Як оформити опікунство в Україні під час війни: гід по процедурі

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 12:00, 23 Грудня 2024
Опікунство в Україні / фото ілюстративне, iStock

Оформлення опікунства в Україні було складним процесом. Війна зробила це питання більш актуальним, адже багато людей втратили власних родичів. Через це українцям доводиться оформлювати документи опіки.

Редакція Бахмут IN.UA розповідає про процедуру оформлення опікунства в Україні та про те, як саме стати опікуном дитини чи літньої людини.

Як оформити опікунство в Україні

З питань оформлення опікунства краще звернутися до фахівця, який знає всі нюанси цього процесу. Утім, бувають ситуації, коли фінансове становище сім’ї не дозволяє зробити цього. У такому випадку потрібно діяти самостійно, звертаючись до необхідних органів зі спеціальними заявками.

Як оформити опікунство над дитиною

Стати опікуном для дитини може будь-яка повнолітня дієздатна особа. Якщо у списку є родичі, то перевагу віддаватимуть саме таким особам, при умові відповідності необхідним критеріям. 

Для того, щоб стати опікуном для дитини, потрібно звернутися до органів опіки за місцем перебування з відповідною заявою та пакетом документів, у які входять:

Перелік документів:

  • копія паспорта;
  • копія РНОКПП;
  • копія свідоцтва про шлюб або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану;
  • копія документа з унікальним номером запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, якщо є;
  • довідка про зарплату за останні 6 місяців або декларація про доходи ФОП за попередній календарний рік;
  • документ з підтвердженням права власності або користування житлом;
  • висновок про стан здоров’я кандидата і чоловіка/дружини;
  • довідки нарколога і психіатра для всіх, хто мешкає з кандидатом;
  • витяг про наявність або відсутність судимості кандидата і чоловіка/дружини;
  • письмова згода чоловіка/дружини, засвідчена нотаріусом;
  • письмова згода всіх повнолітніх осіб, які мешкають з кандидатом (нотаріально завірена або написана в присутності ССД).

Під час воєнного стану, родичі або хрещений батько/мати, які хрестили дитину до того, як вона залишилась без батьків, разом з заявою подають:

  • копію паспорта;
  • документи з підтвердженням родинних зв’язків з дитиною;
  • довідку від нарколога і психіатра;
  • довідку про наявність/відсутність судимості.

Зазначимо, що опікунство можна оформити тільки над дітьми, позбавленими батьківського піклування або сиротами. А що робити, якщо потрібно оформити опікунство без позбавлення батьківських прав? Наприклад, коли дитина втратила рідних, але підтвердити цей факт неможливо. У такому випадку потрібно звернутися до поліції, щоб її представники провели розслідування та признали їх зниклими безвісти за особливих обставин. Вже після отримання довідки про встановлення відповідного статусу можна звертатися до органів опіки.

Як опікунство над літньою людиною

Опікунство над літньою людиною — це складніший процес, адже його можна оформити при умовах, якщо людина не є дієздатною. Відповідний статус має визнати суд.

Стати опікуном для літньої людини може будь-який родич, який має забезпечити захист прав та інтересів літньої людини, зокрема, належний догляд і гідні умови життя.

Для оформлення необхідно звернутися до органів опіки з наступними документами:

  • заява;
  • копія та оригінал паспорта;
  • медична довідка;
  • автобіографія;
  • свідоцтво про шлюб (за наявності);
  • довідка про доходи;
  • довідка про відсутність судимості;
  • документи про наявність житлоплощі;
  • згода сім’ї на спільне проживання.
  • Органи опіки перевіряють житлові умови і визначають, чи немає перешкод для призначення заявника опікуном.

Як оформити пільги при опікунстві 

Якщо сім’ї, на опіці яких знаходиться недієздатна літня людина, мають потребу в отриманні пільги, то їм потрібно додатково звертатися до ЦНАПу чи в районну держадміністрацію зі спеціальною заявою та наступними документами:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу, яка потребує надання соціальних послуг;
  • копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб;
  • довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (за наявності інвалідності);
  • копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, яка потребує надання соціальних послуг (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
  • копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, яка потребує надання соціальних послуг (за наявності опікуна або піклувальника);
  • документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування;
  • копія паспорта опікуна або піклувальника особи.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Дмитро Скопіч Скопіч Дмитро 14:00, 22 Грудня 2024
Документи для ФОП / фото ілюстративне, Depositphotos

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде власну діяльність та регулярно сплачує податки.

Детальніше про те, які дані містяться у витязі платників єдиного податку та як саме його отримати, дізнавайтесь в матеріалі Бахмут IN.UA.

Що таке витяг з реєстру платників єдиного податку

Спеціальний витяг з Державного реєстру платників єдиного податку — це документ, який підтверджує статус фізичної особи-підприємця (ФОП) як особи, яка є платником єдиного податку. Крім того, цей документ підтверджує факт перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, а також обрані ним види господарської діяльності.

