Лікарняні виплати від Пенсійного фонду: які зміни очікують українців

Семаковська Тетяна 10:52, 3 Січня 2023

currency g4e5f600e0 1920 c79b8З 1 січня 2023 року фінансування людей для виплат по лікарняних здійснюватиме Пенсійний фонд України.

 

Про це повідомляють на сайті Пенсійного фонду. 

З 1 січня цього року, уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є Пенсійний Фонд України. Це передбачено Законом України. 

Тобто, усі повноваження по виплатах, які адмініструє Фонд соціального страхування, перейдуть до Пенсійного Фонду.

«З 1 січня виплати лікарняних будуть також переходити до компетенції Пенсійного фонду. Ми активно готуємося до цього процесу. Але хотів би наголосити, ми тривалий час здійснюємо обслуговування лікарняних, і формування самих лікарняних здійснюється на базі Фонду. Пенсійний фонд не здійснював самих виплат, а з 1 січня відповідні повноваження переходять до пенсійного фонду», — повідомив в ефірі Суспільного Євген Капінус.

Що змінюється для страхувальників?

Відтепер рішення про виплату лікарняних буде приймати роботодавець або уповноважені ним особи. До 1 січня цим займалась комісія соцстрахування на підприємстві. 

Зауважимо, що термін розгляду лікарняних та прийняття рішення про виплату не змінюється з дня надходження лікарняного по тимчасовій непрацездатності до роботодавця. Він залишається 10 днів. Але значно скорочується термін щодо лікарняного по вагітності та пологах, він зменшився з 10 до 3 днів. 

Подати заяви-розрахунки можливо в електронному вигляді через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, або письмово в будь-якому сервісному центрі. 

Правила  нарахування виплат по лікарняних залишилися ті ж самі. А саме, відсоток середньої заробітної плати людини, в залежності від тривалості страхового стажу. 

Зазначимо, що зміни стосуються тих лікарняних, які відкриють після 1 січня. Ті лікарняні, які почались у 2022 і продовжились у 2023 році, розраховуватимуться за старими правилами.

Фото: Pixabay

Читайте також: Пенсії на Донеччині: хто може отримати виплати та що робити, якщо район окупували?

Додавайтесь в наш Телеграм Бахмут живе тут, отримуйте інформацію про події в Бахмуті та бахмутян в евакуації.

А це наш цікавий і яскравий Інстаграм – підписуйтесь!

Норвезька рада анонсувала новий прийом заявок на грошову допомогу в 2025

Семаковська Тетяна 10:25, 14 Січня 2025

Норвезька рада у справах біженців (NRC) відкриває прийом заявок на грошову допомогу 2025. Заявки прийматимуть з 20 січня по 29 січня. Отримати кошти зможуть чотири категорії.

Про деталі програми NRC, реєстрацію та критерії, читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.

Як зареєструватися на норвезьку допомогу?

З 20 січня з 9:00 по 29 січня 17:00 Норвезька рада у справах біженців в Україні відкриває прийом заявок на отримання багатоцільової грошової допомоги.

Зверніть увагу, що всі подані протягом цього періоду заявки, будуть оцінюватися однаково. Людей просять не навантажувати сайт в перший день. Також, до розгляду будуть брати лише першу спробу подачі заявки. Усі наступні заявки автоматично видаляються.

Фінансування NRC обмежене тому отримати грошову допомогу від Норвезької ради 2025 зможуть не всі.

Хто може отримати допомогу від Норвезької ради?

В 2025 році отримати допомогу зможуть:

  • особи, що проживають на територіях, визначених як території, на яких ведуться бойові дії;
  • внутрішньо переміщені особи, які були змушені покинути свої домівки;
  • внутрішньо переміщені особи, що проживають на територіях із високою інтенсивністю бойових дій;
  • важливим критерієм є те, що домогосподарство фізично знаходиться на території України.

Якщо ви отримували грошову допомогу від Норвезької ради у минулих роках, то все одно можете подати заявку. Але домогосподарства, які отримали грошову допомогу від NRC або інших гуманітарних організацій менше, ніж пів року назад, можуть бути виключені з розгляду.

Заявку на реєстрацію можна буде заповнити на сайті Норвезької ради 20 січня з 9:00.

Як не потрапити на шахрайство?

