Які комунальні пільги доступні для військових: перелік

Семаковська Тетяна 15:05, 8 Листопада 2024
Військовий ЗСУ
Шеврон ЗСУ / фото з відкритих джерел

Захисники України, які перебувають на передовій або раніше виконували військовий обов’язок, відповідно до чинного законодавства можуть отримати пільги при оплаті житлово-комунальних послуг.

Про це повідомляє Міністерство соціальної політики.

Пільги для військових

Пільги охоплюють оплату послуг з управління багатоквартирними будинками, постачання газу, електрики, гарячої води та опалення, централізованого водопостачання і водовідведення, вивезення сміття, а також придбання твердого палива і скрапленого газу.

Зокрема, пільги можуть отримати:

  • учасники бойових дій — 75% знижки;
  • учасники війни — 50% знижки;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни — 100% знижки;
  • члени родин загиблих — 50% знижки.

Щоб оформити пільги, потрібно звернутися до Пенсійного фонду України або до виконавчих органів місцевих рад. Заявки приймають особисто, поштою або онлайн через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду.

У цьому році процедура спростилася, тепер для оформлення пільги необхідні паспорт, документ, що підтверджує право на пільгу, а також обліковий номер платника податків.

Подати заявку онлайн можливо таким чином:

  • через вебпортал електронних послуг ПФУ авторизуватися за електронним підписом, обрати розділ “Всі послуги” і знайти “Заява на житлову субсидію чи пільгу” та заповнити запропоновані форми;
  • через мобільний додаток Пенсійного фонду.

    Якщо військовослужбовець не може подати заяву особисто, близькі родичі можуть зробити це за нього, маючи при собі документ, що підтверджує родинний зв’язок. Пенсійний фонд розгляне заяву протягом 10 днів і повідомить про рішення протягом 3 днів.

    Пільги на оплату комунальних послуг надають у грошовій формі, що означає, що військові сплачують повну суму послуг, а Пенсійний фонд компенсує витрати через банківський рахунок або поштові відділення.

    Примітка. Матеріал підготувала практикантка Катерина Палій

    Читайте також:

    Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

    Нові перевірки для переселенців: що зміниться для ВПО з 1 липня 2025 року

    Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 18:00, 30 Червня 2025
    Довідка ВПО / фото Трибун

    Вже з 1 липня 2025 року в Україні набирають чинності нові вимоги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Частина переселенців може втратити статус ВПО, якщо понад три місяці перебуватиме за кордоном без поважних причин.

    Про це йдеться в урядовій постанові №376.

    Зміни для ВПО з 1 липня 2025 року

    З 1 липня 2025 року в Україні починають діяти нові правила для внутрішньо переміщених осіб. Згідно з постановою Кабінету Міністрів №376, представники Міністерства фінансів України проводитимуть перевірки щодо перебування переселенців із відповідним статусом за кордоном понад 90 днів. Повідомлення про це надійде протягом 3 днів.

    У разі підтвердження такого факту буде проведена додаткова перевірка. Якщо з’ясується, що особа виїхала на постійне місце проживання за межі України, її статус ВПО може бути скасований, а довідка — відкликана.

    Проте статус переселенця не скасовується, якщо тривале перебування за кордоном пов’язане з обґрунтованими причинами. Зокрема:

    • офіційне відрядження;
    • лікування чи медичне обстеження;
    • стажування;
    • оздоровлення дітей;
    • фізична реабілітація;
    • догляд за хворою дитиною;
    • смерть родича за кордоном;
    • перебування у закордонних правоохоронних чи судових органах.

    Усі ці обставини необхідно підтвердити документально. Якщо причина відсутності не буде підтверджена, переселенець втратить статус. Водночас його можна буде поновити, подавши відповідну заяву до ЦНАП.

