Як українцям за кордоном віддалено подати заяву на призначення пенсії?

Семаковська Тетяна 14:05, 11 Червня 2023

Пенсія 7ada0

Громадяни України, які вимушені тимчасово проживати за кордоном у зв’язку з військовою агресією росії, отримали можливість надсилати заяву про призначення (поновлення) пенсії за допомогою поштового зв’язку.

Про це повідомляє Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Заяву можна направити до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації особи.

Норма діятиме на період воєнного стану в Україні та протягом трьох наступних місяців після місяця, в якому його буде припинено чи скасовано.

Які документи необхідні для призначення пенсії?

  • копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію з тимчасового місця проживання/перебування за кордоном (з перекладом);
  • оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом)
  • копії документів, що визначають право на призначення пенсії (пункт 2.1 – 2.4, 2.6, 2.9 розділу ІІ Порядку № 22-1).

Які документи необхідні для поновлення пенсії?

  • копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію з тимчасового місця проживання/перебування за кордоном (з перекладом);
  • оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);
  • копія паспорта громадянина України.

Зазначимо, що додані до заяви про призначення (поновлення) пенсії копії документів повинні бути засвідчені дипломатичним представництвом або консульською установою України чи нотаріально.

Детальніше ознайомитись із переліком документів, які необхідні для призначення або поновлення пенсії віддалено, можна у наведеній інфографіці.

Min 906a1Законодавчі зміни. Фото: Мінреінтеграції

Інфографіку підготовлено за результатами наради щодо проблемних питань громадян України, які тимчасово перебувають на території Республіки Польща у зв’язку з військовою агресією рф.

Читайте також: Пенсії на Донеччині: хто може отримати виплати та що робити, якщо район окупували? 

Нагадаємо, Уряд спростив механізм виплати українських пенсій і грошових допомог для тих одержувачів, які тимчасово проживають за кордоном. Зокрема, особа зможе подавати заяву про виплату (зміну способу виплати) пенсії або грошової допомоги віддалено. Також передбачена можливість відновити без приїзду до України виплату пенсії, яка була припинена у період воєнного стану, шляхом надсилання відповідної заяви поштою.

Фото: з відкритих джерел

Бахмут живе тут! Підписуйтесь на наш телеграм, тут завжди оперативні новини про місто, найсвіжіші фото та відео

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

Семаковська Тетяна 14:12, 26 Серпня 2024
Послуги в ЦНАП
Адміністративні послуги для населення / фото ombudsman.gov.ua

28 серпня, представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі можуть записатись на консультацію.

Про це повідомляє Центр підтримки”З Бахмутом у серці м. Дніпро”.

Бахмутський ЦНАП: послуги в Дніпрі

Мешканці громади мають можливість отримати наступні послуги:

  • актуалізувати дані в реєстрі територіальної громади (РТГ);
  • внести зміни до інформації про особу, що міститься в РТГ;
  • зняти особу із задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
  • отримати витяг із реєстру територіальної громади;
  • подати повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій.

Додатково фахівець ЦНАПу надаватиме допомогу щодо довідок про правову належність нерухомого майна, яка виникла до 1 січня 2013 року.

Як потрапити на прийом

Прийом громадян відбудеться 28 серпня, в Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро”. Осередок розташований за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Бахмутян чекатимуть з 09:00 до 16:00.

Консультації за зазначеними послугами можливо отримати дистанційно з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 16:00 за номерами:

  • +38 (099) 667 9206;
  • +38 (098) 850 0561;
  • +38 (068) 851 5089 (представник відділу реєстрації місця проживання).

Запис на отримання адміністративних послуг та довідок БТІ єдиний. Також можна звернутися на електронні скриньки:

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Чи повинні батьки школярів здавати кошти на школу: відповідь Омбудсмена

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:40, 26 Серпня 2024
Освітній процес / фото ілюстративне

В українських школах досить давно існує практика, коли батьків змушують “здати кошти” на школу та її внутрішні закупівлі. Однак разом із тим багато батьків виступають проти такої системи, називаючи її незаконною.

Редакція Бахмут IN.UA, посилаючись на допис Офісу Омбудсмена України в Facebook, розповідає, чи взагалі законні такі дії зі сторони адміністрації школи та як правильно на них реагувати.

Чи законно збирати гроші з батьків у школі

Практика збору коштів з батьків на закупівлі школи існує не перший рік. Як результат, у батьків регулярно просять по 50, 100, 200 гривень, а то й більше.

Омбудсмен прокоментував ситуацію, посилаючись на Закони України, зокрема на “Про освіти” та “Про повну загальну середню освіту”. Вони забороняють будь-які збори коштів учасниками освітнього процесу. Аналогічна норма частково регламентується статтею 53 Конституції України.

Стаття 58 ЗУ “Про повну загальну середню освіту” також говорить про те, що фінансування державних і комунальних закладів освіти здійснюється коштом держави, місцевого самоврядування та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Батьки ж можуть допомагати школі, але лише на добровільній основі у вигляді благодійних внесків. 

Порушення вимог законодавства у сфері забезпечення освіти передбачає кримінальну, адміністративну, цивільно-правову або дисциплінарну відповідальності. Будь-яке вимагання коштів, а також надання неправомірної вигоди — це незаконні дії, які містять ознаки корупції.

Що робити, якщо вимагають кошти в школі

В Офісі Омбудсмена рекомендують наступний алгоритм дій:

  • варто написати заяву на ім’я директора школи у двох примірниках про примусове збирання коштів, один з яких буде залишатися в канцелярії освітнього закладу;
  • потрібно проконтролювати те, щоб на примірнику заяви стояла відмітка із вхідним номером. Письмова відповідь повинна надійти протягом 30 днів з моменту подачі заяви;
  • якщо адміністрація школи не надала відповіді та не здійснила жодних дій, то потрібно звернутися в управління чи департамент освіти;
  • якщо управління чи департамент освіти не надали відповіді, то потрібно звертатися до правоохоронців із заявою про вимагання коштів.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

28 серпня, представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Чи повинні батьки школярів здавати кошти на школу: відповідь Омбудсмена

В українських школах досить давно існує практика, коли батьків змушують “здати кошти” на школу та її внутрішні закупівлі. Однак разом із тим багато батьків виступають […]

11:40, 26.08.2024 Скопіч Дмитро
image 21 f2c1d

7 правил, як не треба реагувати на людей з протезами

Через повномасштабну війну тисячі українців втратили кінцівки, ще хтось залишився без ока, або з половиною обличчя. Після поранення ветеранам війни доводить стикатися не тільки із […]

Єдине вікно послуг: 459 програм підтримки для ВПО, ветеранів та людей з інвалідністю

Державна служба зайнятості об’єднала 459 програм соціальної підтримки для внутрішньо переміщених осіб, ветеранів та людей з інвалідністю в рамках нового сервісу «Єдине вікно послуг». Це […]

Міжнародні акції до Дня Незалежності України: де проведуть та як долучитися

Незабаром країна відзначатиме 33-тю річницю своєї Незалежності. З цієї нагоди Світовий конгрес українців закликає співгромадян в різних куточках планети згуртуватися та вийти на вулиці, аби […]