Він містить велику кількість різноманітної інформації про ФОП, а саме:

  • код ЄДРПОУ або серія та номер паспорта (у випадку відмови фізичної особи від присвоєння номера наводяться паспортні дані);
  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи;
  • податкова адреса суб’єкта господарювання;
  • місце провадження господарської діяльності;
  • дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
  • дата реєстрації;
  • ставка єдиного податку;
  • група платника єдиного податку;
  • види господарської діяльності І та ІІ груп;
  • дата виключення з реєстру платників єдиного податку.

Як отримати витяг

Для того, щоб отримати витяг, потрібно особисто звернутися до головного управління Державної податкової служби України або до Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків зі спеціальним запитом за формою. В ньому потрібно буде вказати:

  • найменування контролюючого органу, до якого звертається ФОП;
  • код за ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки або серія (за наявності) та номер паспорта;
  • способ отримання витягу — в електронному чи фізичному форматі.

Надіслати запит можна й через Електронний кабінет податкової служби. Для цього потрібно:

  • перейти на сайт Електронного кабінету Державної податкової служби за посиланням;
  • здійснити вхід до особистого кабінету;
  • перейти в розділ “Заяви” та обрати пункт “Запити для отримання інформації”;
  • створити запит, підписати електронним підписом та його до органів ДПС за формою F1302101.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

“Невідповідність майновим критеріям”: чи можуть ВПО отримати виплати після відмови

Семаковська Тетяна 11:00, 20 Грудня 2024

Станом на грудень 2024 року для призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщена особа повинна відповідати майновим критеріям, інакше у виплаті їй відмовляти. Проте, навіть, якщо вам вже відмовляли з причини “невідповідність майновим критеріям”, ви все одно можете отримати виплати ВПО.

Про це повідомляє Юридичний порадник для ВПО.

Чи можна отримати виплати ВПО, якщо вам відмовили

Якщо ви звернулись за виплатами ВПО, але отримали відмову через невідповідність критеріям, ви можете повторно звернутись за виплатами, якщо відповідні обставини зникли. Говорячи про майнові критерії, зверніть увагу, що допомога не призначається/не виплачується на сім’ю, якщо протягом 3-ох місяців перед зверненням або під час її отримання, зокрема:

  • отримувач допомоги придбав транспортний засіб, з року випуску якого минуло менш як 5 р. (крім мопеда або причепа);
  • отримувач допомоги має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти в загальній сумі, що перевищує 100 000 грн, або облігації внутрішньої державної позики, строк погашення яких настав або визначений моментом пред’явлення вимоги, на загальну суму, що перевищує 100 000 грн.

Також отримати виплату ВПО не можна, якщо ви здійснили купівлю на 100 000 гривень:

земельної ділянки, квартири / будинку, за винятком житла, що розташоване на територіях бойових дій або тимчасово окупованих або є зруйнованим;

  • іншого нерухомого майна;
  • цінних паперів та інших фінансових інструментів;
  • віртуальних активів;
  • оплачено (одноразово) інші товари довгострокового вжитку;
  • оплачено (одноразово) будь-які роботи або послуги.

Відмовили у виплаті ВПО через наявний депозит?

Якщо у вас змінилися обставини, наприклад, ви звернулися за продовженням виплат в березні, проте отримали відмову через наявність депозиту, а потім депозит зняли, то ви можете повторно подати заяву про продовження виплат.

Допомога призначається відповідно до чинних на момент звернення норм законодавства. Якщо особа відповідає критеріям на дату звернення, допомога може бути призначена з моменту звернення, навіть якщо в минулому вона не відповідала цим критеріям.

Читайте також:

Бахмут живе тут – підписуйтесь на наш Телеграм та Інстаграм!

Як отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

Кожен зареєстрований платник єдиного податку в державному реєстрі може надіслати запит на отримання спеціального витягу. Він дозволяє підтвердити факт того, що фізична особа-підприємець (ФОП) веде […]

14:00, 22.12.2024 Скопіч Дмитро

“Невідповідність майновим критеріям”: чи можуть ВПО отримати виплати після відмови

Станом на грудень 2024 року для призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщена особа повинна відповідати майновим критеріям, інакше у виплаті їй відмовляти. Проте, навіть, якщо […]

Послуги в ЦНАП

Бахмутський ЦНАП у Дніпрі: як записатися

18 грудня представник Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Бахмутської міської ради прийматиме жителів громади у Дніпрі, які тимчасово проживають у місті та області. Усі охочі […]

Прожитковий мінімум та мінімальна зарплата у 2025 році: на які зміни варто чекати українцям

Прийняття державного бюджету на 2025 рік означає, що Верховна Рада України остаточно визначила розмір те, якими будуть мінімальна зарплата та прожитковий мінімум для українців.  Редакція […]

13:00, 15.12.2024 Скопіч Дмитро

“Укрзалізниця” запускає новий щоденний рейс із Києва в Будапешт: ціни (Оновлено)

“Укрзалізниця” запускає новий потяг №9/10, який курсуватиме щодня з Києва до Будапешта. Він стане 20 міжнародним потягом “Укрзалізниця”. Про це повідомили представники компанії “Укрзалізниця” в […]