    Читайте також:

    Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

    Грант на 1,6 млн грн: в Україні стартувала програма для ветеранського бізнесу

    Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 17:00, 30 Червня 2025
    Грант для ветеранського бізнесу / фото Міністерство у справах ветеранів України

    В Україні стартувала грантова програма “Варто РОБИти СВОЄ 2.0”, орієнтована на ветеранів, ветеранок, їхні родини та сім’ї загиблих військових. Вказані категорії можуть отримати від 600 тисяч до 1,6 мільйона гривень на започаткування чи розвиток власного бізнесу.

    Про це повідомили в Міністерстві у справах ветеранів України.

    Грантова програма для ветеранів 2025

    Грантова програма “Варто РОБИти СВОЄ 2.0” реалізується Українським ветеранським фондом Мінветеранів у партнерстві з благодійним фондом “МХП-Громаді” та агровиробничою компанією Kernel.

    Взяти участь у програмі та отримати від 600 тисяч до 1,6 мільйона гривень можуть такі категорії громадян:

    • ветерани, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, які зареєстровані як фізичні особи-підприємці;
    • дружина або чоловік ветерана, які зареєстровані як ФОПи, за умови, що проєкти спрямовані на реінтеграцію ветеранів до активного суспільного життя, забезпечення збереження та відновлення їхнього фізичного й психічного здоров’я;
    • юридичні особи (крім громадських та благодійних організацій), зареєстровані не пізніше ніж за рік до подання заявки на участь у конкурсному відборі, серед засновників яких є ветерани, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни або Захисників і Захисниць України.

    Скористатися можливістю отримати фінансування можна, якщо бізнес працює або працюватиме в одній із таких сфер:

    • агровиробництво;
    • деревообробка;
    • металообробка;
    • виробництво та переробка харчових продуктів;
    • надання послуг із ремонту або обслуговування майна.

    Як взяти участь

    Щоб подати заявку на участь у грантовій програмі, необхідно до 20 липня 2025 року надіслати визначений перелік документів через сайт Українського ветеранського фонду Мінветеранів. До пакета документів входять:

    • проєктна заявка;
    • кошторис;
    • термін реалізації;
    • рішення керівних органів про участь у конкурсному відборі проєктів (якщо статутом юридичної особи передбачено, що такі рішення приймаються вищими органами управління);
    • гарантійний лист про відсутність фактів незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів;
    • гарантійний лист від особи (осіб), яка (які) має (мають) намір здійснити часткове фінансування (співфінансування).

    Більше про підготовку документів та заповнення заяв можна дізнатися під час спеціальних онлайн-воркшопів. Дати проведення зустрічей будуть повідомлені в соціальних мережах Українського ветеранського фонду, зокрема у Facebook.

    Читайте також:

    Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

    Нові перевірки для переселенців: що зміниться для ВПО з 1 липня 2025 року

    Вже з 1 липня 2025 року в Україні набирають чинності нові вимоги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Частина переселенців може втратити статус ВПО, якщо понад […]

    18:00, 30.06.2025 Скопіч Дмитро

    Грант на 1,6 млн грн: в Україні стартувала програма для ветеранського бізнесу

    В Україні стартувала грантова програма “Варто РОБИти СВОЄ 2.0”, орієнтована на ветеранів, ветеранок, їхні родини та сім’ї загиблих військових. Вказані категорії можуть отримати від 600 […]

    17:00, 30.06.2025 Скопіч Дмитро

    Пакунки для бахмутських мам: що відомо про допомогу до Дня міста

    Цього року до Дня міста Бахмутська міська рада планує привітати новоспечених мам з-поміж бахмутянок. Породіллі отримують пакунки для немовлят, на це в бюджеті заклали 20 […]

    Продуктові набори від ООН: як отримати евакуйованим у Павлограді

    Люди, які евакуюються у Павлоград, що на Дніпропетровщині, можуть отримати продуктові набори від ООН. У набір входить каша та хліб. Про це розповіли благодійники з […]

    15:30, 30.06.2025 Скопіч Дмитро
    Послуги в ЦНАП

    Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

    2 липня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]