Як отримати компенсацію за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю

Микола Ситник 08:20, 1 Жовтня 2023
Роботодавці можуть отримати компенсацію за надання роботи людям з інвалідністю
Працедавці можуть отримати компенсацію за надання роботи людям з інвалідністю / фото з відкритих джерел

Роботодавці з Бахмутської громади можуть отримати компенсацію за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю. Про це під час круглого столу повідомив виконуючий обов’язки директора Бахмутського міського центру зайнятості Роман Коновал.

Начальниця відділу взаємодії з роботодавцями Бахмутського МЦЗ Тетяна Буга розповіла редакції «Бахмут. IN. UA», що цей онлайн захід відбувся 28 вересня у межах інформаційної кампанії «Робота для ВПО: ти потрібен». Під час зустрічі учасникам пояснювали, як отримати компенсацію за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю.

Круглий стіл пройшов у межах інформаційної кампанії «Робота для ВПО: ти потрібен», яка має на меті допомогти внутрішньо переміщеним особам працевлаштуватися та інтегруватися в нових умовах. Участь у заході взяли соціальні партнери: УСЗН Бахмутської райдержадміністрації, УСЗН Соледарської міської ради, УСЗН Бахмутської міської ради, представники гуманітарних хабів Дніпра, Києва, Жовтих Вод, Полтави, Кривого Рогу, Черкас, Хмельницького, Одеси, а також двоє роботодавців. Усі наші, всі з Бахмутської громади. 

Ми пояснювали присутнім, як можна отримати компенсацію за працевлаштування людей з інвалідністю. Ми (ред. після повномасштабного вторгнення росії) прилаштували одну людину з інвалідністю в Бахмутську міську раду, у відділ комп’ютерного забезпечення.

Тетяна Буга // начальниця відділу взаємодії з роботодавцями Бахмутського МЦЗ

Хто може скористатися компенсацією

Право на компенсацію має роботодавець, який починаючи з 29.08.2023 року працевлаштував особу з інвалідністю I або II групи та облаштував відповідне робоче місце допоміжними засобами.

Такими допоміжними засобами вважаються:

  • меблі та фурнітура для робочих місць;
  • машини для виробництва і оброблення комерційних товарів;
  • вироби для випробувань і моніторингу на робочих місцях;
  • допоміжні засоби для захисту здоров’я і безпеки на робочих місцях;
  • поручні та бруси;
  • допоміжні засоби для відтворення звуку;
  • допоміжні засоби для малювання і письма;
  • комп’ютери і термінали, програмне забезпечення та багато іншого.

З повним переліком допоміжних засобів можна ознайомитися за посиланням.

Як роботодавцям отримати компенсацію

Для отримання компенсації роботодавець протягом 90 календарних днів з дня працевлаштування особи з інвалідністю має подати до центру зайнятості за місцем провадження його господарської діяльності:

  • заяву;
  • копію наказу (розпорядження) про прийняття на роботу;
  • копію документа, що підтверджує придбання допоміжного засобу (договір, рахунок-фактура (рахунок, квитанція, накладна);
  • відомості про господарську діяльність (під час воєнного стану не подається).

Можливі способи подачі:

  • у паперовій формі — особисто до центру зайнятості (ЦЗ);
  • в електронній формі — шляхом надсилання заяви з накладенням електронного підпису на офіційну адресу електронної пошти ЦЗ.

Рішення про надання або відмову в наданні компенсації приймається регіональним центром зайнятості протягом 10 робочих днів з дня подання документів.

Розмір компенсації

Граничний розмір компенсації в 2023 році складає:

  • 100,5 тисяч гривень для осіб з інвалідністю I групи;
  • 67 тисяч гривень для осіб з інвалідністю II групи.

Компенсація виплачується роботодавцю протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення про надання компенсації на його банківський рахунок у форматі IBAN.

В яких випадках компенсація не надається

Компенсація не надається роботодавцю у разі:

  • наявності заборгованості: зі сплати єдиного внеску; із виплати заробітної плати; зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;
  • визнання в установленому порядку банкрутом або стосовно нього порушено справу про банкрутство;
  • застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій);
  • провадження господарської діяльності на тимчасово окупованих територіях України або територіях активних бойових дій;
  • працевлаштування особи, за яку така компенсація вже була виплачена, компенсація не здійснюється;
  • якщо особа з інвалідністю протягом 180 календарних днів, що передують дню її працевлаштування перебувала в трудових відносинах з роботодавцем, який подав заяву;
  • якщо особа з інвалідністю протягом 180 календарних днів до 29.08.2023, перебувала у трудових відносинах з роботодавцем, який подав заяву, компенсація не здійснюється.

Читайте також: Як подати заявку в «Дії» на компенсацію за житло: покрокова інструкція з фото

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Яку дату та час руйнації житла вказувати, якщо ваше майно на ТОТ: пояснення

Семаковська Тетяна 12:05, 22 Березня 2025
Зруйновані квартири бахмутян / фото з росджерел

Мешканці та мешканки, майно яких розташовано та тимчасово окупованих територій, при заповненні заявки стикають з пунктом про дату та час руйнації. Втім такі дані можуть не знати, оскільки оселя могла бути зруйнована, коли її власник перебував вже в евакуації.

Як повідомити про зруйноване житло в окупації та дату його руйнації, пояснює Юридичний порадник для ВПО.

Зруйноване майно на окупованих територіях

Жителі, чиє майно розташоване на тимчасово окупованих територіях, зокрема це Донецька, Луганська, Херсонська, Запорізька, Харківська області, можуть подавати заяви про пошкодження житла через Дії у Міжнародний Реєстр збитків. Серед пунктів заповнення є графа про дату та час руйнації житла.

