класів. Я думаю, якщо діти будуть добрими, то все життя можна змінити на краще”, – говорила заступник директора з виховної роботи Бахмутської НВК №11 Олена Подопригора.
Марина Шажко, керівник ГО “Лада” додала, що у їх волонтерській праці допомагають різні учбові заклади – це школи №5, 1, 7, 12, 18, педагогічне училище.
Ірина Ердік, класний керівник школи №12 говорила, що проводять для своїх дітей заняття доброти по відношенню до інших людей, а тепер ще й будуть навчати гуманному ставленню до тварин.
“Ми зацікавились такою пропозицією. Будемо у себе в школі проводити такі навчання. Наші діти також збирали кошти для безпритульних тварин. Суспільство повинно розуміти, що тварин треба поважати, та любити, починати, як раз треба з дітей”, – сказала Ірина Ердік.
Ельвіна Москалік, передала всім бажаючим готові матеріали, презентації, наробітки. Протягом презентації розповіла, яким чином проводять уроки доброти для школярів різного віку: для малих – у формі гри, з елементами казки, для дорослих – з поясненням законодавства.