Як отримати статус багатодітної сім’ї

Валентина Славінська Славінська Валентина 14:00, 11 Липня 2024
Українська родина
Щаслива сім’я / фото ілюстративне Pexels

Посвідчення багатодітної сім’ї онлайн також можна отримати. Статус багатодітної дозволяє отримувати грошову допомогу та різні пільги, наприклад знижку на житлово-комунальні послуги. Яка сама родина вважається багатодітною та як отримати цей статус?

Де можна подати документи на багатодітну сім’ю?

Отримати статус багатодітної родини можна у ЦНАПі, в органах Соцзахисту або подавши заявку в Дію. Зверніть увагу, що багатодітна сім’я, це подружжя (чоловік та жінка), яке перебуває у зареєстрованому шлюбі, разом проживає та виховує трьох і більше дітей. У тому числі кожного з подружжя, або один батько (одна мати), який (яка) проживає разом з трьома і більше дітьми та самостійно їх виховує.

Подати заяву на отримання статусу ви можете самостійно або через законного представника, відправивши всі документи рекомендованим листом або онлайн електронною поштою.

Які документи потрібні для того, аби отримати статус багатодітної?

  • заява одного з батьків для оформлення посвідчення батьків багатодітної сім’ї та посвідчення дитини з багатодітної сім’ї;
  • фото (кольорове або чорно-біле) розміром 30 на 40 міліметрів;
  • документи, що підтверджують факт виховання дитини одним із батьків (у разі реєстрації повторного шлюбу та проживання із дітьми від попереднього шлюбу);
  • копія довідки із закладу освіти або свідоцтва про народження дитини (у разі народження дитини або навчання особи віком від 18 до 23 років за денною формою навчання за межами України);
  • довідка про підтвердження зарахування до закладу освіти або про переведення на наступний курс навчання в межах відповідної програми підготовки (у разі продовження строку дії посвідчення, якщо дитина навчається за денною формою навчання у закладі загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти);
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • копію свідоцтва про шлюб (крім батьків, які не перебувають у шлюбі);
  • копії сторінок паспорта громадянина України батьків із даними про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату видачі паспорта;
  • копія посвідки на постійне проживання батьків, якщо вони є іноземцями або особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Зазвичай, довідку оформлюють протягом 10 робочих днів, вам можуть відмовити якщо ви не надали повний пакет документів, або ви не маєте підтвердження реєстрації шлюбу.

За отримання статусу ви не повинні платити коштів, ця послуга надається безоплатно для сімей, які відповідають критеріям багатодітних.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 16:00, 5 Листопада 2025
Виплати аліментів / фото НБУ

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% прожиткового мінімуму, а максимальна — перевищувати 10 прожиткових мінімумів.

Детальніше про аліменти у 2025 році — в матеріалі Бахмут IN.UA.

Аліменти у 2025 році: які суми виплачуватимуть на дітей

В Україні мінімальний рівень аліментів безпосередньо залежить від прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних вікових категорій. Водночас існують мінімальні гарантовані аліменти — це мінімальна сума, яку зобов’язаний сплачувати один із батьків незалежно від рівня доходу:

  • для дітей до 6 років — 1 281,5 гривні (50% від прожиткового мінімуму 2 563 гривень;
  • для дітей від 6 до 18 років — 1 598 гривень (50% від прожиткового мінімуму 3 196 гривень).

Сума не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку:

  • до 6 років — 25 630 гривень;
  • від 6 до 18 років — 31 960 гривень.

Що таке рекомендований розмір аліментів

Якщо гарантований розмір аліментів — це мінімальна сума, яку має сплачувати батько чи мати при низькому рівні заробітку, то рекомендований розмір аліментів — це аспект, який встановлюється у судовому порядку при достатності заробітку платника.

Як визначається розмір аліментів

Якщо суд або сторони визначили аліменти у фіксованій (твердій) сумі, процес їхнього утримання є максимально простим. У такому випадку виконавча служба самостійно проводить індексацію суми, а роботодавець лише утримує конкретно визначену суму із заробітної плати працівника.

Існує й інша версія аліментів, коли сума залежить від відсоткового співвідношення — частини заробітку після утримання податку на дохід та військового збору.

Залежно від кількості дітей, аліменти у відсотках становлять:

  • на одну дитину — ¼ частини доходу;
  • на двох дітей — ⅓ частини доходу;
  • на трьох і більше дітей — ½ частини доходу.

Зазначимо, що законодавство передбачає одне правило: загальний розмір відрахувань не може перевищувати 50%, а в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей 70% зарплати, яка належить до виплати працівникові

З яких доходів утримують аліменти, а з яких — ні

Відповідно до пункту 1 Переліку №146, аліменти підлягають утриманню з усіх видів заробітку та додаткової винагороди, які працівник отримує як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом. Наприклад:

  • основна заробітна плата;
  • доплати, надбавки, премії, у тому числі за понаднормову роботу, за роботу у святкові, неробочі та вихідні дні;
  • винагорода за підсумками річної роботи або одноразові виплати за вислугу років;
  • відпускні та компенсація за невикористану відпустку (якщо вона нараховується за кілька років під час звільнення);
  • виплати за час виконання державних чи громадянських обов’язків, зокрема проходження військової служби;
  • авторський гонорар працівникам;
  • допомога з державного соціального страхування, за винятком декретних та лікарняних по догляду за хворою дитиною.