Юристи пояснюють, що першочергово, у заявці потрібно вказувати:

  • прізвище, власне ім’я, по батькові;
  • РНОКПП, якщо подаєте через Дію;
  • серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу контролю і мають відмітку в паспорті) (у разі подання через Портал Дія);
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
  • номер телефону, адреса електронної пошти;
  • відомості про нерухоме майно (тип, опис, загальна площа, площа забудови, кількість поверхів).

Щодо дати, то її варто вказувати конкретну, але час настання події, коли сталося пошкодження або руйнація орієнтовний.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Бахмутяни можуть отримати допомогу з подачею заяви до міжнародного Реєстру збитків: куди звертатися

Валентина Твердохліб 13:35, 20 Березня 2025
Бахмутський ЦНАП
ЦНАП для бахмутян / фото Бахмутська міськрада

Фахівці бахмутського ЦНАПу надають підтримку людям, які бажають подати заяву до міжнародного Реєстру збитків. Ця послуга доступна для людей, які не можуть самостійно заповнити заяву, мають труднощі з цим чи потребують підтримки.

Як бахмутянам допомагають подавати заяви, редакції Бахмут IN.UA розповіла начальниця відділу надання адміністративних послуг Наталія Чистякова.

Порядок подачі заяви до міжнародного Реєстру збитків

Працівники бахмутського ЦНАПу, які працюють у Києві та Дніпрі, пропонують бахмутянам допомогу в заповненні та поданні заяв до міжнародного Реєстру збитків. Отримати її можуть люди, які не мають можливості зробити це самостійно або ж мають труднощі із заповненням заяви.

Примітно, що ця послуга не доступна у всіх ЦНАПах по Україні. Дана ініціатива була запроваджена в бахмутському ЦНАПі для допомоги переселенцям і переселенкам. Однак, вона доступна лише під час особистого прийому.

“Ми пропонуємо допомогу людям, які не мають можливості самостійно заповнити заяву або чогось лякаються чи їм потрібна підтримка. Ця заява подається безпосередньо самою людиною за використання її електронного цифрового підпису та доказів, які в неї є. Тобто це лише допомога, а не обов’язкова послуга, яка надається у ЦНАПах. Саму заяву має подавати заяву особисто людина, а не адміністратор ЦНАПу. Фахівець лише знаходиться поруч, щось підказує або ж може допомоги скористатися комп’ютером. Інформація щодо самого Реєстру збитків і форми подання заяв знаходяться на офіційному сайті реєстру. Ми такі ж користувачі, як і пересічні громадяни, тому ця допомога — це не обов’язкова функція ЦНАПу, а просто наше бажання допомогти мешканцям”, — зазначає Наталія Чистякова.

Для заповнення заяви людина має особисто прийти до працівників бахмутського ЦНАПу в Києві чи Дніпрі. Дистанційно ця допомога не надається. Щоб подати заяву, людина повинна мати електронний цифровий підпис чи Дія.Підпис, а також докази завданих війною збитків.

“Ця заява заповнюється через портал “Дія”. Однією з обов’язкових умов є наявність якнайбільшої кількості доказів, які людина хоче долучити. Далі заповнюється заява, подаються всі дані і завіряється електронним підписом”, — розповідає фахівчиня.

Нагадаємо, що наразі основна задача Реєстру збитків — це збір і фіксація даних про завдану шкоду. Механізм виплат компенсацій буде розроблено у майбутньому, а подані заяви передаватимуть відповідним органам для розгляду та ухвалення рішень.

Бахмутський ЦНАП: контакти

Прийом громадян у Києві проводиться за адресою: провулок Машинобудівний, 28, кабінет 204. Потрапити на прийом можна за попереднім записом за телефонами: +380 (98) 850 0561, +380 (99) 667 9206.

Прийом громадян у Дніпрі проходить у Центрі підтримки бахмутян “З Бахмутом у серці. Дніпро” за адресою: вулиця Макарова, 1-Б. Попередній запис за телефонами: +38 (099) 667 9206, +38 (098) 850 0561.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Яку дату та час руйнації житла вказувати, якщо ваше майно на ТОТ: пояснення

Мешканці та мешканки, майно яких розташовано та тимчасово окупованих територій, при заповненні заявки стикають з пунктом про дату та час руйнації. Втім такі дані можуть […]

Бахмутський ЦНАП
Важливо

Бахмутяни можуть отримати допомогу з подачею заяви до міжнародного Реєстру збитків: куди звертатися

Фахівці бахмутського ЦНАПу надають підтримку людям, які бажають подати заяву до міжнародного Реєстру збитків. Ця послуга доступна для людей, які не можуть самостійно заповнити заяву, […]

Володимир Зеленський Крим, мобілізація вибори в Україні

Петиція із закликом до Президента підписати закон 11161 зібрала голоси

Петиція бахмутського активіста Аркадія Петросяна, із закликом до Володимира Зеленського, президента України, підписати закон 11161 набрала необхідну кількість голосів, йдеться про 25 тисяч підписів. Тепер […]

Петиція щодо законопроєкту №11161 наближається до фінішу: скільки ще потрібно підписів

Петиція до Володимира Зеленського з проханням підписати закон 11161, який дозволить мешканцям, чиє майно на ТОТ, отримати компенсацію майже набрала потрібну кількість голосів до розгляду […]

14:25, 12.03.2025 Скопіч Дмитро

Чи розглядає Бахмутська МВА виділення коштів з бюджету на купівлю житла для бахмутян

Одна з найбільш нагальних потреб бахмутян, це житло. Люди не можуть ні отримати компенсацію, оскільки майно знаходиться в окупації, ні придбати його самостійно. Редакція дізналась, […]