Бахмутський центр профосвіти готується приймати вступників на Рівненщині

Семаковська Тетяна 15:25, 31 Березня 2023

будівля поліклініки b6d70

Бахмутський центр професійно-технічної освіти евакуювався до Рівненської області. Наразі колектив разом з обладнанням розмістився у приміщенні діючої поліклініки селища міського типу Гоща. З наступного навчального року тут відкриються навчальні класи і гуртожиток. На сьогодні в закладі навчаються в змішаній формі більше 400 дітей зі всієї України. Вони здобувають різні робітничі професії: швачки, слюсаря, механіка, кухаря тощо.

Директор Державного навчального закладу «Бахмутський центр професійно-технічної освіти» Ігор Гаєвий розповів редакції «Бахмут IN.UA» про підготовку училища до нового навчального року.

Ремонт у приміщеннях

«Наш науково-практичний центр переїхав сюди у жовтні минулого року, оскільки підійшли запропоновані умови на Рівненщині. Ми одразу встановили обладнання. Тут працюють наші швачки. Також з минулого року у нас працюють класи автослюсарів. Незабаром поліклініка завершить переїзд у будівлю потужної Гощанської лікарні. Там для медиків вже готують нові кабінети. А ми тим часом продовжуємо ремонт і облаштовуємо приміщення для своїх потреб, — розповів Ігор Гаєвий.

Він повідомив, що на другому поверсі відкриється гуртожиток для переселенців, на першому поверсі — класи для теоретичного і практичного навчання, комп’ютерний кабінет, кімната позакласної роботи та відпочинку. Підвал буде і укриттям і навчальним простором.

Так виглядає станом на сьогодні підвальне приміщення де буде лабораторія кухарівjpg 7b520

Так виглядає станом на сьогодні підвальне приміщення, де буде лабораторія кухарів. Фото надав Ігор Гаєвий

Так виглядає станом на сьогодні підвальне приміщення де буде лабораторія кухарів. 1 9815e

Так виглядає станом на сьогодні підвальне приміщення, де буде лабораторія кухарів. Фото надав Ігор Гаєвий

«Без укриття ніхто дозвіл на відкриття закладу не дасть. Також у приміщенні, де зараз йде ремонт, буде учбове кафе, майстерня, лабораторія кухарів. З цим нам допомагають місцеві підприємці. В учбовому кафе будемо об’єднувати теоретичну підготовку і виробниче навчання. Одразу з практикою для швачок і кухарів», — розповів Ігор Гаєвий.

Ремонтні роботи у гуртожитку 7c0ec

Ремонтні роботи у гуртожитку. Фото надав Ігор Гаєвий

Ремонтні роботи у гуртожитку 1 db23a

Ремонтні роботи у гуртожитку. Фото надав Ігор Гаєвий

За словами директора, з фінансуванням допомагає місцева громада та Донецька облдержадміністрація.

«Всі ці приміщення поліклініки належать Гощанській громаді Рівненської області. Ми їх використовуємо згідно договорів оренди. Комунальні послуги сплачує Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації. Ремонт приміщень відбувається за кошти як Гощанської громади, яка нам допомагає, так і за кошти департамента освіти і науки», — повідомив очільник закладу.

гощанська громада ce63e

Голова Гощанської громади Микола Панчук та директор Бахмутського центру професійно-технічної освіти Ігор Гаєвий. Фото надав Ігор Гаєвий

Навчально-виробнича практика

Під час навчання та виробничої практики майбутні швачки підтримують українських захисників, співпрацюючи з релокованим із Харківщини підприємством.

«Наші швачки використовують приміщення, які орендують підприємці з Харкова. У цьому приміщенні залишилось ще доробити трошки клас теоретичної підготовки. Тобто ми використовуємо приміщення, не тільки для свого навчання, а для того, щоб наші здобувачі освіти, майстри брали участь у виконанні замовлення для Збройних сил України», — додав Ігор Гаєвий.