Зверніть увагу, що заповнювати заявку потрібно на офіційному сайті Норвезької ради. Це безплатно. NRC ніколи не запитує ваші банківські дані, PIN-коди або CVV.

Ось список документів, які потрібні для реєстрації на офіційному сайті:

  • паспорт або ID-картка;
  • довідка ВПО (для домогосподарств із ВПО);
  • свідоцтва про народження дітей (за наявності);
  • ідентифікаційні номери платників податків (ІПН) для всіх членів домогосподарства віком від 18 років;
  • номер банківського рахунку у форматі IBAN (UA + 27 символів). Соціальні, пенсійні рахунки або рахунки “ЄПідтримки” не приймаються.

Заповнення заявки не гарантує отримання коштів, але значно збільшує ваші шанси. Коректно заповнюйте всі дані.

Як перевірити статус заявки на допомогу від NRC?

В 2025 році не будуть відправляти статусу заявки через SMS/WhatsApp. Але ви отримаєте сповіщення про важливі оновлення в інструменті самоперевірки на платформі NeedAid.

Для цього натисніть “Перевірити статус”, введіть код заявки (ID) та номер телефону, вказаний під час реєстрації. Якщо ви втратите код заявки, ви не зможете перевірити свій статус.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Де взяти витяг про фактичне місце проживання з дитиною: інструкція

Семаковська Тетяна 14:00, 13 Січня 2025
Отримати витяг про місце проживання дитини можна онлайн / фото ілюстративне, Pexel

Для отримання допомоги на дитину батьків можуть попросити надати документи, зокрема й витяг про фактичне місце проживання з дитиною. Наприклад, якщо донор надає перевагу допомозі дітям з прифронтових територій, то такий витяг важливий для підтвердження. Також він потрібен для того, щоб влаштувати дитину до школи чи садочку.

Як отримати витяг про місце проживання дитини онлайн, читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.

Де отримати витяг про місце проживання дитини онлайн?

Для того, щоб отримати документ потрібно авторизуватись в застосунку Дія, після цього ви зможете зробити це онлайн, дотримуючись наступних кроків:

  • у застосунку Дія оберіть кнопку “Сервіси”;
  • оберіть пункт “Довідки та витяги”;
  • оберіть пункт “Витяг про місце проживання дитини” та “Продовжити”.

Якщо інформація про дитину наявна у Реєстрі територіальної громади, то ви отримаєте документ в Дії у кілька кліків, він завантажиться в pdf форматі. У вас буде 24 години на його завантаження.

Якщо витяг не сформувався, необхідно актуалізувати дані про себе та своє зареєстроване місце проживання у реєстрі.

Нагадаємо, що разом з витягом часто потрібна й довідка про склад сім’ї. Утім, виникає проблема — ще у 2019 році Мінсоцполітики своїм наказом скасував цей документ, замінивши його на інший схожий за наповненням. Утім, у 2019 році згідно з наказом Мінсоцполітики від 17 липня 2019 № 1106 ця довідка була скасована. Тоді її замінили на Довідку про склад зареєстрованих осіб у житловому приміщенні,

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Норвезька рада анонсувала новий прийом заявок на грошову допомогу в 2025

Норвезька рада у справах біженців (NRC) відкриває прийом заявок на грошову допомогу 2025. Заявки прийматимуть з 20 січня по 29 січня. Отримати кошти зможуть чотири […]

Де взяти витяг про фактичне місце проживання з дитиною: інструкція

Для отримання допомоги на дитину батьків можуть попросити надати документи, зокрема й витяг про фактичне місце проживання з дитиною. Наприклад, якщо донор надає перевагу допомозі […]

Бахмутський ЦНАП

Як у Києві потрапити на прийом у Бахмутський ЦНАП

15 січня фахівці Центру надання адміністративних послуг та відділу реєстрації Бахмутської міської ради проведуть прийом бахмутян, які мешкають у Києві та Київській області. Записатись на […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

15 січня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Як пенсіонеру чи пенсіонерці оформити інвалідність в 2025 році: гід

З 1 січня 2025 року в Україні більше не працюють медико-соціальні експертні комісії (МСЕК). Президент України Володимир Зеленський ліквідував їх Законом №12178. Тож, відтепер, аби […]