Цей список не є вичерпним — аліменти можуть утримуватися і з інших доходів, якщо вони не входять до переліку винятків, визначених пунктом 12 Переліку №146.

Водночас існує низка виплат, з яких аліменти не відраховуються, зокрема:

  • вихідна допомога при звільненні;
  • неоподатковувана матеріальна допомога;
  • компенсація за невикористану відпустку (крім випадків, коли вона виплачується за кілька років);
  • допомога на лікування;
  • виплати у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • компенсації під час відрядження (добові, витрати на переїзд, переведення до іншої місцевості тощо);
  • польове забезпечення та інші надбавки, що замінюють добові;
  • компенсації за амортизацію інструментів, зношення одягу чи взуття;
  • допомога по догляду за хворою дитиною до 14 років;
  • вартість продовольчого або речового забезпечення, а також грошова компенсація за нього;
  • дотації на харчування, санаторні путівки, відпочинок, що надаються коштом підприємства.

Строки та порядок сплати утриманих аліментів

Порядок перерахування аліментів визначено частиною 1 статті 69 Закону №1404. Згідно з нормою, роботодавець, який проводить утримання аліментів із заробітної плати працівника, зобов’язаний перерахувати утримані кошти на:

  • рахунок органу державної виконавчої служби, або
  • рахунок приватного виконавця, який веде відповідне виконавче провадження.

Перерахування слід здійснити у строк, передбачений для виплати заробітної плати боржнику. Якщо ж такий строк не визначено, то роботодавець має переказати аліменти не пізніше 10 числа місяця, що настає після місяця, за який проводилось стягнення.

Крім цього, роботодавець щомісяця зобов’язаний подавати звітність виконавцю — “Звіт про здійснені відрахування та виплати”. Форма звіту затверджена наказом Міністерства юстиції України від 2 квітня 2012 №512/5.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Семаковська Тетяна 14:00, 5 Листопада 2025
Зруйноване житло в Бахмуті / фото росджерела

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через повномасштабне вторгнення. Подати її вже можна через портал “Дія”, заповнивши спеціалізовану форму.

Детальніше про те, як працює компенсаційний механізм та про подання заявки — на Бахмут IN.UA.

Як подати заяву про втрату житла до Реєстру збитків

У Реєстрі збитків, завданих агресією росії проти України, відкрилася нова категорія заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Скористатися нею можуть українці та українки, які втратили своє житло або місце проживання 24 лютого 2022 року або після цієї дати.

Заявки можуть подавати українці, чиє житло зруйноване, окуповане або стало непридатним для проживання внаслідок протиправних дій окупантів.

У спеціальному поясненні вказується, що заяви можуть стосуватися не лише втрати житла, а й втрати особистих речей, витрат на нове помешкання чи переїзд. Якщо ж ідеться про пошкодження або знищення нерухомості, така заява подається за категорією А3.1, а щодо рідкісних або особливо цінних речей — за категорією А3.7.

Подати заяву можуть лише громадяни України. Заяви від громадян рф не приймаються, окрім випадків, коли заявник доведе наявність іншого громадянства.

Як подати заявку

Подати заяву можна через портал “Дія” — за покликанням. Реєстр приймає електронні заяви та супровідні докази — документи, фото, відео чи інші підтвердження втрати житла.

Сама форма включає:

  • ідентифікаційні дані заявника (ПІБ, дата народження, громадянство, документи);
  • інформацію про житло — тип, адреса, площа, кількість кімнат, власність;
  • опис події, що призвела до втрати житла;
  • докази — фото, документи, офіційні довідки або інші підтвердження;
  • нова адреса проживання, якщо він відрізняється від поточної адреси;
  • орієнтовна сума вимоги заяви у межах репарацій.

Рішення про внесення заяви до Реєстру приймає Рада Реєстру збитків. Це рішення не означає автоматичного призначення компенсації — виплати здійснюватимуться майбутнім компенсаційним механізмом, який буде створено окремо. Після подачі рішення Реєстру буде повідомлено через “Дію”.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Аліменти у 2025 році: скільки платитимуть на дітей в Україні

У 2025 році розмір аліментів на дітей в Україні залежатиме від віку дитини та доходу платника. Мінімальна гарантована сума не може бути меншою за 50% […]

16:00, 05.11.2025 Скопіч Дмитро

Реєстр збитків: як подати заявку українцям, які втратили дім через війну

Реєстр збитків для України відкрив нову категорію заяв — “Втрата житла або місця проживання” або А3.3. Вона створена для українців, які втратили свій дім через […]

Компенсація за оренду житла для ветеранів: хто може отримати і як подати заявку

Міністерство у справах ветеранів запустило програму компенсації за оренду житла. Вона передбачає щомісячну грошову виплату ветеранам і ветеранок, які втратили житло, проходять реабілітацію або є […]

Пенсії 2025: що зміниться з 1 листопада і чи буде підвищення

З листопада 2025 року масштабних змін у пенсійних виплатах не очікується, однак низці категорій українців потрібно пройти фізичну ідентифікацію, аби не втратити соціальні виплати. Також […]

17:35, 28.10.2025 Скопіч Дмитро

Як отримати статус безробітного і скільки становить виплата: роз’яснення Донецького центру зайнятості

У жовтні 2025 року українці, які втратили роботу, можуть отримати допомогу по безробіттю від 1 500 до 8 000 гривень. Розмір виплат залежить від страхового […]

18:00, 27.10.2025 Скопіч Дмитро