Цех швачок 2 232f3

Цех швачок. Фото надав Ігор Гаєвий

Цех швачок 1 ae3db

Цех швачок. Фото надав Ігор Гаєвий

Продукція швачок ff929

Продукція швачок для ЗСУ. Фото надав Ігор Гаєвий

Місцеві фермери і підприємці також допомагають з практичною підготовкою. Вони згодні брати учнів закладу на практику. За словами директора, вже підписуються договори з аграрними підприємствами на проведення весняних, літніх практик для автослюсарів і зварників.

Класи для слюсарів та зварників 9abb4

Клас для слюсарів. Фото надав Ігор Гаєвий

Класи для слюсарів та зварників 1 0d8b6

Клас для зварників. Фото надав Ігор Гаєвий

Плани на новий навчальний рік

Пан Ігор нагадав, що здобувачі освіти в Бахмутському центрі професійно-технічної освіти набираються після 9-го або 11-го класу. Наразі пріоритет надається вимушеним переселенцям, але місцеві діти теж зможуть навчатися в центрі.

«Можливо, цього року ми наберемо більше переселенців. Підтримуємо зв’язки з нашим представництвом у різних містах України. Є в нас і в Рівному представники Бахмутської громади, і в Києві. Будемо першочергово звертати увагу на наших дітей. До того, ж у Бахмуті у нас були інклюзивні групи. Тут такі класи сформуємо з представників Донецької області. Місцеві діти також будуть вступати в залежності від кількості замовлення. Скільки зможемо, стільки і будемо набирати», — пояснив директор.

За його словами, минулого року вдалося набрати близько 200 студентів з Донецької області. Тоді набір на всі спеціальності виконали повністю.

«Зараз ми не знаємо, яким буде держзамовлення чи регіональне замовлення. Ми подаємо проект замовлення на всі наші напрямки. Далі цим питанням займається держава», — констатував Ігор Гаєвий.

У класі автослюсарів встановили мультимедійне обладнанняjpg b668e

У класі автослюсарів встановили мультимедійне обладнання. Фото надав Ігор Гаєвий

Влітку планується набір дорослих слухачів та співпраця з Бахмутським центром зайнятості.

«Зараз налагоджуємо зв’язок. Будемо набирати групу дорослих слухачів. Можливо, це буде реалізовано не тільки за кошти облдержадміністрації, а й за кошти центру зайнятості. Зараз складно щось прогнозувати, можуть бути зміни. Однак, заклад точно буде працювати», — підкреслив Ігор Гаєвий.

Працівники Бахмутського центру професійно-технічної освіти сподіваються, що в майбутньому повернуться у рідне місто.

«Зараз стараємось не тільки відновитися. Хочемо зберегти увесь наш потенціал до моменту повернення додому. Є надія, що ми повернемося і будемо відновлювати наш учбовий заклад вже в Бахмуті», — резюмував Ігор Гаєвий.

Фото: Ігор Гаєвий

Читайте також: Плануємо набрати 100 учнів: як працює Бахмутський педколедж в Жовтих Водах

Додавайтесь в наш Телеграм Бахмут живе тут, отримуйте інформацію про події в Бахмуті та бахмутян в евакуації.

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:45, 6 Листопада 2025
Розрахунок субсидії / фото Finance News

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, але суми залежать від доходів сім’ї, соціальних нормативів і вартості послуг.

Детальніше про те, як розрахувати житлову субсидію у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026

Житлова субсидія — це безповоротна адресна державна соціальна допомога малозабезпеченим громадянам, які проживають у житлових приміщеннях і не мають змоги самостійно оплачувати комунальні послуги, витрати на управління будинком чи придбання палива. Програму субсидій запроваджено ще у 1995 році, і вже понад 30 років вона залишається ключовим інструментом соціального захисту населення в умовах зростання тарифів.

Що впливає на розмір субсидії

Розмір субсидії визначається як різниця між повною вартістю житлово-комунальних послуг у межах соціальних норм і нормативів та обов’язковим платежем, який залежить від доходів родини.

