Як перевірити, чи є громадянин ФОП: пояснення

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 22 Лютого 2025
Оформлення ФОП / фото ілюстративне, Pexels

Фізична особа-підприємець (ФОП) — це спеціальний статус особи, яка самостійно реалізує підприємницьку діяльність від свого імені. Часто виникають ситуації, коли необхідно перевірити наявність відповідного статусу.

Детальніше про те, для чого потрібно перевіряти ФОП та як це зробити, читайте в матеріалі Бахмут IN.UA

Як перевірити ФОП

Перед співпрацею з фізичною особою-підприємцем часто виникає необхідність перевірити його діяльність, щоб уникнути шахрайства, податкових ризиків та проблем із законодавством. Також така дія допоможе дізнатися деталі, які стосуються підприємницької діяльності певного громадянина чи громадянки. Також це важливо, адже допомагає впевнитися в тому, що дана особа дійсно надає послуги та чи відповідає це даним, внесеним до ЄДР (Єдиний державний реєстр).

Які дані треба перевірити у ФОП

Для того, щоб перевірити певну особу щодо її підприємницької діяльності, потрібно ввести її ПІБ або ІПН в Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів. Громадянин чи громадянка після подачі запиту зможе отримати результат у вигляді загальної інформації щодо підприємницької діяльності ФОП.

Перш за все треба перевірити стан ФОП: чи зареєстрований він, чи припинений. Також важливо впевнитись, що в особи відсутній податковий борг та чи відсутні судові та виконавчі провадження щодо даної особи.

Для вдалої співпраці також необхідно звернути увагу на Класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД) ФОПа, яка надає інформацію про те, чи дійсно громадянин надає заявлені послуги.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Стоматологічна підтримка військових: на скільки зросло фінансування

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 11:00, 22 Лютого 2025
Лікування ротової порожнини / фото ілюстративне iStock

В Україні продовжує діяти програма підтримки для ветеранів та ветеранок, в межах якої вони можуть отримати послуги стоматологічних закладів коштом державного бюджету. На реалізацію цього проєкту в 2025 році передбачено майже 750 мільйонів гривень.

Детальніше про те, як скористатися стоматологічною програмою, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Стоматологічні послуги військовим ЗСУ

В Україні продовжує діяти програма відшкодування вартості стоматологічної допомоги, на яку в 2025 році виділили майже 750 мільйонів гривень. Наразі доступні наступні послуги:

  • лікування зубів — до 24 952 гривень;
  • протезування зубів — до 34 966 гривень.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №156, отримати право на безплатні стоматологічні послуги можуть чинні військові, ветерани/ки зі статусом учасника бойових дій (УБД), а також особи з інвалідністю внаслідок війни. 

Для отримання медичної послуги із зубопротезування та надання планової стоматологічної допомоги потрібно звернутися до одного із вказаних за посиланням медичних закладів та надати його представникам заяву та оригінали наступних документів:

  • паспорт;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);
  • посвідчення учасника бойових дій (УБД) або посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, або посвідчення учасника війни та/або військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Субсидія на оренду житла: чи можна отримати, якщо власник перебуває не в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 10:00, 22 Лютого 2025
Оренда житла для ВПО / фото ілюстративне, iStock

В Україні часто виникає ситуація, коли внутрішньо переміщені особи (ВПО) винаймають житло в особи, котра перебуває за кордоном. У цьому випадку переселенці та переселенки також мають право подати документи для призначення субсидії на найм житла.

Детальніше про те, який алгоритм дій потрібно виконати для отримання субсидії на оренду житла, розповіли в Міністерстві соціальної політики України.

Як отримати субсидію на оренду житла

Наразі в Україні реалізовується програма, в межах якої ВПО можуть отримати субсидію на оренду житла. 

У програмі можуть брати участь, які:

  • перемістилися з окупованих або територій бойових дій;
  • не мають власного житла на підконтрольній Україні території (житло знищене або непридатне для проживання);
  • не є одержувачами допомоги на проживання 2-3 тисяч гривень.

Субсидія на оренду житла призначатиметься на пів року, але не більше 2 термінів підряд, а сам експериментальний проєкт діятиме протягом 2 років.

Отримати право на субсидію можуть родини з вказаних категорій, які витрачають на оренду житла понад 20% своїх сукупних доходів. Наприклад, якщо доходи родини менші ніж 5 840 гривень на одну особу, то субсидія покриватиме вищий відсоток вартості оренди.

Зазначимо, що субсидію буде можливо виключно за умови оформлення договору оренди між орендарем та орендодавцем. Типовий договір буде доступний для підписання у відділенні та на сайті Пенсійного фонду, а також у ЦНАПах.

Як отримати субсидію на оренду житла, якщо наймодавець перебуває за кордоном

Якщо наймодавець житла та наймач-ВПО перебувають у різних населених пунктах чи навіть країнах, то все одно зберігається право на отримання субсидії на оренду. Для цього потрібно укласти договір найму та подати заяву на субсидію онлайн за наступним алгоритмом дій:

  • людина, яка має статус ВПО, має авторизуватися в особистому кабінеті електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням;
  • обрати у боковому меню “Комунікації з ПФУ” та обрати вкладку “Заява про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму”;
  • обрати вкладку “Первинне заповнення Заяви про надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму наймачем” та заповнити спеціальну онлайн-форму;
  • додати до заявки копії документів та зберегти сформовані пакети.

Після цих дій в особистому кабінеті наймодавця на порталі Пенсійного фонду України з’явиться заява та договір, які можна переглянути та залишити підпис. Власнику орендованого житла потрібно підтвердити кваліфікованим електронним підписом (КЕП) правильність внесених наймачем відомостей до заяви та договору найму.

Підписані документи потрапляють на розгляд до Пенсійного фонду України, після чого його представники призначають субсидію на оренду житла.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Стоматологічна підтримка військових: на скільки зросло фінансування

В Україні продовжує діяти програма підтримки для ветеранів та ветеранок, в межах якої вони можуть отримати послуги стоматологічних закладів коштом державного бюджету. На реалізацію цього […]

11:00, 22.02.2025 Скопіч Дмитро

Субсидія на оренду житла: чи можна отримати, якщо власник перебуває не в Україні

В Україні часто виникає ситуація, коли внутрішньо переміщені особи (ВПО) винаймають житло в особи, котра перебуває за кордоном. У цьому випадку переселенці та переселенки також […]

10:00, 22.02.2025 Скопіч Дмитро
Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

26 лютого представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Як дізнатися IBAN рахунку в мобільних застосунках Приватбанку, Монобанку та Ощадбанку

IBAN — це міжнародний номер банківського рахунку, який має кожен власник/ця банківської картки. Він є важливою умовою для швидких та безпечних фінансових операцій між банками […]

13:00, 15.02.2025 Скопіч Дмитро

Як військовослужбовцю отримати дозвіл на зброю: покроковий гід

З початку війни в Україну діє програма, котра дозволяє військовослужбовцям та військовослужбовицям отримати дозвіл на придбання мисливської зброї за спрощеною процедурою. Детальніше про те, як […]

11:00, 15.02.2025 Скопіч Дмитро