
В Україні з 2 жовтня 2025 року набули чинності нові Правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати спам-дзвінки. Тепер користувачі можуть повідомляти про рекламні виклики, на які не давали згоди, а оператори зобов’язані перевіряти такі номери та, за необхідності, блокувати їх.
Куди звертатися, якщо вам дзвонять шахраї, читайте в матеріалі Бахмут IN.UA.
Спам-дзвінки: куди звертатися
З 2 жовтня в Україні діють нові Правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати номери, що розсилають спам-дзвінки без згоди користувачів, повідомляє Мінцифри.
Українці тепер можуть повідомляти про підозрілі номери трьома способами:
1) Звернутися до свого мобільного оператора:
- Vodafone: у застосунку або за номером 111 / 0 800 400 111 (в Україні) чи +380 (50) 400 111 (у роумінгу);
- Kyivstar: у застосунку або за номером 466 / 0 800 300 466 (в Україні), 105466# (у роумінгу);
- LifeCell: у застосунку або за номером 5433 / 0 800 20 5433 (в Україні), +380 (63) 5433 111 (у роумінгу).
2) Подати скаргу на гарячу лінію Уряду за номером 1545.
3) Звернутися до Національної комісії з регулювання електронних комунікацій (НКРЕКП) через спеціальну форму на сайті.
Як оператори визначатимуть спам-номер?
Після отримання скарги на номер оператор проведе перевірку. Якщо номер відповідає щонайменше двом із нижче наведених критеріїв, він може бути заблокований:
- виклики здійснюються без комунікації;
- середня тривалість дзвінків за 7 днів менша ніж 60 секунд;
- понад 50% дзвінків — на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час виклику відтворюється записане повідомлення;
- є скарги від абонентів;
- кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, становить менш ніж 5% від усіх дзвінків;
- номер використовується лише для дзвінків, без SMS або інтернету.
Нові правила мають зменшити кількість рекламних і шахрайських дзвінків, які останніми роками стали масовою проблемою для українців.
До теми:
Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!