Соціальні норми та нормативи закріплено у постанові Кабміну №409 від 6 серпня 2014 року, а порядок розрахунку обов’язкового платежу — у постанові №1156 від 27 липня 1998 року.

Приклад розрахунку субсидії на опалювальний сезон 2025–2026 років

Приклад розрахунку опублікували на сайті Пенсійного фонду України (ПФУ). Для розгляду взята умовна сім’я з чотирьох осіб:

  • чоловік (щомісячний дохід — 8 900 гривні);
  • дружина (щомісячний дохід — 8 200 гривні);
  • 2 неповнолітні дитини.

Зазначається, що під час розрахунку розміру житлової субсидії на опалювальний сезон 2025-2026 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2025 року.

Перший крок — визначення середнього доходу сім’ї. Для цього середньомісячний сукупний дохід домогосподарства визначається шляхом ділення сукупного доходу всіх членів домогосподарства за 2 квартали на кількість місяців, за які враховуються доходи:

Усього дохід сім’ї за пів року заробляє 102 600 гривні. Вказану суму отримується за наступною формулою: (8 900 * 6) + (8 200 * 6).

Далі отримані результати діляться на 6, тобто кількість місяців. Виходить, що середньомісячний дохід сім’ї становить 17 100 гривень.

Другий крок — визначення середнього доходу на одну особу в сім’ї. Для отримання суми потрібно розділити середньомісячний дохід сім’ї на кількість її членів. У прикладі цей показник становить 4 275 гривень (17 100 / 4 = 4 275).

Третій крок — розрахунок обов’язкового відсотка платежу за формулою: Ро = Кд / Кг * Рг, де:

  • Ро — частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;
  • Кд — коефіцієнт доходу відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;
  • Кг — базовий коефіцієнт — два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць;
  • Рг — базова норма плати — 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства.

Отже: 17 100 гривні (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) / 4 (кількість членів домогосподарства) / 2 920 (прожитковий мінімум на 1 січня 2025 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) * 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,95%.

У такому разі, сума обов’язкового платежу становить 1 872,45 гривні (17 100 * 10,95% = 1 872,45)

Останній крок — це розрахування розміру самої субсидії. Вона обчислюється за формулою: розмір плати за житлово-комунальні послуги (ЖКП) у межах соціальних норм і нормативів (3 422,35 гривні) – сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП. У прикладі розрахунок виглядатиме наступним чином: 3422,35 – 1 872,45 = 1549,90 гривні — розмір субсидії на сім’ю

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 5 Листопада 2025
Виплати аліментів / фото НБУ

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.

Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей

В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:

  • для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).

Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:

  • до 6 років — 25 630 гривень;
  • від 6 до 18 років — 31 960 гривень.

Що таке рекомендований розмір аліментів

Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.

Як визначається розмір аліментів

Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.

Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.

Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:

  • на одну дитину — ¼ частини доходу;
  • на двох дітей — ⅓ частини доходу;
  • на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.

Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові

З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні

Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:

  • основна заробітна плата;
  • доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
  • винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
  • відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
  • виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
  • авторський гонорар працівникам;
  • допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.

Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.

Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:

  • вихідна допомога при звільненні;
  • неоподатковувана матеріальна допомога;
  • компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
  • допомога на лікування;
  • виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
  • польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
  • компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
  • допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
  • вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
  • дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.

Строки та порядок сплати утриманих аліментів

Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:

  • рахунок органу державної виконавчої служби, або
  • рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.

Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.

Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як розрахувати житлову субсидію у 2025-2026 році: покрокова інструкція та приклад

Житлова субсидія — це державна допомога українським родинам, які не можуть самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. У 2025 році правила її розрахунку залишаються незмінними, […]

16:45, 06.11.2025 Скопіч Дмитро

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]

16:00, 05.11.2025 Скопіч Дмитро

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]

17:35, 28.10.2025 Скопіч Дмитро